MOL Limo és társai - vélemények

Ez persze nem reklám, csupán mivel friss a dolog, felkeltette a kíváncsiságomat, és gondoltam kikérem a véleményeteket. És bár a téma nem szorosan kapcsolódik az informatikához, az autózás jövőjével kapcsolatban korábban is voltak itt beszélgetések

Hogy miről van szó? A szolgáltatás lényege, hogy a Budapesten vannak elszórva autók, amiket el lehet csak úgy vinni. Persze regisztráció után, fizetés ellenében. Elmész vele valahova, majd otthagyod, ahonnan a következő kuncsaft viszi tovább, vagy a dolgod végeztével esetleg te magad. Ha elég sűrűn lesznek ilyen autók a városban, és nem lesz gond találni egy szabad kocsit akárhol is légy, akkor talán jó alternatívája lesz annak, hogy saját autót tarts fent.

Mit gondoltok a dologról? Próbáltátok már? Elképzelhetőnek tartjátok, hogy az autózás ezen formája egy jelentősebb tömegnél a saját autót helyettesítheti (kiegészítve autóbérléssel ha épp nyaralni megy az ember)? Van létjogosultsága a szolgáltatásnak?

Hozzászólások

En regisztraltam, de sajnos nem igazoltak meg vissza (tuljelentkezes...). Februarig pedig eleg alacsony aron lehet "jatszani", 33 forint percenknt, belepesi dij nelkul.

En azt gondolom, hogy tudna helyettesiteni, bkv-t tartosan persze nem, kb 3-4x aron lenne ha ezel jarnek be. Persze ha mondjuk 3-4en osszeallunk es ezzel jarunk munkaba, mindjart mas, ugy talan me meg is erne a berlet helyett.

Varom, hogy ki tudjam probalni...

____________________
http://szoftvervasarlas.co.hu - szoftverek legjobb áron

Én kiváncsian figyelem, mi lesz ebből, de nekem egyelőre nem pálya: túl szűk a szolgáltatási terület, a tipikus célpontjaim szinte mind a szolgáltatási területen kívülre esnek.

Ezt lehet app telepites nelkul, siman bongeszobol hasznalni? (Es a hasonlo szolgaltatast nyujto greengo.hu-t?)

Ez a fooldalukon szerepel:
"Regisztrálni gyorsan és egyszerűen tudsz a Regisztráció menüpontban, vagy az applikáción keresztül."

Ezek szerint csak beetetes/tevedes?

szerk:

Az a bizonyos Regisztráció menüpont: "Regisztrációhoz kérjük, töltsd le mobilalkalmazásunkat."

Szimpi...

Ertem en, hogy igyis-ugyis kell az app, akkor meg mar reggeljen ott a user. De a sajat fooldalukat nem olvassak el? Vagy elolvassak, csak tojnak ra? A legfontosabb reszere? (Egy epp indulo szolgaltatasnal valoszinusitheto, hogy a fooldal regisztraciora buzdito resze a legfontosabb.)

Maga a modell elég jól működik, itt több cég is van, talán a Zipcar a legnagyobb.
Akkor éri meg a legjobban, ha többen mentek egy helyre és pontosan tudni mikortól meddig kell az autó. Minden másra ott az Uber, Lyft vagy a hagyományos bérlés. Ha több mint 3-4 órára kell bérelni, már jobban megéri az utóbbi.

A saját autót szerintem sosem fogja helyettesíteni, mert ahhoz túl drága és körülményes. Elég speciális helyzetben lévőknek éri csak meg.
Ha valaki a belváros közepén lakik, nagyon ritkán kell autózzon, és nincs parkolóhelye, talán akkor.
Esetleg olyan országokban, ahol nagyon drága saját autót tartani, pl Szingapúr vagy Hong Kong.

En Londonban evekig Zipcar-t hasznaltam, ha neha autora volt szuksegem.

Pl. bevasarlashoz, IKEA-bol butort hazafuvarozni, kollegano eskuvojere elmenni, haverok koltozesekor segiteni, stb.

A Zipcar annyiban mas, hogy nem valahol otthagyod, hanem oda kell visszavinned, ahonnan elvitted.
Az utcankban volt egy Golf, altalaban azt hasznaltam. Ha nem volt elerheto (mert valaki elvitte), akkor seta vagy par megallonyi busz tavolsagban volt kb. 6-7 masik auto.

Aztan amikor gyerek lett, akkor lett sajat auto is, amit szinten nagyon keveset hasznaltunk, de ha az ejszaka kozepen el kellett menni az orvoshoz, akkor nem kellett azon parazni, hogy itt lesz-e a Zipcar, vagy van-e taxi a kozelben.

Ahol meg most lakunk, kivul esik a Zipcar zonajan, szoval ha akarnam se lehetne mar.

Ez igazán akkor lesz ütőképes szolgáltatás ha a bérelhető autók önvezető autók lesznek. A Google Waymo autonomous car egyik célterülete az ilyen városi autóbérlős felhasználás.
Amíg ugyanis emberek vezetik ezeket a bérelt autókat jelentős a baleseti károkozás esélye. Ennek árát természetesen beleépítik a bérleti díjba. Okos trükkökkel lehet ugyan finomítani. Például ha az ügyfél beleegyezik adatai tárolásába és baleseti statisztikáját valamint náluk levezetett kilométereit nyilvántartják, akkor lehet kedvezményeket adni a sokat balesetmentesen vezető ügyfeleknek.
De önvezető autóknál már egy ismeretlen ügyfélnél is nagyon alacsony lesz a káresemény esélye. Ezért alapból alacsony árakat lehet adni.
A taxisoknak ez lesz az armageddon az Übert még elsöpörhették erőből. De itt már nem lesz esélyük ellenállni. Pláne nem egy olyan kaliberű cég ellen mint a MOL. De nem is fognak hiányozni.

Normális HUP-ot használok!

Nekem van regisztrációm a Greengo-nál és a MOL-nál is, egyelőre csak az előbbit használtam, igazából csak próbaképp, hogy lássam, mire jó. A kis elektromos e-UP-ok nagyon frankók városban, élmény vezetni :)

Biztosan nagyon egyénfüggő, hogy mennyire lehet hasznos. Tapasztalatom, hogy a Greengoval a tömegközlekedésnél gyorsabban és drágábban, míg a taxinál lassabban és olcsóbban juthatok el valahová. Élményben mindkettőt egyértelműen tönkrevágja :)

Egyik hátrány, hogy ugye nem tudhatod, milyen messzire lesz elérhető autó egy időpontban (300m-en belül szokott lenni rendszerint), ráhagyással kell tervezni az indulást - ezen azért segít a 20/30 perccel előre lefoglalhatóság. Másik nehézség a parkolóhely a célállomásnál, belvárosban néha nagyon nem triviális, megint időveszteség mondjuk a taxihoz képest. További időveszteség a fotók készítése (külső-belső), hogy az utánad következő esetleges sérüléseket ne a nyakadba varrják. Ehhez képest pedig azért nem olcsó, de összességében versenyképesnek érzem a taxizáshoz képest.

KRESZ 36. paragrafus

(8) Az autóbusz forgalmi sávban

a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;

b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül

ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetében (117/c. ábra) a kerékpáros,

bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt

bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,

bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,

bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,

bc) a betegszállító gépjármű,

bd) a személytaxi,

be) a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár

közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

En itt nemlatok elektromos gepjarmuvet.
Ami meg nagy genyosag, hogy kerekparral csak jelzes eseten, meg motor/ok/kal barmelyiket hasznalhatod. Ez indokolatlan megkulonboztetes.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

> kerekparral csak jelzes eseten, meg motor/ok/kal barmelyiket hasznalhatod. Ez indokolatlan megkulonboztetes.

Nem indokolatlan, ugyanis az átlag kerékpáros lassabb, mint az átlag motoros. Ha pedig kerülgetnie kell a busznak a bicikliseket, miközben mondjuk a szomszéd sávban áll a forgalom, akkor kész is az agyhalál.

En meg azt mondom, hogy Londonban, Parizsban, kivaloan mukodik ez a rendszer. Viszont a buszvezetok nem elmebeteg, turelmetlen soforok.

Magyarorszagon is vannak helyek, ahol raengedik a bicajosokat a buszsavra, es ugyan tortent mar baleset, de azert nem arrol van szo, hogy minden nap elutnek egy tucat bringat a buszok.

Az eddigiek tenyek voltak, most jojjon a velemeny: Az a rendszer, hogy a biciklis nem hajthat ra a buszsavra, hanem a buszsav melletti normal sav jobb szelen dulongel, balra tole savon belul mennek az autok, kamionok, jobbra tole par centire a busz, szerintem sokkal veszelyesebb a biciklisre nezve.

Atlagnak lehet. En adott utvonalakon "elozom" a buszt menetidoben, atlagsebessegben.
Pld, van jopar hidunk, ahol probalj meg atmenni szabalyosan.
Elso korben az osszes autovezeto ezerrel fog dudalni rad, hogy takarodj le a buszsavba. /Tilos/
Masreszt egy amator es egy professzionalisnak mondhato sofor es ezeknek a mennyisegi kulonbozete igencsak noveli a baleset kockazatat.
Ellenorzesen kint levo rendorok pont tettek is ra, hogy buszsavon erkeztek a kerekezok ennek ellenere. Minket neztek erdekesen, hogy elozzuk a sort a normal savban. Esetunkben ez sem volt szabalykoveto, de ez sem erdekelte oket.
Alapeseti interjura megalltam, es azt a nem reprezentativ eredmenyt kaptam, hogy csak akkor torodnek vele, ha a, utasitasba van adva b, ver folyik egyebkent kerekparosokat nem tekinti a "forgalom" reszenek, ami baj is, meg nem is...

Sokoldalu problema, es jelentos "neveles" lenne szukseges mindenkinek.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Jó tudni, hogy a Taxi csak b) kikötéssel. "Öröm" nézni, mikor a reggeli csúcsban az M3 pótló valami paraszt taxis miatt nem tud haladni, meg a megállóba beállni percekig, mert ő simán bevág elé a buszsávba, meg ott áll meg kirakni az utast :/

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Mindenre nyitott vagyok, gondoltam kipróbálom: irodába kocsival megyek be, de ha el kell ugrani valahova, akkor Mol Limo. Webes megnéztem, hogy azért kellene 5-8 percet gyalogolni, hogy odaérjek a közelben lévő kocsihoz (XIII. kerület, van több, de a kerület is nagy). Oké, beugrom, elmegyek ahova akartam. De mi a garancia, hogy visszafelé (30 perc vagy 120 perc, ott derül ki) lesz a közelben (5-8 perc gyalog?) egy kocsi?

Mivel gyalogolni kell, nem tudok dolgokat vinni (egy munkaállomás az ügyfélnek, pl.). Így meg akkor mehetek busszal is, napközben azon is van ülőhely. Vagy megyek saját kocsival, ami ott áll a parkolóban. (Ha valakinek nincs kocsija, az úgyis hozzászokott, hogy nincs)

Tényleg kíváncsi vagyok, mondjatok pár példát: hol laksz (Rottenbiller utca) és milyen céllal, milyen időráhagyással hova mész (elugrom az Aréna plázába moziba) és hogy érsz vissza, illetve mennyi idő alatt találsz a közelben kocsit. Köszi!

Példát még nem tudok mondani, viszont a felhozott példádra:

"De mi a garancia, hogy visszafelé (30 perc vagy 120 perc, ott derül ki) lesz a közelben (5-8 perc gyalog?) egy kocsi?"

Nincs garancia. Egyrészt tudod parkoltatni a kocsit, amivel odamentél a helyszínre. Nyilván ennek van egy kis percdíja, ami nem annyi, mint ha vezetnéd, de azért van. De a szolgáltatás elterjedésével remélhetőleg kocsit is jóval többet fogsz találni a városban, úgyhogy valószínűbb lesz, hogy nem kell sokat gyalogolnod, hogy találj egyet.

" Így meg akkor mehetek busszal is, napközben azon is van ülőhely"

Kivéve amikor nem. Kivéve amikor az ülőhely jó okkal szabad. Ültem már le tócsába. Ne akard tudni. Szóval oké, lehet, hogy kell egy kicsit sétálni, de nem mindegy milyen minőségben teszed meg utána az utat, és mennyi idő alatt. Főleg hosszabb távon.

"Vagy megyek saját kocsival, ami ott áll a parkolóban."

Persze, de egy saját autót viszont fenn kell tartanod, mindenféle dolgot fizetni, szervizelned, tankolnod, takarítanod, ha valami nyavalyája van, akkor helyettesítened, vagy mellőznöd. Ha épp nem használod aktívan, és csak az utcában tudod parkolni aggódhatsz, hogy mikor törik fel, rongálják meg. És a saját autóval is simán lehet, hogy nem tudsz a közelbe parkolni, mert épp dugig vannak az utcák, és majd sétálnod kell.

Persze lehet, hogy a fentiek mérlegelése ellenére sem az elvihető autó jön ki számodra nyertesen. Úgy gondolom nem lehet egy sablont ráhúzni mindenkire, és vannak, akiknek továbbra is saját autót érdemes tartani. Látod, te is írtad, hogy az ügyfélhez kell cipelni dolgokat.

De bőven vannak emberek, akik alkalmi használatra tartanak fent, és parkoltatnak az amúgy is zsúfolt utcákon autókat, akiknek teljesen jó alternatíva lehetne egy ilyen szolgáltatás (kicsit optimálisabb áron, vagy nagyobb elterjedtséggel). És ha ezek az emberek váltanának az talán sokat segíthetne a városi közlekedés minőségén is.

Mondjuk ha saját autód van, akkor annál úgy jön ki minél olcsóbbra, ha minél többet mész vele, mert elég jelentősek a fix költségek, amiket mindenképp fizetni kell. (természetesen ha a bkv-t, mol-t fizeti a cég, saját autot nem, az megint más).

Meg természetesen ez nem jelenti azt, hogy társadalmi szinten is ez a legjobb megoldás, mai egyénileg az.

Hasznalnam ha teljes Bp terulet benne lenne, esetleg, mondjuk ejszaka, amikor szopas kulsobb keruletekbol a centrum fele kozlekedni. Peldaul multkor elfutottam Csepelre a belvarosbol, de lekestem az utolso hevet es futocuccban faztam 30 percig az ejszakai buszra varva. De a hetkoznapok soran nem ad pluszt.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Épp ma reggel számolgattam, hogy ha a jelenlegi autóm kihullik alólam (már nem sok van szegénynek), akkor a havi átlag autós kilométeremet/időmet simán kihoznám bérelt-el is egy saját autó hiteltörlesztése és üzemeltetése árán.
Egyetlen probléma, hogy az én életterem is éppen kívül esik a szolgáltatási területen - de remélem, az addigra kibővül, mire szükségem lesz rá!

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Az a baj hogy nagyon sok ember rendszeresen maszkal videkre (rokon szulo baratok tarsai), emiatt nem adhatsz tul a sajat auton. Plusz nyaralasok, bevasarlas, tarsai. Ez a mol limo szerintem a bp tablat soha el nem hagyo budapestieknek van kitalalva. :)

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

A "nagyon sok ember rendszeresen" az pontosan mit jelent? Hány százaléka a Bp-i autótulajdonosoknak? Milyen sűrűn? Nagyon jól alátámasztja az álláspontodat ez a kijelentés, de mennyire állja meg a helyét?

Nem tudok én se számokat. Biztos van sok ember, akinek továbbra is a saját autó fenntartása a célszerű, de hányan vannak vajon, akik évente csupán néhány alkalommal autóznak ki a városból? Nekik nem ésszerűbb arra a pár alkalomra bérelni autót? Tényleg azért kell a városban parkoltatni, fenntartani, fizetni egy autót, hogy évente pár alkalommal kéznél legyen?

Mennyivel másabb beülni egy taxiba? Bérelni autót? Tömegközlekedni? Vagy venni egyet hasonló paraméterekkel úgy, hogy sose tudsz róla? Elvinni szervízbe, ahol úgy b*sznak át, hogy rá se jössz, hogy csak tessék lássék módon javítottak meg valamit, amíg nincs baj...

Nem célszerű kihagyni, de talán eljuthatnánk oda, hogy nem azt mondjuk, hogy nem való ez a magyarnak, hanem azt, hogy meg kéne próbálni felnőni arra a szintre, hogy ne kelljen vele számolni.

A "nagyon sok ember" egy csoport, akinek épp nem ideális. Másik nagyon sok embernek lehet.
Én spec. eredetileg vidéki vagyok, csak 3 éve pesti, de:
- kocsival munkába és munkából járok: napi 2x10-15 perc, rosszabb esetben fél óra
- Pesten belül másra jó (néha jobb) a tömegközlekedés
- bevásárolni alkalmanként, ha kell lehet Limo/GreenGo-val is
- vidékre haza telekocsival: kényelmesebb, olcsóbb és gyorsabb, mint a tömegközlekedés és olcsóbb, mint a saját autó
- egyedül a nyári hosszabb kiruccanások kérdésesek, de évente 2-3x tényleg beleférhet 20-50e Ft-ért bérelni egy - a sajátomnál valószínűleg újabb és komfortosabb - autót.

Ezzel szemben, ha veszek egy autót hitelre (mert arra), az törlesztéssel, üzemanyaggal, adókkal, biztosítással, szervizzel alsó hangon 100k Ft/hó 4-5 évig biztosan, utána meg jó esetben annyit ér, mint az önerő amit most beleteszek.

Valóban, aki viszont napi szinten átlag 80-100+ km-eket megy, annak ez nem opció.

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Van saját autóm.
A MOL limót most kipróbáltam.
24 órán belül visszaigazolták a regisztrációm.
Déli - Ráday utca - Blaha Lujza tér útvonalon.
9 km 20 perc, 660 Ft-ba került. Ez jelenleg olcsóbb mint két metrójegy a Délitől a Blaháig. Szombat volt, nem volt nagy forgalom. Parkolási díj nincs.
Febr 26-ig akciós, addig még mindenképp akarok vele próbákat tenni, de szerintem ha nincs bérleted, viszont csak oda kell fuvar, vagy visszafele is belefér, hogy nem rögtön indulsz nagyon jól tud működni (pl. kocsmajárat).

Igen, tudom, sőt valójában több mint a duplája lesz, de akkor is el tudok képzelni élethelyzetet amikor jó lehet. Azonban az is biztos, hogy nem én vagyok a célközönség. Bár a Délinél lakom, de sokkal többet járok a "zöld" irányba, mint a belváros felé, dolgozni is az agglomerációba, így a bevásárlást ilyesmiket megejtem útközben, ritkán van dolgom a belvárosban.

Lassan-lassan beindul. Persze akkor lesz igazi, ha önvezetővé válik. Telefonon megrendeled, elvisz ahova kell, miután kiszálltál keres magának parkolóhelyet ha nincs épp másik fuvar. Dolgod végeztével rendelsz egy újat, címre jön, a ház előtt kiszállsz a jármű meg megy a dolgára.
Ez lenne az ideális kihasználtság, hiszen manapság egy jármű életének több mint 80%-át egy garázsban van az utca szélén tölti.
Hosszú útra, élményautózáshoz, stb. meg vennél magadnak egy kombit, roadster-t vagy veteránt. Talán még megérem, de míg létezik a lobby meg a korrupt politikus, addig nem merek róla álmodni.