Gyártói és bolti garancia

 ( hunti | 2018. december 27., csütörtök - 10:24 )

Sziasztok, épp samsung 860 evo 1tb vásárlása előtt állok, amire 5 év korlátozott gyártói garancia van (5 év vagy X TBW). Minap találtam egy hazai webshopot, ahol kétféle verzióban árulják ezt az SSD-t, az egyik verzió a többi bolthoz képest normál áron 52 ezer forint, a másik verzió nevében fel van tüntetve hogy 5 év gyártói garancia, az ára pedig 65 ezer forint, viszont a típusa ugyanúgy MZ-76E1T0B. A bolt ügyfélszolgálata szerint ha nem fizetem ki az extra díjat, akkor csak bolti garancia lesz az eszközre, gyártói 5 évről pedig lemondhatok. Közben pedig a samsung oldalán egyértelműen fel van tüntetve az 5 év gyártói garancia.

Ez esetben mi a helyzet? Ez csak a vásárlók átverése, vagy tényleg létezik ilyen?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ha a termék nem közvetlenül végfelhasználók részére készült, hanem pl. OEM partner részére, akkor lehet, hogy a gyártó csak az OEM partner felé nyújt terméktámogatást és garanciát. Ez esetben a számodra, mint végfelhasználó számára kötelező jótállást az OEM (jelen esetben pl. a bolt) köteles vállalni - nem feltétlenül a gyártó végfelhasználóknak szánt termékeire vonatkozó jótállás feltételei szerint.

Én arra tippelek, hogy az olcsóbb termék OEM, a drágább termék retail.

Más hazai boltban ugyanezen a normál áron megadták rá az 5 év garanciát, tehát nem hiszem hogy erről lenne szó.

És akkor logikusan a más hazai boltban veszed meg.

Nem az a kérdés hogy máshol vegyem-e meg, hanem hogy ezzel átverik-e a felhasználókat vagy sem, bár így most hogy megnéztem hogy máshol is 5 év-e a gari így már egészen biztos vagyok benne.
Melyik hivatali szervhez lehet ilyen panasszal menni?

Egyelőre nem értem a problémát. A boltnak a törvényileg előírt jótállást kell vállalnia, azt pedig valószínűleg vállalja is. A gyártói garanciát a gyártó adja, nem a bolt. Ha a gyártó erre a termékre nem adja a végfelhasználónak az 5 év garanciát, attól a bolt nem követ el semmilyen átverést. A bolt korrektül tájékoztat: ha ezt az "X" Forintos terméket veszed, akkor erre a bolti jótálláson felül további gyártói garanciád nem lesz, de ha azt az "Y" Forintos terméket veszed meg, akkor a bolti jótálláson felül, a gyártó is ad még valamennyi további garanciát.

A termékek szabadárasak, a bolt az "X" és "Y" Forintos vételárakat maga határozhatja meg, akár úgy, hogy "X" < "Y".

A bolt mindkét esetben csak a kötelező jótállást vállalja, csak a drágábban árult termékhez ki van írva hogy 5 év gyártói garancia, az olcsóbbhoz nincs kiírva, viszont én úgy látom hogy a gyártó mindenképpen ad MZ-76E1T0B -hoz 5 év gyártói garanciát.

https://www.samsung.com/hu/support/warranty/

SSD 850, 860 és 970 EVO
Alapjótállás időtartama 12 hónap
Kiterjesztett jótállás időtartama +48 hónap

A kiterjesztett jótállást csak a Samsung Electronics Magyar Zrt. által forgalomba hozott készülékekre lehet igénybe venni.

Tehát annyi a különbség, hogy a nagyker nem a Samsung Electronics Magyar Zrt. -tól vásárolta, hanem más forrásból szerezte be.
Az EU-n belül szabad áruforgalom áramlás van, így ez teljesen legális. Igazából akkor büntetnék meg a gyártót, ha ezt megtiltaná/nem tenné lehetővé.

Ja, hogy neked nem termék kell, hanem pereskedni akarsz... :)

Igazából reggel nagyon felhúztam magam ezen, de elmúlt.

Vedd fel a kapcsolatot Tényi Istvánnal. Meséld el neki a részleteket. Ha elég meggyőző leszel, akkor biztosan átveszi tőled az ügyet, és meg sem áll amíg fel nem jelenti a céget.