Dovecot: Auth request timed out (received 0/12 bytes)

A mágikus Dovecot 2 hiba, amiről mindenki csak ír, de senki sem ismeri a megoldását... legalábbis én nem akadtam rá a neten.
Pontosabban arról az esetről van szó, amikor a Dovecot 2 folyamatosan, rendben üzemel, de olykor-olykor (kb óránként, de szórással) az


Auth request timed out (received 0/12 bytes)

hibaüzenetet adja. A kliens ilyenkor kap egy hibaüzenetet, hogy a hitelesítés nem sikerült. Ha újra próbálja - akár rögtön a hibaüzenet ablakból -, már rendben le is zajlik a hitelesítés. A hiba mind pop3, mind imap esetén jeletkezik, jellemzően TLS használatával, de ez nem törvényszerű.A Dovecot naplókban két hibaüzenet jelenik meg. Az egyik a fenti, a másik:


Internal login failure (pid=*** id=***) (internal failure, 1 successful auths)

A forráskód alapján nekem úgy tűnik, ez utóbbi hiba csak azt jelzi, hogy a hitelesítés, bár sikeres, de mégis ismeretlen okból megszakadt.
Szintén a forráskód alapján a kiváltó, címben is szereplő hibát pedig a tcp kapcsolat dobja 90 másodperc után. (90 másodperc kódba égetve, nem paraméterezhető.)
Dovecot 1-ről váltottunk 2.2.18-ra, és Dovecot 1 alatt sohasem volt hasonló hiba.
Ritkán és úgy tűnik, mintha csak bizonyos kliensek esetén jelentkezne. Szerencsére az egyik ilyen kliens én vagyok, így én sokszor szembesülök a problémával. Ugyanezzel a klienssel Dovecot 1 alatt semmilyen problémám nem volt.

Nincs ötletem, a hiba okára nézve. Semmilyen beállítással nem tudtam befolyásolni a hiba jelentkezésének gyakoriságát. Safe és performance üzemmódban is ugyanúgy jön elő. Úgy tűnik, a szerver terheltségével sincs kapcsolatban, sem a felcsatlakozott kliensek számával.
Van bárkinek ötlete, hogyan lehetne továbblépni? Netán találkozott már a hibával valaki, vagy akár az okát is tudja?

Hozzászólások

Nem ismerem a dovecot-ot valami jol es nem is akarok tudalekos lenni, szoval kerlek ne erts felre, de mit irnak az updaterol? Mindent megcsinaltal amit abban irnak? Vegrehajtottad a szukseges valtoztatasokat a konfigban?

En szamtalanszor futottam bele abba (rengeteg kulobozo szolgalatatsnal), hogy eloszor updateltem, aztan olvastam el es javitottam mindent. Pedig megkimelhettem volna magam az ejszakazastol, ha elotte olvasom el a Cangelogot es az update process leirasat. Sot mondjuk cassandra alatt amikor telepitek rendsezeresen elfelejtem, hogy toroljem a data-t mikor clusteresitem a sok peldanyt. Aztan kb egy ora kapkodas meg logok bujasa utan leesik, hogy elmaradt. :D

Az upgradet előre teszteltük külön gépen, és tesztkörnyezetben minden rendben ment. Persze, mióta a hiba jelentkezik, tényleg részletesen végigolvastam az update folyamat leírását, és ahol eltértünk tőle, ott javítottam annak megfelelően. Sőt, még az optimalizálás és egyéb konfig paraméterek dokumentációját is végignéztem, mivel lényeges különbség a teszt és az éles környezet között a terheltség. De ez sem segített.
Nem ez az egyetlen Dovecot környezet, amit használunk, és máshol nem jelentkezik a hiba.
Összegezve tehát nem voltam elég gondos, de mára behoztam a lemaradásomat, mégis jelentkezik a hiba. Ráadásul úgy tűnik, teljesen függetlenül minden ténykedésemtől.
Azóta egyetlen egyszer előfordult, hogy az én fiókomnál felcsatlakozáskor a következő hibaüzenet is megjelent a logban:


imap-login: Error: SSL: Stacked error: error:140943F2:SSL routines:SSL3_READ_BYTES:sslv3 alert unexpected message: SSL alert number 10

Az sem biztos, hogy ennek köze van a többi hibához, de hátha támpont valakinek. Én csak remélni merem, hogy tényleg valami SSL gond, és például egy jó ssl_cipher_list beállítás megoldaná a problémát, de erről nem találok túl sok infót.