Szervusztok!
Nincs kedvem autós fórumot keresni, meg regisztrációval bajlódni, így felteszem itt a kérdésem (hátha nem gond).
Van nekem egy '93-as kis suzukim, ami már nincs használva, így azon túl hogy eladó (rejtett hirdetés :), már csak a garázsban áll. Mivel a garázs csak egy egyszerű kis lemezgarázs, ezért csak a csapadék ellen véd, hideg ellen egyáltalán nem. Gondoltam beindítom az autót, had járjon egy kicsit. Persze nem indult. Kértem kölcsön aksi töltőt, egy pár óra töltés után szépen indult is az autó. Utána még egész este töltöttem az akkumulátort.
A kérdésem az volna, hogy vajon milyen időnként kellene megjáratni az autót, hogy az aksit ne szívja le teljesen a hideg? Avagy egy indítás után mennyi idő míg visszatölt a generátor alapjáraton? Érdemes ezzel játszani, vagy vegyek inkább egy olcsó töltőt, és azzal szórakozzak amíg el nem kezdenek tolongani a vásárlók? Az aksi egyébként kicsike, 35Ah-s, tavaly decemberben vásárolt.
Köszönöm a válaszokat!
- 3100 megtekintés
Hozzászólások
Alapjáraton nem fogja visszatölteni.
Vedd ki az akksit és vidd be a melegbe. :) Kéthetente menj egy kört az autóval.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobb ha kiveszed belőle az akkumulátort és havonta felteszed a töltőre.
A Lidl-ben eléggé jó töltőket lehet kapni. Itt olvashatsz a töltőről bővebben:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/28/perverz_autos_vagyak_a_…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Akkunak mindegy, hogy az autot jaratod, vagy toltod (normalis tolto eseten az utobbi meg talan jobb is), viszont a tolto mindenkepp gazdasagosabb. Ha kiveszed, es szobahomersekleten tarolod es ugy toltod, az szerintem meg jobb (felteszem savas olom akkumulatorrol beszelunk).
De ez csak az akkumulatorra vonatkozik, az auto tobbi reszenek lehet, hogy jobb, ha mesz vele valamennyit (vagy rosszabb, ehhez nem ertek).
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zárt (tartózkodási)helyen ne tároljunk, pláne ne töltsünk aksit, ha lehet.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem igazan ertem. Gondolom biztonsagi szempontbol mondod, de szerintem eleg kicsi a kockazat. Sima tarolas eseten biztosan, de szerintem ha havonta par orara felteszed a toltore akkor sem no szamottevoen.
Ha ez gondot jelentene, akkor az aruhazak / autosboltok / stb. sem tartanak oket az eladoterben valoszinuleg, marpedig ez jellemzo.
Ha pl. van egy potakkumulatorod (just in case), akkor azt ne tartsd pl. a garazsban? Akkor hol? A kert a -20-szal meg a +50-nel nem tunik idealisnak...
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lentebb is írták, hogy gázfejlődés, pukkanás előfordulhat. Nem jó ilyenkor a közelében lenni.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hideg nem fogyaszt aramot, attol nem merul az akksi. Ezzel szemben van onkisulese (ez meg kevesebb is kicsit a hidegben) es az auton is atszivaroghat egy minimalis aram. Huzd le az egyik sarut, ha nem hasznalod es ha ugy erzed nem teker eleg jol, tolts ra toltovel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivalo hozzaszolas, a hideg tenyleg nem fogyaszt aramot.
Viszont a tartos hideg gyorsitja a szulfatosodast, meg ugy altalaban hidegben csokken az akkumulator kapacitasa.
/sza2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem elszomorítana ha az autómon az akksit kéne ápolgatnom. Mondjuk én használom, ami nyilván más eset.
2002-es Passat. "gondozásmentes" akksi, én pedig különösen ügyelek arra, hogy ennek megfelelően ne gondozzam. :)
Azt tudni kell, hogy az autó álló helyben is fogyaszt: óra a műszerfalon, riasztó, vezérlés, stb...
Ha tudnám, hogy hosszú távon nem fogom használni, kivenném az akksit, és 2-3 hetente tölteném, mert ha 0-ra merül az nem jó. (Ezt hallottam valahol...)
Persze az áramhoz nem értek, így a tévedés jogát fenntartom. :)
---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
'93-as suzuki valószínűleg nem fogyaszt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha fontos az, hogy bármikor elinduljon az autó ha úgy döntesz, hogy mégis kell, akkor a kulcsszó amire rá kell keresned az a "csepptöltés" és "csepptöltő". Ezt rajta lehet hagyni folyamatosan az akksin és pont azt csinálja ami a neve. Ha szükséges (mert annyira lemerült) akkor egy picit rátölt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magának a kocsinak is azt szokták mondani, hogy kell a mozgás. Ha túl hosszan letámasztod, akkor jobban öregszik. Időnként járasd meg, ha van hozzá erőd. Persze egy 93-as Suzukit órabérben sem éri meg így pátyolgatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több autóm van. Van köztük olyan amit ritkán használok na az eszi legjobban az akkut. Az egy dolog, hogy 2-3 hét után lemerül (elektronika használja, még ha áll is), a másik az, hogy emiatt az élettartamuk kb 1-1,5 év lesz. Mindegy, hogy a legdrágábbat vagy a legolcsóbbat veszem.
Megoldás: feltöltöd és leakasztod a saruról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gondoltam beindítom az autót, had járjon egy kicsit."
helyett szerintem tényleg járjon, azaz guruljon és melegedjen be teljesen a motor.
Ha csak kicsit jár, akkor mindenféle korróziók, kondenzvizek, henger faláról lemosódó és hamar felhíguló olaj lehet a következmény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az autó nem jár -->> aksi KI.
Ha ritkán jársz vele, vagy gyakran, de rövidtávokra, akkor az aksi állapottól függően 3-6 hetente 6-10 óra töltés,
akár nyáron is. (Persze hidegben gyakrabban.)
Én így óvom az aksit, 2009-ben cseréltem utoljára!
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar azzal sokat ersz, ha csak kiveszed, es beteszed valahova a "spejzba".
2-3 havonta kolcsonkered a toltot es rapattintod 24 orara.
Minden "akku" egyet nem szeret 0 ra lemerulni, ezt onkisulessel is siman elerik, az meg halalos itelet. Lemerult, gyonge akkut terhelni szinten igazi jotetemeny vele szemben.
Ez pont egy olyan alaktresz, ami mondhatni sosem mukodik szamara optimalis parameterek kozott.
Ez normal uzem, mert sokmindent nem szeret, hideget, forrosagot, hirtelen terheles, merulest, rovid toltest, majd megint nagy terhelest. Ez meg egy sima normal ugymenet egy auto motortereben, ahol leginkabb ulnek.
Gondozas mentes akku meg nincs. Amit annak gondolsz, az ugy lett tervezve, hogy a leheto legtovabb, de legalabb a jotallas vegeig elbirja.
Elektrolit parolog, sav is "gyongul", szulfatosodik, es meg kismillio dolog.
Lekapni a kupakokat es egy kis deszt vizet lotykolni a cellakba ha nem fedi oket nem egy rocketscience.
Nagyon lemerult akkunal tolteskor erdemes odanezni, mert fejlodhetnek gazok, hibas akku kepes elpukkanni is toltes kozben, a kellemesen "forro" sav meg kifejezetten jot tesz a human kultakaronak.
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nincs benne akku nehezebben is lopják el. Melyik autótolvaj járkál akkumulátorral? Én már emiatt is kivenném az akkut ha hosszabb időre leállítom az autót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
..a tréleres.
--
God bless you, Captain Hindsight..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm szépen a válaszokat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni