Portal2

 ( pch | 2016. december 26., hétfő - 14:54 )

Üdv!

Van egy 2020-as config H61M alaplapon.
Sajnos a portal2 nem indul el.
Milyen grafcardot ajánlottak bele?
Alaplapot profit nincs módom a cserélni, de egy grafcard még talán belefér.
Ami még jó lenne ha hdmi kimenetek lenne.
Csak Linux van felrakni és nem is akarok váltani.

Köszi!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

geforce Gt 640, fullhd-ban viszi.

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám

Csak már nem lehet beszerezni. :(

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

GT730/740/950/960/9xx/1xxx?

Udv.

Ennyiért, sőt kicsit olcsóbban van GT740 új boltból.

Csak éppen a 650 ti meg eszi reggelire a 740-et.

--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!

Ha nagyon sürgős játszhatnékod van, én még egy kicsit próbálkoznék vele (próbáld meg konzolból elindítani és nézd meg, ír-e valamit), egy G840-es Pentiumon (vagyis egy generációval a tied előtti) elindul és a graf. beállításokat "kicsit" visszavéve még játszható is [a co-op módot legutóbb haverral így toltuk végig, mikor a graf karim úgy döntött, hogy ő nem szeretne tovább működni]

Félig vonatkozó: http://hup.hu/node/144866

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Sajnos fent van ez a csomag.
Konzolba ennyi a történet:


SDL video target is 'x11'
SDL video target is 'x11'

SDL failed to create GL compatibility profile (whichProfile=0!
SDL failed to create GL compatibility profile (whichProfile=0!

This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_object.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_blit.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_multisample.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_APPLE_fence.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_NV_fence.
This system supports the OpenGL extension GL_ARB_sync.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_draw_buffers2.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_EXT_bindable_uniform.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_APPLE_flush_buffer_range.
This system supports the OpenGL extension GL_ARB_map_buffer_range.
This system supports the OpenGL extension GL_ARB_vertex_buffer_object.
This system supports the OpenGL extension GL_ARB_occlusion_query.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_APPLE_texture_range.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_APPLE_client_storage.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_ARB_uniform_buffer.
This system supports the OpenGL extension GL_ARB_vertex_array_bgra.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_vertex_array_bgra.
This system supports the OpenGL extension GL_ARB_framebuffer_object.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_GREMEDY_string_marker.
This system supports the OpenGL extension GL_ARB_debug_output.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_EXT_direct_state_access.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_NV_bindless_texture.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_AMD_pinned_memory.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_framebuffer_multisample_blit_scaled.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_texture_sRGB_decode.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_NVX_gpu_memory_info.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GL_ATI_meminfo.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_texture_compression_s3tc.
This system supports the OpenGL extension GL_EXT_texture_compression_dxt1.
This system supports the OpenGL extension GL_ANGLE_texture_compression_dxt3.
This system supports the OpenGL extension GL_ANGLE_texture_compression_dxt5.
This system DOES NOT support the OpenGL extension GLX_EXT_swap_control_tear.
AppFramework : Unable to load module vguimatsurface.so!
AppFramework : Unable to load module vguimatsurface.so!

Unable to load interface VGUI_Surface031 from vguimatsurface.so, requested from EXE.
Unable to load interface VGUI_Surface031 from vguimatsurface.so, requested from EXE.

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Egy ldd-t rá tudsz ereszteni a vguimatsurface.so-ra? (egy gyors google keresés alapján ez csak multiarch hiba, ami viszont az új kártyával is meg lesz valszeg)

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

[mate@mate Portal.2]$ ldd vguimatsurface.so
ldd: ./vguimatsurface.so: Nincs ilyen fájl vagy könyvtár

Viszont ott a bin-be.
Így se megy:
[mate@mate Portal.2]$ LD_LIBRARY_PATH=bin ./portal2.sh

Sőt:
[mate@mate Portal.2]$ LD_LIBRARY_PATH=/home/mate/Bin/Portal.2/bin ./portal2.sh

Olyan mintha a library path nem működne.
A portal2/bin -be ott a library
hiába adom ki az export library_path utvonal továbbra se találja.
Viszont az én gépemen meg működik.
A másik gyerkőc gépén se megy :(

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

LD_LIBRARY_PATH=.local/share/Steam/steamapps/common/Portal\ 2/bin/ ldd .local/share/Steam/steamapps/common/Portal\ 2/bin/vguimatsurface.so 
        linux-gate.so.1 (0xf772e000)
        libtier0.so => .local/share/Steam/steamapps/common/Portal 2/bin/libtier0.so (0xf74fe000)
        libvstdlib.so => .local/share/Steam/steamapps/common/Portal 2/bin/libvstdlib.so (0xf74b2000)
        libfontconfig.so.1 => /usr/lib/libfontconfig.so.1 (0xf7440000)
        libfreetype.so.6 => /usr/lib/libfreetype.so.6 (0xf73ad000)
        libSDL2-2.0.so.0 => .local/share/Steam/steamapps/common/Portal 2/bin/libSDL2-2.0.so.0 (0xf72cf000)
        libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0xf7289000)
        libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0xf7284000)
        libstdc++.so.6 => .local/share/Steam/steamapps/common/Portal 2/bin/libstdc++.so.6 (0xf71b1000)
        libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0xf7194000)
        libuuid.so.1 => /usr/lib/libuuid.so.1 (0xf718e000)
        /lib/ld-linux.so.2 (0x56583000)
        libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0xf6fe2000)
        libexpat.so.1 => /usr/lib/libexpat.so.1 (0xf6fb9000)
        libz.so.1 => /lib/libz.so.1 (0xf6fa2000)
        libbz2.so.1 => /usr/lib/libbz2.so.1 (0xf6f92000)
        libpng16.so.16 => /usr/lib/libpng16.so.16 (0xf6f56000)
        libgcc_s.so.1 => /lib/libgcc_s.so.1 (0xf6f3a000)

Nálam ez így néz ki... 64 bites süsü rendszer, de ugye ezek mind 32 bites libek (a vguimatsurface.so is).

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

THX!

freetype és a fontconfig hiányzott 32 bitbe

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Nekem egy MSI Twin Frozr 770 (nvidia GeForce GTX 770) ketyeg a Linuxos dobozomban es gyonyoru szepen viszi az osszes Linuxra elerheto jatekot (Borderlands 2, Mad Max, stb). Ha erdekel, letesztelem vele a Portal 2-t is. Par eve vettem kiprobalni a kolcson Oculus DK 2-t es azota szepen megy.

Meglepoen kellemes Linuxon jatszani, Steamen kb. a jatekaim negyede tamogatott nativan.

--
Pásztor János
Sole Proprietor @ Opsbears | Development Lead @ IXOLIT | Refaktor Magazin | Refactor Zone

Teszteld :)

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Kikapcsolva a vsyncet max grafikai beallitason full HD-n olyan 150-300 fps-el ment a jatek. :D

--
Pásztor János
Sole Proprietor @ Opsbears | Development Lead @ IXOLIT | Refaktor Magazin | Refactor Zone

Szia

Én a napokban vettem egy Asus Geforce 750TI 2GB DDR5 videokártyát.
https://www.asus.com/hu/Graphics-Cards/GTX750TIOC2GD5/

Ubuntu 16.10 alatt gyönyörűen (60+ fps) viszi full hd-ban még a Borderlands 2-t is.
A gépben 8GB DDR3 memória és egy Intel i5-2400 cpu van.

Remélem tudtam segíteni.

---
Egy nap 24 óra, plusz az éjszaka!

Először egy 5700-as Nvidiával vittem végig, másodszorra egy 6600-zal, amik AGP-sek voltak. Szerintem itt nem hardverhiba lesz.

☆☼♫♪♫♪☼☆
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)