Garancia vonatkozik a szoftverre is?

Kollégám vásárolt nemrég egy laptopot. (Asus, de lehetne bármi) Gyárilag telepített win10-el vette a gépet. Eleve egy hányadék az oprendszer (elnézést kérek ez nem igaz, elfogult linuxbérenc vagyok), de az előre telepített gyári szarokkal még fosabb. Nos egy frissítés után végtelen újraindulási ciklusba fordult a gép. A hiba valószínűleg szoftveres, nem hardveres.
Kérdéseim:
- A garancia vonatkozik-e a géppel vásárolt szoftverre is? Tehát, ha visszaküldi, visszatelepítik rá neki garanciálisan a gyári fosadékot?
- Ha letúrom és teszek rá tisztaszoftverrel igényelt (pedagógus szintén) jogtiszta win10-et, akkor bukja a garanciát is?
Nem igazán vagyok járatos ezekben a dolgokban, szóval segítsetek. Köszönöm.

Hozzászólások

Matrica van rajta.? Recovery partíció van.?
--
God bless you, Captain Hindsight..

Előbbire nem tudok válaszolni.

Utóbbi kérdésre egyértelmű nem a válasz, azt telepítesz, amit akarsz, a garanciát nem érinti.

Garanciát újratelepítéssel biztosan nem fogja bukni, ugyanakkor lehet érdemesebb is lenne egy tiszta, gyári bloatware mentes Windows-t telepíteni rá kézzel, garanciázás helyett.

Btw, bizonyos esetekben a gépet is meg lehet bontani garanciavesztés nélkül (szintén Asus laptop, RAM bővítés és HDD-> SSD csere után adtam be kijelzőhiba miatt, 8 nap alatt visszakaptam makulátlanul, nem problémáztak). Típusonként eltér.

Nem vonatkozik, benne van az EULA-ban (nowadays its Use Terms), hogy az OEM-et kell szívatni. Amúgy se bántsd őket, mert szomorú nap a mai nekik. ;)

Windows 10 (Home) megfelelő upgrade alap a tisztaszoftvernek?

Szia,

Nem vonatkozik rá a garancia.
A géptípusnak megfelelően töltsd be a helyreállítási módot és válaszd a reset pc opciót adatok nélkül. Így megszabadulsz a gyári előtelepített dolgoktól is. Ezt a módot elérheted sok resettel boot alatt még, F8-al vagy ShiftF8-al.
Persze ha letúrod és teszel rá egy jogtiszta rendszert akkor is nyertél.

Vidéken vannak csávók, akik egy kis zsetonért cserébe okosban megoldják. Csak Pesten szokás ugrálni, ha a papírforma nem teljesül.

Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy az állam szoftvert rendel 1 millió gépre, fagy, viszont gari az nincs rá, mert az ugye szoftver...

Szerződéstől függ szerintem.

Szar lenne, ha lenne rá, mert akkor havi minimum egy-két olyan ingyé' újratelepítést lehetne csinálni, amikor az user telebassza a cét fullhádé torrentes filmekkel, meg 80 gigás játékokkal, aztán - mivel nincs hely - nekiáll törölgetni a program files meg a windows mappában, mert abban olyan felesleges dolgok vannak, amiket ő nem használ. (A különféle varázslatos levírusozásokról meg nem is beszélek.)

Szóval szerencsére - meglehetősen ésszerűen kitalálva - szoftverre azért nincs gari, ne is legyen.

---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

Szoftvernél a garanciát támogatásnak hívják. szerződéstől/gyártótól/stb függően vannak lehetőségeid segítséget kapni a szoftver működésével kapcsolatban. Pl. egy ingyenes GNU szoftver esetében ez a HUP fórum vagy a Google barátunk stb. Egy OEM Windows esetében meg azt a boltot kell abajgatni ahol vetted. Az állam az 1 millió gépéhez kap telefonos/helyszínre kiszállós/helyszínre gyártói mérnökcsapat beköltöztetős támogatást IS.

--
openSUSE - KDE user

wipefs /dev/sda segít :) láttam én már vindózt automatikusan feltelepülni a kiterjesztett (n.) partíció k. partíciójára :) A GPT sem egyszerűsíti a problémát. Aztán meg csodálkozik, hogy nem tudja, hol van :)

Ez érdekelne. Tudnál valamilyen linket, leírást küldeni, hogyan is épül fel egy GPT partíciós tábla? Nekem a /dev/sdaX érthető, használok LVM-et is, illetve ismerem a régi mbr táblát, de szinte semmit nem tudok a gpt felépítéséről. Állítólag 3 partíciót hoz létre, de ezek hogyan azonosíthatóak, honnan ismerem meg a recovery partition-t és le kell- e törölnöm? Vagy azzal bukom a garit is?
MInden segítséget köszönök!

A kulcsot a grp tarolja es ha mar volt erre a grpre aktivalva akkor ez mar egy automata tortenet. Ugyanolyan kiadassal javithatod a rendszert vagy ujratelepitheted formazas nelkul.