Fotós weblap

 ( dzsolt | 2018. február 13., kedd - 13:00 )

Sziasztok!

Egy ismerősöm keres webmotort a fotós oldalához, ahol az ügyfeleknek át tudja adni a képeket (biztonságosan, bejelentkezéssel), jelentkezni tudnak időpontra és kezeli a foglalt időpontokat, portfóliókat/projekteket tud közzétenni és ehhez a jelentkezőket kezelni, szerződéseket előkészíteni aláírásra, kérdőíveket létrehozni, értesítőket küldeni, modelladatbázist kezelni, több nyelv (német, török, magyar legalább az angolon kívül) stb...
Én hülye azt mondtam neki, hogy Wordpress, most meg nyaggat, hogy hogyan, melyik pluginnal stb, de igazán nem értek hozzá (soha nem használtam, telepítettem, csak látom, hogy a legtöbb fotós ezzel oldja meg). Nem nekem kell megoldani szerencsére, de ha már belemásztam szeretnék neki érdemi infót is adni, mert eddig nem igazán sikerült.
Tehát tanácsokat kérnék, milyen megoldásokkal lehet elégedett? Fizetős is természetesen, de egy demó elérhetősége jó lenne.

Thx

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Keressen fel egy szakembert.

:)

Pont azt ajánlottam neki, hogy eszébe ne jusson valakivel leprogramoztatni, mert tuti van készen csak meg kell venni. Már ezen törte az agyát...

By

dzsolt

Nem ezt mondtam, hanem azt, hogy szállj ki, ha nem akarsz/tudsz rendesen segíteni. Láthatóan nincs meg hozzá a szakértelmed, a lényeget pedig már elárultad neki: meglévő rendszert kell testre szabni, illetve szabatni egy szakemberrel.

:)

+1

Sajnos teljesen kiszállni esélytelen! Családtag! Terelgetni! Azt kell még gyakorolnom :D

By

dzsolt

Dehogynem lehet. Vannak rendszerek amiket testre lehet szabni. Ha családtagnak nem akarsz dolgozni akkor hozd össze egy webessel aki megcsinálja neki. A "csak ezt kéne megcsinálni ingyen" projectek mértéktelen szopássá tudnak válni. A megrendelő azt képzeli, hogy ezeket egyszer megcsinálja és akkor örökre kész van. Nem érti, hogy kell frissítés, hogy a kód elavul, hogy egy apache frissítéstől lehet hogy megfekszik, nem érti mire jó az SSL kulcs, vagy hogy egyáltalán hogy kell beszerezni.
Fogadd el, hogy ügyfelei vannak, tehát pénzt keres vele, tehát az üzleti igénye kielégítéséhez kell, tehát érdeke találni valakit aki a rendszer mögött ott áll áll supportban, pénzért. Ha alapból nem üzleti ügyletként tekint rá hanem szívességként akkor menekülj.

Nem kizárt ám, hogy egy ügyvitelre specializálódott ember nem dobja neki össze könnyebben-olcsóbban ezt, mint egy wordpress mágus, aki csak egy kicsit módosít ezen a modulon, kicsit azon, aztán még itt is van egy hiba, meg az egyik plugin nem kompatibilis a frissítéssel, ..., az is egy szempont, hogy 8 beszállítóval dolgozol, vagy 1-el. Az, hogy ügyviteli szoftver nem kell, hogy milliókat jelentsen, amiket leírtál egyszerű folyamatok, kellő eszközökkel (ügyviteli szoftver sablonokkal, esetleg pont ilyesmivel amit kerestek) rendelkező programozót keress. Design-t pedig bízd szintén a programozóra, vetess vele egy sablont, de olyat, amire rábólint, hogy nem lesz kompatibilitási hiba később se.

Alapvetoen ez egy sub, de...

Amit a legtobb helyen latok, hogy:
- foglalt idopontok gdocs/spreadsheet-ben,
- elozetes fotok dropbox/zip-ben,
- vegleges kepek ugyis szemelyesen, cd/dvd/custompendriveon,
- weboldal wordpress valami otvendollaros template-tel, de amugy csak a kontakt formra hasznaljak,
- modelladatbazis meg otthon, txt-ben

Biztos hogy atomreaktorral akar kezdeni az ismerosod, van ennyire felfutott a studioja?

-w-

Elég jól beindult, időt szeretne spórolni, hogy ne az általad felsorolt megoldás legyen és ne kelljen alkalmazottat felvennie, mert annyira meg még nem futott fel. Majd később! Amúgy én is valami WP template-re gondoltam, de nem ismerem ilyen mélyen ezeket a rendszereket, azt hittem van annyira fejlett, hogy minden egyben is megvehető, hogy ne kelljen szegelni és én ilyen ügyben csak itt tudok kérdezni tapasztalat híján. A tanácsadáson túl nem akarok tudni semmiről :D

By

dzsolt

Ertem. :) En mindenkeppen kulonvennem a site-ot (ami legyen pofas) az ugyviteltol (ami mukodjon), ugyhogy eselyes, hogy ket kulon rendszerrel kene szamolni. Utobbira amugy fingom nincs, hogy igy 2018-ban mi mukodne jol, de erdekel a megoldasod. Valami ecommerce-jellegu cucc nem jo?

-w-

Office 365, havi kb 4 euró.

> ahol az ügyfeleknek át tudja adni a képeket (biztonságosan, bejelentkezéssel)
> szerződéseket előkészíteni aláírásra
> modelladatbázist kezelni
Sharepoint

> jelentkezni tudnak időpontra
Microsoft Bookings

> jelentkezőket kezelni
> kérdőíveket létrehozni
Forms

> értesítőket küldeni,
Flow

-- a Microsoftnál dolgozom

no én ilyet nem fogok neki ajánlani, még a végén engem fog kérdezgetni, hogy mi merre. Életemben nem használtam a cég termékeit pár óránál többet (amíg megvettem a gépeim és letöltöttem valami friss telepítőt, addig láttam), nem akarok magamnak bajt :)
By

dzsolt

Akkor ugyanezt a googletől. (bocs gelei :) )

Annak annyi előnye van, hogy gmailje kb mindenkinek van, szóval az össszes izébe menni fog az auth extra kanyarok nélkül.

Kérdés, hogy hány ügyfele van. Ha napi 2-3 fotózást csinál (alkalmanként 20-100 kép), akkor már megéri belevágni: egyszer lesz alkalmazottja is és az ügyfelek már betűrendben is sokan vannak, összekeveredhetnek, stb. De ez már nem a google fiókkal tudsz belépni kategória. CIB bank weboldalára sem azzal lépsz be :)

Ennél kevesebb megrendelés esetén marad az Excel fájl, a manuális FTP és egy aldomain-es megosztás: ancsaespeter.enfotom.hu

Szóval azt nem tudjuk, hogy mennyi az annyi. Mennyit szán rá, mennyit ér meg neki a kényelme, mennyit ér meg az ügyfelek profi kiszolgálása? Tudom, családon belül nincs pénzről beszélés, de mégis van, kell hogy legyen, a tárhely is pénzbe kerül, meg a mentés (ugye van mentése és nem az Auchan-os pendrive-ra ment?) ára, meg a.... ha már vállalkozás.

Elnézést, de ezt csak most látom, szóval:

> Kérdés, hogy hány ügyfele van. Ha napi 2-3 fotózást csinál (alkalmanként 20-100 kép), akkor már megéri belevágni: egyszer lesz alkalmazottja is és az ügyfelek már betűrendben is sokan vannak, összekeveredhetnek, stb

Én élnék a gyanúperrel, hogy googlnek meg a microsoftnak jobban megy az, hogy nagy mennyiségű cuccban eltalálj, mint valami random házi fejlesztésnek. (Mondjuk azzal, hogy a photos már nem látszik a gdriveban, ennek adtak egy tökönszúrást, de még mindig). Ez a napi 2-3 meg mindenféle bonyolult iktatóprogram nélkül is simán megoldható, mióta papír van megoldjuk kb.

> De ez már nem a google fiókkal tudsz belépni kategória. CIB bank weboldalára sem azzal lépsz be :)
Egyrészt jópár nagy cégnek nem jelent problémát, hogy a guglira vagy a microsoftra bízza a dolgait, nem lehetetlen, hogy a kérdés feltevőjének sem jelentene, másrészt meg totálisan félreérted. A bankba valóban nem ott lépek be, de itt egy egyszerű fotómegrendelés átvételéről van szó, oda meg sokkal inkább azzal, mint valami random gányolt lófaszba regisztrációval. Főleg, hogy akkor pont ugyanúgy lesznek a dolgok, mint ahogy megszokta a kedves user. Ráadásul egy kattintással lehet neki generálni egy linket, hogy be se kelljen lépni sehova.

> Ennél kevesebb megrendelés esetén marad az Excel fájl, a manuális FTP és egy aldomain-es megosztás: ancsaespeter.enfotom.hu

Ftp? Így 2018ban? Ne már. Egyrészt anyádba fognak kívánni a kedves ügyfelek, másrészt te is őket, hogy mindnekinek magyarázhatod, hogy honnan lesz usere, meg hogy kell oda belépni, meg ilyesmi.

Ja, és segíts már, ezt ki fogja üzemeltetni?

> Szóval azt nem tudjuk, hogy mennyi az annyi. Mennyit szán rá, mennyit ér meg neki a kényelme, mennyit ér meg az ügyfelek profi kiszolgálása? Tudom, családon belül nincs pénzről beszélés, de mégis van, kell hogy legyen, a tárhely is pénzbe kerül, meg a mentés (ugye van mentése és nem az Auchan-os pendrive-ra ment?) ára, meg a.... ha már vállalkozás.

Jep, pontosan az ára miatt jók ezek a megoldások. Példádnál maradva, legyen napi három, 100 képpel. Az 20 munkanapban, 20 megás képekkel számolva olyan 120 giga, szóval a 100 giga mondjuk csücskös, kénytelen lesz a guglinál terrát venni, komoly havi 3600 forintért. Abból normális helyen kijön egy valami vps, sokkal kevesebb hellyel, arra még kell valami normálisan árazott object storage, mert az extra vinyó aranyáron van, ahhoz már mindenképpen fejleszteni kell, mert API, ami elég drága lesz. De még ha lenne is, valaki kb az éves díjért állít be neked egy ftpt, meg magyarázza el hozzá a user managementet. Na jó, lehet, csak fél éviért.

Szerk: ja, bónusz kérdés, itt mi a halált akarsz backupolni? :)

"a photos már nem látszik a gdriveban"

De, látszik, csak máshol.

Hol? Mert nekem csak egy link maradt, ami átvisz a photos.googlre. És örülnék, ha megtalálnám a foldert :)

Millió oldal megírta (egy példa), maga a Drive is figyelmeztetett, és még a hupon is volt, hogy sikerült lemaradni róla? :)

Jó kis összefoglaló kroozo! +1 Teljesen egyetértek, rengeteg szempontot kell mérlegelni... és előtte sok kérdést kell feltenni, hogy mit és hogy szeretnénk.. Mennyien "patkolnak lovat menetközben"... te jó ég. Néhány kiegészítés a megvalósításhoz, hátha segít.

Szóval igények azok mindig vannak...:) Nem lebeszélni akarom ezekről, mert alapvetően jó ötletek, de fel kell tenni a kérdést, hogy megéri? Van már ennyi Ügyfele, hogy egyből ilyen rendszerrel indítson ahol a pár perces kényelmi különbségeken van a hangsúly?

- Wordpress-szel kb minden megvalósítható

- Wordpressben a Booked időpontfoglaló az én tapasztalatom szerint jól működik már majdnem 1 éve, frissítik is pár havonta. (ha jól emlékszem ezt én 9-10ezer köröl vettem és elégedett vagyok vele) De egyébként sok nagyon jó van még.

- Én fotóalbumok megosztására, bármilyen egyszerű is, drive-ot használnám, vagy dropboxot. Nem értem, hogy miért a honlapon kéne történjen minden.. nem a honlap funkcióival kell lenyűgözni az Ügyfelet, hanem a minőségi munkával, tehát a képekkel:) Persze gondolom itt most a kényelem az elsődleges cél, nem a lenyűgözés.

- Wordpress sablon kérdés: az, amelyik hosszútávon is biztosan egy minőségi dolog lesz az a Divi sablon. Én tavaly óta ezt használom, nagyon gyakran frissítik és elképesztően jó a csapat hozzáállása is. Funkcióit tekinte is az egyik legsokrétűbb szerintem. 1-2 hónap alatt bele lehet jönni és nagyon szép dolgokat lehet alkotni vele.

Én mindig azt mondom, hogyha a kezdő vállalkozó teheti és van napi 1 órája, akkor tanuljon bele! Olyan profi eszközök állnak rendelkezésre, hogy pár 10.000 Ft-okkal és egy kis szorgalommal pár hónapnyi beletanulással néha sokkal jobb honlapokat lehet összehozni, mint amiket programozók alkotnak a sokszor elavult módszerekkel. (Elnézést, de ahogy felgyorsul a kész szoftverek fejlődése, egyre inkább ezt látni. És ezt mondom úgy, hogy weboldalkészítéssel is foglalkozom, magam ellen beszélek.) Ha nincs ideje, vagy lusta, akkor szervezze ki, de lehet, hogy meglesz az ára is ezeknek az igényeknek, persze változó kinél hogy, de jellemzően azért nem lesz olcsó.

A szerződések automatizált elküldésére én VAGY valami e-mail automatikát használnék: pl. Mailchimp. "Feliratkozik" egy belső, Ügyféloldalon ezután pedig máris megy egy autamata e-mail a sablonszerződéssel. Nem vagyok teljesen biztos benne, de szerintem automatikus e-mailben is lehet csatolni fájlokat. De ha nem, akkor pedig az egyszerűbb második verzió: (esetleg jelszóval védett) Ügyféloldalon egy link a feltöltött fájlra, ahonnan az le is tölthető.

Modelladatbázist is szerintem lehetne vezetni Wordpressben. Ezerféle bővítmény van ilyesmikre, mindig csak egy kis utánajárást igényel a dolog. Most nem jut eszembe konkrét erre, bocsi.

Dropbox, google drive.. teljesen jó megoldások, még csak nem is keltenek gagyi hatást... Remélem valamiben tudtam segíteni.

"...biztosan egy minőségi dolog lesz az a Divi sablon..." - Eddig olvastam... :D

Dolgoztam Sharepointal, soha többé. Dolgozom Office 365-el, igaz csak a levelezés részével. Ahogy ez működik, azt saját üzletemben biztos nem vállalnám fel. Fizetnek érte, ezért együtt élek vele, de a napi munkát mérsékelten támogatja.
A Microsoft cuccok olyanok mint macskával lakni. Nem szimbiózis. Csak együtt éltek, de alkalmazkodnod neked kell.

Use the force Luke... err or Google
https://photography.tutsplus.com/articles/5-professional-photography-website-services-compared--photo-4227
https://contrastly.com/website-builders/
http://www.foliolink.com/
https://pixieset.com/

Wordpress plugineket nem ismerem, de ezt kb minden vérpistike meg kellene tudja guglizni, ha mindenképp arra vágytok. Felnyomtok egy tesztoldalt és végigpróbálgatjátok a plugineket. Ha találsz valahol cikket v leírást, az úgyis másik verzióról fog szólni, azóta lehetnek más feature-k/bugok. Ha tényleg segíteni akarsz neki, szerintem nem fogod olyan egyszerűen megúszni, mint ahogy szeretnéd. A legegyszerűbben úgy úszod meg ha egy professionalt referálsz neki...