Az Apple SEC-beadványban figyelmeztet, hogy a vámok miatt drágulhatnak készülékei

Címkék

Az Apple egy, a Securities and Exchange Commission-höz (SEC) intézett beadványban figyelmeztet arra, hogy a Kína és az Egyesült Államok közt folyó kereskedelmi vitáknak milyen negatív következményei lehetnek a vállalatra nézve. A vállalat szerint védővámok és egyéb protektionista lépések megdrágíthatják az Apple termékeket a vásárlók számára, vagyis e termékek kevésbé lesznek versenyképesek és emiatt csökkenhet irántuk a fogyasztói kereslet. Emellett más országok válaszul saját protekcionista rendelkezéseket hozhatnak, amelyek korlátozhatják az Apple-t abban, hogy termékeit és szolgáltatásait ezen országokban megfelelően értékesítse. Így ír erről a vállalat a beadványban:

International trade disputes could result in tariffs and other protectionist measures that could adversely affect the Company’s business. Tariffs could increase the cost of the Company’s products and the components and raw materials that go into making them. These increased costs could adversely impact the gross margin that the Company earns on sales of its products.”

“Tariffs could also make the Company’s products more expensive for customers, which could make the Company’s products less competitive and reduce consumer demand. Countries may also adopt other protectionist measures that could limit the Company’s ability to offer its products and services. Political uncertainty surrounding international trade disputes and protectionist measures could also have a negative effect on consumer confidence and spending, which could adversely affect the Company’s business.

Részletek itt.

Hozzászólások

Kedves Tim!

Régi kínai közmondás: "A kínai telefon Kínából mindig olcsóbb!"

--
trey @ gépház

Nem tudtam, hogy az iPhone-ban kevés a memcsi, vagy sok a kémprogram, már jó ideje nem használok iPhone-t. Bár rémlik, hogy tényleg kevés memória volt bennük mindig.

Erről jut eszembe: az én telefonomban ált. kétszer annyi memória van, mint az iPhone-okban, mégis fele annyiba kerül.

Elég furán számolnak az Apple-nél.

--
trey @ gépház

Sosem leszünk amerikában, inkább egy új KGST-t valószínüsítek. Felzárkózásunk Európához csak a mesében létezik, sokkal reálisabb egy újabb orosz megszállás. Krímet is gond nélkül lerohanták. Grúzia is veszélyben van (ld. https://hu.wikipedia.org/wiki/Orosz–grúz_háború) . Szépen lassan visszaáll a Szovjetunió.

--
robyboy

Az Internet, az egy fontos dolog manapság, de abszolút nem minden.
BAZ megyében is biztosan van Hipernet, meg Szabolcs-ban, Olaszliszkán, stb... biztos sokra mennek vele. Rákeresnek a fémkereskedésekre, feltöltik a raj fotókat a facebookra kardokkal, stb...
Amerikában a sztyeppén meg mondjuk lovakat tenyésztenek a Ranch-on, meg bikákat, és szépen megélnek belöle Internet nélkül is, szebben, mint mi bármivel.

--
robyboy

Mert Amerikában nincsenek gettók. Meg kell nézni Detroit egyes részeit, ahol a megszűnt / visszaesett autógyártás miatt komplett városrészek pusztultak ki, csövesedtek le a munkanélküliség miatt.

Minden országban vannak gazdagok és vannak csövesek. Vannak kevésbé működő települések. BAZ megyéből most Debrecenbe kell költözni, ha a földtúrás nem megy, akkor BMW-t kell összeszerelni. A mezőgazdaságot meg olyan helyen kell művelni, ahol megy.

Mit szeretnél mondani?

--
trey @ gépház

tenyleg? meszaros es meszarosnal is? vagy arra gondolsz a mocskos, imprelista, kapitalista nyugati cegeknel?
sosem ertettem hog aki meg akarja erositeni a mondandojat miert eppen a minden/semmi jelzovel manipulal, amikor ezeket a legkonnyebb megcafolni.
egyebkent altalaban Mo-on az az eletstilus amit ide boffentettel nem mukodik.
nem tudod nyakadba venni a csaladot es az orszag masik vegebe menni veluk.
egyreszt rohadt draga lenne az alberlet, masreszt az iskolakban ruhellik azokat akik ev kozben jonnek es csak a gond van veluk. aztan ott a hazastars..neki is melot kellene szerezni.
nincs erre felkeszulve senki..kulonosen nem egy olyan varosban ahol nincs 4-5 nagy nemzetkozi vallalat.

bocsi a mai hirtvben "orban a fosvanyoson" harmincotodik ismetlesere nem vagyok vevo..

Ja, sajnos az a magyar életstílus, hogy lebaszott a gólya valahova egy porfészekbe, ott lesznek majd gyárak, de nem imperialista, hanem szociális foglalkoztató, ahol a kívánságaidat lesik, hogy te jól érezd magad, valóban nem működik.

Rossz hírem van, ált. isk. 4 osztályos földrajz óra: ipar ott létesül általában, ahol főútvonalak, folyó, vasúti csomópont, reptér bla. bla. van. Okkal. Főleg gazdaságival.

Ezek pedig nem az utolsó porfészkek.

--
trey @ gépház

Ez is kell hozzá, de elsősorban ott, ahol már eleve adottak a körülmények.

Kis történelemóra:

Győr pl. azért lett ipari város, vagongyárral már a 20. század elején:

https://hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%A1ba_J%C3%A1rm%C5%B1ipari_Holding#A_…

- Bécstől, Pozsonytól és Budapesttől egyenlő távolságra van
- ebből kifolyólag közúti és vasúti csomópont
- vizek találkozása

bla. bla. bla.

A vagongyár miatt itt adott volt az ipari tapasztalat, volt megfelelő szakembergárda, adottak voltak az ipar alapjai, ezért jött ide az AUDI.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Audi_Hungaria_Zrt.#T%C3%B6rt%C3%A9nete

Nyilvánvaló, hogy előbb lesz egy ilyen helyen valami, mint a hortobágyi délibábos közepén.

--
trey @ gépház

+1

Viszont mennyivel szebb lett volna, ha az Audi helyett ma is a Magyar-Waggon és Gépgyárban dolgozna 30 000 !!! ember, nem vicc, fénykorában ennyien dolgoztak ott.

"Nyilvánvaló, hogy előbb lesz egy ilyen helyen valami, mint a hortobágyi délibábos közepén."

Debrecen és Kecskemét eléggé délibábos. De mindennek van oka, lehet pl. az is, hogy keleten olcsóbb a munkaerö. Nem tudom, hogy az Opel-ban hogyan néznek ki a bérek, de nem lepödnék meg azon, ha ott jobban keresnének, mint majd a BMW-ben. A nyugati határszélen nehezebb megfogni a dolgozót, hogy ne biciklizzen 10 km-t, hogy duplaannyiért mosogasson.

--
robyboy

a hozzaallasoddal Mo 95%-a porfeszek..

egyebkent vicces hogy az imadott futyeszed, a te mentalitasodert *sztatta a szocikat, hogy bezarjak a 30fos falu postajat es az iskolat osszevonjak a szomszed nagykozseggel.
es duma szintjen ma is ez van...

persze a nagy gazdasagi okok neha le vannak szarva..pl felcsut, mezokovesd es kisvarda kornyeken. :DD

A budapestiekre jellemzö egyébként az a hozzáállás, hogy a Budapest vége tábla után az országnak is vége van. Tisztelet természetesen a kivételnek.
Az egész országunk centralizált mindenféle szempontból, ez baromira nem kedvez sem a vidéknek, ill. az egész országnak sem.

Ezek a szétszórt gyárak legalább hoznak pár régiónak fejlödést, ránk is fér. Baromira kellene már nyugat-keleti sztráda is, ami nem megy át Bp-n.
Vicc, hogy azért kell sokszor 100 km-t pluszban autókázni, hogy az ember elöbb érjen oda idöben. Ez (is) Mo. fejlett infrastruktúrája.

--
robyboy

Úgy látom, hogy sem a történelem, sem a földrajz nem mehetett neked annak idején. Nem kell csinálni, ezek már létrejöttek. Úgy hívják őket, hogy nagyvárosok és ezek általában olyan helyen jöttek létre, ahol tudod, utak, vizek stb. találkoztak. Okkal, hiszen a logisztikát már az ókorban is így volt egyszerű és gazdaságos megoldani. Egyiptom megvan? Meg a Nílus?

--
trey @ gépház

Így:

http://audi.hu/toborzas/hasznos-informaciok/

"Lakhatás támogatása: Audi munkásszálló, lakásvásárlási támogatás"

és

"Az Audi Hungaria kedvezményes lakhatási lehetőséget biztosít a győri Etalon szállóban azon dolgozói számára, akik állandó lakhelyének a vállalathoz viszonyított távolsága 80 km felett van és az adott településről nem áll rendelkezésre a műszakrendnek megfelelő tömegközlekedés."

De ne én találjam már ki mások helyett, hogy hogyan kellene élni az életüket! Elmondtam neked, számtalan család jött keletről ide, kértek, kaptak lakhatási támogatást. Nekik működik. Nem sírnak, rínak, dolgoznak.

Erősen meglepődnék, ha a BMW-nél nem lenne majd ilyen, ezek a cégek ugyanazon rugóra járnak.

--
trey @ gépház

Valamelyik Fallout-os fórumon poénkodtak azzal, hogy ha egyszer Fallout filmet forgatnának, akkor nyugodtan forgathatnának Detroitban. Úgy le van pukkanva a város, hogy CGI-re sem lenne szükség. Detroit a mai állapotában is tökéletes Fallout város.

Normális HUP-ot használok!

Detroit nagyon jó példa, mert láthatjuk, hova jutunk el mi is, ha a német autógyártás feladja egy napon kis hazánkat mondjuk azért, mert a világgazdasági helyzet változása ezt fogja elöidézni.

Detroitban több évtizedik virágzott minden, hála az ottani autógyártásnak.

Csak azt akartam üzenni, hogy sehol sem vagyunk az USA-hoz képest, még akkor sem, ha nálunk faszább az Internetlefedettség.

--
robyboy

Gyerekkori ismerosom 150km-re lakik Chicago-tol egy kisvarosban. Azt mondja nem sokban kulonbozik attol, ahonnan elszarmazott, azaz Somogy megye kozepetol. Lehet hogy a csillogo filmekben minden fasza az USA-val, meg a szuperhosok is mindig megmentenek mindenkit es az UFO-k is csak ott szallnak le, de attol meg vannak varosreszeknaluk, ahol nyomor van, a boltok uresek (igen, mint Romaniaban az atkosban), a kertvarosban pedig ahol ok laknak sem fenekig tejfel az elet. A fizetese kb havi 1 milla brutto (persze ott mashogy adoznak), de pesten ennel lehet sokkal tobbet is keresni az o poziciojaval es tudasaval.

De ezeket csak hallottam tole szemelyesen, mikor nyaron hazajottek legutobb (evente szoktak), szoval lehet csusztat, nehogy bevandoroljunk oda mi is a mexikoiak melle. :D

Ne erts felre, csomo jo dolgorol mesel, amire irigykedhetunk. Ahogy az oktatast kezelik a varosukban, a szemetszallitast, stb., stb.. Igaz ott nem gyurt mindent maga ala a mindenhato allam, hanem verseny van. :D

Pár példa: GDP, Egészségügy, Demokrácia, Haderö, hazai ipar/mezögazdaság = hazai termék (ld. GDP), TOP500, stb...
Vegyünk egy kis céget példának (McDonald´s). Hol van a világban annyi kirendeltsége magyar cégnek mint ennek?

Hol van magyar autógyár a világban, melyik országokban?

Nem mi dolgoztatunk, minket dolgoztatnak.
Kiszolgáltatottak vagyunk hozzájuk képest, mert nem mi diktálunk.

Csúnya szóval élve: csicska ország vagyunk pont azért, mert nem képviselünk semmilyen hatalmat a világban (gazdasági és/vagy katonai).

Összeszerelésben viszont tényleg jók vagyunk!

--
robyboy

Az a vicc, hogy egyáltalán összehasonlítjuk magunkat az USA-val.

--
robyboy

Jah :) Ami meg sokkal érdekesebb lenne azt felmérni a Mbitek és lefedettség mellett, hogy adott szolgáltatás minősége hogyan is néz ki?

Pl. az elektromos hálózat, amivel úgyszintén el vagyunk jól látva, igaz az első nagyobb szélnél szakadnak a kábelek, meg dőlnek az ezeréves villanyoszlopok, stb... az áram milyenségéről már nem is beszélek, meg a gányolásos megoldásokról.

Én a telómat 3G-n használom, mert látványosan tovább húzza az akksi. Pont tegnapi hír, hogy tervezik lekapcsolni a 3G-s hálózatokat itthon.

Cégnél, ha be van kapcsolva a 4G, sokszor SMS-t kapok, hogy nem fogadott hívásom volt. 3G-n minden hívás beérkezik.

Visszatérve az elektromos hálózatra, kíváncsi lennék arra is, hogy ma Magyarországon hány millió veszteséget okoznak a gyakori hálózati kimaradások és ingadozások ipari területeken?

Amikor idejön a BMW, akkor ez az infó nincs a címlapon, az biztos.

--
robyboy

Èn nem bántam meg, hogy eljöttem Györböl. Ott nem sikerült 35 év alatt normális egzisztenciát megteremteni, itt keleten 12 év után éppen házat fogunk építeni úgy, hogy nincs gyerek, tehát a havi elvonásaim rekord magasak. Valamint munkával értük ezt el a feleségemmel, és nem ellopott EU-s támogatásokkal.

Vicces, ahogy itt sokan úgy tekintenek Györre, mint Eldorádóra, meg a legtöbben hülyének is néztek, föleg az elején, hogy onnét jöttem keletre.
Most meg irigykednek leginkább.

Mindegy, hogy nyugat, vagy kelet, ha bejön az élet - Ha nem, akkor is :)

Az infrastruktúra viszont országos szinten szar, gondoljunk csak az életveszélyes M1-esre, ami pont azért lett életveszélyes rekordidö alatt, mert nyugat felöl kelet felé hatalmas logisztikai forgalmat bonyolít le.

--
robyboy

Értem, de te sírsz folyamat, errefelé ez nem jellemző. Kiderül, hogy házat építesz, megy a jómód, de semmi sem jó. Nem is csodálom, hogy a búval baszott nép listákon az első helyeken vagyunk.

Visszatérve az áramszünetre, idejét nem tudom mikor volt itt nem tervezett áramszünet.

Mondjuk arra emlékszem, hogy mikor volt milliókat érintő áramszünet New Yorkban legutóbb. 2012-ben, meg 2017-ben, vagyis gyakorlatilag mindig, ha hurrikán jön. Te meg azzal érvelsz, hogy itt is van áramszünet.

--
trey @ gépház

:) Nem vagyok búval baszott, csa reálisan látom a dolgokat. Lehet maximalista vagyok, de ha valami szar, az szar. Nem én fikázom folyamatosan az Applet, pedig nekem, mint céges teló bevált. Ezt kaptam. Lehet, hogy szar, én mégis tudom használni arra, amire való. Nem fagy le, müködik. Ennyi. Nincsenek egyébként extra igényeim telefon szinten.

Az, hogy Györben régen volt nem tervezett áramszünet, fentiekben leírtam egy lehetséges okot "100 éve is volt ipar" szekcióban.

Ha akkora hurrikánok jönnének, mint 2012-ben meg 2017-ben az USA-ban, nem csak BP-n nem lenne áram, hanem sehol az országban.
Az USA-nak van akkora gazdasági ereje, hogy évröl-évre felépítik magukat újra a hurrikánok meg a bozóttüzek után.
Magyarország hasonló helyzetben az éhenhalás szintjén várná az EU-s milliárdokat.

--
robyboy

Megnyugodhatsz az összes autógyárnak külön alállomása van ami közvetlenül nagyfeszültségről vételez. Ha ott nincs kakaó, akkor kb. a fél országban nincs.

A 3G lekapcsolást én meg UE-s államoknál olvastam, mert nem vált igazán be az állítólag jobb is a 4G. (Ettől még tervezhetik nálunk is a kivezetését.)

Elég pár ms kiesés, és már inog is meg minden. Az meg gyakori. Föleg olyan régiókban, ahol hosszú évtizedekig nem volt ipar egyáltalán, most meg hirtelen nönek ki a gyárak a földböl. Györben az Audinak "szerencséje" volt, mert ott már 100 éve is volt jelentös ipar.

Azért ez is szép, mondhatnám, minden feltétel adott volt...

https://www.portfolio.hu/ingatlan/varos/44-milliardos-hitelt-vesz-fel-d…

tippelek: most jön a hogyan gazdagodjanak meg a bennfentesek -mások pénzén- secc perc alatt a telekmutyin.

--
robyboy

Persze, a BMW-nél annyira hülyék, hogy egy olyan területet választottak, ami eleve szar, hogy a telekmutyin gazdagítsanak valakit. DK-sok megirigyelnék az elméleteidet, el is mehetnél politikusnak.

Autós lap írta:

"Debrecen elsősorban kiváló infrastruktúrájának, megfelelő logisztikai kapcsolatainak, valamint a meglévő beszállítói hálózat elhelyezkedésének köszönhetően ideális helyszín a BMW Group gyártókapacitásának bővítésére. A környék szakképzett munkaereje szintén jelentős előnyt jelentett a kiválasztási folyamat során."

Versenyben állt még Románia és Szlovákia, de a BMW-t csak a telekmutyi érdekelte, mi? :D

Az AUDI-s vezetők repülőgéppel repkednek Győr és Németország közt napi rendszerességgel. Véletlenül sem nyomott a latban ugye, hogy hol van Magyarországon repülőtér... Ja, hogy Debrecenben éppen van... a többi felsorolt dolog mellett.

--
trey @ gépház

Nincs összefüggés.

Az autópálya és a reptér igen sokat számitottak, ezt hívhatjuk is akár "kiváló infrastruktúrának". Csendben jegyzem meg, hogy pl. a Mercedes úgy települt Kecskemétre anno, hogy nekik a "közeli" reptér jelentette az elönyt (kb. 100 km a Liszt Feri onnét).

A kormány/város helyet biztosít, az, hogy hogyan, szerintem nem kötötték a németek orra alá, nem is tartozik amúgy rájuk. Öket csak az eredméy érdekli.

Sokkal érdekesebbek lehetnek a valódi okok a döntés hátterében, pl. hogy az állam gyakorlatilag ingyen biztosít sok mindent, adókedvezményt ad, stb... csúnya szóval "lefeküdtünk nekik", hogy ide települjenek (ök is).

A vicc az, hogy ez bizony nekünk, magyaroknak is jó valóban, de tényleg, csak azt ne higyjük, hogy nekünk jobb, mint a németeknek, mert ez már így nem igaz. A profit megint lapátolódik majd Németországba, mi meg örülhetünk párezer új adófizetönek.

Az összeszerelö munka pedig betanított, mint mindenhol. Ès még egy apróság, arra is kíváncsi leszek, hogy kik fognak ott dolgozni, nem lepödnék meg, ha több lesz az ukrajnai/romániai magyar, mint hazai. Nem lesznek túlfizetve, abban biztos vagyok.

Ès visszatérve Detroitra: imádkozzunk, hogy ne basszon be semmi a világgazdaságba, ami a német autógyártást drasztikusan érinti, mert akkor nekünk löttek.

--
robyboy

Szerintem meg simán tetetted a hülyét, mert amikor kezdesz rájönni, hogy nincs mindenben igazad, de azt kurvanehéz elismerni, akkor jön a maszatolás.
Ìrtad le már itt egyébként a HUP-on bárkinek is, aki nem a Te -egyébként tisztán jobboldali- világnézetedet vallja, hogy igazad van? A kérdés költöi, nem is érdekel igazán a válasz.

--
robyboy

Debrecen vállalható választás volt, úgy mint, ahogy több más -akár magyar- városunk is az lett volna.
Sokat számít, hogy fideszes, és igen, földmutyi volt, van lesz, mint mindig.

Az megvan, hogy a 44 milliárdos hitelt is mi adófizető polgárok fogjuk kitermelni? És hogy nem oda fog kerülni forintra pontosan, ahogyan azt kommunikálják?

Csodák nincsenek, Magyarország korrupt, fenékig az, és egyre inkább az. Mindig volt korrupció, félreértés ne essék, de a pofátlanságnak már nincs határa. Egypártrendszer alatt mindent meg lehet tenni ugyanúgy, mint a kommunizmusban.

--
robyboy

Komolyan kérdezem: szerinted ez így jó?
Nem akarok belemenni a politikába, mert egy hithű fideszest úgysem lehet meggyőzni semmiről. Az idő, a történelem majd beigazolja őket utólag, vagy nem.

Nah, egész gyorsan kiderült, honnét jön majd a munkaerő:

https://index.hu/gazdasag/2018/08/03/berettyoujfalu_debrecen_autopalya/

--
robyboy

Egy manipulált választási rendszer mellett az ember ne számítson semmi jóra. 1 párt ellen felsorakoztattak 30 másik kamupártot, hogy a csalásokról ne is beszéljünk.

A hatalmon lévő bohócok semmivel sem jobbak a bukott bohócoknál, bár cirkusz az van most is rendesen.

A szarás ott kezdődik, hogy meg sem engedtem volna sosem, hogy 2/3-al azt lehessen csinálni, amit csak akarnak. Alkotmányt, választási törvényt és még ki tudja mit módosítani, manipulálni. Ez a legutóbbi saját fizetés emelés is dicső tett volt, büszke lehet rá minden magyar hazafi. No, a fizujukat is törvénnyel maximálnám, és megtiltanám, hogy egy seggel betöltsenek 3-4 zsíros pozíciót.

Az államháztartásban dolgozó sok senkiházi rokont, sógorkomát meg elküldeném a BMW-be 3 műszakban dolgoztatni, ld. még versenyszféra, mert az hozza a pénzt az államnak, és nem viszi.

--
robyboy

Ezzel a hozzáállással pontosan itt fogtok 4 év múlva is tartani. Nem a szarnak kéne dőlnie az ellenzék szájából állandóan. Konstruktív ellenzék is létezhetne, ami azért csak megszavaz néha valami értelmes dolgot (nem, nem a saját fizetésemelésükre gondolok :D :D :D :D), nem csak óbégat állandóan.

--
trey @ gépház

Konstruktív ellenzékhez szükség van intelligens honpolgárokra is, akiket nem a gyűlöletkampánnyal, meg a mesterségesen generált beszaratással lehetne manipulálni.

Azt se felejtsük el, hogy a média is fidesz kézben van, és 8 éve tolja az emberek képébe a saját világképét, amit már lassan az is elhisz, aki egyébként képes önálló gondolkodásra az agyatlan bólogatáson felül.

Az ellenzéket meg módszeresen kicsinálták, gazdaságilag elsősorban. Próbálj meg politizálni legatyásodva. Nem egyenlőek már a viszonyok, de a diktatúrában ne várja el az ember, hogy demokratív módon működik bármi is.

A legfontosabb pedig:

Most a Fidesz politikájának van itt az ideje, lesz ez még másképpen is, semmi sem tart örökké. Volt itt már nácizmus is, kommunizmus is, diktatúra, minden. Egyik sem tartott örökké.

Hiteltelen és hazug politika a Fideszé, hogy támadják az EU-t egyfolytában (parasztvakító színjáték egyébként), hogy megfeleljenek a "magyarok" elvárásainak, közben meg egyfolytában kapják a pénzeket az EU-tól, milliárdokat, amiből fejlődhetünk (a munkahelyeken felül, ld. Audi, Mercedes, BMW, Bosch, Opel, stb...).

A 44 milliárdos hitelből, amit most Debrecen felvesz, megépíthettük volna pl. a saját autógyárunkat (kb. 1 milliárdból), a maradék 43 meg csomó másra is elég lett volna.

"A két világháború között, az 1920-as években már öt autógyártó működött az országban. Egyesek licencia alapján szereltek össze külföldi gyártmányokat, de voltak teljesen hazai fejlesztések is – például az 1924-ben bemutatott Magomobilt (a név a gyártó MÁG cégre utalt) még Japánba és Indiába is exportálták. Létezett egy Magosix nevű modell is, amelynek nevében a "six" a hathengeres motorra utalt. A magyar mérnökök műszaki kreativitása világszerte elismert volt. " (wikipédia)

Mi történt velünk? Miért nem tudunk, akarunk saját, világszínvonalú termékeket előállítani?

--
robyboy

Ne próbáld meg levenni a felelősséget az ellenzékről! A választások óta is csak marakodnak, osztódnak, pénzeket tüntettek el, összeverték egymást és semmi kiutat sem keresnek ebből.

Még a kormánypárt kritikus médiában is osztották és osztják őket a normálisabbak. Okkal.

--
trey @ gépház

Publikálva lett, pl.:

https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/egymilliard-euros-beruhazassal-bmw-gy…

Kis guglizás után, összehasonlítási alap: Origo - fideszes forrás:

http://www.origo.hu/gazdasag/20180605-uj-kecskemeti-mercedes-gyar-alapk…

Szóval a 44 milliárd € infrastruktúra fejlesztése bödületesen nagy összeg egy olyan városban, ahol kihangsúlyozottan fejlett az infrastruktúra, végülis azért települ oda a BMW, oder?

--
robyboy

"Szóval a 44 milliárd € infrastruktúra fejlesztése bödületesen nagy összeg"

Honnan nem sikerült ez idézned? Nem euró, hanem forint lesz az.

https://www.portfolio.hu/ingatlan/varos/44-milliardos-hitelt-vesz-fel-d…

És nem infrastruktúra fejlesztés:

"Az érintett földek tulajdonosai között mezőgazdasági vállalkozások, magánszemélyek, cégek egyaránt szerepelnek, velük egyenként kell majd megállapodnia a városnak. A 44 milliárdos költség azt jelenti, hogy négyzetméterenként 11 ezer forintba kerül a telek megvásárlása és annak előkészítése. Bár az előkészítéshez szükséges költségek nem ismertek, az ottani telekárak jelenleg 1,5 millió forint körül vannak hektáronként (150 forint négyzetméterenként), így ha piaci áron vásárolja fel a telkeket a város, akkor a költség 98 százalékát az infrastruktúra kialakítása teheti ki."

A gyárterület földjét kell megvásárolni. a 1,4-1,5 millió forintos hektáronkénti ár, az nagyjából a piaci átlagár. Ennek semmi köze az infrastruktúrához. Ha neked lenne ott földed, neked is ki kéne fizetni.

--
trey @ gépház

Jogos, tényleg forint, így már jobban hangzik.
De még így is:

"így ha piaci áron vásárolja fel a telkeket a város, akkor a költség 98 százalékát az infrastruktúra kialakítása teheti ki."

Egyébként hogy nevezik azt, amikor valaki nem piaci áron vásárol fel telkeket??? Hadd ne tippeljek.

--
robyboy

"Jogos, tényleg forint, így már jobban hangzik."

320-szor jobban hangzik.

"Egyébként hogy nevezik azt, amikor valaki nem piaci áron vásárol fel telkeket???"

Nem felvásárolja, hanem szóba jöhet még a feltételek teljesülése esetén kisajátítás -> kártalanítás

Pl. amikor a kertünk mellett bővült az EON és lecsíptek a telünkből x négyzetmétert, ha akartuk, ha nem. Ennek fejében fizettek érte.

--
trey @ gépház

A földterületet a BMW is meg tudná venni közvetlenül a jelenlegi tulajdonosoktól. A hitel nagy része infrastruktúrafejlesztésre fog elmenni állítólag - a portfolió szerint 98%-a a 44 milliárd eurós hitelnek. Ha annyira jó Debrecen infrastruktúrája, akkor miért is kell ekkora hitel? Zavart érzek az erőben, mint obivan.

Csak összehasonlításképpen a 44 milliárd euróból kb. pont 44 BMW gyárat lehetne felépíteni.

Nem tudom ezek mikori infók, de Manhattanben speciel 1m+ usdtől indul mostanában egy lakás.
Olyan amit te írsz, szerintem utoljára a nyolcvanas években volt ott, már régesrég kiszorultak a szegények.
Bronx meg Brooklyn más kérdés, de manapság már azok is eléggé felkapottak.
Van pénzük normális internetre meg mobilhálózatra is. Remek LTE lefedettség van az egész városban mind az 5 részében egyébként.
A GPS viszont tényleg pontatlan a sok toronyház miatt. Szinte elviselhetetlen az élet :)

Mondjuk az enyém kettőt tud fogadni, de csak egy van benne. Jelenlegi használati szokásaim mellett nekem nem hiányzik a dual-SIM, de van olyan kolléga, akinél a hiánya olyan probléma, hogy az a telefon szóba sem jöhet nála, amelyik csak egyet kezel.

Szóval, megint csak egy szólás-mondás: "A "van"-tól nem kell félni."

--
trey @ gépház

Szóval az Apple-nek sem vagy célcsoportja, de valamikor voltál. Ennyi. Ettöl még nagyon sokan vannak, akik az Apple célcsoportja.
Az meg, ami a csóró magyaroknak drága, egy fejlettebb országban nem veri földhöz az embert.

Ja, és persze nem azért drága, mert annyira jó is, hanem, mert presztízsmárkának van pozícionálva, mint a Gucci táska is. A sznobok buknak rá, mint minden márkára, mert azt hiszik, ha megvehetik ezeket, azzal többé válnak.

Èrdekes ez egyébként: ha meg is vehetném a 100 milliós autót, és beleülnék, én biztos nem érezném magam ettöl "nagyobbnak", "többnek", "erösebbnek" stb... más kérdés, hogy a külsö szemlélö számára egyböl belekerülnék pár kategóriába "újgazdag", "drogdíler", "mittomén"

--
robyboy

Szerintem nem gond ez, az Apple mindig is olyan jó áron adta a cuccait, hogy egy vám miatti extra drágulás úgyis belefér. A megcélzott vásárlóközönség minden pénzt kifizet érte. Almáék profitja sem fog csorbulni, aki nem venne almásat, azt sem érinti, így mindenki jól jár.

No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

a antiglobalisták most örömünnepet ülhetnek:)

Nehogy már az 500%-os árrésből engedni keljen.

Ebbe a legendába hanyatlott le a nyugat csillaga. Természetesen a profit Kínában is fontos, de a mennyiség és a high-tech piacok uralása még fontosabb.
A tisztességes profit fogalma valaha a nyugati protestáns etikának is része volt. Mára sajnos elfelejtették ezt a fogalmat a nyugati multik, sőt kisebb cégek is.

Normális HUP-ot használok!

Ize, en azt hittem, hogy pont ez a lenyege a vedovamoknak. Bizony a kulfoldrol behozott termekek ipari es vegul a fogyasztoi ara magasabb lesz. Igy az Isten adta nep nagyobb valoszinuseggel vasarol hazait.

Hogy hosszu tavon mukodik-e a dolog, az mas kerdes.

Igen, ez a lényege a vámoknak. Működik hosszú távon is. Ha meg nem is veszi az Isten adta nép ennek hatására a hazait (vagy mert versenyképtelen, vagy nincs hasonló hazai termék), akkor is kárenyhítésként némi hasznot hoz vissza a nemzeti gazdaságba. Bár mióta EU van, sokkal korlátozottabb a dolog, hiszen az EU tagoknál az EU dönti el vámtarifákat, meg a bevétel elosztását.

No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

Amekkora FANboy voltam 12-13 éve mára már annyira szánalmasnak hat az egész cég a termékeivel együtt. A Design viszont még mindig megnyerő! :)

--
Debian GNU/Linux

hint: a többi is drágább lesz, csak ők még nem írtak levelet, így működik a vám

Úgy érted, hogy ha az Apple (mint amerikai cég) jelzi, hogy a kínaiaknak, hogy ez az iPhone most az európai piacra megy, akkor annak az iPhone-nak az alkatrészeire a kínaiak jófejségből nem tesznek majd védővámot és így az Apple európai vásárlóit majd nem érinti ez az alkatrészt áremelés?

--
trey @ gépház

Ez akkor lenne érdekes, ha lenne a tőzsdén olyan, hogy AAPLEU, aminek a részvényeredményére nem hatna ki a vám. De mivel az Apple amerikai vállalat, az éves pénzügyi jelentésében ott lesz a vám miatti mínusz. Azt meg te sem gondolod komolyan, hogy egy olyan hazafias (ahahaha) cég mint az Apple ennek fedezését nem úgy oldja meg, hogy elosztja a költségeket világszerte (mindenhol emel), hanem csak az amerikai állampolgárokkal fogja megfinanszíroztatni...

--
trey @ gépház

Akkor a 27%-os magyar AFAt is mindenhol rateszi? Szerintem csak azokon a helyeken, ahol ezt ki kell fizetni (nalunk).
A ceg osszesitett eves eredmenyen persze meg fog latszani az USA vam.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Bar en nem vagyok szakember, de ha a konkurensem arat emel (mindegy hogy mi miatt), es ugy is viszik mint a cukrot akkor valoszinuleg en is arat emelnek hisz siman belefer, max tobb marad az en zsebemben mert nekem nem megy el a plusz vamra..

Mint az afa, emelni lehet, de csokkenteni nem, hulye lesz a kereskedo egy afacsokkentes utan tenylegesen levinni az arat hisz mar az emberek megszoktak h ennyibe kerul. Az meg hogy mindenhova kijarj emiatt birsagolni kb logisztikailag megoldhatatlan.. Nekem pl tetszik h az USA-ban mindenhol netto arak vannak es csak a kasszanal borzadsz el h mennyi az adoteher rajta. Azt gondolom igy jobban latszik h "kit kell aktualisan szidni" a magas arak miatt

A "kínai biorobot" egy legenda, liberális újságírás terminológiáival mondhatnám ez egy fasiszta legenda.
Kínában már jobban keresnek mint Magyarországon vagy Csehországban, különösen az ilyen területen dolgozó munkások. Az usákok sokkal alacsonyabb bérekért dolgoztatták a mexikóiakat a szalagok mellett a határ túloldalán, amikor még volt IT gyártás Észak-Amerikában.
A szomorú valóság az, hogy Kína azért olcsóbb mert sokkal több képzett mérnök, szakember áll rendelkezésre. Méretgazdaságosság.
Pont Steve Jobs írt erről a könyvében.

Normális HUP-ot használok!

Akkor itt egy „fasiszta legenda”. Bár már több mint egy éves a cikk, de túl sokat nem változhatott a helyzet.

A mexikóiak nem tudom mennyiért raknának össze telefonokat, de egy kétéves adat szerint egy építőmunkás (= segédmunkás) átlagosan havi $460-t keres. Így nem hiszem, hogy Mexikó valódi alternatíva lenne. Sok cég már tényleg drágának tartja a kínai gyártást, de inkább Afrikai gyárak építését tervezik.

Nincs időm hosszas oknyomozásra. Nem tartom kizártnak, hogy a cikk kérdéses objektivitású, manipulatív szándékkal íródott. Miért a Pegatronnál vizsgálódtak. Ha már iPhone gyártás Kínában, akkor először a Foxconn-nál kellett volna körbenézni.
Betanított munkáért szerintem Magyarországon sem fizetnek többet 450 dollárnál. Reálértékben pedig egy dollár többet ér Kínában mint Magyarországon. Amerikában pedig nincsenek már ilyen munkahelyek. Helyettük hatalmas roncsrégiók vannak sok munkanélkülivel. Az illegális latin-amerikai bevándorlóknak fizetnek hasonló béreket, akik termelő munka helyett takarítanak, meg háztartási munkákat végeznek. Kiszolgáltatott helyzetben vannak, és semmivel sem élnek jobb körülmények között. A jobban kinéző latin nőket még meg is dugják amerikai munkaadóik bónuszként, amit persze nem mernek jelenteni.

Normális HUP-ot használok!

Nincs időm hosszas oknyomozásra. Nem tartom kizártnak, hogy a válaszod kérdéses objektivitású, manipulatív szándékkal íródott.

„Reálértékben pedig egy dollár többet ér Kínában mint Magyarországon.”

Terelés. Az Apple számára lényegtelen, hogy a magyar vagy a kínai munkásnak fizeti a 450 dollárt. Így a hír ugyan igaz, de köze nincs a vitánk tárgyához.

Azt viszont ne feledd el, hogy a Foxconn amúgy tajvani cég. 12 gyáruk van Kínában, de van gyáruk Brazíliában, Magyarországon, Szlovákiában, a törököknél, a cseheknél, Mexikóban stb.
A Foxconn nem kínai cég, csak épp sok gyára van Kínában - mert ott sok olcsó munkás van, és szarnak a munkajogra.

Pont Steve mondta meg anno Obamának, hogy bőven van akkora az árrés, hogy szép nyereséggel lehet gyártatni, de az amerikai munkajogszabályok és munkaerőpiac nem teszi lehetővé azt, amit Kínában: ha kell, egy hét alatt felvesznek 30 ezer embert, hogy kicseréljék a már legyártott telefonok kijelzőit, mert kiderült, hogy hibásak.
Ugyanis az iPhone gyártásnál ez történt:
https://www.businessinsider.com/steve-jobs-new-iphone-screen-2012-1

Ezzel nem tud versenyezni az USA. És nem, nem arról van szó, hogy Kínában több mérnök lenne, emiatt jobb Kína.

Ez a világ rendje. Ahhoz képest, hogy minden egyre szarabb, egyre drágább is. Kár, hogy nincs ez így rendjén, de tenni ellene nem nagyon lehet.

--
robyboy

Fogyasztó nélküli fogyasztói társadalomban élni egyenlö a világválsággal, munkanélküliséggel, háborúval (javak újrafelosztása).
Addig örüljünk, amíg gyárthatjuk ezt a sok szart, hogy pörögjön a pénz a világban. Véget meg majd a drasztikus klímaváltozás fog ennek vetni, amit a környezetszennyezö jelenlétünknek köszönhetünk.

Szerintem ma a világban a megtermelt javak tetemes százaléka landol egyenesen a szemétdombon, vagy lesz kapásból bezúzva és újrahasznosítva, viszont amíg ezen az úton végigmegy (felhasználás nélkül), munkát ad millió embernek, amiböl meg adó is lesz, aztán munkahelyteremtö támogatás, hogy még több felesleges szart gyárthassunk.

Ez egy csoda.

--
robyboy

Aztakurva :D Az apple adót fog fizetni :D ... bocsánat, az abble felhasználók fogják az apple adóját kifizetni.

Azért 200+ MRD dulláron űlve ehhez hatalmas pofa kell. Ugyanolyan gusztustalan az apple szekta mint eddig és ezután is az lesz.

A cegek adojat is emberek dobjak ossze. A tulajdonosok, a dolgozok, es a fogyasztok. Ezek mind emberek (vagy cegek, de ebben az esetben rekurzivan elmondhato rajuk is).
Ha a tulajnak nem termel eleg profitot, nem erdemes letrehozni a ceget/allast/termeket. A dolgozokon megint korlatozottan lehet sporolni, de persze a fogyasztok sem terhelhetok korlatlanul, de meg mindig inkabb rajtuk csapodik le az ilyen ado.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

"Company’s products more expensive for customers"

Így van. De megint úgy sírnak mintha a napi betevőjükről kéne lemondaniuk. Az lett volna az illedelmes ha kussolnak és kész és ha valaki rákérdez, hogy miért drágább az amúgy is túlárazott telefonjuk, akkor megszólalnak. Volt már ez téma, így nem kellene bujkálniuk.

Tessék szépen közelebb vinni a gyártást ... jaaa hogy nem lehet mert a telefon teljes ellátási lánca csak Kínában található meg költség vagyis profit hatékonysági szempontokból? Jaaa, hogy az ültető gépek gyártója is kínai és a legfrissebb fejlesztéséket csak belföldre szállítja? Jaaa, hogy akkor ebben mi az amerikai?

Hát ez már csak ilyen.

Nem mindegy mennyibe kerül? A fanok úgyis megveszik...

A lényeg, hogy Trumpba belerúgjanak egyet.