ISDN2 PP - közvetlen beválasztás nem sikerül

 ( mauzi | 2017. november 23., csütörtök - 21:24 )

Van egy "Quante Maxima IS-2" márkajelzéssel ellátott telefonközpont, de ugyanez a termék forgalomba került az alábbi neveken is:

- Bosch Integral 10/2
- Alcatel ISDN 2002
- Euracom 181

A kapcsolat a külvilággal egy Telekomos ISDN2 Pont-Pont link.

A szükséges funkciók 99%-át se'perc alatt felprogramoztam rajta a dokumentáció alapján. (20 éve programozok hébe-hóba telefonközpontokat is.)

A cél a közvetlen beválasztás ("DDI", direct dial-in) beüzemelése volna, tehát hívószámtól függően más és más mellék csörögjön: (fiktív számok következnek)

123-4561 -> 61-es analóg mellék
123-4562 -> 62-es analóg mellék
123-4563 -> 63-as analóg mellék
...

Ehhez praktikusan az alábbiakat kell beállítani:

- A szolgáltató által adott "prefix", azaz a számmező fix része (123-456)
- Az általunk használható "postfix" számjegyeinek száma (1)
- A mappelés, tehát melyik utótag melyik analóg melléken csörögjön.

Ezeket szépen beállítom, a dokumentáció tök egyértelmű, és elvileg jó is, ugyanis kifelé hívásnál a hívóazonosítót (CID) ezen infók alapján ő képzi magának automatikusan, és az rendben is van. (A 65-ös mellékről kezdeményezett hívás azzal a hívófélazonosítóval megy ki, hogy 123-4565)

A befelé jövő hívásnál azonban - bármelyik számot hívom - mindig csörög egyszerre az összes analóg mellék. Ez olyan, mint amikor nem match-el a bejövő hívószám a megadott szabályra, és a "central number"-re fallbackel.

Amiket próbáltam:
- match-elni az utolsó 4 számjegyre
- match-elni az utolsó 3 számjegyre
- match-elni az utolsó 2 számjegyre
- match-elni az utolsó 1 számjegyre
- match-elni a teljes hívószámra
- a fentieket úgy is, hogy a "postfix" 1 helyett két karakter legyen, és a "prefix" csak 123-45
- kilőttem az összes call distribution group-ot, átirányítást, AVA-t, és minden egyebet, ami képes lehet arra, hogy az összes melléket megcsörögje,

Most tartok ott, hogy passz.

Használ itt valaki ilyen telefonközpontot? Nála hogy működik? :)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Csak kíváncsiságból keresgéltem, mert régen dolgoztam szoftveres pbx-ekkel is :)

http://www.icstele.com/files/Manual%20Configuration%20EURACOM.pdf
24edik oldalon minha emlékeztetne az esetedre:

Configuring an ISDN PABX connection
In the case of an ISDN PABX connection, you receive a PABX call number and a
block of direct dial-in numbers from your network provider. The PABX call number,
together with a direct dial-in number, represents the call number of a particular subscriber.
This subscriber can be called directly, which is referred to as direct-diallingin.
The direct dial-in block can contain numbers with one or more digits. As your
internal subscribers are configured with two-digit numbers, you require a two-digit
block of DDI numbers (00 - 99). If you have only received a single-digit DDI block
from your network provider (0 - 9), you must indicate to the PABX which internal
subscriber is available under which single-digit DDI number by means of assignment.
In the public call telephone directory, your connection is listed without DDI
numbers. In this case, 0 is usually listed for the switchboard. If you do not have a
complete block (00 – 99) at your disposal, you can assign the switchboard number
any digit of your DDI number block. However, in this case, all other DDI numbers
beginning with this digit cannot be used.
For example: You have received the number 4711 with the DDI number block 50 -
99. You can now assign the number 5 to the switchboard. In this case, the DDI
numbers 50 – 59 are all picked up at the switchboard. The telephone book listing in
this case would be 4711-5. The central call also signals all other terminal devices
included in the current call distribution profile. In order to distinguish the central call
from a DDI call, you can assign one of five different ringing tones to the central call.

Szóval, ha nem tévedek nagyot, akkor
123-456-X esetén x0 - x9 kicsörög (ahol X egy jegyű).
Szóval ahelyett, hogy
123-4561 -> 61-es analóg mellék
123-4562 -> 62-es analóg mellék
123-4563 -> 63-as analóg mellék
Lehet az kéne, hogy
123-4561 -> 10-es analóg mellék (de triggereli azon kívül a 11 - 19 közt bármelyiket)
123-4562 -> 20-es analóg mellék ..
123-4563 -> 30-as analóg mellék ..

Értem a logikádat, de meg tudom cáfolni. :)

Az a példa a "central call"-ról szól. A bejövő hívás _vagy_ DDI _vagy_ central call.

- A mellékek ezen a telefonközponton mindenképpen 2 számjegyűek (10-99)

- A DDI választhatóan 2 (default) vagy 1 számjegyű.

- Ha a DDI kétszámjegyű, akkor nincs arra semmilyen opciód, hogy megmondd, hogy hova menjen a hívás. Nem tudsz olyat csinálni, hogy DDI 23, és menjen mondjuk az 56-os mellékre. A 23-as DDI számmal a 23-as melléket kell(ene) elérned.

(Utólag persze a 23-as melléket átirányíthatod az 56-os mellékre, de az már egy másik történet, attól még a kezdeti hívás a 23-ra esik be.)

- Ha a DDI egyszámjegyű, akkor van és kötelező használni a mapping táblát, ahol meg kell adnod, hogy melyik egyszámjegyű DDI számhoz melyik kétszámjegyű mellék tartozik. (Lásd részletesen: 26. oldal)

Szintén a 26. oldalon megtalálod, hogyan lehet megadni a "central call" számát. Alapesetben ez "0", ami azt jelenti, hogy:

- kétszámjegyű DDI esetén a 00 - 09 végződés,
- egyszámjegyű DDI esetén a 0 végződés lesz a central call.

Ha ezt átírod 5-re, akkor kétszámjegyű DDI esetén az 50-59 végződés lesz a central call, ez szerepel a fenti példában.

Én úgy vélem, hogy az a problémám, hogy a DDI nem sikerül (incomplete, stb.) ezért fallbackel central call-ra. Azt kellene megfejteni, hogy maga a DDI miért nem sikerül.

Úgy emlékszem az invitel-nél az utolsó két számjegy elég volt. Próbáltad a teljes számot 0036-al is?

Nem próbáltam, de eddigi praxisom során mindig az utolsó X számjegy kellett, ahol az X jellemzően 4 vagy 2 volt, esetleg a teljes hívószám körzetszám nélkül.

szerintem próbáld meg 1234561, 11234561 és 0611234561 formátumban is, kb bármelyik lehet

Már nagyon régen volt, de olyan emlékeim vanak,hogy
1. A szolgáltatóval egy PBX(?)-be kellett rendeztetni az adaptereket, vezérszámot is be kellett állíttatni, és akkor nem csörgött már minden egyszerre. Próbálj meg velük beszélni.
2. nálunk a szolgáltató az utolsó 3 számjegyet küldi el (sok számunk van, és nem számmezőből).

A központ ilyen jellegű beállítása, telepítése majdnem 10 éve volt, így kicsit kopottak az emlékek.

Nincs valami isdn log azon a központon?
Nálunk Pana van, ott látható,hogy mit is küld pontosan a szolgáltató.


Nem csak az M$ számol furán... A Zinternet lenne ilyen gyors?
65% [62 Sources 1528 kB/6239 kB 24%] 3062 PB/s 0s

Szia,

ha ugyanerre a vonalra felrakok egy Panasonic TD1232 központot, az remekül beválaszt az utolsó két számjegy alapján. PBX-be rendeztetni akkor kell, ha több vonalad van, itt most 1 darab ISDN2 trunkről van szó.

Én ugyan csak 1x (az is régen volt már) játszottam ezzel, de emlékeim szerint a Telekomos NT-t is programozni kellett, hogy hogyan adja tovább a hívásokat az S0 bus-on. Ez a rész OK (átjönnek a hívott számok egyáltalán)?

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

> Ez a rész OK (átjönnek a hívott számok egyáltalán)?

Kevered a hívófélazonosítót (CID) a beválasztáshoz szükséges azonosítóval (DDI).

Egyébként lásd: "ha ugyanerre a vonalra felrakok egy Panasonic TD1232 központot, az remekül beválaszt az utolsó két számjegy alapján."

Bocs, a Panasonic-os info felett átsiklottam (amúgy, én is azzal használtam anno), de nem kevertem, legfeljebb rosszul emlékszem :) Emlékeim szerint az NT a DDI-t is "le tudja nyelni", ha úgy van beállítva.

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

A legújabb firmware van rajta? Rákerestem, talán innen le tudod tölteni: https://www.euracom.de/euracom-23.htm