Arcfelismerő szoftverrel változtatta ajánlatát egy oslói pizzéria

A pizzéria a kirakatában lévő kijelzőben egy rejtett kamerát is tett, ami felismeri, hogy ki nézi azt, hogy annak megfelelően változtassa rajta a hirdetést.
Nem mosolygó fiatal férfiaknak kolbászos pizzát, nőknek pedig salátát ajánl.
Miután több mint tízezren megosztották Gamble képét, és rengetegen írtak a pizzériának is felháborodva, leszerelték az arcfelismerőt a kirakatból.

Link

Ki tud még hasonlókat?

Hozzászólások

"rengetegen írtak a pizzériának is felháborodva"

Vajon mi az ördögön kellett itt felháborodni?
Tényleg, mi abban a baj, ha az oslói főpályaudvaron a pizzéria kirakatában egy masina megtippeli, hogy én, mint a hirdetésüket bámuló személy hány éves, milyen nemű és kedvű vagyok és megpróbál olyasmit ajánlani, ami valószínűbb, hogy tetszeni fog?

Üdv,
Marci

a konyhafőnök ajánlatát kéri, vagy az étlapot?
Nálem helye válogatja. Ha (ritkán) olyan helyre esek be, ahol a napi ajánlat a tegnapi maradékból van kotyvasztva, akkor maradok az étlapnál.
Ha ennél jobb helyre megyek, általában azzal kezdem, h megkérdem: mit ajánlanak.

Nem tudom, nekem annyi időm nincs. (hogy végigolvassam, majd kitaláljam)
Vagy eleve tudom, hogy mit akarok, vagy igazából nem zavar az ha valami olyat kínál, amit valószínűleg úgyis választanék. Azzal meg, hogy nem azonosít, mint konkrét személy, csak alapvető információkat vesz észre rajtam... semmi bajom azzal, ha nem jönnek a hüvelygomba reklámok :P

attol hogy te igenytelen vagy(ezt most ertsd szo szerint, ne pejorativan)
ezt nem lenne szabad egy szolgaltatonak mindenkire kiterjeszteni.
a pincnok odamegy a vendöghöz és megkérdezi kéri-e az etlapot vagy ajanlhat-e vmit? mondjuk az ajanlat ha meg nem tudnad rendszerint az szokott lenni ami mar orak ota kesz van, de a kutyanak sem kell.. :D

van valami elmelet, mi szerint atlagembernek ha sok a valaszetek akkor donteskeptelen lesz vagy legalabbis sokat gondolkodik a valasztason. ha csak ele tolnak 2-3-4 lehetoseget akkor abbol mar gyorsan tud valasztani.

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Ez nem válasz a kérdésemre.

Alapvetően két bajom van a filmbeli jelenettel:
-a reklámok mennyisége
-a személyes azonosítás a beleegyezésem nélkül történik

Ha e kettő nem lenne, még ma kérném, pl. így:
-belépek a boltba
-megzizzen a telefonom, megkérdi, hogy mostani látogatásomon meg kívánom-e osztani kilétemet a bolttal és hozzáférhetnek-e korábbi vásárlásaim adataihoz?
-igent mondok
-bent az eladó nevemen szólít, megmutatja merre vannak azok a holmik, amiket általában venni szoktam, közben személyre szabott upsell-cross-sell-el próbálkozik
-a fizetéskor megkérdi a telefonom, hogy ez a vásárlás bekerüljön-e a vásárlási előéletembe.

Üdv,
Marci

Hát eddig nem volt vele bajom, de ettől lett.
Mocsokul nem hiányzik, hogy vadidegen emberek "emlékezzenek rá", hogy mi a nevem (lehet, hogy az eladót aznap reggel vették fel) (már ameddig nem robot végzi majd a felszolgálást), jobb szeretem a "Pistám, a szokásosat?" jellegű kérdéseket.
Arról, hogy a dolog informatikai megvalósításában végkép nem bíznék, már nem is beszélve.
Persze lehet ezt tovább fejleszteni, amikor közeledsz a pizzériádhoz, megnyomja az okosórád a kezed, hogy azt rendeled-e, amit a múltkor, automatikusan megrendeli, és ezzel megvan a helyfoglalás is, meg utólag az automatikus (vagy egy gombnyomásos) fizetés, hacsak a vásárlási előtörténeted fejében nem döntenek úgy, hogy a másik érkező több borravalót szokott adni, így az egyetlen szabad asztal az övé, neked meg becsomagolják. Na elég volt.:)

Ha arra utalsz, hogy a fehérek voltak a rabszolgatartók mindenki más kárára, akkor érdemes kicsit kiegyensúlyozottabban is tájékozódni.

Először is, az összes többi rassz is tartott rabszolgákat, másrészt a fehéreket is előszeretettel adták-vették. Például Magyarországról is vittek a török hódoltság idején jócskán.

Egyet is ertenek veled, de sajnos az a tapasztalat, hogy ha a felhasznalok nem allnak ki a jogaikert, akkor a nagyvallalatok vegkepp nem fognak. Nyilvan van egy ket kivetel, de ok csak meglovagoljak a korszellemet.

A baj az, hogy a cegeknek minel tobb informacio kell az emberekrol, viszont az embereknek ez nem feltetlen jelent jot. Persze, mondhatjuk, hogy "csak marketing", de a tortenelembol tudjuk, hogy akinek sok hatalma van, az vissza is fog elni vele. Jelenleg meg nem teszik, de azert oszinten, meg nem ertuk el a kritikus tomeget az informacio atadas teren.

Es felre ne erts, ha lenne uzletem, en is ugyanigy beprobalkoznek. Csak latni kell a masik oldalt is. Kulonben oda jutunk, amit a linkelt filmreszlet mutat. Ld. USA + telco vs felhasznalok. Nem hiszem, hogy az elofizetok javat szolgalja, hogy a beleegyezesuk nelkul eladhatoak a bongeszesi elozmenyeik.

Az infomacio hatalom.

Csakhogy a kontextus a legfontosabb információ, ami nincs a cégeknél. Vagy megszerzik valahogy (kíváncsian figyelem), vagy a Big Data e miatti korlátai olyan fájóvá válnak majd, ami paradigma-váltást kényszerít ki e téren. Egyesek szerint ez már be is következett.
Illusztráció: A Tripadvisor már rég meglátogatott helyeket, a Google hirdetések pedig rég megvett holmikat próbál rád tukmálni.

Üdv,
Marci

Mondjuk azt en is ruhellem mikor veszek egy csapot mondjuk amazonon aztan annak ellenere hogy kurvara latjak hogy vettem 2 honapig csap ajanlatokkal bombaznak merthogy azt minden heten vesz az ember...

Kajanal meg megertem hogy ugyanazt vagy hasonlo termeket ajanlgatnak elvegre abbol kell mindig es esetleg kiprobalok mast is de tartos fogyasztasi cikk az eleg ritka hogy veszek meg belole.

Amit leírsz, az működik most is kisebb helyeken. A minap a mekiben a szokásos "kólát kérsz a menüdhöz" helyett "zöld teát kérsz a menüdhöz?" kérdés hangzott el, mert szinte kivétel nélkül azt kértem korábban, és megjegyezte a lány a pult mögött. Nem sértődtem meg.

Sok ember szintén nem sértődne meg, sőt jófejségként könyvelné el. Érdekes, ha csont ugyanezt teszi egy gép, akkor az már baj :D

Régen, amikor beléptem kedvenc kocsmámba (azóta másik városban rontom a levegőt...), azonnal nyitottak két heinekent, mert tudták: ha én jövök, egy kollegám is jönni fog, és ő is azt iszik :)

A géppel az a baj, hogy (még) nem köti kontextusba, ahogy Mr. Ceeka írta. Nem azért ajánl csaptelepet, mert kell neked, hanem mert vettél egyet 2 hónapja.

Oké, csak a valóságban a big data meglévő adatokra épít (pl. hogy a nők nagyobb eséllyel rendeltek salátát az elmúlt egy évben), nem a programozó képzeletére (pl. a nőknek salátát kell ennie)

Ezek az algoritmusok nem feltételeznek semmit. Azt tudják, hogy az eddigiek alapján aki húslevest és rántott csirkét eszik, az nagyobb eséllyel fog somlóit rendelni, mint aki salátázik.

rengetegen és elegen.

Ez egészen egyszerűen felháborító !
Azok után hogy Cesare Lombroso olasz orvost, tudóst majdnem máglyán égették el a könyve miatt, amiért az embereket az arcberendezkedésük alapján
ítélte meg hogy becsületes ember vagy bűnöző.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Cesare_Lombroso

" Bűnözői megnyilvánulás még az argó használata és a tetoválások nagy száma."
No comment

A megoldás kézenfekvő: Nemsokára jön az EU 8314-es direktíva, miszerint aki nem szeretne arcfelismerő program alapján egyedi ajánlatot kapni boltokban, annak lehetővé kell tenni, hogy a homlokukra egy "OPT OUT" feliratot tetoválhassanak (minimum 14,2 mm - 0.559 inch magasságú, Arial típusú betűkkel, sötét ibolya tintával) a homlokuk közepére. Ez esetben a boltoknak tilos lenne az alap árajánlattól eltérő egyedi megkereséssel zavarni a kuncsaftot.
És persze az EU 8315-ös direktíva: tetováló stúdiók létesítésére nagyon kedvező feltételű pályázatokat kell tagországi szinten elérhetővé tenni az EU 8314-es direktíva implementációjának elősegítésére.
--
Csaba

Tobb dolgot figyeltek:
-zaszlo lobogasa+szeladatok
-repulok kondenzcsikjai flightradarral osszevetve (ez eleg sokat jelentett)
-csillagok
-szerencsejuk volt, ratalaltak egy posztra, amiben ettermesek leirtak, hogy epp arra jart
-rajottek, hogy milyen beka brekegeset halljak a webkamera mikrofonjan keresztul (tudtak melyik kornyeken el az a bekafaj, es azt is, hogy vizpart kozeleben van a zaszlo)
-amikor mar kb. megvolt, hogy hol van, odament valaki kocsival, dudalt, es a tobbiek szoltak, hogy mikor halljak a kocsi hangjat

--
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess? - Wargames

Na és ha ugyanezt a pincér csinálja?

Szerintem is ez a válasz.
Ha törzsvendég vagyok, megkérdezheti: Hozhatom a szokásosat?
Ha rámnéz, akkor ajánlhat valamit - a saját rutinja alapján.
Én meg választhatok bármi mást.

Hol a hiba? Bevett szokás, hogy ezeket az információkat a pincér elmondja az új pincérnek. Ha leírja egy füzetbe és úgy adja át, akkor már határeset. Ha ezeket az adatokat tárolja és felhasználja, akkor személyes adatkezelésnek minősül. Ez pedig nálunk törvényellenes.

Kimagyarázható, ha csak a mosoly/összevont szemöldök felismerését köti össze az ajánlattal, de nem tárolja.

A továbbiakban már ügyvédre és informatikai adatvédelmi szakértőre lesz szükség. ;)

Akkor fúrsz egy lukat a bukósisakra és hosszú csíkokra szeled a pizzát. ;)
Néhol meg ki van írva, hogy kamerával megfigyelt terület, eltakart arccal belépni tilos. Az meg az ő házuk.

Ennek a permutációja: Ki kell írni, hogy nézheted a reklámot, de a nagy arcod legalább felét cserében meg kell osztanod! :-D

A vásárolt termékeket elemezve automatikusan rájött egy bolt, hogy ki terhes, és annak személyreszabottan baba-kötődésű termékekről küldött reklámfüzetet. Egy apuka így tudta meg, hogy várandós a kislánya. (Nincs linkem, és nem tudom, hogy hoax-e.)

A kijelzoben hasznaltak a kamerat amit a kijelzobe tettek bele.

A kijelzoben tettek helytelen alak.

Nem mosolygó fiatal férfiaknak kolbászos pizzát

LMBTQ örül

Vajon a felháborodottak hány százalékának van Facebook profilja és osztja meg ott saját és családja (beleértve gyerekei) fotóit ország-világgal?

Nem is ertem mi a baj az arcfelismeros pizzeriaval kapcsolatban. Ugy latszik ez egy ilyen pizzas honap :)

Ez a kisfilm 8 eve kering a neten. :)

az emberi jogok már Oszlóban vannak...