Olcsó, egyszerű kisautó robogó helyett

Fórumok

Helló,

Keresek második autónak való kis autó típust, kb. simson helyett (télire elsősorban) max 15km-es távolságra (annyira van a legközelebbi nagyobb település). Minél egyszerűbb legyen, semmi felesleges sallang, elektronika, lehessen otthon szerelni ha szükséges. Kábé mint egy robogó bádogkasztnival :) És persze olcsó legyen (a fenntartás).

Én ilyeneket néztem, hogy Mazda 121 (bár sajnos már sok rozsdás), Peugeot 106/Citroen Saxo (ezek kb ugyanazok), Daewoo matiz, az örök swift (bár ezekből is nehéz már jót kifogni), wv polo, toyota yaris, ezeket néztem eddig stb.

Persze, a legjobb egy villanyos autó lenne, de még a legolcsóbb peugeot 106-os elektromos is két millió addig nem reális.

Biztos, hogy van más is hasonló felhasználással, ki mit használ ilyesmire?

Fontos, hogy ez második autó, max 15km-re lévő városba elugrani, normál használatra (messzebb, ha sokat kell cipelni) van rendes sokhengeres autóm.

Hozzászólások

van eladó LPG-s renault twingo 500ért...1300 hufból megy 100kmert..klímás 1.2es, 16 szelepes clio motoros. vezerles, vízpumpa, első stabilpálca, lengéscsillapító nemrég cserélt...fullon van műszakival, vadi új nyári gumival, patika fékekkel..
(Lehet el se adom)...én egy 5000es tankolással két hétig járok vele pesten....minden nap megyek melóba.
Most vált második autóvá, válik eladóvá.

nézzél honda jazz-t is, az elpusztíthatatlan és még nem is rozsdásodik. Ha ez árban sok, akkor pedig az öreg swift. Nem egy luxusautó, de cserébe rettentő igénytelen.

600e körül kezdődik ami nem törött, magyar okmányos, hát, annyiból veszek 5 swiftet.

Nem is kell luxusnak lennie, irtam, hogy robogo helyett csak legyen tető meg futés, hogy télen ne fázzak. Nyárra meg ott a bicikli és/vagy robogo.

Hm, közbe beugrott, hogy vannak ezek a mopedautok, ilyet valaki használ?

Oké, de miért kell neked egy nem valódi autó egy valódi autó ellenében? Miért lesz neked jobb egy mopedautóval kínlódni, mikor ülhetsz egy egészen autószerű autóban is?

Ne mondd, hogy fenntartási költség és fogyasztás, mert egy Swift-kategóriás cuccnak szinte nincs fenntartási költsége, a fogyasztása pedig alig több, mint egy alulmotorizált dodzsemnek, amit állandóan bőgetni kell.

Én néha látok a környékünkön mopedautót, de még városi környezetben (ahol max 50-nel lehet menni) is nagyjából mozgó útakadály, hátmég, ha kimennél egy főútra, ahol akár 70-90-nel is lehetne menni.

A robogó más kategória, mert az egy nyomon halad az út szélén, simán megelőzöd.

mert a mopedauto jogilag egy robogonak számít? a biztosítás évente 4e, és nincs súlyadó, meg a többi lófasz? technikailag is egyszerű mint egy faék, mindent meg lehet otthon szerelni.

Faluban lakok, olyan iszonyatos forgalommal, hogy a főúton is óránként egy autó megy el. (az a főút, ami bemegy a városba).

Nem nézelődsz rossz irányban. Én mondjuk az ilyen "mindegy, csak fillérekből guruljon valami" kategóriában biztos Swiftet vennék.

Errefelé létezik erre egy külön kategória: mopoauto. Ez olyan, mint a robogó és az autó kereszteződése, autónak néz ki, de általában kétüléses, kicsi járgány, picike motorral. Itt rendes jogsi se kell hozzá, csak motoros jogosítvány, ezért gimis srácok ezzel járnak suliba.
Ehhez itt főleg francia márkákat használnak:
Aixam, Bellier, Microcar, Ligier. Szerintem ezek között érdemes keresgélni.

--
Csaba

"a legolcsóbb peugeot 106-os elektromos is két millió addig nem reális"

ha valakinek mégis ingerenciája lenne ilyenre, akkor mutatom, így lángol. anyámtól 200m-re történt, azt mondta nem volt semmi műsor, feltűnően hosszú ideig dolgoztak vele a tűzoltók.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az elekromos P106 a google szerint 95-03-ig gyártották, így már a legfiatalabb is 15 éves, ráadásul ezekbe gyárilag nicd akksi volt. 15 év alatt tuti, hogy az már nem az eredeti, sok ilyen van ahol eleve úgy hirdetik, hogy utólag van belekókányolva a litiumos aksit, meg mindenféle mást, ide a bökőt, hogy itt is valami ilyesmi volt.

Szuzuki Alto, abból is a 2014-ig gyártott széria (Maruti Alto).
1.1-es régi Wagon R motor (K10), 670 kiló önsúly. Ebből is a fapados verzió (nincs szervokormány, nincs klíma, manuális ablakemelő). A 2004-es modelleket 2-300k kilométerrel más 300k HUF körül az ember után dobják.
Megy mint a mérgezett egér.
Van pár típushibája (takarításigényes hátsó fék, kopogós futómű), de a világ végéig elmegy. Hosszú egyenes utakon akár 4,2l-el is elmegy. Rövideken 5,0l max
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "