[BELÁTVA] Mi köze a GVH-nak a facebook profilokhoz?

Sziasztok!

Az imént olvastam ezt a cikket, de nem értem, mi a fenét vizsgálódik a GVH. Mi köze hozzá?
Szívesen veszem, ha valaki felhomályosítana.
Előre is köszönöm.

Szerk.: hunludvig olvtársung rávilágított a sötét foltomra. Be kell látnom, érthető a GVH rámozdulása a témára.

Hozzászólások

en sem ertem. En mondjuk azt se, hogy ennek a csavonak miert jobb ha tobb a like az oldalan. Ha jol ertettem errol van szo csupan.

Jogtalan versenyelőny, hamis reklám? Biztos csomó ember van, aki a sok like láttán rendelt CD-t, aztán csalódott, és most az egyikük felnyomta. (De inkább egy kevesebb like-kal rendelkező szakmabeli gondolta, hogy megadja, ami jár neki.)

Talán az 1 milliárd légy esetével lehet magyarázni a dolgot. Sokak számára az egy értékmérő [lehet], hogy valamit/valakit sokan lájkolnak, és így ők is a sok legyet követik.

Ha egy reklámot lát valaki a tévében, akkor tudja, hogy ezt pénzért tették közzé. Ezzel szemben a facebookos lájkoknál kevesen kezdik elemezni, hogy honnan származnak. Így aztán az sem derül ki, hogy nem valódi nézők/hallgatók véleményéről van szó, hanem pénzért megvett lájkokról. Tehát egy olyan reklám, amin nem látszik hogy reklám. Ez viszont már okozhat versenyelőnyt, hiszen „az emberek” véleménye az más, mint egy fizetett reklám.

Kicsit más, de van némi hasonlóság: Nem Magyarországon, de az Instagramon már 1-2 éve rendszeresen probléma, hogy a hírességek elfelejtik jelezni, hogy a fényképen mellettük/mögöttük/kezükben lévő dolog megjelenítéséért pénzt kaptak, azaz reklámozzák az adott dolgot. Küzdenek a rejtett reklámok ellen, bár a siker az kétséges.

Akár a NAV is támadhatna. Hiszen az ilyen reklám után a Facebook biztosan nem fizet reklámadót. Bár, ha jól tudom, akkor a Facebookot (és a Google-t) még nem sikerült rávenni, hogy reklámadót fizessenek bármilyen reklám után, így ez inkább csak elméleti szintű lehetőség. :-)

Ezért:

Magyarország legkedveltebb* előadóművésze.
* a Facebook-oldalkedvelések száma alapján

:)

Ha én akarnék hirdetni valami lájkmogul oldalán, talán olyan szerződést kötnék, hogy az oldal tulajdonosa garantál X (az oldalához köthető) vásárlást Y időn belül, különben vissza a pénzt. Ha viszont ez nem így van jelenleg, akkor így járt a hirdető, ez a dzsungel törvénye. A következő talán már elővigyázatosabb lesz.

Ha csinálok egy nyomtatott folyóiratot, amit ezren olvasnak, de a médiaajánlatban egymilliós olvasótáborra hivatkozok, akkor többet tudok elkérni a hirdetésekért.

Ha csinálok egy Facebook oldalt, amit ezren követnek, de veszek hozzá egymillió kamulájkot, akkor többet tudok elkérni a szponzorált tartalmakért.

A hírdetőnek csak pénze van, esze nincs? Tudom h. qrva kényelmes lehet elhinni a fb-nak bemondásra, h. xyz group-nak 100 millió aktív tagja van, de ilyenkor nem működik a józanész? Azaz h. én mint hírdető nem hiszem el bemondásra azt a statisztikát amit a fb állít sajátmagáról? Nem az az érdeke a fb-nak, h. sajátmagát előnyösebb színben tüntesse fel, amikor a portékáját árulja? Ilyenkor én automatikusan azt feltételezem, h. torzított/kozmetikázott statisztikát kapok, amíg nem egy fgetlen elszámoltatható külsős mondja ugyanezt.
--

A fb pontosan tudja hány db. lájk jött embertől, és hány db lájk jött a "Buy 10000-like" megvásárolt opcióval. Keresett pénzt Ügyfél_1-től azért, mert Ügyfél_1 vett tőle 10000 kamulájkot. Utána jön Ügyfél_2, aki akar hírdetni Ügyfél_1 group-jában, mert azt látja h. Ügyfél_1-nek van 10000+x követője. A fb így Ügyfél_2-t is lehúzza, ráadásul azt sugallja Ügyfél_2-nek, mintha Ügyfél_1-nél elhelyezett reklámnak 10000+x potenciális megtekintője lenne.
--

A fenti válaszokat sejtettem, de még mindig nem értem, hogy egy Mo-tól független gazdasági társaság felhasználóinak magviselete alapján egy Mo-i hivatal miként alapon próbálna vizsgálódni? Hol zavarja/sérti számottevően a magyar érdekeket? No meg, pont a facebook lenne a hiteles mérőszám?

Szerintem ez nem így működik.

Ha a Facebook oldalamnak magyar szponzorokat keresek, és az egyiknek véletlenül szemet szúr a kamulájkok tömkelege miután odaadta a zsetont, joggal háborodik fel, hogy Üvegtigris után szabadon, ezzel mondjuk pont átb*szták. Innen meg logikusan következik mint károsult, egy másik klasszikust idézve: papírja van, ceruzája van, címet tudja, feljelent.

Itt lesz a kutya elesve! Köszönöm.
Így teljesen világos: Az államapparátus pénzosztó részlegeinek bőven elég takaróznia azzal, hogy a "Facebook-on 1 milla ember követi". Ez simán hihető, és életszerű Mo-on.
Ezzel sikerült tisztába tenni az agyamat.
Köszönöm még egyszer.

Jogtalan piaci előnyszerzés, mit nem lehet ezen érteni?!..

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség