Az ERSTE mennyire vállalható bank?

Sziasztok,

Úgy alakult, hogy hamarosan át kell menjek az ERSTE-hez (lakáshitel), de kicsit tartok tőle, mert már az OTP-nél vagyok 20 éve, és power user módjára használom minden szolgáltatását (mobilfizetés, netbank szolgáltatásai, smartbank, webkártya stb.), és maximálisan meg is vagyok vele elégedve, a netbank és a mobilapp is első osztályú és a költségek minimálisak (kb. 400 Ft havonta).

Az ERSTE ehhez képest milyen? A netbankja/mobilappja van olyan jó, mint az OTP-jé? Van valami, amit az ERSTE nem tud, de az OTP igen? Pl. mobilos paypass fizetés?

Hozzászólások

- itthon rengeteg internetes kartyaelfogado OTP-t (is) hasznal (pl. mav-start, szerencsejatek.hu), ezeknel a smartbank qr kod olvasassal es ujjlenyomat azonositassal enged fizetni

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű

Ez érdekelne, az ingyenes pénzfelvét nem jár vagy, az idegen automatából történő ingyes pénzfelvétet kell külön kérni? köszi

===============================================================================
// Hocus Pocus, grab the focus
winSetFocus(...)

http://c2.com/cgi/wiki?FunnyThingsSeenInSourceCodeAndDocumentation

Havi 2 jar, nem havi 2/bank. Szoval ha tobb banknal van szamlad+kartyad, el kell dontened, hogy melyiknel szeretned ingyen hasznalni a lehetoseget. A bank alapbol nem tudja, hogy van-e masik helyen szamlad, szoval a te feladatod, hogy szolj nekik, hogy nincs (vagy ha van is, te naluk elsz a lehetoseggel).
Erre egyebkent az Erstenel van a webes feluleten egy pont, ahol beallithatod (vagy legutobb meg volt, amikor neztem).

--
Worrying about killer AI and the superintelligent robots is like worrying about overcrowding on Mars. - Garry Kasparov

Cibesként én erste automatát használok, mert az erste idegen bank kártyájával is korlátozás nélkül enged felvenni és címletet is lehet választani.
(otp és unicredit automata max 100at enged idegen kártyával egyszerre. A cib 200 vagy néhány 400-at ad max eleve, mert 20 bankjegyesek és a legtöbb gépük max 10es címletet tartalmaz, a többi cég 40 bankjegyeseivel szemben.)

Természetesen számít az, hogy mennyire van kifosztva már az automata vagy adott helyen milyen címleteket részesítenek előnyben. Bankfióknál lévő automatájuknál nem szokott gond lenni. (Kis címletből 1es, 5ös van 10db-os limit).
Amit írsz limitet az a számlacsomag miatt van. Nekem az tetszik, hogy ők nem szopatják más bank kártyáját, nem korlátozzák 100-ra a tranzakciót, mint az otp vagy unicredit, hanem a saját bank limitjéig lehet használni.

Elég sok helyen fizetek kártyával, de magyar oldalakon átirányít vagy az OTP felületére, vagy a 'nem jut eszembe melyik a másik bank' felületére.

Külföldi oldalakon meg csak paypal játszik.

Közvetlenül sehol nem kell megadni a kártyaadatokat. Ha igen, akkor az már szaglik.

Ezeknél a bankos fizető felületeknél sehogy se lehet megjegyeztetni bővítmény nélkül a kártya adatokat, de lehet, hogy jobb is.

----------------------------------------
o.-

Anno én is hasonló okból kerültem az ERSTÉ-hez, addig nekem is az OTP volt "A bank" (magyar, sok automata, "mindenki náluk van", stb.). Aztán múltak az évek, változtak a dolgok és örültem, hogy végre sikerült lezárnom a "nagy zölddel" a kapcsolatomat (minden más banknál drágább volt, szívás volt ügyintézni, stb.)
Az idők meg változtak, kb. leszoktam a készpénzről, így az ATM-ek annyira nem hiányoznak, de már az ERSTE-nek van talán a második legtöbb az országban.

Most a Simple-t ugyan használom tőlük, de simán igényeltem virtuális prepaid kártyát, amire a regisztrált ERSTÉ-s hitelkártyámról töltök, így megy szépen a mobilfizetés.

Netbankban az ERSTÉ-nél talán nincs annyi csilli-villi funkció, mint az OTP-nél volt, de ami kell (normális számlakezelés, kivonatok, történet, mentett/időzített utalások, kértyalimit, stb.) az minden megvan és maga a rendszer gyorsabban működik.

VISZONT lakáshitel miatt én most épp az ERSTÉ-től lépek a K&H-hoz

----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Nem tudom, hogy az Erste-nél van-e olyan, de az OTP-nél van, hogy visszatérítést kapsz, ha az OTP-s számládhoz tartozó kártyáddal fizetsz. 1-2 éve van ez a dolog. Nem, nem a hitelkártyás visszatérítés, ez azon felül van, tehát ha hitelkártyával fizetek, akkor van a hitelkártyás + ez. Igen sok visszatérítés jön belőle össze, a havi számladíjamat simán fedezi, pl.: MOL 3%, Tesco 2.500Ft 15.000Ft-onként.

Szerintem felesleges félni. Ma már kb. nagyjából egyforma mindegyik, nincsenek már olyan eget verő különbségek a kereskedelmi bankok között. Vannak sz@rok, és kevésbé sz@rok. :)

Szerintem nagyon jók a szolgáltatásaik, a netbank nekem jobban bejön, mint az OTP-s felület. Nekem ami hitelem van/volt náluk, azt egy külön pontban láttam/látom a netbankon - nem tudom, az otp tud-e/ad-e ilyet.

10 éve volt erstem. A netbankjuk akkor horror volt. :D

De igazából nem volt a szolgáltatással bajom. A váltás oka szimplán az volt hogy a lakhelyemen megszűnt az erste kirendeltség és ha vmi kínom volt amit személyesen akartam intézni akkor azt nem tudtam a faluba elintézni.

Mihez képest volt horror...? Láttam párat, de... SZóval az Electra alapon összerakott motyók között is egészen prímára sikeredett a felület. (Láttam másfajta netbankot párat, mondjuk úgy, hogy ha az Erste horror, akkor némely másikra maximum a "nincs rá szó" jelzőt lehet mondani). Bankfiókban meg a jó ég tudja,mikor voltamlegutóbb - nincs rá szükség ugyanis :-)

A netbankjukkal semmi bajom nincs. Minden mással nagyon is sok.
Csak azért nem szüntetem meg idő előtt az egészet, mert nem vagyok hajlandó ezekkel órákat-napokat beszélni. Felháborító, lehúzós, hazug népség. Sóval beszántani az egészet!

Emberi tényezők.....
A szokásos hozzá nemértést még el is tudom fogadni, de a többszöri hazudozást, szándékos félrevezetést nem.
Legalább öt emberrel volt olyan problémám, hogy előre eltervelten hazudott nekem egymás után többször, majd nem lehetett őt többé elérni. Egy olyan cég, aki ilyen embereket foglalkoztat, az számomra erősen gáz kategóriába tartozik. Nem portás szintűek voltak, hanem minimum csoportvezetők.

A Fundamenta meg házalókat alkalmazott.

Felhívtak telefonon, hogy "Nyertem egy 200.000 Ft-os hitelkártyát, mikor szeretném átvenni".
- semmikor
- olyan nincs, mindenki át szokta venni
- én nem fogom, nem kértem, nem írok alá semmit, nem fogom átvenni
- de hát legyártottuk már a kártyát
- az a maguk problémája, én nem kértem
- visszahívom majd máskor, addig meggondolhatja magát

Visszahívott, megint ugyanazt mondtam.

A dolog 3 visszahívásig ment, utána megmondtam, hogy zaklatás miatt az illetékes hatósághoz fogok fordulni, ha mégegyszer felhívnak.
Ez se volt semmi. Az Erste nem volt soha ennyire pofátlanul agresszív.

Ez most Fundamenta. Arról írtam, hogy van bank, amelyik az Erste-t azért sikeresen alulmúlja.

Az Erste-nek azért van valami tartása, legalábbis házalni nem fog.

Mindenesetre az Erste a magánnyugdíjpénztáraknál reálhozam alatt hozott, szemben az OTP-vel, amelyik rendes hozamot csinált. Az Erste ész nélkül nyomta a deviza hiteleket, szemben az OTP-vel, amelyiknél valami minimális óvatosság azért volt.

Az OTP-t meglehetősen utáltam, de nagyon sok tekintetben tisztességesebb magatartást folytattak, mint az Erste.

Anno amikor CHF alapon vettem fel hitelt, nekem az Erste adta a legjobb tájékoztatást - lett volna picivel olcsóbb, de mondjuk úgy, a potenciális ügyfelet nem jól kezelő banktól kapott ajánlat is.
Igen, baromi sokat kellett olvasni és értelmezni, de erre minden felnőtt, cselekvőképes embernek képesnek kéne lennie, ha máshogy nem, egy független pénzügyi és/vagy hiteltanácsadó segítségével.

Én is az Erste-nél vagyok, betét kamat kevés, hitelkamat sok.

Ami az ügyintézőket illeti, ilyen is, meg olyan is:
- volt aki négyszemközt szólt, hogy a svájci frankot akkor érdemes felvenni, ha abban van a jövedelmem...
- volt aki mindenképp devizára akarta konvertálni a forinthitelemet
- a legszemtelenebb az volt, aki azt mondta, hogy nem érdemes a lakáshitelem előtörleszteni, mert 4.5%-os kamaton megy, a piaci kamat meg 5% körül van.

Elmagyaráztam neki, hogy bizony a bankok a 20 éves periódust csillagászati THM-mel indítják, ami végül nullára csökken, a 20 éves átlag 4.5% lesz.
Ahhoz, hogy legyen összehasonlítási alap, a jelenlegi kamatozást kell venni. Az elmúlt évben X tőkét törlesztettem, Y kamatot, Z kezelési költségem volt az adott hitelemhez. Minthogy 6 éve törlesztem a hitelemet, a pillanatnyi kamatozás "csak" éves 11% körül van. Évente a felvett lakáshitel 11%-át kifizetem. Tud olyan befektetést ajánlani, ami legalább 12%-os kamatokat biztosít, vagy a legjobb befektetés visszafizetni az egészet?

Pillanatnyi kamatot hasonlított össze hosszú periódusú kamattal.

Én átszámoltam neki a hosszútávot pillanatnyi kamatra, hogy jó legyen az összehasonlítás.

Még ma is fizetném a hitelt, 0%-os betéti kamatok mellett, ha megfogadom a "jótanácsot".

A havi 8000 kötelező életbiztosítás is kimaradt a jutányos 4.5%-os hitelből. Pedig bele kellett volna venni.

Éves szinten 96000 Ft. Rohadtul megérte a buli. :)

Ráadásul amikor már csak 100.000 tartozásom lett volna, akkor is havi 8000 életbiztosítás 8 millióra.

Én hitelképtelen vagyok. Felrakhatnak a bar listára is. Még egyszer ilyet nem.

Ők tudják, hogy hogyan megy, 6 év alatt egy Skoda Octaviát otthagytam náluk kamatokra, a környezetem meg így is azt mondta, hogy relatíve olcsón megúsztam.

Lehet, hogy nem értek a közgazdaságtanhoz, de annyit megértettem, hogy ebben a buliban jól nem fogok járni.

Nem muszáj mindent ismerni ahhoz, hogy belássam, hogy sok babér nekem nem terem. Jobb, ha én vezetem azt az Octaviát.

A devizahitelesek egy másik lakással megajándékozták a bankot, szóval én időben szálltam ki a tuti bizniszből.

Akkor beszéljünk az életbiztosításról: havi 8000 volt.

Visszafizettem előtörlesztéssel a hitelem 3/4-ét, biztosítás marad 8000. Mondom ez így nem frankó változtassanak rajta. Azt mondták kérvényezni kell, mondom: kérvényezem.

Megállapítottak havi 5000-et.

Sokáig gondolkoztam azon, hogy néhány tízezres törlesztőt érdemes-e visszafizetni. Ezután tudtam, hogy érdemes, spóroltam: egy év múlva mentek a levesbe hitellel és életbiztosítással.

Uzsorásokkal nem lehet üzletelni.

A bank 5000-ért kirúgást kapott. Persze tovább éltek, mint a Fundamenta, őket 1 éven belül kiraktam. Olyan áron nem kell állami kamattámogatott hitel, hogy egy levegőt szívjak velük.

Megváltozott a címem, telefonszámom, ők meg perrel fenyegető leveleket küldtek a régi címemre, hogy adjak le egy papírt, vagy perelnek és rámverik a költséget. Mindezt úgy, hogy rendesen fizettem.

Véletlen anyukám átadta a levelet, bementem, leadtam a hiányzó papírt és ugyanabban a körben szerződést bontottam.

Nincs hitel, nincs probléma. Ha ekkora gondot jelent, hogy fizetem a hitelem, akkor nincs értelme az egésznek.

Te az a tipikus kekeckedő vásárló vagy :) A leírásod alapján ők mindent szabályosan csináltak, az életbiztosítást nem ők adják, hanem egy velük szerződött cég, de az életbiztosítást nem is muszáj rajtuk keresztül megkötnöd, bárhol megkötheted és mutathatod nekik, hogy tessék, itt van. Ha pedig változtatni akarsz ennél a külső cégnél a biztosítási csomagodon, azt valóban neked kell intézned.

A hitelfelvételnél, biztosítás fizetésnél sokszor elfelejtik az emberek, hogy nem ők tesznek szívességet azzal, hogy fizetik a hitelt/biztosítást, hanem a cég, akivel szerződtél. Nem kötelező hitelt felvenned, vagy biztosítást fizetned, de akkor nem lesz lakásod és baleset esetén zsebből fizetned kell egy jó nagy összeget.

Gondolom a boltban is reklamáltál már, amikor 10 Ft-tal többért adták a tejet, mint ami ki volt írva :)

Nem kötelező hitelt felvenni, csak a kedves rokonok rábeszéltek, hogy fiatalon kell a pénz.

Nem kellett. A Fundamentának igaza volt, de úgy gondoltam, hogy nincs akkora szükség a pénzükre, hogy ilyen leveleket olvassak.

Win-win: ők nem fáradnak a címem kiderítésével (ott laktam, amire a hitelt adták), engem meg nem cseszkurálnak.

Happy end mindenkinek.

Egy idősebb családtagomnak nyitottunk Erste számlát, mert az adott szolgáltatást csak ők nyújtották kishonunkban. A betéti kamatok csak egy kamatperiódusig, az újonnan elhelyezett tételekre voltak jók, a számla drága, mindezek mellett félretájékoztattak, mert nem is kellett volna fizetős számlát nyitni ott az adott szolgáltatáshoz. Ez akkor derült ki, amikor a hozzáállásukkal annyira felhúztak, hogy megszüntettük a számlát és láss csodát az adott szolgáltatást továbbra is nyújtaniuk kell ingyen, csak beugrattak hogy más szolgáltatás is kell hozzá.

Mindezek ellenére mindenkinek mások a bankolási szokásai, az érzékeny személyes pénzügyi infóid nélkül szerintem nem tudunk segíteni neked. Van több oldal is ami az igényelt szolgáltatások és forgalmazások alapján megmondja, hogy melyik az olcsóbb/melyik fizet több kamatot (nekem ez lenne az elsődleges + normális elektronikus szolgáltatások).

Azóta egy másik családtagom került az Erstéhez, mert a Citi eladta az üzletágat. Neki az elsődleges az, hogy közel legyen a bankfiók, ami így közelebb lett :)

Egy hülye ügyintézővel találkoztatok, és ebből globális következtetéseket vontál le. Értjük. Én 1994 óta voltam OTP, Postabank, K&H, Citi, Budapest, CIB, OTP (ismét, mobiltárca teszt idejére) ügyfél, sokszor két banknál párhuzamosan - most, bő tizenX éve az Erste ügyfele vagyok - lakáshitel miatt "keveredtem ide", a hitel kifizetése után is maradtam, mint elégedett ügyfél.

Sajnos nem. Ez egy kis fiók, összvissz három ügyintézővel, mindegyikkel átbeszéltük a dolgot, mivel én is arra gyanakodtam amire te, hogy nem lehet mindegyik hülye/rosszindulatú. Valami népnyúzó banki policy van erre az amúgy ingyenes szolgáltatásra, hogy mindenáron valami plussz szolgáltatást rá kell tukmálni a delikvensre. Ez egy elég egyedi service, és az Erste aláírta, hogy ingyen kell csinálnia, mert lenyomták a torkán, de nagyon nem tetszik nekik és mindent elkövetnek, hogy valami nyereséget hozzanak ki belőle.

Akkor egy fiók egységesen jó sales-munkát végző három dolgozója :-) Ahogy mondani szokás, valamit annak lehet eladni, aki megveszi. És igen, ha valamit kötelezően ingyenkell adni, akkor a kötelezett fogja mellé tolni a fizetős másik valamijét, merthogy meg is kell élni valamiből... (Nem, a hét végén zárva vannak nem elég...)

Egy dolog a jó sales munka, más dolog a szerződési feltételek mibenlétében való szóbeli rossz tájékoztatás (nem mond igazat vs csak a jó oldalt hangsúlyozza: esetünkben az volt a különbség, hogy az adott szolgáltatás önmagában igénybevehető-e vagy valamilyen egyéb számlát kell nyitni hozzá, a bank azt állította, hogy csak egyéb szolgáltatással. Csak miután a bank állami partnerhivatalával közvetlenül újra egyeztettünk e miatt derült ki, hogy ők marhára nem erre szerződtek az Erstével, hanem kategorikusan az ügyfél részére teljesen ingyenes szolgáltatásra -> bónusz: Az Erste ezt csak akkor ismerte el, amikor minden mást felmondtunk náluk, hogy hát akkor tulajdonképpen ez maradhat akkor így...).

A bank, vagy a fiók? Nekem is volt fióki ügyintézővel olyan csörtém, ami után kellett némi jól irányzott telefonálás, hogy helyükre kerüljenek a dolgok, de ez egyedi esetként számomra kivételnek tekinthető.
A szerződés feltételeit meg szépen elolvasod, értelmezed, és ha nem egyezik a véleményed az ügyintézővel, akkor megkérdezed mástól is. Nem, nem attól, aki ugyanazon a termékoktatáson vett részt. OTP-vel, Citi-vel nem egy ilyen hárman négy félét mondtak adott kérdésre válaszul - írásban rákérdezve megint mást...

Mint említettem kis fiók. A három ügyintézőből az egyik a fiókvezető volt. Ezen egységes kiállás után nem láttam értelmét fentebb focizni a dolgot, inkább a hivatal iránymutatását követtem és a szükségtelen dolgokat felmondattam a családtaggal.
A szerződés feltételei sajnos nem voltak teljesen publikusak, kizárólag a kondíciós listában lehetett tetten érni a dolog létét, azt hogy ezen szolgáltatás igénybevételének mik a feltételei azt csak a fiókban élőszóban, meg a hivatalnál volt elérhető. Régen a kondíciós listában benne volt, de már onnan is kitakarították.
Máshol ugyanezen ügyfeleket a tenyerükön hordozzák, ingyenes számlavezetést adnak mellé, de a hazai Erste nem... sajnos országhatáron belül monopolhelyzetben vannak erre a service-re, és ez alapján pofátlanul próbálják átverni az embert. A szerződő hivatalnak ezzel pont ellentétes volt a szándéka... más országokban olajozottan működik, de hát a hazai viszonyok...

Hmm, cititol kerultem hozzajuk, gondoltam nem mondom fel egybol, megvarom milyen lesz.. a migralas utan harom vagy negy hetig keptelen voltam elerni a telefonos ugyfelszolgalatukat, hogy erdeklodjek, azota feladtam. Azota jott level, hogy a jobb ugyfelelmeny erdekeben szukitik a telefonos ugyfelszolgalat "nyitvatartasat". Oke...

Mint sokan, te sem olvastad el és értelmezted a migrálással kapcsolatos leveleket? Mert nekem ügyfélösszevonással, tok-vonó simán ment minden. Igaz, én mindegyik levelet elolvastam... (A cikibanknál a migráció idejére már csak hitelkártyám volt, azt szépen betolták az Erste-s ügyfélazonosítóm alá)
A cikibank a never sleep-ből szépen eljutott a talán 5x12-es ügyfélszolgálatig, a webes felületen eljutottak a képernyőbillentyűzettől a kis- és nagybetűt meg nem különböztető, kétfaktoros azonosítást hírből sem ismerő netbankig, a fióki ügyintézésben az előre definiált folyamatoktól (olyan bonyolult dolgot kértem, hogy szeretném megszüntetni a számláimat...) az "adok egy A4-es lapot, és írja le, mit szeretne, és továbbítjuk"-ig, a telefonos üsz.-on a hárman négyfélét mondanak ezzel kapcsolatban állapotig...
Szóval én marhára örülök, hogy a cikibanktól sikerült megszabadulni...

Olvastam es ertelmeztem, viszont rosszul migraltak (elirasok, fantom allando atutalasok jelentek meg a netbankon). Jo, mondjuk elirtak a cimemet is migralaskor illetve elotte az adatok atvetelekor es emiatt a postai levelek jo resze nem nalam kotott ki (hala egnek legalabb a kartya jo helyre jott), usse ko ezt meg elnezzuk :)

Citivel soha semmi gondom nem volt ugyfelszolgalatilag, rendszeresen hivtam oket keso este...

Ez nagy val.séggel forrás oldali adathiba/adattisztítási el..ás volt - amin nem csodálkozom... Annak ellenére, hogy mekkora (és milyen minőségű...) ügyféltörzs- és számlaadat került átvételre és az Erste rendszereibe történő bemigrálásra, minimális volt a hibás átvitelek száma.

A Citi ügyféltörzs alapján, az Erste meg az abból kapott kivonatolt lista alapján levelezett, ha jól tévedek. Egyébként meg benne volt a Citi-s levélben szerintem az is, hogy ha nem érkezik Erste-s tájékoztatás, akkor tessék kolompolni, hogy gond van/lehet.
Neked 100% a negatív, nekem 100% a pozitív mérleg (ráadásul nálam ügyfélösszevonás is volt, ami külön móka ilyen nagy tételben - hibázni tilos, hiszen akkor valaki egy másik személy számlaadatait kapná a képébe), úgyhogy a saldo 50% - viszont ez a teljes átvett ügyfél/számla darabszámra messze nem reprezentatív minta, ahogy a te "sikertelen/hibás" meg az én "sikeres/hibátlan" migrálásom sem az.
Összességében azért marhára jól oldották meg a feladatot, én ennél jóval több problémára számítottam.

Banki CC-be kiképzett (termékismeret, számlavezető rendszer ismerete, szabályozások naprakész ismerete), próbaidőt letöltött embereket kell ültetni, ami idő és (sok) pénz - ideiglenesen foglalkoztatni embereket nagyon nem éri meg ilyen helyen. Ennek ellenére felturbózták a létszámot, amennyire lehet.
Mondjuk amit cc-vel kellett intéznem az átállás utáni időszakban, az nekem sikerült - a "heteken keresztül" egyébként költői túlzás - ha annyira fontos, akkor fiókban is lehet intézni - a cc kiesésére is ez egyébként a tartalék megoldás.
Mondom, az átvételre került ügyfél- és számlamennyiség tükrében a problémák vállalható mennyiségben jöttek elő.

Koltoi tulzas: 3 hetig probaltam elerni oket munkaidoben random idopontokban telefonalva, aztan hagytam a fenebe. Szerintem a tobbesszam hasznalata indokolt ebben az esetben.
Egyebkent mint mondtam, ertem en hogy miert volt, tudom milyen a banki kornyezet es az elvarasok. Ettol meg ugyfelkent nem voltam elegedett, ennyi.

Én egy lakáshitel miatt keveredtem hozzájuk. A netbankjukkal nem volt bajom (na jó kurva lassú volt, de legalább működött), de drága volt a számlavezetés és a hitelkonstrukciók sem a legjobbak. Így most elégedett OTP-ügyfél vagyok.
A legrosszabb az volt, ha személyesen kellett a bankba menni. Egy egyszerű kp befizetés volt, hogy 1 órát vett igénybe! Agyrém! Az otp-nél ez max 10 perc.

Az a "drága volt" nekem az OTP-s számlámra volt igaz, nem véletlen, hogy otthagytam őket. Készpénzt befizetni nem szoktam - ha néha érkezik is készpénz (maximum a nagyszülőktől ajándék helyett), azt nem kell a bankba vinni - a háztartásnak van készpénz igénye, arra meg pont jó.
Ja, OTP, számla megszüntetés... Volt kb. 3 üf. a fiókban, meg 4-5 munkahely. Olyan másfél óra volt, és "természetesen" sikerült nekik elszámolni a visszajáró összeget (több járt volna vissza), úgyhogy lett még egy kör a fiókban, mert ugye netbank már nem játszott...

Olvasva a hozzászólásokat, érdekesnek találom, hogy emberek lakáshitel miatt váltanak bankot.
Legalább 3 ember írt ilyenről.

És ha 2-3 év múlva jobb lakáshitel ajánlat jön egy másik banktól, akkor megint költöztettek mindent?
Nem macerás ez?

Az miért nem játszik, hogy az ember megtartja a régi számláját, amit megszokott és szeret, és be van állítva mindenhol (fizetés, számlák, paypal, mittudomén) és a lakáshiteles bankban meg (ha kötelező), nyit egy folyószámlát, amit csak a hitel fizetésére használ?

Nekem most épp két magyar banknál van folyószámlám. Korábban voltam OTP-nél is, de a magas havi költségek miatt azt megszüntettem rég. Úgy emlékszem, az OTP-s lakáshitelhez kellett az OTP-s folyószámla, de az utolsó pár évben már csak erre a célra volt egy elég alap, nem szörnyen drága számlacsomagom náluk. És közben egy másik banknál ment minden napi forgalom.

A jövedelemátutalásnak kell a legtöbb esetben a hitelt nyújtó banknál vezetett folyószámlára érkezni, ez az egyik - jó, utána tovább lehet fix utalással dobni amásik "megszokott" számlára, de ennek plusz költsége van - a számlavezetési díjon felül.
Hitel, pláne lakáshitel esetén bankváltás nem egyszerű, ráadásul drága is (végtörlesztés költsége az egyik, értékbecslés, közjegyzői okirat, stb. költsége a másik banknál), emiatt aztán szerintem nem gyakori.
A hitel első felvételekor meg úgyvan vele az ember, hogy egyszer kell meglépni a váltást, aztán annyi, a sok egyéb macera mellett nem szokott sokat nyomni a latba, hogy még n darab csopbesz-t, fix utalást is át kell költöztetni.

A jövedelemátutalásnak kell a legtöbb esetben a hitelt nyújtó banknál vezetett folyószámlára érkezni

Ilyen van?

Nekem az volt, hogy az OTP-s hitelt az OTP-s számláról kellett fizetni (pontosabban beszedték valami bankon belüli speciális módon), de csak annyit kellett megtennem, hogy ott legyen elég zsé. A fizetés mehetett más bankba.

Persze azóta eltelt pár év.

A lakáshitel miatt a teljes bérem az ERSTE folyószámlára fog érkezni, ergo felesleges fenntartanom és fizetnem az OTP-set is.

2-3 év múlva hiába jön jobb lakáshitel ajánlat, a hitelemet nem fogom költöztetni, hanem kifuttatom az ERSTE-nél. Igaz, aztán majd jön egy következő lakáshitel, és ha akkor költözni kell, akkor költözök megint. Nem hinném, hogy ne férne bele az életembe az, hogy bemegyek a bankhoz és nyitok egy számlát, a másiknál meg megszüntetem. Elvégre is nem kéthavonta kell ezt megtennem.

A lakáshitel miatt a teljes bérem az ERSTE folyószámlára fog érkezni, ergo felesleges fenntartanom és fizetnem az OTP-set is.

Az rendben, hogy felesleges, csak azt akartam mondani, hogy ha az Erste nem jön be, akármiért, akkor a bejövős OTP-s számlát megtarthatod és használhatod tovább.

Igen, így az OTP havi díját pluszban fizeted ki, de cserébe megmarad a megszokott környezet és a kedvelt funkciók.

Persze ha minden frankó az Ersténél, és nem hiányzik az OTP-ben megszokott dolgok közül semmi, akkor én se tartanám meg.

Elégedett vagyok az erste webbankkal, a saját ATMel, az ügyfélszolgálattal. Azért választottam ezt (Az AXA megszűnése után), mert ez volt a legkedvezőbb kalkulátor szerint. Olyan számlacsomagom van, amit bankban nem lehet kötni, csak alkusszal (Privilégium L a neve), érdemes utánanézni, ez nekem bevált, de x évig van ez az akció, utána lehet, hogy váltok (ha lesz jobb)

igen, 2018. március ill. 2016 jan után nyitottra 2018. márciusig érvényes az akció (nekem utóbbi), úgyhogy amikor legutóbb a bankban voltam fel is vetettem, hogy utána lehet bankot váltok. Erre döbbenten kérdezte, hogy miért, mert biztos kitalálunk majd valamit, ami jó lesz. Meglátjuk! A bankszámlaszám változás probléma, ezt beleszámítva az akkori legkedvezőbbhöz fogok váltani, jó lenne bankon belül, de azok az idők, amikor én bankhoz, mobil szolgáltatóhoz, bolthoz hűséges voltam már rég elmúltak...

nekem megfelel, bar 15 evig voltam OTP ugyfel es turtem a packazasaikat. Most egyelore (masfel ev) nincs ilyen problemam az uj bankommal (ERSTE)