GPS autóba, lopás esetére

Milyen GPS-t használtok, ajánlotok arra a célra, h.:
- lopás esetén ki lehessen deríteni, hol van az autó
- az akkuja ne csak 1-2 napig bírja
- lehetőleg ne egy vagyon legyen
- imho hasznosabb, ha időnként jelenti a koordinátákat, mivel ha este lopják el az autót, az ember reggelre már hiába küldi az sms-t h. kéne a pozíció -> mobilnetes sim-et rakni bele?

Köszi :)

Hozzászólások

Az autótolvajok 80+ százaléka megrendelésre dolgozik, profi körülmények között. Ezeknél az alapfelszereltség része a GSM blokkoló. A közelmúltban talán egy olyan esetről lehetett hallani, hogy a jómunkásember addig pihentette a telephelyén szétszedés nélkül a verdát, hogy lemerült a GSM blokkoló, és a látogatóba érkező zsaruk mindjárt 10+ lopott autót találtak egy kupacban. (A lopott autókat egyébként jellemzően néhány órán belül szétkapják, az egyedi azonosítókat pedig kiütik.)

Ettől függetlenül, tegyél GPS-t az autóba, ha gondolod, de egy esetleges lopás esetén nagy csodát ne várj tőle. (Értsd: a GPS egy kiegészítő elem legyen a védelmi rendszerben, de ne az legyen az egyedüli védelem.)

A tréler ellen csak az véd, ha körbeöntöd az autót több köbméter betonnal. Trélerrel azonban kevés autót visznek el - kockázatos, nehéz a trélerrel elbújni/menekülni, és lebukás esetén a trélert is bukják. Az autók zömét saját lábán viszik el, az ellen viszont lehet igen hatékony védelmet kialakítani. A lényege, hogy a védelmi rendszer egyedi legyen. Nem a riasztónak/immobilizernek kell drágának lenni, hanem a beépítőnek/kivitelezőnek okosnak.

Itt is parkoltattak egy drága BMW-t, de jobb ma egy veréb mint holnap egy túzok alapon a lámpákat, hűtőrácsot kiszerélték. Pár nap után bejelentette egy szomszéd, kijöttek a rendőrök, és igen, frissen lopták egy másik kerületből. Ha nem szerelik szét, valszeg vihetik egyben, csak így gyanús lett a környéken.

Dehogynem, de inkább GSM zavarót érdemes alkalmazni, mert attól hogy a GPS-t zavarod az eszköz még tud kommunikálni. Ha pedig GPS jel hiányában leadja a cella információt (vagy még jobb a TA értéket), akkor meg lehet találni. GSM zavarót elvileg a szolgáltatóknak - akik folyamatosan monitorozzák a rádiós közeget - triviális jelezni.

Házi de bevált flottakövető megoldás:
köss be egy usb portot fix áramra az akksiról, és rejts el egy öregebb iphonet/tetszőleges okostelefont valahol mélyen a műszerfalban.
Utána nézegetheted a find my phone térképen merre jár a delikvens.

Mikor volt még kocsim, komolyan megfordult a fejemben egy (két) saját használatú kerékbilincs használata, Amerikában gyártanak elég húzós darabokat atomháború esetére, belső -akár dupla- acélcsövekkel hogy a fürész / flex csak forgassa míg meg nem unja.
És ugye levenni sem olyan egyszerű, csendben, szóval jobban bíznék a mechanikában mint az elektronikában ebben az esetben
De már nincs kocsim..
--
God bless you, Captain Hindsight..

Nem, nem akartam azért a havi két útért százezreket adózni utána..
(Bónusz : ha van két kerékbilincsed, ráparkolsz a járdaszegélyre, a másik kettőre felrakod a saját kerékbilincseidet, arra már más nem rak :-D)
--
God bless you, Captain Hindsight..

Azért zár és zár között vannak különbségek, nekem nem TUTO-lakatnak tűnt blikkre
Ha meg már csörömpölni kell vele, akkor régen rossz..
Mosolygok, amikor itt a társasházban a sok százezres bicikliket a legtutibb Kryptonite-lakattal zárják le egy 2cmx1cm-es hegesztett korláthoz,
amit szerintem kemény talpú cipőben viccből szétrúgnék.
--
God bless you, Captain Hindsight..

Sajnos pont így jártam én is, korlátostól vitték a biciklim (nem volt túl drága, de tesco fölötti). Olyan volt a környezet, hogy sokszor le sem zártam (belső udvar, kerttel, gyakran sétálgató nyugdíjasokkal, mindenki ismert mindenkit, tipikus társasháznál jobb közösséggel). Amikor ellopták a korlát hiánya tűnt fel elsőnek, csak aztán a kerékpár. :)

---
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.

Gratulálok...
Egy microUSB csatira meg egy régi telefonra (Androiddal? :O) bíznál rá egy többszázezer-millió értékű kocsit? Hagyjuk már...

Akkor legalább valami SpyBike szerű dolog... http://www.integratedtrackers.com/

A http://www.tk-star.com/ -nak az egyszerűbb eszközei is ki szoktak bírni egy bő hetet, de vannak kifejezetten hosszú akkuidővel rendelkező modelljei, ahol 90 napot is írnak. 30 USD körüli nagyságrendtől indulnak. Ha felhívod, akkor bontja a vonalat és SMS-ben küld google maps linket.
Évek óta használok ilyeneket, eddig ez vált be a legjobban.

--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

akku idő jól hangzik, már csak max az kéne h. mobilneten kommunikáljon, mert ott pl.: az se baj (értsd: ócó) h. ha 15 percenként küld mailt vhova. +~off: 3rd party szolgáltatás (értsd: weboldalon keresztül lehet csak látni a pozíciót, imho nem a legjobb)

a bajom az h. mi van ha este lopják el? ha reggel veszem észre, akkor már lehet késő az sms kérés..

Épp most fogok rakni ilyesmit a saját kocsiba.

Aliexpressről 4 ezer forintos gps modul + netképes sim kártya + gps-server.net előfizetés (évi 15 EUR-tól / eszköz, 14 napig ingyenesen kipróbálható).

A GPS modul sms-sel konfigurálható, egy stabil házi megoldáshoz szerintem elegendő. Ha nem akarsz mobilnetet a simhez, akkor sms-ben lekérhető az aktuális pozíció, ha para van.

A konfigolás egy jó fél óra, a beszerelést vagy magad megoldod vagy szakemberre bízod.

Ha érdekel, akkor adok linket is majd az eszközhöz.

A megoldás minden ellen nem véd, de a kisstílű - korábban írta gergov, hogy "parkoltató" - szarházik ellen tökéletes lehet.

Családban volt tapasztalat egy hazai, nagymacskáról elnevezett riasztóval, amiben volt GPS és GSM (sms-küldés). Az egyik gond az volt, hogy ha valamiért szakadozott a mobiljel, akkor néha lefagyott az egész, a másik, hogy kb. 2 hét állás alatt lezabálta a kocsi akkuját. Szóval meg kell nézni, miből építkezik az ember.

A nagymacskás riasztót nem tudom, ezek filléres eszközök, házi megoldáshoz. Ha valakinek profi rendszer kell, arra is van magyar cég, termék és szolgáltatás (írta más is).

Az aliexpresses eszköz fogyasztása alacsonynak tűnik ahhoz, hogy leszívja az akksit, de ezt is érdemes figyelni ha valaki ilyesfajta házi megoldással próbálkozik.

+1
Nekem az volt az elvem, hogy drága GPS trackert felesleges, mert jammelik úgyis.
Én a GPS-Trace használom, az tök ingyenes. Mellé telenoros SIM, csak mobilnet, nem meríti le egy év alatt a 3000 Ft-os feltöltést...
A cucc maga egy kifingott 12V-os riasztó (UPS, 7.2Ah) akksit nem szívott le 5 nap alatt, így nyugodtan rá mertem kötni a 70Ah kocsi akksira.

https://svcs.gps-trace.com/ vagy http://orange.gps-trace.com/

Az elsőn van demo gomb. Ha gondolod, lövök pár sceenshotot is... :)
Egy korlát van: 3 hónapra visszamenőleg tárol csak. Így hogy tavaly nyáron hány km volt a nyaralás már nem tudod megnézni.
Én a legtöbbet arra használom, hogy a magán km-eket nyilvántartsam.
Gyors gomb van Today, Weekly, Monthly trackekre, de van Custom is, ahol Év Hó Nap Óra Perc felbontással tudsz intervallokat megadni.

Pajzs

A tobbi csak koltseges moka lesz.

Egy plusz fejlesztés lehet, hogy ha nincs GSM jel, de talál nyilvános wifi-t (vagy pl. UPC wi-free-t) akkor oda kezdi küldeni a GPS
koordinátáit.

Ma mar annyira filleres cucc a GPS/GSM arnyekolo hogy barmelyik putto autotolvajnak lehet es nem csak 50 millios autok lopasakor vetik be. Miert gondoljak az emberek hogy az barmit is megved?
Az miert jo hogy tudom honnan loptak el mindezt alatamasztva GPS adatokkal? Ezt tudom GPS nelkul is. Innen a haz elol vagy ahol eppen hagytam...

Meg ezek a hazilag barkacsolt megszakitasok. Semmit nem ernek. Atkotik a motorternel azt kalap. Nem is keresik a megszakitast hanem egybol ott kezdik...

Nagyon kivancsi lennek arra a tolvajra aki nekiallja felfejteni a motorteri kabelkoteget hogy megtalalja az injektorok vezerloszalaiban azokat a megszakitasokat ahol el van vezetve az ECU-bol jovo jel az utolagos immo-hoz.
Vagy nalad pontosan mit takar a hazilag barkacsolt megszakitas?

Nekünk a szaladgálós kocsiban Myfleet által adott nyomkövető van, de ad ilyet a MultiAlarm is.
Mindkettő adja hozzá az eszközt és SIM-et is, havidíjban fizeted, megállapodás szerint vagy van egyszeri díj, vagy nincs.

~2000Ft körüli havidíjban már a SIM és a webes tracking is benne van (akár teljesen pontos útnyilvántartásnak is jó lehet céges autónál).
Mivel a pozíciót (sebességet, esetleg üzemanyagtank szintet) folyamatosan küldi, így zavarás esetén is tudod a legutolsó jelentett pozíciót.

Ps: a kutyámra pedig egy Tractive követőt vettem. Ebből a legolcsóbb ~50EUR, és ~1300Ft körüli áron adják a havidíjat. Ennek az üzemideje ~2-5nap. (nyilván ez másra való)

Bár nem válasz a kérdésre, de a saját megoldásom erre évek óta a lopáscasco, évi párezer Ft-ért.

Tapasztalat nélkül ide írni ilyet: még sem fordult a fejben a GSM blokkolóra már van megoldás...
És igen életképes a saját sufni megoldás egyedisége miatt pl nehéz akár megtalálni és ne feledjük idő nincs keresgélni.
Ismerek olyan kocsit amit 3 egymástól független vedelem véd saját lábon élnem viszed.
--
ingatlanturista.hu,
ingatlanturista.blog.hu /érdekes kísérlet ház eladásra,vicces ingalanos történetek, többit az oldalon./
Frissités: eladtunk, weboldal hasznositáson még gondolkozom.

Átlagos kocsinál:Fékpedálzár(kormányokat konnyen átvágják) +villogoled+ SecuredbyUberNitroSecuritySystems matrica feltuno helyen, hogy minnél inkabb a szomszed autoja tunnyon konyebb munkának. Esetleg titkos killswitch, vagy ha hosszab idore elutazol cserelj ki par boztositekot kiegettre.

Autószerelő javaslata: csomagtartóban, jól elrejtve AC pumpa vezetékére egy kicsi kapcsoló. Amikor letámasztod a gépet csak kinyitod a csomitartót, mintha ki/beraknál vmit, tehát nem feltűnő. Aki el akarja vinni a kocsit, nem fogja érteni, hogy miért állt meg 20m után és nem fog nekiállni keresgélni az okát.
--
TH

http://www.zotyo.hu/humor/arpi.htm

Az újabb okosság nem volt más, mint egy lepukkant 486-os laptop, amit ráapplikált a riasztóra, egy aktív hangszóró az anyósülés lábterében, plusz valahol hátul egy mágnes egy reed-relével. A hangszóró azért kellett, mert riasztáskor a laptop mindenféle okosságot mondott. Árpi úgy képzelte, hogy ha el is lopják az autót, a riasztó megszólal, és a tolvaj megijed a hangtól, ami ilyeneket mond: "Tolvaj!", "Az autó 15 másodpercen belül leáll!", "A rendszer értesíti a rendorséget.", stb. A mágnes a reed-relével kapcsolta a laptop áramellátását. A baj az volt, hogy úgy volt megoldva, hogy csak saccra lehetett tudni, hova kell tenni a mágnest a csomagtartóban, nem volt megjelölve a helye.

A másik gond az volt, hogy akivel íratta a programot, az csak Windowsra tudta megírni, úgyhogy innentol kezdve így nézett ki az indulás: Árpi körberohant kétszer az autó körül, ellenorizve, hogy nincs behatolási nyom, távirányítóval kinyitotta az ajtókat, nekem be kellett ülnöm, mert o elhelyezte a csomagtartóban a mágnest ("Ne haragudj, de ezt még neked sem mutatom meg."), elore jött, beállította a kapcsolókat, indított, fülelt, hogy bootol-e a laptop, káromkodott, hátrament, igazított a mágnesen, vissza elore, fülelés, laptop bootol. Iyenkor ülni kellett még egy ideig, mert a Windows még nem indult el, és ha a program nem álló autónal indult el, megszakította a gyújtást. Mivel csak saccra tudtuk, mennyi ideig tart, ücsörögtünk pár percet. Ekkor összegerjedt az autó hifije az aktív hagszóróval, ami borzalmas hangon visított.

Kissé későn leltem rá a témára, különben nem nyitottam volna sajátot.
Az esetem hasonló, mondjuk én az android+FindMyDevice kombót alkalmaztam
https://hup.hu/node/157721