- uid_4263 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2455 megtekintés
Hozzászólások
Itt Manchesterben pl legritkabb esetben dudalnak le a belvarban, ha atsetalsz a kocsi elott. Elveszi a gazt, ralep a fekre, de nem aggresszivkodik.
Szoktam is mondani az ittenieknek, hogy otthon ezert az anyad mar penzert fekudne le emberekkel, itt meg tok normalis, hogy figyelnek egymasra az emberek, es direkt nem tartjak fel egymast.
Szimpatikusabb a hozzaallas. Minden oldalrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másik város (sőt, ország, sőt.. :), másfajta szokások. Itt a bringázás szellemi színvonala épphogy a nulla felett van. Aki bringára ül, sorra szegi meg a szabályokat. Ennek az okfeltárása bonyolult feladat. Például szar az egész infrastruktúra, kevés a bicikliút, sok az autó, meg szűk az utca. Ezt megértem. Viszont a szabályszegéseket, következésképpen a baleseteket egy csapásra tizedelni lehetne a kötelező rendszámmal.
Lássuk be, hogy évek vagy évtizedek kellenek ahhoz, hogy egy rosszul megtervezett várost jól megtervezetté változtass.
szerk.: ja és bocs, de ahol csak úgy át tudsz sétálni az autó előtt, az Budapesten sem dudálós kategória. Amennyiben tényleg a belvárosról beszélünk, ahol a gyalogos az első. De nem a nagykörútról, vagy más forgalmas, veszélyes útról.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Viszont a szabályszegéseket, következésképpen a baleseteket egy csapásra tizedelni lehetne a kötelező rendszámmal."
Hát azt meg hogyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
visszatartó ereje lenne, ráadásul a közlekedésiek lustaságát is egycsapásra kiiktatná (jelenleg nem nagy prioritást kapnak a bicajosok, hiszen értelmetlen lefényképezni/kamerázni őket - a "rendőr" pedig nem fogja megkergetni, de ha meg is kergetné nem fogja 10 percig írogatni az adatait. jobb lőni pár autóst és munka nélkül dől a lé).
de egyébként ennél előrébb való lenne, hogy a közúton ugyanazt lehessen elvárni egy bicajostól is, mint egy autóstól. arra gondolok, hogy mindenkinek tudnia kellene legalább a táblákat és az alap szabályokat. bicajosoknál ez nem elvárt dolog, ezért kiválasztott nép :S
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy kovi mondja, akinek rendszáma van, azt le lehet kamerázni, ergo jóval ritkábban megy át pl. a piroson.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki autóba ül szintén. Még a bevásárló központ parkolójában is képes nyomni a kürtöt, mert ő annyira siet valahová. Nehezére esik megvárni míg más kiáll a parkolóból, pedig neki is érdeke lenne, hogy felszabaduljon egy hely. Mindkét oldalt ismerve nyugodtan ki merem jelenteni, hogy az autós legalább akkora bunkó, mint némelyik bringás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a pont. Közlekedési módtól függetlenül vannak bunkók, legyen az gyalogos, bicajos, motoros, autós, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy mindenki bunkó de a rendszámosok tizedannyi szabályt szegnek meg a visszatartó erő miatt mint a nem rendszámosok.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt alá tudod támasztani valamivel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Empirikus módon: pirosnál megálló bringást még nem láttam. Pirosnál megálló autót azért igen. :)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell hozzá sok ész, csak szem.
Autós: így-úgy de nagyjából szabályos
Motoros: szintén
Bringás: szarik rá
SMKP/robogós: szarik rá
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval semmivel se, oké.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Állj ki a körút-baross kereszteződésbe fél órára és számold meg a szabálytalankodó autósokat meg a szabálytalankodó bicajosokat. Majd amikor minden századik bicajosra jut három autós látni fogod. Ha ez neked nem bizonyíték akkor ne beszélgessünk tovább. Vagy nem itt élsz, vagy elfogult vagy, vagy csak trollkodni jöttél :)
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Körút / Baross (ahol a Barossról elég sok autós kanyarodik jobbra a Körútra a tiltó tábla ellenére) helyett egy jobb példa pár sarokkal arrébb: Körút / Üllői. Arra jártam kb 2 évig munkába / haza. Minden áldott munkanap végén irányonként sávonként kb. 3 autó áll bele a kereszteződésbe (a körúton), ami miatt az Üllőiről kissé nehéz átkelni gépjárművel :-) Ez lámpaváltásonként 12 autó, akik mind szabálytalanok, de egy-egy váltásnál 3-nál több bringás ott nincs. Jelzem elég sok ember eléggé kevéssé van *pontosan* tisztában a kresz-szabályokkal, így könnyű azt mondani, hogy az autósok nagyrészt szabályosak, a bringások meg szabálytalanok.
"Ha ez neked nem bizonyíték akkor ne beszélgessünk tovább. Vagy nem itt élsz, vagy elfogult vagy, vagy csak trollkodni jöttél :)"
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te minek veszed a zebrára ráálló barmokat? számold őket a Rákcózi híd alatt pl..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Definiáld kérlek az "így-úgy de nagyjából szabályos" -t. Meg persze a különbséget a "szarik rá" -hoz.
Valamint pár felmerülő kérdés:
- mi a szabálytalanabb: egy kerékpáros aki átmegy a piroson, vagy egy szgépjármű, amelyik átmegy a piroson?
- mi a szabálytalanabb: egy kerékpáros amelyik nem tartja be a követési távolságot, vagy egy szgépjármű amelyikkel nem tartják be a követési távolságot?
- mi a szabálytalanabb: egy kerékpáros, aki cikázik a sávok között ezzel mindenkit feltartva és mindenkit zavarva, vagy egy szgépjármű, amelyik cikázik a sávok között ... ?
Miután őszintén válaszoltál, kezdd elölről, és legyél valóban őszinte. Harmadszor pedig cseréld ki a szabálytalanabb szót veszélyesebb-re (mondjuk nem ön~ hanem másra ~ formában). És ha ezek mindegyikkel megvan, nézzük a fenti példákban melyiknek van rendszáma és melyiknek van kötelező kresz-vizsgája.
(Ha valaha száltál ki gépjárműből - pl. akár az utasoldalon, ahol immár 4 éve én szabályosan mehetek el melletted - oly módon, hogy nem győződtél meg ennek veszélytelenségéről - akkor szegted meg a kresz-t. Ha sofőrként tetted, szintén. Ha életedben volt már gyorshajtásod (elég csak az abszolút verziójával foglalkozni, relatívot bárkire rá lehet bizonyítani bármikor), szegted meg a kresz-t. Ha járművezetőként járművel mentél másik mozgó jármű mögött kb 5 m-nél közelebb, szegted meg a kresz-t. Soroljam tovább?)
Sok évvel ezelőtt egy hétvégi kora délután BP-en az Üllői út Ecseri kereszteződésénél (egy irányban 4 sáv) üvöltött lila fejjel egy taxis, hogy miért nem takarodunk fel 3-n a két gyerekkel a járdára. Tények: akkor még nem volt (az amúgy nem a mi irányunkba menő) bringasáv; a gyerekek már bőven túl voltak a 12 éves koron, ameddig *szabad* járdázni; a 3 bringa 1 taxin kívül egy lélek nem volt a kereszteződésben; mi a szélső sávban haladtunk, ő a legbelsőből üvöltött. Persze adott esetben senki nem volt szabálytalan, nem is tudom miért írtam ide. Csak annyi szép bringás eset leírása szerepelt már ennél a topiknál, gondoltam én is írok egyet.
Ja, és ha valaki robogóval elüti a szabálytalanul kanyarodó bringást, akkor ott azért a robogós követési és oldaltávolság betartását is érdemes lehet feszegetni. Nem mindig az a hülye, akiről hangosan kiabálják. Tudod, az egész sor a forgalommal szemben halad a klasszikus vicc szerint.
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- mi a szabálytalanabb: egy kerékpáros aki átmegy a piroson, vagy egy szgépjármű, amelyik átmegy a piroson?
Ugyanolyan szabálytalanok. Csak az autó veszélyesebb, bár ez sem egyértelmű. Kerékpáros is teremthet olyan helyzetet, aminek jópár halálos áldozat a vége.
Ez egyébként a többi felvetésedre is igaz, nincs kevésbé és jobban szabálytalan. Vannak szabályok, amelyek mindenkire kötelezőek. Aki megszegi, az megszegi, ezen nincs mit szépíteni. A veszélyesség sem egyértelmű. Nyilván, ha egy kerékpáros összeütközik egy gépjárművel, nem kérdéses, hogy ki húzza a rövidebbet. De mi a helyzet egy tiloson szabálytalanul áthajtó kerékpáros esetén, aki miatt egy gépjárművezető félrerántja a kormányt és letarolja a gyalogosokat a járdán? Veszélyes volt a kerékpáros? Kibaszottul.
Sok a szabálytalanul közlekedő autós és sok a szabálytalanul közlekedő kerépáros, szerintem ezt senki sem vitatja. Problémát az arányok okoznak. És tapasztalatom szerint arányaiban több a szabálytalan kerékpáros. És sokszor, sokan élnek vissza azzal, hogy nem azonosíthatóak be.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"És tapasztalatom szerint arányaiban több a szabálytalan kerékpáros. "
No itt már megint elbuktunk azon, hogy ki mit *tekint* szabálytalankodásnak. Jelzem pl. szabálytalan az a járművezető, aki lakott területen kívül stabilan és megbízhatóan nem tart jobbra. (Ezt a kört már egyszer megfutottuk korábban, te azt biztonságosabbnak tartod - legalábbis azt mondtad.) És gondolom bármikor mégy Balaton felé, Miskolc felé, stb - látod, hogy láthatóan a járművezetők 70-75%-a már itt megbukik. (Ellenben mivel *általában* ott - mármint autópályán - nem megy bringás, ebből kifolyólag mind abszolút, mind relatív értelemben elég magas számű autóst kihúzhatunk a szabályosak közül.) A standard, lakott területen belüli 50 nem-tartása a következő. Folyathatjuk a sárgánál nem a fékre, hanem a gázra taposókkal. A vezetés közben kézben tartva mobilozó, SMS-t küldő, csetelő (!) gépjárművezetők is szép számmal vannak (és nem csak a bringások tudnak ilyet).
Szóval röviden: hagyjuk ezeket a légből kapott "arányaiban sokkal több a szabálytalan bringás" kitételeket, mert egész egyszerűen torz szemléletből adódik: aki ezt mondja, az többségében azt mondja, hogy ő
- szabályos - vagy éppen
- ugyan vannak apró szabálytalannságai, de ezek nem akkorák, mint a bringásoké.
De mondom másként: egy darab piros lámpán átmenő bringás hány méternyi gyorshajtással / jobbra-nem-tartással / sávelválasztón menéssel / hány db. elsőbbség meg-nem-adással, stb egyenértékű?
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zahy, minden tiszteletem mellett, de az azért elég visszás, hogy más tapasztalatait hagyjuk már, mert te tudod, hogy ő mit tart szabálytalannak, majd bedobsz olyanokat, hogy a te tapasztalataid szerint pl a jobbratartáson a három sávos szfvár-bp szakaszon 75% megbukik. Egyébként szerintem már nem ennyire rossz a helyzet, ott is bőven 50 alatt van, a régi-új m0 meg a forgalmával rákényszerítette a nép nagy részét hogy megtanulja kb egy év alatt, de nem ez a lényeg, hanem hogy miért gondolod, hogy a te szemüveged nem torz?
Értem én -- azt hiszem -- hogy hova akarsz kilukadni, még egyet is értek vele, de elég nehéz nem szerecsenmosdatásként, és a "dehát az autósok is"-ként értelmezni, amit írsz. Vagy megfordítva, nagyon könnyű úgy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Szóval röviden: hagyjuk ezeket a légből kapott "arányaiban sokkal több a szabálytalan bringás" kitételeket, mert egész egyszerűen torz szemléletből adódik
Ellentétben az itt nagy hangon "szabálytalanabbak a bringások"-ozóktól, én sosem tagadtam, hogy vannak helyzetek amikor szabálytalan vagyok. Mástól ezt nem láttam/hallottam (csak az ellenkezőjét), pedig én azt tapasztalom, hogy ők is szabálytalanok. De mint már írtam, torz szemüvegen keresztül nézik a világot - de furcsa módon semmilyen példa hatására nem hajlandók beismerni. (Még egy példa: Ha minden egyes zebrán átmenetkor azt tapasztalod, hogy meg kell várnod, mire üres lesz az út (mert senki nem enged át), akkor egy idő után meglepődsz, ha valaki mégis elenged. És egy idő után már fel sem merül, hogy szabálytalanok. És persze ez is túlzás, ezzel együtt sem hiábavaló: hátha lesz az itt hőzöngők között olyan, aki ennek hatására ismeri fel a saját közlekedési hibáját/hibáit.)
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, akkor, mivel látni szeretném, hogy hova szeretnél ezzel eljutni: én pl autóban szoktam bizonyos helyzetekben szabálytalankodni (igaz, az általad emlegetettek nagy részében nem). Igaz én nem is állítottam, hogy arányaiban sokkal több a szabálytalan bringás, de ezzel együtt, akkor most merre tovább? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyes, akkor te már talán el fogsz jutni oda, hogy pl. az általam felsorolt, és az általad említett szabálytalanságokat észreveszed gépjárművek esetében is, így talán objektívebb képet kapsz arról, hogy az autósok mekkora része szabálytalankodik.
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát akkor mégis csak annyi volt a mondandód, hogy deazaautosok is.
Egyébként meg köszi, de nekem a te kresz oktatásod nélkül is pont ennyire volt objektív képem róla, ui eddig is ismertem a kreszt. Szomorú, hogy előadod a magas lovat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, a mondandóm az volt, hogy *mindenki* szabálytalan. Nem mindenfajta közlekező (azaz a kamionos, meg a buszos, stb), hanem hogy minden közlekedő ember.
Mi abban a magas ló, hogy felhívom más figyelmét arra, hogy a "ténymegállapításai" túlzóak és erősen torz gondolkodásmódból adódnak? Más az én "ténymegállapításaimat" tartják túlzónak és torz alapállásontról kifejtettnek.
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy úgy adod elő, mintha senki más nem tudná, hogy az általad kioktató stílusban hozott példák (amik a minden közlekedő mellett valahogy ráadásul mind autósra sikerültek, pedig épp lehetett volna bringásra/gyalogosra/teherautósra/ufóra is hozni tipikusan be nem tartott szabályokra példát) szabálytalanok, és majd te itt jól felnyitod a szemét a sok okosnak pl nekem is előadod, hogy majd akkor mostmár objekítvebben tudom majd nézni, hogy szabálytalanok a bringások. Kár, hogy direkt meg is említettem, hogy én eleve nem mondtam ilyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te kérdezted, hogy mire akarok kilyukadni :-)
Örülök, hogy szerinted mindenki más is tudja, hogy a példáimban felhozozttak szabálytalanságok, kár hogy én azt tapasztalom, hogy ezeket a szabálytalanságokat elképesztő mennyiségben követik el a közlekedők.
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajj, szakadj már le erről az ostoba autópályás jobbra tartásról. Az autópályák szélső sávja a kamionok és egyéb lassú járművek helye. Ha én a 130-at tartva állandóan, minden apró lukba jobbra sorolnék, folyamatosan szlalomoznom kellene, ami szintén tilos. Ha nincs annyi hely, hogy folyamatosan haladhassak 10-15 másodpercig (hasracsapott érték, faszom se méricskél menet közben) akkor nem sorolok ki, mert minek? Azért ez kurvára nincs egyensúlyban a piroson áthaladással. Pláne annak kerékpáros változatával, amikor a delikvens már eleve piroshoz érkezik, nem csak "átcsúszik" a narancssárgán. Ami természetesen szintén szabálytalan, de szerintem az előbbi nagyságrendekkel pimaszabb és persze veszélyesebb eljárás. A jobbra tartás be nem tartásánál meg különösen veszélyesebb.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajj, szakadj mar le errol az ostoba "nem ertem, mert nem akarom erteni" attitudrol.
Nem arrol van szo, mikor tele van a jobb szelso sav, hanem arrol, mikor nincs, de mar Szekesfehervarnal beall a kozepso savba, mert neki majd a BAH csomopontnal balra kell majd kanyarodnia.
https://youtu.be/BXw2V_Nyyk0?t=1m1s
Amirol te beszelsz, az itt van, de meg mindig nem ertem mi a bajod a jobbratartassal:
https://youtu.be/48A3eKUU2DQ?t=21s
(Amugy, ha szemfules vagy, ezen a videon megertheted, hogy a jobbratartas hogy segiti elo a biztonsagos es gyors kozlekedest az autopalyakon. Nem nehez elkapni a logikajat, menni fog).
Szerk: "Az autópályák szélső sávja a kamionok és egyéb lassú járművek helye."
Ez meg egyszeruen vicc. Csak azert nem tudok rajta nevetni, mert tul sokan gondolkodnak igy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mentek még ennél lejjebb?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom, az értő olvasás nem erősséged. Írtam, ha a folyamatos haladásra van lehetőség, akkor nyilván kimegyek. Azt mondjuk kurvára nem értem, ha a 130-al megyek a középső sávban ugyan ki a faszt zavarok, de ilyen bonyolultat inkább nem is kérdezek. Ha valaha megtekintenél egy autópályát használat közben, rádöbbennél, hogy a jobb szélső sávban tényleg azok haladnak, akik bármilyen okból lassabban tudnak csak haladni a többieknél. NYILVÁN, ha üres és lehet rajta haladni százharminccal, akkor ott halad akinek esze van, de csak a hozzád hasonlók képzelik azt, hogy az ember folyamatosan szlalomozni fog csak hogy betartsa azt az ostoba szabályt betű szerint. Ami, ahogy korábban is írtam, szintén szabálytalan és ráadásul veszélyes is.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Varja ma, direkt linkeltem szemlelteto videokat, hogy konnyebben megertsd. Nezd ma meg lecci.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem. Az elsőn lassan megy a bácsi, hely is van bőven a jobb szélen, nyilván a ott lenne a helye. Nem erről beszéltem. A másodikon megint nem látok semmi extrát, szélen megy a teherautó, előzi az egyterű, azt meg a kamera. Ez mire érv?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupla...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupla...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyirányú utcában próbáltam párhuzamosan parkolni. Index kirak jobbra, megállok, Rátra menet, és valami gyökér baszomnagy bömbiben megáll szorosan mögöttem, és néz. Elkezdek kicsit hátra gurulni. Néz. szépen lassan milliméterenként kicentizve elfértem mellette, de ez a majom akkor se vette a lapot, amikor már elkezdtem alászedni. :)
Bringásokról meg: Bringás haver anno arról beszélt, hogy mennyire szar dolog megállni a pirosnál, ő sose teszi. Azt nem tudom, vele mi lett, de kereszteződésekben rendszeresen látok földön üldögélő bringásokat lezúzott autó lökhárító társaságában.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismeros.
Ezert van egy ocska 1-2 millios "tank" meretu autom, mert en ilyenkor siman nyomok egy koveret es hagy horpadjon a bunko, abbol majd tanul.
Multkor elfelejtettem, hogy az olasz taltossal vagyok, es ezt eljatszotta egy postas mogottem, na az "fajt" amikor eszrevettem magam. :D
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így én is jártam. Kiszálltam és közöltem a nyomulóval, hogy én már hazaértem, ráérek. Várhatunk nyugodtan, míg jobb belátásra jut. Hőbörgött, de hamar rájött, ha nem megy hátrébb, ott nézi végig a naplementét.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupla
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így van, némelyik pont akkora bunkó, ha nem nagyobb. de azért ne ragadjunk le a dudálásnál. az autós bunkók szabálytalanság esetén igazán könnyen kérdőre vonhatóak és büntethetőek. szupertrafitól kezdve sima kamerás rendőrautón és köztéri kamerán keresztül szuper-háromlábúakon át egészen a forgalomban guruló civilnek álcázott rendőrautóig mindennel figyelhetőek, kereshetőek, büntethetőek. bunkó vagy szabálytalan parkolásnál képbe jön akár még a közterület-felügyelet is bónuszként. mivel több ponton vizsgáztak a vezetők, illetve kétévente még a járművek is, itt nem nehéz számon kérni valamit. jó lenne, ha mindenkinél így lenne.
szóval visszakanyarodva a velejéhez: tőlem megnézhetnénk ki mit tud, szerintem jó ötlet a kerékpáros rendszám (illetve minden közúti forgalomban résztvevő eszköz rendszáma). itt úgy is csak szabályosan közlekedő minta-kerékpárosok vannak, színjózanul, kiváló állapotú kerékpárokon. tehát nem kell félni. a rendszám technikai megvalósítása más kérdés, szerintem az egykönnyen nem megoldható.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs ellenemre a bringás rendszám, de nem hiszem, hogy meg fog valósulni. Pedig volt már ilyen kezdeményezés éppen a bringások részéről, csak éppen más érdekből (lopás ellen). Nem valósult meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt csak azt bizonyitod, hogy nem vagy egy vilaglatott/jart szemely.
Egy minimalis igazi hungarisztan buborekban, mentalitassal elsz.
Rengeteget megyek kulfoldre. Bringazni.
Sokkal sokkal nagyobb idetlenek, es "bunkok" a bringasok. Peldanak, egy belvaros bajcsy tipusu helyen, siman mennek a belso sav kellos kozepen. Tudod mi a furcsa ? Sosem dudalnak, kisorolnak es kikerulik, majd vissza ele, egyik beengedi a masikat es kesz. Nem rohan, nem siet. Tok normalis mindenki, nem mutogat, nem idegeskedik.
Mentalitasban van nagyon nagy kulonbseg. Latogatasukkor, csak annyit jegyeztek meg, hogy itt ebben a varosban, hogy mer barki is bringazni ? Itt mintha mindenki futar lenne. Furcsa volt nekik a dudalas, a leszoritas, es, hogy a verbe van ennyi auto, amikor olyan fasza tomegkozlekedes van. Na meg, ha itt mindenki ennyit dolgozik, miert ilyen szegeny mindenki.
Mas vilag, mas problemak, nagyon mas elet.
Ezt tapasztalom. Sokat, szemelyesen. Bar amator vagyok, mert 2 kontinens meg hianyzik a listamrol. Azok jovore jonnek.
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor elmagyarázom egy másik szögből: én megoldást javasoltam, nem vitatom a hungarikum hozzáállásról és mentalitásról vázolt infóidat. Szóval az hogy egy x országban jobb a mentalitás, nálunk meg szarabb, arra nem az a megoldás hogy kiállunk a térre és szépen kérleljük az embereket hogy viselkedjenek szebben (mert ez nem működik) hanem rátesszük a rendszámot, kamerázzuk, ellenőrizzük, és büntetjük szépen, mert csak abból tanul.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben nem kulonbozik a meglatasunk. Ez neveles kerdese.
Itt ehhez vannak szokva, ez a szocializacios mult oroksege, hogy kerest leszarjuk, csak a korbacsot keruljuk.
Baj az, hogy ez nem latszik javulni, es meginkabb, hogy a latszat sem azt mutatja, hogy akarnanak ezen valtoztatni azok akik ezt megtehetnek.
Tegnap peldaul amit az oreg ciganyasszony lemuvelt a ket rendorrel mert meg mertek allitani, azthittem leesek a ulesbol, pedig csak lassitottam.
Kamerazasrol meg annyit, hogy emlekeztetnek a kozteres balra fordulok az egyenes kot.hal.nal obudan esetere. Ja meg azokra a perekre, amik nemsokara tomegesen indulnak majd az onkormanyzatok ellen a beszedett birsagok visszakovetelesere.
Mindezt azert mert turhas asszonyat meg mertek kamerazni es buntetni.
Ez az egyszerunek mit sugallt vajh ?
Elarulom.
Elmondtak joparan "Szarok a kamerara, meg a szabalyra. Megyek ahogy tetszik, nem buntethetnek meg..." -mondjuk, de, csak akkor meg sirnak, hogy geci politikusnak meg lehet, fujfuj... :)
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor vajon miért olyan brutálisak a büntetési tételek mondjuk svájban? Mert olyan jogkövetőek, vagy mert a korbács jobban hat?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ritka a nem idegbeteg sofőr közép euból úgy általában. A tesóm is ilyen pl... A bicikli is mehet az úton, a ló is, a szamár is. Kerüld ki, ill. lassíts. Errefelé ingliseknél a busz tud kullogni a cangás mögött, míg megelőzi. Nem tekeri le az ablakot és nem vág hozzá egy almát stb. Persze van mindenre ellen példa, de nagy általánosságban nem vagy egy rohadék csak azért mert tekersz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az idegbetegek közé tartozol? (Kíváncsi vagyok, mit jelenthet a ritka.)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ritka = fehér holló, unikornis, hétfejű sárkány, gruffalo
Remélem segítettem. Amúgy válaszolok is: nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sántít.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert az autósokat marhára visszafogja a rendszám :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha szakallad van, es meg hatizsak is van nalad, rogton utat adnak arrafele.
--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából a k@ autóssal, a k@ motorossal, a k@ gyalogossal és a k@ biciklissel is gond van, mindenkivel aki közlekedik. Ha csak egy kicsit is figyelnénk egymásra, időnként lemondanánk az elsőbbségünkről és nem akarnánk azonnal B-ben lenni, könnyebb lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen ez a lázálom kategória és a légvár. Addig meg ott lenne a rendszám mint valóban működő eszköz.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kreszvizsgat kotelezove lehetne tenni minden bicajosnak (is). Persze en erettsegi felteteleve is tennem. Meg egeszsegugyi vizsgalatra is koteleznem oket (sajat erdekukben). Sajnos sok idos ember bevallalja a bicajozast, mikor mar egyensulyozni sem tudnak.
Forgalmi vizsgat is csinaltatnek bicajosokkal, akik varosban akarnak tekerni.
Ezen kivul azert bevezetnem azt is mindenkire vonatkozoan, hogy aki 50% al atlepi a sebesseghatart az fixen menjen birosagra es szopja vegig eljarast. Ezen kivul vagyon alapjan fizessen buntetest mindenki.
Van olyan orszag az EUban, ahol bevalt szigoritas es kellett is (Belgium).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt az egeszsegufyi dolgot nem ertem. 10+ eve csinaltam. Semmire sem emlekszem a stabil oldakfekvon kivul. IMHO teljesen felesleges penzkidobas. Ha nincs gyakorolva rendszeresen akkor olyan, mintha sosem csinalta volna valaki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"____egeszsegugyi vizsgalatra____ is koteleznem oket"
Nekem egeszsegugyi vizsgalaton nem kellett stabil oldalfekvesbe helyezkednem :)
Ez a standard egeszseguyi vizsgalat amit elejen 10 evre adnak es bizonyos kor felett mar evente kell elvegezni, hogy vezethess.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mea culpa ... mentsegemre szoljon meg nem ittam meg a reggeli kavem :) De ennek ellenere nem ertem, hogy tartod kivitelezhetonek. Az autos egeszsegugyi vizsgalat otthon (UK-ben nincs) csak arrol szol, hogy penzt adj a haziorvosnak. Sem az elso, sem a masodik alkalommal erdemben semmit sem neztek. El tudja olvasni a tablat? El. Latod a szamokat a szinvaksag teszten ? Igen.
Masreszt azert az otthoni autosok hozzaallasa is hagy nemi kivannivalot. "Minek kozlekedik a biciklis? Minek megy at a gyalogos a zebran? Miert nem megy a k* autos elol kilo 20-al varosban ?"
Kozlekedtem anno varosban biciklivel. Ahol lehetett igyekeztem tavol a forgalomtol, mert az autosok a legritkabb esetben probaltak nem elsodorni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen jo egeszsegugyi vizsgalat. Attol, hogy fiataloknal cask penz befizeteserol szol meg oke is lehet. De idosek onmagukra veszelyesek ott azert remelem nem adjak oda, ha mar allni sem tud egyenesen meg gondolkodni sem tud :) Meg ha lenne valtozas akkor lehetne azert ezen _is_ szigoritani.
A mostani hozzaallasa az autosok nagyreszenek ertheto. Pesten szar infrastruktura van ahhoz, hogy bekeben elferjen egymas mellett bicajos es autos. Bicajos meg feltartja es akadalyozza autost altalaban es olyan manoverekre kenyszeriti ami veszelyezteti a kozlekedoket.
Es ha egy auto beledmegy hatulrol akkor az kellemetlen, de nem izgulsz rajta, mert van biztosito es igyjaras. De biciklis meghal, ha elcsapod es meg birosagra is kell jarnod, akkor is mikor nem te vagy a hibas. Engem mondjuk sosem erdekelt a dolog. :)
Addig mig Magyaron laktam volt gallytoro, vadszallito es en betartottam szo szerint minden szabalyt mindig. Viszont nem fekeztem bele szabalytalanokba es nem dudaltam. Automnak sosem lett baja, (max lejott fekete festek gallytororol) es csak 1x kellett birosagra mennem, akkor is en "nyertem". (Szinte mindig elkerult baj, mert lattak, hogy ok huzzak a rovidebbet)
Most ez "kulfoldon" azert mas, mert az utak rendben vannak es 99%ban jol elfer bicajos es autos is. Es emiatt ahol nem fernek el ott elozekenyek autosok, mert nem kell sokaig "kibirni" "elviselni" totymorgest. Meg szinte mindenki betartja sebesseghatart, mert normalisan van kitablazva es nincs a fos utak miatt mindenhol 30-50-70 limit...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazán rokonszenves hozzáállás.
_______Peter
I am a stone. I do not move.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mindenki betartana szabalyokat, tehat ugyan olyan hozzaallasa lenne, mint nekem, akkor senkinek nem lenne semmi baja :) (tobbnyire)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs rá adatom, hogy a közlekedési szabálytalanságok milyen arányban szándékosak, de nem tűnik normakonformnak egy figyelmetlenségért / rossz szabályalkalmazásért / szerencsétlen körülmény (lelopták a táblát, vagy akármi) akár halálra ítélni valakit.
_______Peter
I am a stone. I do not move.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
remelem nem adjak oda, ha mar allni sem tud
Ne reménykedj. Konkrétan van a házunkban egy öreg taxis, szerencsétlennek totál leromlott az egészsége, járókerettel jár, beszélni nem tud. Viszont máig vezet, bár már nem taxizik. Eléggé elborzasztó.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnalom az ilyet. Legalabb csaladja szolhatna neki, hogy nem kene.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy gyalogosokra/bicajosokra szabott Kresz vizsgát én inkább 12 - de legkésőbb 14 - éves korban tudnék elképzelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetertek. Az altalanos iskolai tananyag resze kellene, hogy legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az rohadt régóta. A 80-as években voltam érintett, de akkor még a cserépkályha megrakása is a tananyagban volt.
Negyedik osztályban egy óra Környezetismeret, vagy valami ilyesmi volt még pár (3-4) éve amikor utánanéztem. Frissítő kellene belőle minden évben... Egy negyedikes megtanulja mire jó a stoptábla, és mire odakerül, hogy apu engedi a lakóparkon kívül menni, addigra simán elfelejti.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ezzel az egesz kozlekedesesdivel az a legnagyobb baj, hogy nincs visszacsatolas. Ugy megyek, hogy probalok a gyors - biztonsagos - nem zavar masokat haromszog kozepen maradni, de ha elrontom csak szelsoseges esetben szerzek rola tudomast.
Neha a nagyon figyelmetlen autos utan szoktam menni, bekopogok az ablakon es udvariasan mondom neki, hogy szerintem az adott megoldasa nagyon balesetveszelyes volt. A reakciok altalban: fel, agressziv vagy letagadja. Nagyon ritka az, amikor ertelmesen meg tudjuk beszelni az adott helyzetet es talan mind a ketten tanulunk belole.
Itt (Cambridge) az utcak nagyon szukek, a biciklisek sokkal idiotabbak mint otthon, megis 90 % -kal kevesebb konfliktus van mint otthon, egyszeruen azert, mert az autosok nem gondoljak azt, hogy nekik mindenkeppen meg kell elozniuk a biciklist. Ehhez csak annyira van igazabol szukseg, hogy hogy esetenkent 30 masodpercet menjen lassabban a bicilis mogott, utana ugy is meg tudja biztonsagosan elozni vagy eltunik elole.
Tehat az nem lehetne, hogy figyelunk egymasra _es_ kommunikalunk? A konfliktusok nagy resze onnan indul, hogy nem tudja az egyik, hogy mit csinal a masik (a kormanyrahuzos idotakrol most direkt nem beszelek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tehat az nem lehetne, hogy figyelunk egymasra _es_ kommunikalunk?"
Te vagy a harmadik idealista. Ez szép gondolat, de hogyan injektálod bele Budapest ~2milliónyi lakosába? Sehogy. Rendszámot rá aztán fizessen a gyökérje. Fél év múlva minden rendben lenne, mert megtanulnák a kreszt.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Rendszámot rá aztán fizessen a gyökérje. Fél év múlva minden rendben lenne, mert megtanulnák a kreszt."
https://www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc&app=desktop
https://youtu.be/xkYDcQUjtEk
Arra van dolgom:
https://youtu.be/xEaJcKddaJk
https://youtu.be/0RgwePzaifE
Mondjuk ez se volt semmi :)
Persze ilyen is van:
https://youtu.be/leZ34l-RNUo
https://youtu.be/YuJbSQRvDXI
https://youtu.be/APgMv50r_sU
Adj helyet magad mellett:
https://youtu.be/5_Gp03f5vWY
https://youtu.be/hnOgqSELdb4
A klasszikus:
https://youtu.be/hbUCX-aJ7pQ
https://youtu.be/gxWu4aPOpJE
Aggressziv, hulye libak:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát rendszám nélkül ugyanolyan lenne a közlekedés az autósok részéről? :)
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát sajnos libáért is adnak jogosítványt ebben a városban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nincs igazad (lasd Hevi linkjeit, rendszamtol fuggetlenul). Egy idoben probalkoztam azzal, hogy a szandekosan szabalytalankodokat a rendszamuk alapjan feljelentettem. En leirtam, hogy mitortent, a masik "nem emlekezett ra" es egy csapasra nem tortent semmi. Valoban hasznos.
Raadasul az en szememben a "sajat magat veszelyezteti mert hulye" sokkal kisebb sulyu mint a "mast veszelyeztet mert hulye" tipusu esetek.
Egyebkent az a tapasztalatom, hogy mukodik. Ha van hely. 2*2 savos uton, ha nem gyokkettovel megyek es egyertelmuen jelzem, hogy mit akarok harombol ketszer beengednek a belsobe hogy onnan kanyarodjak balra (ez altalaban annyit tesz, hogy felveszi a szemkontaktot es egy kicsit leveszi a labat a gazrol, errol en tudom, hogy lat). Persze ezt annak nem ajanlom aki nem tudja meg felvenni a forgalom ritmusat.
Viszonozaskent a biciklis is elengedheti a szembol balra kanyarodot, hogy a masik 15-nek ne kelljen mogotte varakoznia. Szerencsere azert van egy pozitiv tendencia es az ertelmesebbje egyre inkabb probal normalisan kozlekedni, de az idealistol meg nagyon messze van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes módon a gépjárművökön van rendszám és definíció szerint vizsgázott kresz-ből - ennek ellenére azt érzem, hogy le se szarja a szabályokat és csak a nyökögés megy, hogy deneménvoltambiztosúrésbiztosfotosopp .
Úgy látom, te (és még jópáran itt) csak annyit láttok, hogy a bringás átmegy a piroson (én pl. 10-ből 8-szor NEM, de te valószínűleg csak azt a kettőt látod, amikor igen), és a bringás lassan teker ezért feltartja a forgalmat, meg bemegy a gyalogosok közé a zebrán. Azt viszont nem látod/játok, hogy a gépjárművezető átmegy a piroson, lassan megy (mert megfogja az előtte levő lámpa, vagy a parkolót kereső autós) és még a gyalogosok közé is behajt a zebrán. Vajon hányszor érzékelted azt, hogy a fene nagy rendszámmal és jogosítvánnyal (de főleg egóval) rendelkező autós karnyújtásnyira megy el mondjuk 50-nel a 15-25 körül tekerő kerékpáros mellett és ezzel - egyszerűen a generált légtömeggel - életveszélybe sodorja a drótszamarast? Vagy hányszor kezdtél el anyázni egy weboldalon, hogy rendszámot minden autóra - csak azért, mert veszélyes követési távolságot tartott be az előtted menő?
Más is írta már: minden közlekedő szabálytalankodik tudatosan. Ki ilyen, ki olyan szabályt nem tart be.
És csak hogy tisztázzuk: több, mint 30 éve van jogsim, több, mint 20 éve saját autóm és vezetek is eleget, adózok is rendesen, ellenben minden nap kb 30 km-t tekerek munkába járás címén, szóval látom, hogy mi van az utakon itthon és külföldön.
Nem a rendszám a megoldás, hanem a nevelés. Igen, lassú munka.
Ja, én vagyok az a barom, aki teker a Hungária körúton a forgalomban. Elől 3, hátul 2 folyamatosan működő lámpával, kukásmellényben. Sorry, de a Stadion és a Béke út között ott megy a bicikliút. És megjegyzem, ahol nincs kint a főútvonal tábla, ott még akkor is szabályosan megyek az úttesten, ha mellett van a járdán felfestett sárga csíkos bringagyalog. Ezt mondjuk a közlekedők 99,5 %-a vagy nem tudja, vagy csak szimplán leszarja és ezért van, hogy kiüvölt az ablakból, hogy "menj a járdán a kurva anyádat köcsög bringás, ott a bicigliút". No ezeken a helyeken én pont szabályosan megyek az úttesten - pont annyira van rá jogom, mint az autósnak választani, hogy a külső vagy a belső sávban közlekedik. (Vajon hány autós *tudja*, hogy városon belül nincs jobbratarts, tehát a tök üres úton is mehet a belsőben, de ha valaki jön mögötte és közelít - azaz gyorsabb nála - akkor ki kell takarodjon a külsőbe, még akkor is, ha az ott hepehupás, vagy majd "kikerül", ha siet. Ezt persze csak a "jogosítványt-a-bringásoknak" című poszt elé.)
További jó flémelést.
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem csak biciklis vs. {mindenki_mas} irányban érdekes, hanem biciklis vs. biciklis irányban is. A klasszikus autós problémák ugyanúgy előjönnek:
- Keskenyek a bicikliutak. Itt ugyanaz a helyzet, mintha valaki a híres-nevezetes 4-es számú főúton próbál Budapest <-> Debrecen irányba haladni, csak kisebb a sebesség. Eléd keveredik csúcsforgalomban egy marha, nehéz előzni, nem tudja mit akar, szerencsétlen..
- Irányjelző. Helló ember, van kezed, mutasd már merre akarsz menni és ne kóvályogj mint gólyafos a levegőben.
- Jobbról előzés.
- Nyomakodás a pirosnál: sok helyen elképesztően alul van méretezve a járdasziget a biciklisek számához képest, amire még rájön a sietős biciklis, aki nyomakodik és opcionálisan feldönti a sort, illetve a bamba gyalogos aki az amúgy is szűk bicikliútra áll rá és nyomja a hisztit ha rácsengetünk. Arról ne is beszéljünk, hogy másodpercek óta zöld a lámpa, de csak bambul ki a jóember a fejéből és nem indul, feltartja a sort, szemből jönnének, jobbról gyalogosok hada..
- Illetéktelen jármű az úton: itt feltévedt traktor helyett kóválygó, banyatankos kétlábúak találhatóak a bicikliút közepén. Sokszor olyan bicikliút közepén, ami nem a gyalogosokkal osztott vonalon megy, hanem teljesen szeparáltan. Ennél egy fokkal rosszabb a telefonozó biciklis. Billeg előtted a marha, látod a kezében a telefont. Azon gondolkozol, hogy merre kéne ezt a retket kerülni, mert gyanús hogy elesik, aztán ha szerencsétlenül puffan, akkor véletlen a torkára szaladsz.. persze olyan sebességgel megy, hogy feltart. Nagy nehezen megelőzöd hogy ne legyen baja, erre felnéz és jár a pofája hogy hogy merészelted megelőzni..
Arról még nem is beszéltem, hogy minden bizonnyal olyan emberek tervezik a bicikliutak többségét, akik életükben nem tekertek rendes városi körülmények közt.
A dolgokhoz való hozzáállással van itt hatalmas gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre most igen sokat lehetne írni, de bicikliút ügyben hozzátenném még a jobbra tartási kötelezettség megvalósításának a teljes hiányát.
Na jó picit belefolyok. Tudok nyilatkozni Debrecenről, meg esetleg a Debrecen-Józsa irányába haladó kerékpárútról.
Q: -Keskenyek a bicikliutak.
A: Igazából vállalhatóak lennének. Viszont átlagember ha a kerékpáros életre szánja el magát akkor biztos ütközéspontba fut ezzel, mert 05:00-00:70 között mennek a melósok, utána az iskolások nyolcig, meg utána pár lyukasórás, majd indulnak a szüleik is 8-9-10 órára melózni...
Na ilyenkor tumultus van. Főleg a lakótelepek kilépő kerékpárútjain, és ahogy a belváros felé haladsz egyre jobban. És persze mindenki egyszer haza is fog menni. :)
Q: -Irányjelző
A: Hogy engem az autós kollégák hányszor kiröhögtek már kerékpáros irányjelzés miatt. :) Le...nemérdekel. A kerékpárúton is jelzünk végre egyre többen ahogy látom.
Q: -Jobbról előzés.
A: Kötél általi tarkónlövés kategória nálam, ha meglenne a fenti sírásom jobbra tartása akkor ez fel sem merülne sok esetben.
Q:-Nyomakodás a pirosnál.
A: Kerékpárosként ezt gyűlölöm a legjobban. Haladsz a kerékpárúton, ott van a kereszteződésben a sárga csík, megállsz, hülyegyerek meg engem kikerülve megy a padkáig. Amikor meg valaki nem tud keresztbe elhaladni, akkor nekem kell hátramenni a mögöttem szabályosan állókat basztatva, mert ő előre már nem tud.
Persze jellemzően "gyökkettő" sebességgel mennek, ezért a következő szakaszon jellemzően előzés történik, de nem érik fel ésszel, hogy mi is történik.
Q: -Illetéktelenek az úton.
A: Régebben ha az adott forgalmi helyzet úgy hozta, hogy valaki nem oda való nem volt kikerülhető, akkor a csengővel jeleztem a nemtetszésem. Egy időben játszottam azzal, hogy elemelkedem az ülésről, és húzom egy teli hátsót, hogy csússzon meg a gumi. Persze hatásos, de kellő távolságból történt, hogy csak figyelemfelkeltő legyen, ne pedig veszélyes. Azóta visszaszoktam a csengetés melletti "a járda a másik" szlogenre. Ez is működik.
A kerékpárút tervezőket gyakorlatban arra ítélném, hogy azon haladjanak szabályosan amit terveztek. Debrecenben a Segner téren van olyan kerékpárút ami egy lépcsőben ér véget, és a Bartók-Honvédtemető kereszteződésben pedig van egy olyan amit szabályosan csak a forgalomban lévők 10%-a tud elhagyni, mert akik arra mennek azoknak vagy járdára kell váltaniuk, vagy felvezető nélkül átsorolni az autók közé, vagy egy Su betűvel szabálytalanul kikanyarodni a Honvédtemetőről a Bartókra.
De van amit kihagytál. Gondolom azért mert nyár van, és jellemzően kevéssbé érintett az ember benne. A világítás. Sajnos mindent lehet, csak látszódjál. Bejön a kereszteződésbe valaki a 2000Ft-os zsibis fejlámpával, és mikor körbenézett elsőbbsége lesz, mert senki nem mer elindulni félig levakítva.
Másik eset, hogy a csilliárd lm képes első lámpa mindenképpen vízszintesen kell álljon, nem kell vele az utat világítani, a közlekedés többi résztvevőjének a blokkolása a cél...
Na... Azt hiszem ennyi, de ha jut még eszembe leírom.
:)
Adalék:
Nincs autóm, ezért vagy kerékpárral járok, vagy tömegközlekedek. Kb 16040m a home-work távom, így nyáron jellemzően heti 2-5 alkalommal kerekezem le ezt.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Másik eset, hogy a csilliárd lm képes első lámpa mindenképpen vízszintesen kell álljon, nem kell vele az utat világítani, a közlekedés többi résztvevőjének a blokkolása a cél...
Sajnos neha igen. Foleg ha hirtelen idojaras valtozas van eleg sokan ideiglenesen alkalmatlanna valnak a jarmuvezetesre. Ilyenkor mar elore lehet tudni, hogy nagyon sokan le fognak mondani az elsobbsegemrol. Ez ellen az eddigi egyetlen mukodo megoldas ami valoban mukodik, hogy a lampa olyan pozicioban van, hogy le lehessen vele olvasni az UFO-k alvazszamat.*
Nem szep dolog, de ha az elso otszaz meteren belul mar a masodik ilyen tortenik, lampaval az egben meg egyszer sem akkor meg ez a kisebbik rossz.
Mondjuk en ugy erzem, hogy ez a biciklis elvakit egy kicsit tul van reagalva. Ha nem nezek szandekosan bele a lampaba (hanem mondjuk egy kicsit feljebb vagy oldalra) akkor nem vakit el egy masodpercre sem.
* Ugyan igy mukodik, ha hatra teszel egy fenyes lampat ami a savkozep fele villog kb 30 fokos szogben. Sokkal kevesebben fognak lecentizni elozeskor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy régi Cateye halogénnél még nem okozott problémát, ha szarul volt beállítva, de egy mai, modern LED-es világítás baromira tud vakítani. Olyan kb. mint amikor a hülye autós sötétben is a nappali menetfénnyel megy. Az sem erős, csak úgy van beállítva, hogy a szembejövő szemébe világítson. Ami napközben nem baj, sőt, ez a cél, de sötétben kiolvasztja a szemet a helyéről.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Otthon a fateromnál megvan valahol dédnagyapám bicajos igazolványa rendes fényképpel, a cangán rendszám, Magyar Királyi pecsét...
Nem új ötlet. Volt ilyen, csak most már nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ezert a kommentert beleptem...
Mert akkor mi lenne, nem anyaznal, hanem felirnad a rendszamot es feljelentened?
En autoval, BKV-val, kerekparral es gyalog is jarok, eros megfogalmazasban mindenki egyforman hulye.
Mivel csaknem 10 eve minden nap kerekparral jarok dolgozni, "Autosok/gyalogosok es Budapest" temaban koteteket tudnek irni, de megsem teszem, mit javitana a helyzeten?
A kerekparosok szamara a kotelezo KRESZ-t tamogatom mar akar iskolas kortol kezdve. De rendszamot nem kerek, cserebe nem fustolok el uresjaratban tobb liter uzemanyagot, nem csinalok zajt, nem kell nekem parkolohaz, nem okozok kozlekedesi dugot es nem kell ram kolteni a TB-nek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te vagy a 20-30%nyi kisebbség, ha szabályosan közlekedsz.
"De rendszamot nem kerek"
Pedig előbb utóbb kapsz, ha a társaid nem javítanak a mentalitáson.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem válaszoltál a kérdésre, hogy mit vársz a rendszámtól.
Semmilyen szinten nem társaim, ezt kellene megérteni. Egyik ember, másik ember, kész.
"előbb utóbb kapsz": Hál'Istennek nem a magadfajtákon múlik a dolog. Nektek marad az a megoldás, hogy kioktatjátok az ilyen bringásokat, ez helyes, támogatom, én is gyakran utánakiabálok a piroson áthajtóknak és beszólok a kivilágítatlan ninjáknak. Nem társaim.
De a szabálytalan magatartást ne általánosítsuk "a bringásokra", és kérem, ne feledkezz meg a szabályosan karjelzéssel sávot váltó, jobbkezet, piros lámpát, zebrát tisztelő magunkfajtákról.
A mai napon eddig 103 km-t "bringáztam" munka előtt, szerinted ebbe mennyi "autós gyökér" fért bele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rendszámtól azt várom hogy általánosságban a bicajosok szabálykövetőbben viselkedjenek a közlekedésben.
Nem mondtam hogy 100ból 100 gyökér agyát rendbe teszi.
Sem azt hogy az összes autós hibátlanul közlekedik.
Aki ezeket mondja, érvelési hibát követ el.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 evvel ezelottig kerekparral jartam munkaba Budapesten, az utvonalam atment a Szabadsag hid budai hidfojenel. Itt eszak-del iranyban egy kerekparos/gyalogos lampaval lehet atkelni a hidrol lefele jovo, illetve a hidra igyekvo autos forgalmon. Eszak fele a hidra az autosok egy savon, kis ivben jobbra kanyarodva fordulhatnak, meghozza ugy, hogy amikor ok pirosat kapnak, akkor utanuk a gyalogos/kerekparos lampa zold lesz.
Az egy dolog, hogy a csucsforgalmi idoszakban rendszeresen beragadnak a zebrara, mert a hidon feltorlodik a sor. De az, hogy napi szinten fordult elo, hogy valaki a (neki) total pirosban jobbra kanyarodva forduljon ra a hidra (es ott alljon be a sor vegere), azt azota sem tudtam megerteni. A legjellemzobb, hogy tobben kanyarodnak egymas utan, az elsonek meg csak "narancssarga", az utana jovo meg "meg atfer".
Azota csak heteket toltok otthon, de mindig kerekparral kozlekedem, arrafele eleg gyakran. A moral mit sem valtozott, pedig most mar a mintam is kisebb.
Ja, mindegyiknek volt rendszama.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, meg azt szeretnem kerni, hogy a taxikra is legyen kotelezo a rendszam! Mert ahogy vezetnek (es ahogy parkolnak), az valami katasztrofa.
--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivan?:)
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán csak érzékeltetni akarja, hogy nem a rendszámtól fognak szabályosan közlekedni...
---
/* No comment */
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hanem? Jobb ötlet? Kiállunk a térre és zenével, barátságos szavakkal kérleljük az embereket, hogy figyeljenek oda jobban egymásra?
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy mindenkire akasztunk egy kamerát, és este elszámolnak az emberek a hatósággal :))
a kamera kitakarása, automatikus jogsi bevonás 1 év és 1 napra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, legyen a bringákra rendszám. Cserébe szereljük le az összes autóról a rendszámot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gondolod, hogy ha barmit valtoztatsz a kulvilagon, attol neked nem lesz mas. Azt gondolom, h a kurcaanyazas benned van, ezt nem egy ujabb akarmnilyen idiota szabalyozas fogja megoldani. Nincs mit tenni masokkal, csak magunkkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nincs mit tenni masokkal, csak magunkkal."
Te amúgy jártál utcán és láttál közlekedést mondjuk az elmúlt 5 évben?
szerk.: a kurvaanyázást lefordítom neked: a bringás barátom a következők valamelyikét követte el:
- szabálytalan manőver miatt elcsaptam robogóval
- szabálytalan manőver miatt majdnem elcsaptam autóval
- szabálytalan járdán közlekedés miatt majdnem elcsapott engem kutyástól ahogy kiléptem a ház kapuján
- szabálytalan piroson átkelés miatt majdnem elcsapott a zebrán
- stb
Tehát 1 k@rvaanyázás 1 szabálysértésnek felel meg, amit a bicajos barátunk elkövetett.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott sántít a gondolatmenet, hogy az azonosíthatóságnak erős visszatartó ereje lenne. Nincs sok. Érdekes kísérlet lenne egy-egy jól választott kereszteződésnél számolni a telefonáló autóvezetőket és a pirosozó kerékpárosokat, könnyen lehet, hogy arányában több szabálytalankodó lenne a rendszámosok között.
_______Peter
I am a stone. I do not move.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És milyen megoldási javaslatod lenne még? A "viselkedjünk szebben egymással" meg a "nyugaton normálisak az emberek" nem alkalmazhatók a való életben.
--
arch,debian,retropie,osmc,android,windows
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "nyugaton normálisak az emberek" kijelentéssel nem értettem egyet. Kerestem közlekedési morálra utaló statisztikát, ezt találtam: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_deat…
Ránézésre Európán belül a "nyugatiság" erősen korrelál a GDP-vel (/capita) és a közlekedési infrastruktúra fejlettségével.
És akkor néhány kivétel:
Amerika minden nyugatisága ellenére rosszabb mutatóval rendelkezik a kelet-európai országoknál is.
Ausztria rosszabb, mint Németország, hasonló GDP ellenére.
Olaszország sokkal rosszabb, mint Spanyolország, GDP itt is hasonló. Csehország = Olaszország.
Oroszország baleseti statisztikája sokkal rosszabb Lengyelországénál, ami pedig jelentősen rosszabb Magyarországénál, pedig mind a három volt szocialista ország, közel azonos GDP-vel.
Oroszország-Lengyelország-Magyarország vonatkozásában felmerülhet a gyanú, hogy fontos tényező, hogy mekkora területen kell fenntartani a közlekedési infrastruktúrát, de Ausztrália, Spanyolország, Németország, Franciaország adata ennek ellentmond. Ja és Kanada!
Ezek tükrében helytállónak tűnik amit írtál, hogy "nyugaton" (pontosabban országonként) más a közlekedési kultúra, nem csak szajkózott közhely. Lehetőségeinkhez, hasonló helyzetű országokhoz képest az elvárható, átlagos szintet hozzuk. Ez viszont azt jelenti, hogy hiába küzdesz ellene infrastruktúrával, érdemi változást csak generációk tudatos nevelésével lehet elérni, azaz "viselkedjünk szebben egymással." Konkrétabb ötleteket egy másik hozzászólásban írtam.
_______Peter
I am a stone. I do not move.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
értelmetlen kísérlet lenne, te magad már megtippelted az eredményt. részemről járműtől függetlenül mindet ki kell szűrni, meg kell büntetni, el kell lehetetleníteni. ennek részeként (és autósként) ha a szuper-kamera telefont lát a füleden, vagy a rendőr meglát egy üveg kólát vagy kaját vagy bármit a kezedben vezetés közben, akkor rábasztál. másik oldalon a piros lámpára viszont nincs semmi, csak a nagy űr. pedig ha van jogosítványa a hogy is mondtad.. pirosozónak, ott egy szép fotó neki is 200e-be kerül. ez akkor nem elég visszatartó erő? másodperces példa volt, van még.
ha bringás vagy (csak fikció - nem személyesen neked szól), miért félnél a rendszámtól? szabályosan közlekedő, szabálykövető és értelmes bringásként tapsolnod kellene az ötletnek - ezzel a lépéssel pont azokat a faszokat lehetne megtizedelni, akik miatt ti is az ebben a szálban tocsogó általánosítás alá estek. ez a ti érdeketek is lenne, ez személyesen a te érdeked is lenne. kivéve, ha te is szarsz az egészbe, szóval remélem nem erről van szó.
ha bármi egyéb konstruktív ötleted lenne azt én pl. nagyon szívesen venném.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nagyon keveset tekerek, nem számítanám magam "bringásnak". Nem azért félnék a rendszámtól, mert jön a csekk, a kocsihoz se jön, pedig akarva-akaratlanul előfordul időnként, hogy szabálytalankodok. Azért félnék, mert adminisztrációval és költségekkel járna, amiért cserébe semmit nem kapnánk. A rendszámtól nem tizedelődnek meg a szabálytalanok, maximum egy tizedük néha fizet egy kis büntit. Keveset biciklizőként vagyok a legellenérdekeltebb egy újabb értelmetlen sarcra, met vagy arról a kevés kerekezésről kellene lemondjak, vagy fizethetném ugyanazt, mint aki naponta 50 kilométert is megy.
Különben most is van bünti a pirosozásra: elcsap a hetes busz, vagy a mobilját nyomkodó autós kolléga, aki utána elteszi, s széttárja a kezét. Igaz, utóbbi pirosozás nélkül is megtörténhet. Lehet, hogy nagyobb valószínűséggel, mint hogy elővenne a rendőr, ha lenne rendszáma. Itt van különben egy elásott kutya, "veszélyes üzem" a neve, összefügg azzal, hogy mennyire nagy kárt lehet triviálisan okozni egy-egy járművel.
Konstruktív ötletem hirtelen kettő lenne: (több?) kerékpáros/kismotoros járőr de főleg általános szabálybetartatás (utóbbi nyilván nem csak kerékpárosokra vonatkoztatva.) Egységnyi befektetett összegért biztos vagyok benne, hogy több társadalmi hasznossága lenne, mint a biciklis rendszámnak. Utóbbihoz nyilván olyan rendőrség is kellene, amelyiket nem a helyi legál-illegálmaffia kézivezérel, hanem esetleg központi korrupcióellenes részleg tart tisztán, ráadásul ennek a kerékpárosoktól függetlenül is lenne hasznossága.
Illetve még egy konstruktív javaslatom lenne: azt úgy felejtsd el, hogy "ti" bringások, vagy "ti" gyalogosok, vagy "ti" szürkeszuzukisok. Egyik pillanatban autót vezet, másik percben metróra ül, majd bubi-biciklizik pár utcát profi futárok útvonalán, s végül gyalogol egyet mondjuk a színházba, oszt mégse mondjuk a végén, hogy "ezek a köcsög színházbajárók nem jelzik a kanyarodási szándékukat időben," pedig ha olyan, akkor mindvégig másoknak kellett rá jobban figyelni, mint ahogy ő figyelt másokra.
_______Peter
I am a stone. I do not move.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máshol se sokkal jobb a helyzet... A bicikliút ott van végig, még gyönyörű uniós plakát is van, hogy hú de jó biztonságos biciklis közlekedést támogattunk és a biciklis persze hogy nem ott megy, hanem ketten egymás mellett az autók részére fenntartott úton, ahol a gyengébbek kedvéért még egy biciklivel behajtani tilos táblát is kitesznek, de hiába. Részemről nem nem ártana, ha rendőrök nem csak az autósokat szivatnák, hanem a biciklisekre is rászállnának ilyen tekintetben. Másik kedvencem, forgalmas főút, lakott területen kívül versenybringázás, télen, tejfelködben :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Másik kedvencem, forgalmas főút, lakott területen kívül versenybringázás, télen, tejfelködben"
Csak nem tan az ut es latasi viszonyoknak nem megfeleloen szeretnel vezetni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Masik autot latod. Bicajost nem, mert nincs kodlampaja, stb. Tehat a bicajos kozlekedik nem latasi viszonyoknak megfeleloen. Neked nem arra kell keszulnod, hogy 20-30 km/h-al egy lathatatlan valami megy a fouton. :) De ilyenert nem is buntetnek. Szoval az ilyen elutheto, ha valasztanod kell autod es a bicajos elete kozott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WTF?
Szoval ha te valakit nem latsz adott sebesseggel haladva (aki feltetelezem lathatosagival, sot lampaval is rendelkezik - nem volt feltuntetve a kommentben, hogy ne lett volna), akkor o az, aki nem kozlekedik az ut es latasi viszonyoknak megfeleloen?
Te, addig add vissza a jogsidat onszantadbol, mig eroszakkal el nem veszik.
Nem az auto a forgalom, hanem a forgalom egy resze az auto!
Eszem megall.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs. De ha az adott sebesseggel tokeletesen latom az osszes autot es idoben meg tudok allni, ha _lathato_ akadaly kerul elem, akkor en teljesen rendben vagyok. Ha a biciklis ki van vilagitva a korulmenyeknek megfeleloen, akkor meg ki tudom kerulni es nem lathatatlan. Amugymeg ha nem latszik, akkor repuljon arokba, ugyse latja senki :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, a villanyoszlop és az útszéli árok is mind fel van szerelve ködlámpával. Ha nem látsz el legalább féktávolságig, igenis te vagy a balfasz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindettől függetlenül, ha én bicikliznék ködben, valószínűleg vennék egy lámpát. Ugyanis ha elcsap az autó, és meghalok az út szélén, akkor nekem már mindegy, ki a hibás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is kérdés, én is abból indultam ki, hogy minimum lámpa, de inkább mellény is van rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleg rossz pelda, mert az oszlop nem jon fel az utra, ahogy az arok sem. Azokra nem kell szamitani. Persze katyuba ugyis belemegyek nagy kodben, nagy esoben. Az igy jaras esete. :) Ahogy lathatatlan bicajoson is atmegyek, ha dontenem kell, hogy satufek es belemjonnek vagy az o elete.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ellenben az útra dőlő villanyoszlop / fa igenis feljön az útra. És az előtt is meg kell tudnod állni, mert ha nem teszed, akkor *szabálytalanul* fogsz belezúgni. Ha viszont meg tudsz előtte állni, akkor szabályosan túléled. Bocs.
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van. Allat is kijohet elem. Sok minden van. De nem fogok ugy vezetni, hogy minden pillanatban az osszes lehetseges rossz dolog megtortenhet es ezert csak 15km/h val megyek, mert mivan ha...
Oszlopba, allatba nem halok bele (azert persze mindig van kis esely). Van biztositas is. Leszarom.
A nem jo helyen bicajozokat, rosszul kivilagitottat, szabalytalanokat is leszarom :D Majd tanulnak az esetbol ha az arokban kotnek ki vagy egy masik auto alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat hallod. Sir a szad, hogy Magyarorszagon milyen a kozlekedesi kultura, bezzeg nyugaton. Aztan kiderul, hogy igazabol te, es a magadfajta a problema. Sajnalom, hogy ezen a portalon kell ilyen emberekkel osszefutnom, ez a fajta agyatlansag nem illik ide.
Persze a sajat kicsi fejecskedben biztos tok logikus a kozuti veszelyeztetes, illetve az emberoles.
Mar csak arra lennek kivancsi, hogy nyugaton is igy kozlekedsz, vagy ott lapitassz, mint szar a fuben, es csak otthon vagy ilyen Jani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Magyarorszagon jarok, csak akkor talalkozok annyi szabalytalan bicajossal, hogy triggereljen :D Itt szerencsere szinte nincs auto utjaban egy sem. Tehat ott kozlekednek ahol kell. Ha veletlen beteved forgalomna ritkan 1-1 akkor azt meg elviselem, mert valszeg veletlen, turista, stb.
"Persze a sajat kicsi fejecskedben biztos tok logikus a kozuti veszelyeztetes, illetve az emberoles."
Nem sirok bicajosok utan az is biztos. Ok dontottek ugy hogy rossz helyen rosszkor bicajoznak :) En mar elozo commentben is mondtam, hogy szabalyokat betartom. Tehat ha el is utok valakit vagy nekimegyek valakinek engem nem vesznek elo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles:
...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse...
?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem bizonyitjak ram, hogy direkt volt vagy veletlen, ha esetleg pont mellettem elesik egy bicajos, mert veletlen hozzaert auto oldala kormany szelehez. Azt meg fejkamera sem mutatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Aztan kiderul, hogy igazabol te, es a magadfajta a problema.
...
Persze a sajat kicsi fejecskedben biztos tok logikus a kozuti veszelyeztetes, illetve az emberoles."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyike.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orulok, hogy ennyivel elintezed, hogy kozveszelyes vagy. Picit nezz magadba. Lehet, hogy esetleg rajossz, hogy azok a dolgok, amik miatt ugy erzed, hogy verig sertenek, es meg kell torolnod, meg talan orvosilag gyogyithatoak is. Nem kell sok hozza, csak annyi, hogy ne egobol letezz, hanem gondolkozz is neha. Nem nehez, hidd el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elet eddig engem igazolt. Szal huzd csak fel magad kommenteken :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szerencsejátékosok_tévedése
Nyilvan felhuzom magam rajta, mert az ilyenek miatt, mint te, kell keznel tartanom az Abus Bordomat, hogy felhivjam a kedves kozlekesotars figyelmet a normalis kozlekedes mikentjere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kemeny vagy. Csak nem birkozoszart ettel vacsorara? :D Raadasul lakattal ratamadni egy autora? :D WTF
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem autora, onvedelemre. Nem tudok bizni olyanok itelokepessegeben, akik nyugodt szivvel megolnenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahahah :D:D:D: gecikemeny vagy :D:D:D nem hiszem el. sirok :_D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Epp komikussa probalod tenni a helyzetet azzal, hogy komolytalannak allitassz be, ahelyett, hogy tisztaznad magad. Oszinten, lehet, hogy ezzel megnyered az olvasokozonseg nagy reszet, de azert ez ervelesnek nagyon gyenge.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy van :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szoval, miert mesz gyilkolni az utakra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkabb ugy mondanam, hogy nincs lelkiismeret furdalasom, ha arra kerul a sor, hogy valasztanom kell barmilyen sajat tulajdonom/eletem es mas ember elete kozott. Szamomra 1 forintom is tobbet er, mint egy ismeretlen ember elete.
Ha empatiat es megertest akarsz, akkor a nok lapjaban keresd. :)
Amugy varosban meg nem szoktak egy kis fellokestol meghalni szabalytalan bicosok (sajnos). Pedig akkor mar joval kevesebb lenne. Anno volt, hogy 3-5ot megbuntettem naponta. Lefilmezhetnem, bejelenthetnem rendorsegen az ilyeneket, de annak semmi kovetkezmenye. Igy megsporolok mindkettonknek folosleges koroket es meg tanul is esetbol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem látom miért van ez nálad, de remélem egyszer, csak úgy bátorságpróbából bevállalod majd valamelyik családtagod, párod családjából valakit, vagy valamelyik régi ismerősöd és/vagy a hozzátartozóját is.
:(
Úgysem számítanak, személyes konfliktus meg mindig akad az együttélés során... :) Ezzel is meg lehet oldani. :)
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kamion is akadhat el varatlan helyen, a legtobbszor nincs is annyi hely, hogy teljesen lehuzodjon az utrol, minimum egy bringanyit be fog logni eled az utra. Es nem te leszel az erosebb.
Egy parkolo kamiont nem sokkal messzebbrol veszel eszre, mint egy jol kivilagitott bringat, ha kod van.
Ja, es allat is lehet problema, nem csak oz letezik. Da Nang es Hue kozt egy hegyi uton pl. tehenek fekudtek az ut kozepen. Mi robogon voltunk, ott o lett volna az erosebb, de ha eleg gyorsan mesz, akkor autoval sem uszod meg.
--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Effelől erős kétségem van. Nem hiszem, hogy a sebesség helyes megválasztásánál olyan lehetőségeket is figyelembe kellene venni, hogy bedől az útra egy fa vagy rázuhan egy repülő. Mert akkor az autópályákon se haladjunk 10 Km/h-nál többel.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a sebességedet úgy kell megválasztani, hogy ha akadályt látsz, meg tudj állni. Arra természetesen nem kell készülnöd, hogy mi lesz, ha épp akkor esik le mondjuk egy faág eléd, de arra, hogy lehet, hogy már ott van, lehet hogy egy meghibásodott, világításra képtelen autó áll előtted az úttesten, arra kell. Ha autopályán a lámpáddal ez csak mondjuk 80as tempó mellett megy, akkor bizony a szabály szerint annyival kell menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kresztol fuggetlenul: Tegyuk fel, hogy nagy kod van es ezert nem latom. Nem rakott ki haromszoget sem a sofor. Elektronika is teljesen meghalt. Az utot sem vezette az ut szelere.
Kod miatt mondjuk 50-60 km/h val megyek 90 helyett, mert ugy erzem, hogy ennyi a biztonsagos es lehet rosszul mertem fel. Radar nem veszi eszre, en is figyelmetlen vagyok, forgalom sincs ahonnna kovetkeztethetnek, nem veszem eszre, belemegyek. Ekkora sebessegnel garantaltan tulelem, ha sima szemelyautoba/furgonba megyek bele. Ha kamionba, akkor meg nagy esellyel tulelem. Casco meg fizeti cuccot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A casco esetleg az autódat, azt, hogy ilyenkor a szerv rutinból jól megbasz a nem útviszonyoknak / időjárási viszonyoknak megfelelő sebességért, azt nem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem nem, mert van radarom minden automban es megall helyette, ha valami nagy akadaly van elottem :)
De alapbol olyan geciritka dologrol beszelunk, hogy nem is erdekelne. :)
Tehat kellett hozza:
- hogy olyan uton menjek ahol nincs forgalom
- nem varoson belul
. brutalnagy kod legyen
- ne mukodjon elektronikaja
- ne rakjon haromszoget
- ne vezesse/tolja az autot az ut szelere
- es esz nelkul toljam neki es figyelmetlen legyek
- ne mukodjon radar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ne haragudj, de nem nagyon tudom, mivel vitatkozol, ezért nem tudok érdemben reagálni rá. Kollégának írtam, hogy imho mi a szabály, erre te jössz valami hipotetikus izével, amit nem tudok hova tenni. Aztán mikor mondom, hogy ha megtörténik, akkor a büntit nem fizeti a casco, te erre hozol egy csodás érvet, hogy nem történik meg, miután onnan indultunk, hogy ha szerinted megtörténik, akkor se kerül pénzbe :) De egyébként:
- hogy olyan uton menjek ahol nincs forgalom
nem, erre ilyesmihez nincs szükség
- nem varoson belul
ilyesmire sem
- brutalnagy kod legyen
vagy eső vagy hó, vagy sötét, vagy kanyar. Azért ezek nem ritkák.
- ne mukodjon elektronikaja
Itt gondolom a lenti radarról beszélünk. Ez nyilván egy teljesen hétköznapi dolog. Ja, és számos csinadrattás bemuató esemény látható az interneten, ami szemlélteti, hogy ez egy betonstabil, megbízható technika, sose ütötte még el az öltönyös faszt ujságírók előtt :D Pedig még köd se volt...
- ne rakjon haromszoget
vagy ne rakja elég messze. Amit tapasztalataim szerint úgy 10ből kilencen basznak el, kedvencem az autópályán kb 20 méterre (minősített esetben közvetlen a kocsi mögött) a leállóban.
- ne vezesse/tolja az autot az ut szelere
vagy ne eléggé, mert pl olyan patka van, mint kb minden nem egyszámjegyű főút mellett :)
- es esz nelkul toljam neki es figyelmetlen legyek
ahogy elnézem, ez lehetetlen, valóban. Veled különösen, és amikor vezetek, sem látok egyetlen embert sem hibázni közben, sose.
- ne mukodjon radar
ez gondolom már volt fent
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Kollégának írtam, hogy imho mi a szabály, erre te jössz valami hipotetikus izével,"
Te jottel ilyen fossal, ami nem tortenhet meg. vagy geciritkan. Itt a topicban bicajosokrol volt szo. nezd meg a cimet.
"- hogy olyan uton menjek ahol nincs forgalom"
Ha van forgalom, akkor latod, hogy mindenki all vagy kerulgeti. Hiszen nekik van mukodo lampajuk
"- nem varoson belul"
varoson belul mindig vna hely ahova elkormanyozza az autot es fenyviszonyok is jobbak. es 50 a maximum sebesseg, aminel azert nem nagy a fekut.
"vagy eső vagy hó, vagy sötét, vagy kanyar. Azért ezek nem ritkák."
akkora honal amugysem tudod annyira nyomni, hogy ne vedd eszre,
sotetben meg van lampad :D
kanyar meg megint olyan kibaszottritka, hogy odaparkoljon valaki, hogy emlitesre sem melto.
"- ne mukodjon elektronikaja"
Itt alrrol beszelunk, hogy nem tud vilagitani. Nem villog a villogoja!!! :D
Es egyreszt te egy regi volvos bemutatorol beszelsz, ahol nem mukodott egy olyan feature amit nem vettek meg az autoba :D Meg ha jol tudom a gyalogos erzekeloje csak 30?km/h ig mukodik. Tehat az nem is jatszik.
" vagy ne eléggé, mert pl olyan patka van, mint kb minden nem egyszámjegyű főút mellett :)"
Ha le tud huzodni vmennyire az is jo, mert akkor nem kell satufek figyelmetlenseg eseten, hanem siman kikerulod (elrantod a kormanyt)
" ahogy elnézem, ez lehetetlen, valóban. Veled különösen, és amikor vezetek, sem látok egyetlen embert sem hibázni közben, sose."
fentebb irtam, hogy betartom a szabalyokat amennyire lehet. lehetek figyelmetlen is. De ezek "ES" kapcsolatok. tehat mindennek teljesulnie kell, hogy ez a foutvonalon parkolo autoba belemenjunk.
Tehat total faszsag egesz pelda amit irtal. Erre probaltam ramutatni. :D Mert ennyi erovel meteorbecsapodast is irhattal volna, hogy arra kell felkeszulni.
De nem gondoltam, hogy ezeket magyarazni kell. Meg amguyis offtopic ez az egesz, ami nem bicajosokrol szol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Te jottel ilyen fossal, ami nem tortenhet meg. vagy geciritkan. Itt a topicban bicajosokrol volt szo. nezd meg a cimet."
Igazából kb itt a vége. És igen, ebben az off szálban arról van szó, hogy mennyivel kell haladni. A további fröcsögést, meg a láthatóan megingathatatlan véleményedet saját világképedről nem feszegetném tovább részleteiben, jó szórakozást hozzá, uh csak röviden.
"Tehat total faszsag egesz pelda amit irtal. Erre probaltam ramutatni. :D"
Értem, hogy erre próbáltál rámutatni, csak sajnos a valóság azt mutatja, hogy ilyen balesetek bizony előfordulnak. És amikor előfodrulnak, akkor utána a yard megbüntet, mert nem voltál szabályos. Ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ott bukik, hogy nincs az a világítás, ami olyan messze világítana, hogy éjszaka, 130-ról, a fénycsóva végéig meg tudj állni.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ettől miért bukik? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El tudod képzelni, hogy este úgy közlekedj egy autópályán, hogy egy hirtelen eléd pottyanó sziklafal előtt is meg tudj állni biztonsággal?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább nincs kedvem ehhez, sok itt a hülye. Ennyi.
☆☼♫♪♫♪☼☆
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fuuu, mennyit kellett nekem a criticalmass.hu-n magyarazni a bringasoknak :) Ok se akartak megerteni. Marmint azt, hogy nem csak bringas, meg nem csak autos van, hanem emberek vannak, akik szeretnenek eljutni A-bol B-be. Tok mindegy milyen kozlekedesi eszkozzel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>...nem csak bringas, meg nem csak autos van, hanem emberek vannak, akik szeretnenek eljutni A-bol B-be. Tok mindegy milyen kozlekedesi eszkozzel.
+1, ez a lényeg. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként nekem max ennyi bajom van a nagyon öntudatos bringásokkal is, hogy jelentékeny részüknek az nagyon megy, hogy nekik hol és mihez van joguk, illetve imádják hangoztatni önnön felsőbbrendűségüket, és a "járhatsz te is bringával" lózungot, addig viszont már nem terjed az eszük, hogy ennek ellenére egymás mellett vagyunk az úton, jó sokan, és tipikusan a városi közlekedés akkor tud működni, ha a közlekedők segítik a másikat, különben szívás van. Ez szerintem itthon jelentősen fejlődött az elmúlt 10 évben az autósok körében, a bringásoknál ez szerintem egy kicsit le van maradva. Természtesen nem mind ilyen, de arányaiban egy kicsit mintha több lenne a baromiöntudatos szabadságharcos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szabadsagharc orszaga vagyunk. Mit varsz ? :D
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
'rendszámot mindenkinek'
http://hircsarda.hu/2012/07/04/ribancrendszam-leolvasot_tesztel_a_rendo…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előzmény: Kocsikáztam mostanság Angliában.
Nekem ezek után ne szidjátok a budapesti bringásokat, mert szűkös tapasztalatom alapján a kintiek életösztöne és és veszélyérzete az itteniekét se éri el; szabályismeretről nem tudok nyilatkozni, de a szabályok be nem tartása felülmúlja az itteniekét. Amiben nagyon lényeges eltérést tapasztaltam, az az ottani gépjárművezetők türelmessége (felőlem beletörődésnek is nevezhető). No ez az, ami lényeges különbség. És érdekes módon senki nem halt bele abba, hogy a bringás szabálytalan volt (az autós meg béna; vagy épp fordítva). Pedig ott sincs látható rendszámuk, és ott se minden mellékutcában van felfestett kétirányú bringasáv.
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk ki halt bele?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
let me google that for jú: belehalt kerékpáros baleset
És tudom, hogy nem nálunk volt, de mostanában csapták el: http://www.nemzetisport.hu/kerekpar/gyasz-balesetben-elhunyt-a-2011-es-…
=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korábban a szubjektivitás ellen ágáltál, most pedig képtelen vagy egy releváns magyar és angol/brit statisztikát idetolni, de az lmgtfy és a sztárolás az megy...
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni