Autó töltése télen

Fórumok

Szervusztok!

Nincs kedvem autós fórumot keresni, meg regisztrációval bajlódni, így felteszem itt a kérdésem (hátha nem gond).

Van nekem egy '93-as kis suzukim, ami már nincs használva, így azon túl hogy eladó (rejtett hirdetés :), már csak a garázsban áll. Mivel a garázs csak egy egyszerű kis lemezgarázs, ezért csak a csapadék ellen véd, hideg ellen egyáltalán nem. Gondoltam beindítom az autót, had járjon egy kicsit. Persze nem indult. Kértem kölcsön aksi töltőt, egy pár óra töltés után szépen indult is az autó. Utána még egész este töltöttem az akkumulátort.

A kérdésem az volna, hogy vajon milyen időnként kellene megjáratni az autót, hogy az aksit ne szívja le teljesen a hideg? Avagy egy indítás után mennyi idő míg visszatölt a generátor alapjáraton? Érdemes ezzel játszani, vagy vegyek inkább egy olcsó töltőt, és azzal szórakozzak amíg el nem kezdenek tolongani a vásárlók? Az aksi egyébként kicsike, 35Ah-s, tavaly decemberben vásárolt.

Köszönöm a válaszokat!

Hozzászólások

Alapjáraton nem fogja visszatölteni.

Vedd ki az akksit és vidd be a melegbe. :) Kéthetente menj egy kört az autóval.

:)

+1

Akkunak mindegy, hogy az autot jaratod, vagy toltod (normalis tolto eseten az utobbi meg talan jobb is), viszont a tolto mindenkepp gazdasagosabb. Ha kiveszed, es szobahomersekleten tarolod es ugy toltod, az szerintem meg jobb (felteszem savas olom akkumulatorrol beszelunk).

De ez csak az akkumulatorra vonatkozik, az auto tobbi reszenek lehet, hogy jobb, ha mesz vele valamennyit (vagy rosszabb, ehhez nem ertek).

/sza2

Ezt nem igazan ertem. Gondolom biztonsagi szempontbol mondod, de szerintem eleg kicsi a kockazat. Sima tarolas eseten biztosan, de szerintem ha havonta par orara felteszed a toltore akkor sem no szamottevoen.

Ha ez gondot jelentene, akkor az aruhazak / autosboltok / stb. sem tartanak oket az eladoterben valoszinuleg, marpedig ez jellemzo.

Ha pl. van egy potakkumulatorod (just in case), akkor azt ne tartsd pl. a garazsban? Akkor hol? A kert a -20-szal meg a +50-nel nem tunik idealisnak...

/sza2

A hideg nem fogyaszt aramot, attol nem merul az akksi. Ezzel szemben van onkisulese (ez meg kevesebb is kicsit a hidegben) es az auton is atszivaroghat egy minimalis aram. Huzd le az egyik sarut, ha nem hasznalod es ha ugy erzed nem teker eleg jol, tolts ra toltovel.

Engem elszomorítana ha az autómon az akksit kéne ápolgatnom. Mondjuk én használom, ami nyilván más eset.
2002-es Passat. "gondozásmentes" akksi, én pedig különösen ügyelek arra, hogy ennek megfelelően ne gondozzam. :)

Azt tudni kell, hogy az autó álló helyben is fogyaszt: óra a műszerfalon, riasztó, vezérlés, stb...
Ha tudnám, hogy hosszú távon nem fogom használni, kivenném az akksit, és 2-3 hetente tölteném, mert ha 0-ra merül az nem jó. (Ezt hallottam valahol...)

Persze az áramhoz nem értek, így a tévedés jogát fenntartom. :)

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Ha fontos az, hogy bármikor elinduljon az autó ha úgy döntesz, hogy mégis kell, akkor a kulcsszó amire rá kell keresned az a "csepptöltés" és "csepptöltő". Ezt rajta lehet hagyni folyamatosan az akksin és pont azt csinálja ami a neve. Ha szükséges (mert annyira lemerült) akkor egy picit rátölt.

Magának a kocsinak is azt szokták mondani, hogy kell a mozgás. Ha túl hosszan letámasztod, akkor jobban öregszik. Időnként járasd meg, ha van hozzá erőd. Persze egy 93-as Suzukit órabérben sem éri meg így pátyolgatni.

Több autóm van. Van köztük olyan amit ritkán használok na az eszi legjobban az akkut. Az egy dolog, hogy 2-3 hét után lemerül (elektronika használja, még ha áll is), a másik az, hogy emiatt az élettartamuk kb 1-1,5 év lesz. Mindegy, hogy a legdrágábbat vagy a legolcsóbbat veszem.

Megoldás: feltöltöd és leakasztod a saruról.

"Gondoltam beindítom az autót, had járjon egy kicsit."

helyett szerintem tényleg járjon, azaz guruljon és melegedjen be teljesen a motor.
Ha csak kicsit jár, akkor mindenféle korróziók, kondenzvizek, henger faláról lemosódó és hamar felhíguló olaj lehet a következmény.

Ha az autó nem jár -->> aksi KI.
Ha ritkán jársz vele, vagy gyakran, de rövidtávokra, akkor az aksi állapottól függően 3-6 hetente 6-10 óra töltés,
akár nyáron is. (Persze hidegben gyakrabban.)

Én így óvom az aksit, 2009-ben cseréltem utoljára!

> Sol omnibus lucet.

Mar azzal sokat ersz, ha csak kiveszed, es beteszed valahova a "spejzba".

2-3 havonta kolcsonkered a toltot es rapattintod 24 orara.
Minden "akku" egyet nem szeret 0 ra lemerulni, ezt onkisulessel is siman elerik, az meg halalos itelet. Lemerult, gyonge akkut terhelni szinten igazi jotetemeny vele szemben.

Ez pont egy olyan alaktresz, ami mondhatni sosem mukodik szamara optimalis parameterek kozott.
Ez normal uzem, mert sokmindent nem szeret, hideget, forrosagot, hirtelen terheles, merulest, rovid toltest, majd megint nagy terhelest. Ez meg egy sima normal ugymenet egy auto motortereben, ahol leginkabb ulnek.

Gondozas mentes akku meg nincs. Amit annak gondolsz, az ugy lett tervezve, hogy a leheto legtovabb, de legalabb a jotallas vegeig elbirja.
Elektrolit parolog, sav is "gyongul", szulfatosodik, es meg kismillio dolog.

Lekapni a kupakokat es egy kis deszt vizet lotykolni a cellakba ha nem fedi oket nem egy rocketscience.

Nagyon lemerult akkunal tolteskor erdemes odanezni, mert fejlodhetnek gazok, hibas akku kepes elpukkanni is toltes kozben, a kellemesen "forro" sav meg kifejezetten jot tesz a human kultakaronak.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Ha nincs benne akku nehezebben is lopják el. Melyik autótolvaj járkál akkumulátorral? Én már emiatt is kivenném az akkut ha hosszabb időre leállítom az autót.