MÁV Menetrend vagy mi ez

 ( Rt711 | 2018. június 21., csütörtök - 22:02 )

Útvonaltezvezek, nem nagy ügy, ezerszer csináltam már mindenféle fostos oldalon.

Útvonal kezdete -kitöltöm
Cél - kitöltöm
Megadnám hányszor vagyok hajlandó átszálni - nincs lehetőség. Oké, biztos okos.
Megadnám mennyit vagyok hajlandó várakozni - nincs lehetőség.

Ez azért baj, mert az útvonaltervezőt csúnyán elszabták és a Budapest-Keletiből induló vonatokból kedvére válogat. Simán kihagyott 12:10 és 16:00 között jópár szerelvényt. Persze ha másik útvonaltervet nézek meg, akkor azon ott a vonat a Keletiből.
Tanulság: a menetrend hülyeség és szépen bele kell feccölni azt a minimum fél órát és át kell nézni az összes járatot az adott napra. Janem, ezt ki kellett volna fogni a QA-nak.

Hiba bejelentve.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

> Megadnám hányszor vagyok hajlandó átszálni - nincs lehetőség. Oké, biztos okos.

Azt tudod megadni, hogy oké-e az átszállás. Nem (x=0) vagy igen (x>=0)

> Megadnám mennyit vagyok hajlandó várakozni - nincs lehetőség.

Mire gondolsz? Két átszállás között?

> Simán kihagyott 12:10 és 16:00 között jópár szerelvényt. Persze ha másik útvonaltervet nézek meg, akkor azon ott a vonat a Keletiből.

Lehet, hogy nyilvánvalót kérdezek, de ugye nem Budapest bérletes opciókat nézel? Bizonyos járatokon nem lehet BKSZ jegyet venni. (Ex, IC, stb.)

Azt láttam hogy átszállás nélküli opció létezik viszont nincs lehetőség az átszállások számát optimalizálni. Pl tervez 5,6,8 átszállásal (és ez még csak a Keletiig), onnan ugyanúgy n > 1 átszállási lehetőséget is mutat, holott hosszútávú utazás során minimumra kellene törekednie.

>> Megadnám mennyit vagyok hajlandó várakozni - nincs lehetőség.

> Mire gondolsz? Két átszállás között?

Igen, két átszállás között. Mert pl van hogy nem szeretnék 12 órát várni a Keletiben. Ezért lenne ésszerű egy pontosabb tervező, mert lehet hogy valaki kifejezetten várni akar valami okból (Bp-n van dolga, mit tudom én..)

Sátoraljaújhely -> Bp-Keleti -> Komárom utat néztem és van IC valamint gyors Komárom felé viszont nem optimalizál a rendszer, így pl van hogy az 5 átszállásos tervet dob és nem a legkorábbi vontatokat rakja össze útvonaltervben.

-

Te mivel tervezted ezt? A MÁV saját tervezője szerint a kért vonalon legalább óránként van egy járat, és a legtöbb átszállás a kettő (kivéve éjjel, akkor négy)

Ez hétköznap és hétvégén is igaz.

Mondjuk ha beküldöd a pótjegy nélkül opciót (= sebesvonat lehet legfeljebb, a gyors már pótjegyes) akkor tényleg fasza dolgok jönnek ki. Igaz, hogy nem is nagyon olcsóbb így --> vegyél pótjegyet.

A budapesti fejpályaudvarok menetrendi szempontból nem csatlakozó állomások, lehet, ez kavar be - javasolt két részletben tervezni, ha Bp.-en át utazol. Tudom, hüjjemáv, de ez van (meg szegecs a sapkában); a hagyomány nagy úr arrafelé ugyanis...

Én be sem írtam a keletit, úgyis arra megy. :)

Na jó, mit szeretnél pontosan?

A mávnak két ajánlat engine-je (“útvonaltervezője”) van, az elvira és a JÉ. Jelenleg az automaták még elvira-t használnak, a pénztárak és a béta mobilapp JÉ-t.

Mindkettő elsősorban töréspontokban gondolkozik, bár az lehet neked nem tünt fel, de a “keresztül”-t is érdemes kitölteni (a web 2 érintett pontot kezel tán, de ez csak UI korlátozás, a JE asszem 10-et kezel - gyakorlatban a 4 is sok)

A JÉ-ben amúgy lehetett várakozási időt megadni, én kértem hogy helyette a játatok közt lehessen válogatni.

Az elviraban is lehet későbbi vonatot kérni, van rá valahol gomb, tipikusan a vonat indulási ideje mellett.

Ezen kívül még egyetlen átszállás támogató engine van Magyarországon, ez a CDATA menetrendek.hu -ja, de annak nem elég jó a vasúti része, ez remélhetőleg változni fog.

Mondjátok az ilyen sirámokat, mert specifikaljuk épp a következő generációt, de speciel ezt szerintem még az első generációsnak nevezhető elvira is tudja.

A google maps-os mit használ? Saját engine-t, vagy valamire épít?

A Google Maps maga a CDATA-hoz hasonlóan Google Transit Feed-ből tájékozódik, de az algoritmusa természetesen eltér. A GTFS nem igazán erre lett kitalálva, inkább helyi közlekedésre (ld. BKK), és hát a MÁV GTFS adatexport nem tökéletes.

Vonatinfó bétával kapcsolatban küldött javaslatokat figyelembe veszitek egyébként, érdemes bombázni titeket javaslatokkal? Csak mert küldtem tavaly novemberben néhány észrevételt, és semmi változást nem látok.

Én nem (egy teljesen másik szervezetnek dolgozom, a MÁVnak beszállítói voltunk), de híresen elolvasnak minden levelet.

Konkrétan úgy lettünk anno beszállítók hogy írtam egy panaszt az

-ra, később pedig volt olyan arra küdött kérdés is ahol velem is konzultáltak, jóval az app projekt elindulása előtt.

Fél év nagyjából amig bármi átmegy egy ekkora szervezetben a fejlesztésen, tökmindegy hogy egy ékezet van elírva vagy motorcserét javasolsz.

Oké, köszi, akkor türelmesen várok. :)