Hozzászólások
Nekem csak az itt a gond hogy en tok kezdo vagyok, es nem ertettem ebbol sokat.
Ha valaki szeretne segiteni (aminek nagyon orulnek) akkor keressen meg msn-en: naster@100mbmail.hu
de ide meg fel fogok nezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is ez problémám és kifogytam az ötletekből. Debian Etch (testing) és egy nForce2-es alaplapi hangkártya. Fordítottam saját kernelt, ALSA-t használ és modulokban van mindegyik része.
Ezek a hanghoz kapcsolódó modulok vannak betöltve:
[code:1:eb8d843c7a]snd_intel8x0 28992 4
snd_ac97_codec 78584 1 snd_intel8x0
snd_pcm_oss 47520 0
snd_mixer_oss 17152 1 snd_pcm_oss
snd_pcm 82312 4 snd_intel8x0,snd_ac97_codec,snd_pcm_oss
snd_timer 21252 2 snd_pcm
snd 45668 12 snd_intel8x0,snd_ac97_codec,snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_pcm,snd_timer
snd_page_alloc 7812 2 snd_intel8x0,snd_pcm
[/code:1:eb8d843c7a]
Úgy tűnik, hogy az OSS emuláció lefoglalja a hangkártyát és elérhetetlen lesz.
Ha egyszer egy OSS emulációs program zenét játszik le, akkor semmi más nem tud.
Ha eindítok két vagy több XMMS-t és a kimenetüket ALSA-ra állítom, akkor működnek.
Az OSS kimenetes nem indul el, ha fut akár egy ALSA-s is, illetve az ALSA-sok sem indulnak el, ha egy OSS-es fut.
Rootként sem működik a hang a leírt esetekben, a felhasználóm az audio csoport tagja és a /dev könyvtárban (udev-et használok) a következő fileok vannak:
[code:1:eb8d843c7a]# ls -l /dev/{audio,*dsp*,mixer,snd/}
crw-rw---- 1 root audio 14, 12 2005-08-11 19:02 /dev/adsp
crw-rw---- 1 root audio 14, 4 2005-08-11 19:02 /dev/audio
crw-rw---- 1 root audio 14, 3 2005-08-11 19:02 /dev/dsp
crw-rw---- 1 root audio 14, 0 2005-08-11 19:02 /dev/mixer
/dev/snd/:
összesen 0
crw-rw---- 1 root audio 116, 0 2005-08-11 19:02 controlC0
crw-rw---- 1 root audio 116, 24 2005-08-11 19:02 pcmC0D0c
crw-rw---- 1 root audio 116, 16 2005-08-11 19:02 pcmC0D0p
crw-rw---- 1 root audio 116, 25 2005-08-11 19:02 pcmC0D1c
crw-rw---- 1 root audio 116, 18 2005-08-11 19:02 pcmC0D2p
crw-rw---- 1 root audio 116, 33 2005-08-11 19:02 timer
[/code:1:eb8d843c7a]
Próbáltam a /dev/dsp-t symlinkelni a /dev/adsp ill. a /dev/audio fileokra, de az előbbivel egyáltalán nem működött a hang, az utóbbi meg ugyanazokat a tüneteket mutatta, mint a /dev/dsp.
Bármilyen kapcsolódó ötletnek/linknek örülnék!
Zümi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nekem is így van, és szerintem nem megoldható. Szóval használj ALSA-t. Az OSS már csöppet elavult. Bár elvileg van többszálú OSS, valamiért az artsd nem szerette. Nem volt hangom...
Persze pl Quake3, Enemy-Territory is OSS-t használ - szóval OSS is szükséges...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos, hogy ez a természetes? Azt tudom, hogy az ALSA szoftveres mixert használ, ha nincs más, de nem kéne ezt tudnia az OSS emuláció esetében is?
Mivel így egy OSS-t használó program kilövi az egész gép hangját. :/
Nem lehet játszani és mondjuk TeamSpeak-en beszélgetni. Tényleg ez a dolgok rendje?
Zümi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem sem normális, de megszoktam már - lehet, hogy van rá megoldás, csak az már elve érdekes, hogy pl suséban nincs megoldva ez a probléma. Na most ott általában minden működik (ezek szerint kivéve ami nem :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:a816104da9="Panther"]Ez nekem is így van, és szerintem nem megoldható. Szóval használj ALSA-t. Az OSS már csöppet elavult. Bár elvileg van többszálú OSS, valamiért az artsd nem szerette. Nem volt hangom...
Persze pl Quake3, Enemy-Territory is OSS-t használ - szóval OSS is szükséges...
Egy kicsit láma vagyok a témához, de lenne egy-két észrevételem:
1, Nekem a Skype és más egyéb program egyidejű hangmegszólaltatására volt szükségem anno, így beizzítottam az alaplapi hangkártáyt is, amire a Skype-ot uszítottam rá, a többi alkalmazásra a másikat használom. Ha ilyen jellegű okból kell a topikindítónak a több program egyidejű hangkártyahasználata, akkor lehet, hogy ez jó megoldás lehet.
2, Nekem nincs fenn OSS, csak alsa és arts.
Az ET-t memóriaemulációval indítom:
artsdp -m /path/et...
OFF:
Az ET az évvégi legjobb Linux-os program kategóriában a HUP szavazásán megszégyenítően kevés szavazatot kapott, és már megint az a szerencsétlen Tuxracer nyert. Egy kicsit rettenetes, hogy a szavazók nem néztek utána egyátalán a potenciálisan választható programoknak mielőtt voksolnak. Én pl. innen hallottam először az ET-ről akkor... Utánanéztem... Kapott egy szavazatot. Majdnem leesett az állam, mikor a Tuxracer győzött. Totálisan nem authentikus volt a szavazás. Az ET a világ egyik legjobb játéka. No, mindegy nem mérgelődöm tovább. Bocs.
ON:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:ad72fd1e97="Panther"]
1, Nekem a Skype és más egyéb program egyidejű hangmegszólaltatására volt szükségem anno, így beizzítottam az alaplapi hangkártáyt is, amire a Skype-ot uszítottam rá, a többi alkalmazásra a másikat használom. Ha ilyen jellegű okból kell a topikindítónak a több program egyidejű hangkártyahasználata, akkor lehet, hogy ez jó megoldás lehet.
Udv.
Nem azért de kiváncsi lennék rá melyik verzioju Skype-t használod, ugyanis az
1.2.xx-nél nagyobb.. például amit most lehet letölteni, megfogja a "hangkártyát",
kizárolagosan használja.
Ezt a problémát már mások is feltették a Skype-nak.. ugy tudom még nincs rá
megoldás.
Szóval igazából szoftveresen van valami elirva, aza elb.szva.
Ez igaz a föntiekre is.. szerintem nem fog menni..
szerintem nem az ALSA OOS emulációjában van a hiba..
mert a régebbi Skype-kkal tökéletesen mükszik a dolog.
Udv.
Fri
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
artsdsp -m : ez nekem nem jött be, mivel kb 1mp-et késett a hang a látványhoz képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyszere csak egy program tudja hasznalnia a hangkartyamat. azt szertenem megkerdezni hogy be lehet valahogy alitani vagy egyaltalan nem lehet tobb programmal zajt kelteni.
egy asus a8n delux (nvidia 4 chip) alaplapba beepitete hagkartya. az nvidia oldalarol szedtem le drivert neki. az nvmixer(a driverrel jott) azt irja hogy:
codek gyaro: realtek
codek tipus: alc850
codek kepessege: egyetlen ac'97 8 csatorna
koszi
zero
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor a dmixet az alsa configjaban bealitottad megadtad hogy az oss-sel a /dev/dsp-hez fordulo dolgok is keruljenek at a dmix pluginra? itten irtam iesmirol, es a baratnomnel hasznalt asound.conf -ot is mellekeltem: http://www.motd.hu/?p=38
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor a dmixet az alsa configjaban bealitottad megadtad hogy az oss-sel a /dev/dsp-hez fordulo dolgok is keruljenek at a dmix pluginra? itten irtam iesmirol, es a baratnomnel hasznalt asound.conf -ot is mellekeltem: http://www.motd.hu/?p=38
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:29c73de578="zero"]egyszere csak egy program tudja hasznalnia a hangkartyamat. azt szertenem megkerdezni hogy be lehet valahogy alitani vagy egyaltalan nem lehet tobb programmal zajt kelteni.
Hasznalj ALSA-t, az szoftveresen megoldja ha a kartyad nem tudja hardveresen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, miután Panther úgy gondolta, hogy nincs megoldás, szétnéztem még egy kicsit, és ráakadtam az alsa-oss csomagra. Ez elhiteti a programmal, hogy oss-t használ, de valójába az alsa meghajtóra irányítja, ami alapvetően jól hangzik.
A gond az, hogy a TeamSpeak ill. a Skype is segfaultol, ha aoss-sel indítom őket, mivel valami olyan módon érik el a /dev/dsp-t, amit az aoss nem kezel. De az XMMS-t például sikerült így két OSS kimenettel megszólaltatnom. ... aminek nincs sok értelme, mert az XMMS-nek eleve van ALSA kimenete is, de legalább valamilyen elvi megoldást és megnyugvást nyújtott a dolog számomra. :)
Itt lehet szétnézni kártyaspecifikus ~/.asoundrc beállításfileokért:
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_ALSA_sound_mixer_aka_dmix
Köszi az ötleteket, végülis Panther válasza inspirálta a megoldást. :)
Zümi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ET (vagy Q3) + TS témában:
Az a baj, hogy az Enemy Territory kizárólagosan lockolja az oss sound device-t. A teendők:
1. Megyőződni arról, hogy a különböző sound daemonok (artsd, esd stb.) nem futnak. Ha futnak, le kell állítani őket.
2. A hangkártyának rendelkeznie kell legalább 2 független digitális csatornával (1 kimeneti és 1 ki - és bemenetivel). Az alaplapi szutykok és a C-Media chipes olcsó kártyák NEM ilyenek, de pl. a SoundBlaster 128 vagy SoundBlaster Live! ilyenek.
3. Rá kell beszélni az ALSA-t, hogy ne foglalkozzon az enemy territory/q3 kizárólagos lockjával. Ehhez le kell futtatni a következő scriptet:
[code:1:9928f64ef9]
PROGS="quake3.x86 et.x86"
for i in /proc/asound/card*/pcm0c/oss; do
echo "erase" >> $i
for j in $PROGS; do
echo "$j 0 0 disable" >> $i
done
done
for i in /proc/asound/card*/pcm0p/oss; do
echo "erase" >> $i
for j in $PROGS; do
echo "$j 0 0 direct" >> $i
done
done
[/code:1:9928f64ef9]
Bármilyen más megoldásnak (artsd, esd, aoss stb.) az a hátránya, hogy egyrészt a processzort használja a mixeléshez, ezért erőforrást fog, másrészt a processzort használja a mixeléshez, ezért késik a hang.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az SB Live! ha jól tudom 1600 szálat tud egyszerre "futtatni", és mind eredeti OSS, mind ALSA, mind ALSA OSS emulációval képes minden bütykölés és asoundrc nélkül a többszálú működésre, ET mellett is (nekem ilyen van)
Érdekes hogy a Creative kidobta az emu10k1 chipeket, a SB Live 7.1 ca0106-ja már csak egyszálas... Mert Winbe ugye fölösleges, ott alapból van sw mixelés, ha kell ha nem :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hm, nekem egyik megoldás sem müxik. asound + aoss esetén az et recseg, elnyomva az eredeti hangokat. A másik eleve nem megy: proc piszkálása, xmms-t is beraktam a listába - ha azt elindítom, mellette az et nem megy.
A hangkártyám:
Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 03)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:7673e8d904="Frimen"]
Nem azért de kiváncsi lennék rá melyik verzioju Skype-t használod, ugyanis az
1.2.xx-nél nagyobb.. például amit most lehet letölteni, megfogja a "hangkártyát",
kizárolagosan használja.
Ezt a problémát már mások is feltették a Skype-nak.. ugy tudom még nincs rá
megoldás.
1.2.0.11 De mindig is naprakész voltam. Azt mondom, hogy egy hangkártyát KIZÁRÓLAG a Skype-nak tartok fönn. (Inkább úgy fogalmazom, hogy az alaplapi használaton kívüli kártyát engedélyeztem, és a Skype-nak "adtam", így már nem okoz fennakadást a működése.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:25c91e3e95="Panther"]artsdsp -m : ez nekem nem jött be, mivel kb 1mp-et késett a hang a látványhoz képest.
Hm.. Nem hinném, hogy az én korábbi vasam bitangabb lenne, mint a tiéd, pedig azon is tökéletesen futott, nem volt csúszás. Pedig az egy 800 MHz-es gépecske volt, egy SB128-as gerjesztetette a zengezeteket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:61b722113a="johans"]
2. A hangkártyának rendelkeznie kell legalább 2 független digitális csatornával (1 kimeneti és 1 ki - és bemenetivel). Az alaplapi szutykok és a C-Media chipes olcsó kártyák NEM ilyenek, de pl. a SoundBlaster 128 vagy SoundBlaster Live! ilyenek.
Aha, szóval nekem azért nem csúszik a hang... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:ffc04e8a4e="pepo"][quote:ffc04e8a4e="Panther"]artsdsp -m : ez nekem nem jött be, mivel kb 1mp-et késett a hang a látványhoz képest.
Hm.. Nem hinném, hogy az én korábbi vasam bitangabb lenne, mint a tiéd, pedig azon is tökéletesen futott, nem volt csúszás. Pedig az egy 800 MHz-es gépecske volt, egy SB128-as gerjesztetette a zengezeteket...
Ha az xmms-t nem használom + nem fut az artsd, akkor artsdsp -m ./et.x86 esetén nem késik a hang. Amint elkezdek mp3-at hallgatni, egyből kell az artsd az artsdsp-nek, és késik a hang. Az biztos, hogy a processzorral nincs gond, mert 1800MHzen ketyeg, és így is késik a hang. Ha meg simán az et-et indítom, akkor meg 600MHz elég neki. Kezdem nem érteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:026398d916="Panther"]
Ha az xmms-t nem használom + nem fut az artsd, akkor artsdsp -m ./et.x86 esetén nem késik a hang. Amint elkezdek mp3-at hallgatni, egyből kell az artsd az artsdsp-nek, és késik a hang. Az biztos, hogy a processzorral nincs gond, mert 1800MHzen ketyeg, és így is késik a hang. Ha meg simán az et-et indítom, akkor meg 600MHz elég neki. Kezdem nem érteni.
Ez a több-szál-egy-szál probléma. Egy szál esetén a késleltetés kicsi (van késleltetés, mert átmegy az artsd-n, de rögtön tud továbbmenni a hangkártya felé.) Több szál esetén az a probléma, hogy nem lehet "bitenként" mixelni, össze kell várni egy kisebb "csomagot" (néhány század másodpercet, de extrém beállításoknál ez akár 1-2 másodperc is lehet), és amikor ez összejött, akkor a mixer nekiáll és összekeveri őket (ez megint + idő és processzor load). Ha kész van, kiküldi a hangkártyára. Ebből a szempontból tehát lényegtelen, hogy milyen processzort raksz alá, egy közel konstans értékkel mindenképpen késni fog a hang ha egyszerre több program akar a csak egy I/O csatornát kezelő hangkártya felé kommunikálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni