3D Motor & C

 ( ispanov | 2005. január 21., péntek - 22:41 )

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Tudtok könyvet ajánlani? Van c++ könyvem ( Stanley B. Lippman: C++ először (1992)) de ha tudtok valami jobbat akkor osszátok meg velem is.

A C-t már kb 1 éve tanulom intenzíven, elötte csak ismerkedtem vele. Ahoz eddig 3 könyvet használtam
Pere László: Programozzás C nyelven és a Linux programozás voltak a használhatóbbak + mégy van egy s*ar is.
+ a devhelp könyveit (GTK, SDL....)

A gtkmm ugyanolyan jól használható mint a c-s vagy azért nem ugynaz?

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat! :D

[quote:80434b6d04="Benedicht"][quote:80434b6d04="renszarv"]Amugy a legtöbb ilyen enginehez van Java-s binding is, s úgy még egyszerübb, és OO-bb lesz az életed :)[/quote:80434b6d04]
Az Ogre-nak van c#-os, szvsz jobb. :D

Ben[/quote:80434b6d04]

Mitől jobb? Nem volt szerencsém még hozzá.

[quote:62c1a8e578="ispanov"]Tudtok könyvet ajánlani? Van c++ könyvem ( Stanley B. Lippman: C++ először (1992)) de ha tudtok valami jobbat akkor osszátok meg velem is.[/quote:62c1a8e578]

Nem ismerem ezt a konyvet, de ajanlanek meg egyet: Bjarne Stroustrup - A C++ programozasi nyelv

Grafikahoz pedig: Szirmay Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc - Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés
[url]http://www.kiskapu.hu/main.php?SHOW_BODY=termekinfo&TERMEKINFO_ID=121693201[/url]

Udv.: Ben

[quote:81e3924097="renszarv"][quote:81e3924097="Benedicht"][quote:81e3924097="renszarv"]Amugy a legtöbb ilyen enginehez van Java-s binding is, s úgy még egyszerübb, és OO-bb lesz az életed :)[/quote:81e3924097]
Az Ogre-nak van c#-os, szvsz jobb. :D

Ben[/quote:81e3924097]

Mitől jobb? Nem volt szerencsém még hozzá.[/quote:81e3924097]

Szamomra a majdnem legfontosabbat emlitenem csak: operator tulterheles. (object pascal utan majdnem elsodleges szempont nallam) Es nekem valahogy jobban "kezre all".

De 3D-s motorhoz egyenlore c++.

Szerintem.

Udv.: Ben

Hy mindenki!

Az lenne a kérdésem, hogy van e linuxra C alapú 3D motor (persze ingyenes). Én C-t tanulok, de csak C++ hoz találtam ilyesmit (pl.: OGRE). A C++ jobb 3Ds játékokat fejleszteni? Érdemes C++t tanulni?
Csak most imerkedek ezzel a témával eddig csak konzolos, GTKás és SDL-es dolgokat csinálgattam.

Hi.

[quote:9358b92d6e="ispanov"]A C++ jobb 3Ds játékokat fejleszteni?[/quote:9358b92d6e]
Ha csak a c++ -ban levo operator overloading-ra gondolsz akkor igen(es ez meg csak 1! erv a c++ mellett).

Udv.: Ben

Feltétlenül érdemes c++ -t tanulni. Csak célszerű egy kicsit az objektum-orientálás elméletét is megérteni és megtanulni tervezni a kódolás előtt, különben "összegányolódik". A játékokban szereplő entitásokat általában elég jól lehet objektumokba szervezni. Operátor overload, az valami amit legkevésbé használok c++-ban, bár tény, hogy a 3d grafikához szükséges vektorkezelésben jó hasznát lehet venni.
Egyébként ha c++ grafikus kezelőfelület kell, akkor ott a Qt, szerintem nagyon okosan felépített keretrendszere van.

Amugy a legtöbb ilyen enginehez van Java-s binding is, s úgy még egyszerübb, és OO-bb lesz az életed :)

[quote:dec421292c="renszarv"]Amugy a legtöbb ilyen enginehez van Java-s binding is, s úgy még egyszerübb, és OO-bb lesz az életed :)[/quote:dec421292c]
Az Ogre-nak van c#-os, szvsz jobb. :D

Egyebkent, szerintem elobb c-vel kellene kezdenie. Aztan ha abban mar van egy "kis" gyakorlata, akkor elkezdhet c++ konyvek utan nezelodni.

Ben

[quote:1c006e063a="Benedicht"]Egyebkent, szerintem elobb c-vel kellene kezdenie. Aztan ha abban mar van egy "kis" gyakorlata, akkor elkezdhet c++ konyvek utan nezelodni.
[/quote:1c006e063a]
Ja ha nem lett volna világos az én hozzászólásomból, igen természetesen a c++ a c után jön. Mondjuk legalább 1 félévnyi c, meg 1-2 kicsi projekt, hogy legyen némi gyakorlatod benne, és akkor jöhet a c++.

Az OO-val való ismerkedést egyébként javaslom már most elkezdeni, objektum orientált szemlélettel való tervezésből lehet c-ben is profitálni, sokat segít a programjaid átláthatóságának megtartásában. Esetleg befigyelhet egy kis UML is, nem kell túlzásba vinni, de pl egy osztálydiagram jól használható "térképnek" programozás közben. Azzal az extra profittal jár, hogy így a dokumentáció (fujjj! :D ) jó részét is le lehet egyben tudni.

[quote:4ce6e58609="XMI"][quote:4ce6e58609="Benedicht"]Egyebkent, szerintem elobb c-vel kellene kezdenie. Aztan ha abban mar van egy "kis" gyakorlata, akkor elkezdhet c++ konyvek utan nezelodni.
[/quote:4ce6e58609]
Ja ha nem lett volna világos az én hozzászólásomból, igen természetesen a c++ a c után jön. [/quote:4ce6e58609]

Nekem vilagos volt, es szerintem nem is mondtam ellen. A hozzaszolas amire reagaltam az a javat emlegette, erre mondtam en, hogy szerintem jobb ha c vel kezd. Szerintem nem mondtam neked ellent, es nem is irtam azt, hogy neked nem lenne igazad. De lehet, hogy felreerthetoen irtam. Meg egyebkent is egyetertek. :P

Udv.: Ben