"Cloud" backup

Fórumok

Sziasztok, egy olyan backup megoldásra lenne szükségem, amelyre a családtagok menthetnék a fotóikat, dokumentumaikat, etc.
Ezekre a funkciókra gondoltam:
- mobiltelefonról automatikusan mentést készítene wifi kapcsolat esetén (pl mint google fotók)
- webes felület képek/dokumentumok megtekintése, esetleg megosztása linkkel és/vagy jelszóval, esetleg másik felhasználóval
- több hoszton (vps) fusson a megoldás, és automatikusan szinkronizálja a fájlokat, így elkerülve esetleges adatvesztést
- lehessen helyreállítani véletlenül törölt fájlokat

Extra, de nem feltétlenül szükséges funkciók:
- windows kliens amivel adott könyvtár tartalmát szinkronizálja
- esetleg tudjon szinkronizálni google drive-ra/ról vagy hasonló cloud megoldásra/ról

Első sorban azért szeretném ezeket a megoldásokat, mert jelenleg manuálisan mentem a saját dolgaimat google drive-ra (de mint tudjuk ők se vállalnak 100%-os garanciát adatvesztés esetén), illetve VPS-re és onnan át egy másikra, de szeretném ha nem csak a saját dolgaim lennének biztonságban hanem a családtagoké is. Idáig ownCloud-ot találtam mint lehetséges megoldás a problémámra, a kezdetek kezdetén használtam de akkoriban még túl bugos volt (és azt hiszem a neve se owncloud volt). Esetleg hogyan lehetne megoldani owncloud-ra hogy más szerverre szinkronizáljon?

Szóval mindent összevetve, ti mit használtok vagy használnátok ehhez, mik a tapasztalataitok vagy milyen problémákat láttok előre amire oda kellene figyelni?

Hozzászólások

Nextcloud/Owncloud tovabbra is, sokat fejlesztik (egyik a masik forkja).

CloudBerry
Tud mindent,cloud 2 cloud back up-ot is
Zolee001

Onedrive. 100 usd évente 5*1Tb területért és Office is jár vele. Ha kevés akkor nextcloud, nas+backblaze.

Biztos bennem van a hiba, vagy nem értek valamit, de miért is nem jó a google drive? Pont ezeket tudja, amit felsoroltál.

Egyik cloud tárhely se garantál 100% adat garanciát, úgy emlékszem volt is valami google drive adatvesztés talán amerikában pár éve, nagyrészt helyre tudták állítani. Szeretném megoldani magamnak hogy akár 2-3 helyen is tárolhassam az adataimat, úgy csak nem tűnik el mindenhonnan egyszerre :)

Én seafilet használok egy itthoni szerveren. Érezhetően gyorsabb mint a Nextcloud/owncloud. Nálam egy cron job heti rendszerességg készít mentést egy másik szerverre.

Google Suite 5 felhasználós vállalati előfizetés havi 8 EUR/fő azaz 40 EUR/hó vagyis 13 ezer Ft+ÁFA = 16500 Ft/hó.
Azért kell 5 felhasználó, mert ettől a számtól jár a korlátlan tárhely.
Ezzel öt családtag korlátlan tárhelyet kap és mindenre alkalmas amit szeretnél.
Különben egyik felhő tárhely szolgáltató sem vállal 100%-os rendelkezésreállást. A Google legalább elég nagy cég ahhoz, hogy kicsilegyen annak az esélye, hogy néhány éven belül egyik napról a másikra tönkremenjen.

Ne harapd le a fejem, ez is egy alternatíva.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

A publikus felhőszolgáltatásnál nem az a probléma, hogy az adatok elvesznek.., (nincsennek meg,). A gond akkor keletkezik ha feltörték, elvitték a fiókodat v. más ok miatt, családtag neadjisten halála, - jelszó elvesztése miatt, - nem tudsz többé a kérdéses fiókhoz hozzáférni.

Futottak már bele ebbe az "utcába" páran, (én már az elmúlt években kétszer is,) a HUP-on is olvastam már "jajveszékelést", - és bizonyos esetekben bármilyen jól átgondolt fiók-visszaállítási mechanizmus sem garantál pozitív eredményt.