Hiba bejelentve.
- Rt711 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1438 megtekintés
Hozzászólások
> Megadnám hányszor vagyok hajlandó átszálni - nincs lehetőség. Oké, biztos okos.
Azt tudod megadni, hogy oké-e az átszállás. Nem (x=0) vagy igen (x>=0)
> Megadnám mennyit vagyok hajlandó várakozni - nincs lehetőség.
Mire gondolsz? Két átszállás között?
> Simán kihagyott 12:10 és 16:00 között jópár szerelvényt. Persze ha másik útvonaltervet nézek meg, akkor azon ott a vonat a Keletiből.
Lehet, hogy nyilvánvalót kérdezek, de ugye nem Budapest bérletes opciókat nézel? Bizonyos járatokon nem lehet BKSZ jegyet venni. (Ex, IC, stb.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt láttam hogy átszállás nélküli opció létezik viszont nincs lehetőség az átszállások számát optimalizálni. Pl tervez 5,6,8 átszállásal (és ez még csak a Keletiig), onnan ugyanúgy n > 1 átszállási lehetőséget is mutat, holott hosszútávú utazás során minimumra kellene törekednie.
>> Megadnám mennyit vagyok hajlandó várakozni - nincs lehetőség.
> Mire gondolsz? Két átszállás között?
Igen, két átszállás között. Mert pl van hogy nem szeretnék 12 órát várni a Keletiben. Ezért lenne ésszerű egy pontosabb tervező, mert lehet hogy valaki kifejezetten várni akar valami okból (Bp-n van dolga, mit tudom én..)
Sátoraljaújhely -> Bp-Keleti -> Komárom utat néztem és van IC valamint gyors Komárom felé viszont nem optimalizál a rendszer, így pl van hogy az 5 átszállásos tervet dob és nem a legkorábbi vontatokat rakja össze útvonaltervben.
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mivel tervezted ezt? A MÁV saját tervezője szerint a kért vonalon legalább óránként van egy járat, és a legtöbb átszállás a kettő (kivéve éjjel, akkor négy)
Ez hétköznap és hétvégén is igaz.
Mondjuk ha beküldöd a pótjegy nélkül opciót (= sebesvonat lehet legfeljebb, a gyors már pótjegyes) akkor tényleg fasza dolgok jönnek ki. Igaz, hogy nem is nagyon olcsóbb így --> vegyél pótjegyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A budapesti fejpályaudvarok menetrendi szempontból nem csatlakozó állomások, lehet, ez kavar be - javasolt két részletben tervezni, ha Bp.-en át utazol. Tudom, hüjjemáv, de ez van (meg szegecs a sapkában); a hagyomány nagy úr arrafelé ugyanis...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én be sem írtam a keletit, úgyis arra megy. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jó, mit szeretnél pontosan?
A mávnak két ajánlat engine-je (“útvonaltervezője”) van, az elvira és a JÉ. Jelenleg az automaták még elvira-t használnak, a pénztárak és a béta mobilapp JÉ-t.
Mindkettő elsősorban töréspontokban gondolkozik, bár az lehet neked nem tünt fel, de a “keresztül”-t is érdemes kitölteni (a web 2 érintett pontot kezel tán, de ez csak UI korlátozás, a JE asszem 10-et kezel - gyakorlatban a 4 is sok)
A JÉ-ben amúgy lehetett várakozási időt megadni, én kértem hogy helyette a játatok közt lehessen válogatni.
Az elviraban is lehet későbbi vonatot kérni, van rá valahol gomb, tipikusan a vonat indulási ideje mellett.
Ezen kívül még egyetlen átszállás támogató engine van Magyarországon, ez a CDATA menetrendek.hu -ja, de annak nem elég jó a vasúti része, ez remélhetőleg változni fog.
Mondjátok az ilyen sirámokat, mert specifikaljuk épp a következő generációt, de speciel ezt szerintem még az első generációsnak nevezhető elvira is tudja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A google maps-os mit használ? Saját engine-t, vagy valamire épít?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Google Maps maga a CDATA-hoz hasonlóan Google Transit Feed-ből tájékozódik, de az algoritmusa természetesen eltér. A GTFS nem igazán erre lett kitalálva, inkább helyi közlekedésre (ld. BKK), és hát a MÁV GTFS adatexport nem tökéletes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vonatinfó bétával kapcsolatban küldött javaslatokat figyelembe veszitek egyébként, érdemes bombázni titeket javaslatokkal? Csak mert küldtem tavaly novemberben néhány észrevételt, és semmi változást nem látok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem (egy teljesen másik szervezetnek dolgozom, a MÁVnak beszállítói voltunk), de híresen elolvasnak minden levelet.
Konkrétan úgy lettünk anno beszállítók hogy írtam egy panaszt az eszrevetel@mav-start.hu -ra, később pedig volt olyan arra küdött kérdés is ahol velem is konzultáltak, jóval az app projekt elindulása előtt.
Fél év nagyjából amig bármi átmegy egy ekkora szervezetben a fejlesztésen, tökmindegy hogy egy ékezet van elírva vagy motorcserét javasolsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, köszi, akkor türelmesen várok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni