Milyen WebShop szoftvert/szolgáltatást 2017-ben?

Sziasztok,

azt szeretném kérdezni, illetve abban kérnék segítséget, hogy 2017-ben ha valaki egy webes kereskedelemmel foglalkozó kisvállalkozást szeretne indítani, akkor milyen webshopot érdemes használni.

Tehát:
- OpenSource, nem OpenSource.
- Fizetős, nem fizetős.
- Szolgáltatásként vagy saját üzemeltetés.
- stb.

Üzemeltetéshez és kisebb, de talán még akár nagyobb fejlesztésekhez megvan a megfelelő tudás.
Ennek ellenére az mindenképpen fontos, hogy az elején meg legyen egy jó alap, amit nagyjából módosítatlanul lehet használni.
Tehát kártyás fizetés, számlázás a magyarországi szabályok szerint, ilyen-olyan szállítási módok, ami manapság egy jól működő hasonló szolgáltatásnál megszokott azt tudja.

Persze legyen stabil, biztonságos, aktívan fejlesztett, stb. is :)

Előre is köszönöm a segítséget.

Hozzászólások

nekem a PrestaShoppal jó tapasztalataim voltak/vannak, bár aktívan az utóbbi 1-2 évben nem webshoppozok. Opensource cucc, egy ránézést mindenképp megér szerintem, én nagyon szerettem.

Köszönöm a válaszod. Presta-val van némi üzemeltetési tapasztalatom.
A tapasztalataim inkább rosszak mint jók, de annyira nem rosszak, hogy kizáró ok legyen.
Mondjuk az nem lenne rossz ha nem sok, egymással csak félig kompatibilis module/plugin patkolásával lehetne csak összehozni egy működő alapot, hanem az ami a kezdéshez kell benne foglaltatna az alap rendszerben, de ez sem kizáró ok.

A Magento-t ha jó látom az annak fejlesztésével foglalkozó cég sem ajánlja kisebb induló projektekhez:
http://magentoshop.hu/magento-vagy-woocommerce-melyiket-valasszam/

♲♻♲

Shopify es akkor lehet konceratlani az uzletre :).
--
"ssh in a for loop is not a solution" – Luke Kanies, Puppet developer

Na ugye, látom egyetértünk :)
Az már régen nemcsak blogmotor, a weboldalak 30%-a WordPress alapú (az egész világon). Saját tárhely alatt értettem egy bérelt tárhelyet, nem saját vasat. Az a lényeg, hogy tudj szabadon feltenni plugineket és sablonokat.
WordPress + Woocommerce-nél nem vagy leláncolva egy adott szolgáltatóhoz, mint pl .a Shopify esetében. és renteged ingyenes vagy fizetős plugin van a Woocommerce-hez.

Ez milyen? Befizetem a 28 dolcsit és van PickPack, kártyás fizetés, ilyen olyan integráció, magyar törvényeknek megfelelő számlázás vagy összeköttetés valamilyen szolgáltatóval?
Tervezem, hogy megnézem, de esetleg ha tudod ezekre a választ akkor az nagy segítség, hátha nem is érdemes több időt belefektetni.

Illetve kérdés még, hogy melyik hasonló szolgáltatás ami magyar viszonyok között jól működik, lásd a fent említett kérdések.

♲♻♲

Befizeted 28 USD-t havonta de kartyas fizeteshez ez kell: http://simplepayforshopify.com/
Szamlazashoz van szamlazz.hu: https://apps.shopify.com/szamlazz-hu
De van integracio csomagkuldo cegekkel is.

Van facebookon magyar shopify bolt tulajdonosok csoport lepjbe es ott reszletesebb valaszokat is tudnak adni. En a masik oldalon ulok mi appot fejlesztunk a shopify-ra.

--
"ssh in a for loop is not a solution" – Luke Kanies, Puppet developer

A saját véleményem:

Egy online értékesítés legyen megbízható és szolgálja ki az ügyfeleket bármikor. Minden egyes, a vevőt vagy a vásárlási folyamatot érintő negatív tapasztalat az üzleti értéket rombolja, így az értékesítés kilátásait is erősen rontja.

Pl:
- nem elérhető az oldal túlterhelés miatt, mert mondjuk egy jól megtervezett és időzített hírlevélre rákattint egyszerre több száz vagy ezer ügyfél
- nem elérhető az online szolgáltatás, mert egy harmadik fél által "bebiggyeszett" kód hibás
- nem elérhető az oldal, mert egy rossz beállítás miatt esetleg lehal
- a legrosszabb, ha látszólag működik minden de rosszul és rosszul számolja mondjuk az árakat vagy a kedvezményeket, esetleg egy apró beállítási probléma miatt de lehet szintén egy "bebiggyeszett kód" miatt, ki vállalja a felelősséget a hibás működés miatt elvesztett vevők miatt?
- mekkora termékkínálatról és mekkora ügyfélkörről van szó? pl: egy 100-200 termékes áruházra és pár száz látógatóra tökéletes lehet szinte bármelyik általános opensource megoldás de
- mi van akkor ha növekszik a látogatói szám vagy több ezer termékről van szó, esetleg az üzlet felfutóban van és az értékesítések nőnek és mondjuk vele együtt a fejlesztési igények is?
- a számlázás megfelel a szabályoknak minden tekintetben, van aki felelős érte?
- a raktárkezelésre és a készlet pontos kijelzésére szükség van, mi és hogyan biztosítja?

és még sorolhatnám reggelig...

És hogy milyen webshopot érdemes használni? Mennyit ér meg neked az ügyfeleid biztonságos és megbízható kiszolgálása, a vásárlóid bizalma?

Mondjuk a felsoroltak nagy része független a webshop szoftvertől. Hogy ne haljon le az oldal sok látogató alatt, az a tárhely függvénye , nem a webshop szoftveré. Harmadik fél által adott kód is független ettől. Számlázásra általában külön szoftvert érdemes, kis tételnél lehet kézzel számlázni, sok tranzakciónál pedig API-val kell kapcsolódni a számlázó programhoz (lehetőleg online számlázó). Raktárkezelés is általában külső program.

Igen, az összes felvetett pont jogos.
De azt figyelembe kell venni, hogy főleg kezdetben az erőforrások korlátosak, tehát bizonyos dolgokat fel kell áldozni annak az érdekében, hogy el lehessen indulni.
De természetesen a lehetőségekhez képest az ember próbálja a legjobbat nyújtani. Pl. azért is vagyok itt és teszem fel ezt a kérdést és olvasok utána :)

♲♻♲

+1 opencart
Egy munkaadóm számos ügyfelénél dolgozik.
Sok minden van hozzá (pl. kártyás fizetés, szállítók plugin - még pickpackpont is), és folyamatosan fejlesztik, fizetős supportja is van (bár erről nem tudok nyilatkozni, nem vettem még igénybe).

Hosszú távon, befutott üzletnél és sok vásárlónál úgyis le fogod fejleszteni/fejlesztetni a saját pluginjaidat vagy teljesen saját rendszeredet, mert annyi saját elképzelésed/igényed lesz, amire az általános cuccok nem jók.
---
Why use Windows, if you have open doors… to Linux

Sokan hasznalnak Shoprentert es Unast, erdemes lehet ezt a ket szolgaltatot is megnezni. (Egyiket sem hasznaltam.)

Huhh, megelőztél. Épp most akartam javasolni a Shoprentert. Mi most fogunk ott indítani egy Silver csomaggal, ha érdekel benneteket, néhány hét múlva (mondjuk január közepe után) tudok tapasztalatokat is mondani. Az ígért szolgáltatások mindenesetre bíztatóak.
Gábor