A sorbanállás kultúrája (?)

Az ide most kényelmi okból nem linkelt topicban kinézett fejhallgatót (558) ma vettem át.

Az üzletben hosszú (k-val kezdődik és nagyon-t jelent hosszú) sor állt. Vártunk egy vevőre, aki szegény (turistaként az utcáról eshetett be) nem igazán tudta eldönteni, milyen hatósugarú rádiótelefont vegyen. 10+ perc. Vártunk.

Az eladók ügyesek: két sorba rendezik a vásárlókat: utcáról beeső és már csak fizető-átvevő ügyfelek.

Várunk. A két sor látványosan nő. Türelemmel viseljük.

Hölgy belép, előremegy egy üres pulthoz, vár. Nézelődik, tabletét nézegeti (almás, csak a flame kedvéért jegyzem meg), de a furcsán-rosszallóan néző arcokat nem veszi.

Sorrajutok, fizetek, átveszem, megyek.
Belép a helyemre. - Hölgyem, mi sorban állunk! - hívjuk fel figyelmét a nyilvánvalóra. Az eladó is jelzi ugyanezt kedvesen.

A hölgy sértetten kiviharzik, elrobog a Blaha Lujza tér irányába.

Másik történet.

Reggel, 4-6 (=-2) villamos. Tömeg. Járatkimaradás. Még nagyobb tömeg. Egy villamos elenged. Két villamos elenged (drága hangszerrel nem jó a tömeg).

Az utána következőre felszállnék, meg is teszem, de rendszeres az, aki akkor esik be a megállóba és betolakszik.

(Jó, a jönakövetkezős villamosvezetőtől egyszer megkérdezném, hogy ott is el kell engednem kettőt, hogy felférjek?)

Tanulság? Nincs.

Hozzászólások

"(k-val kezdődik és nagyon-t jelent hosszú)"

Kolosszális? :)

4-6-os vonalon csúcsidőben én is utálok közlekedni, szerencsére már egy ideje csak ritkán kell. De megértem azt is aki feltolakszik, alapvetően nem az ő hibája, hogy a BKK nem tudja megoldani jobban a csúcsidei közlekedést.

Nem, csak az, szinte bármire szállok, elviselhetetlen a tömeg, rendszerint az 1-es villamossal éa 7-es, 112-es, 133-as, 8E buszokkal járok, esetenként a 4-6-tal, yakorlatlag mindegy, mert mindenhol heringes doboz van. Rossz a közlekedés szervezése pl. a buszoknál - elmegy egymás után egy csoport lassú, majd egy csoport gyors busz, ahelyett, hogy felváltva közlekednének, mert így mindenki tülekedik, hogy a gyorsra szálljon, ami eleve tömve érkezik.
A 4-6-on nem tudom mit lehetne csinálni, de ha azon múlik, állítsanak be régi villamosokat is, mert tényleg gyalázat, ami ott van.

Sajnos a buszokkal nemigen lehet mit csinalni. Legtobbszor azert torlodnak fel, mert tul nagy a tomeg, es amig varnak arra, hogy mindenki felszalljon (aki tud), addig osszeernek. Es persze az emberek nem ismerik fel meg azt se, hogy az XY megalloig boven elmegy a masik busz is, mindenaron az elsonek beerkezo buszra akarnak feltulekedni, mert az ugy biztos gyorsabb (ezt foleg a hetesnel lattam sokszor, meg amikor negy kulonbozo busz jart azon a vonalon).

Amugy en ahol lehet, metrozok. Mivel ket metrovegallomashoz is kozel lakok, igy amikor felszallok, meg nincs tomeg, kenyelmesen leulok, onnatol meg mar nem _erdekel_ a tomeg.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

A baj az, hogy mindenki nagyjából ugyanakkor megy dolgozni, és ugyanakkor fejezi be a munkát. Reggel kb. 6.30-tól 8-ig minden zsúfolt. 1-2 óra körül legtöbb középiskolában befejeződik az tanítás, így akkor megint minden zsúfolt. Utána 4-6 óra körül befejeződik a munkaidő, és akkor újra kezdődik a tömeg. Néha délelőtt 10-11 körül tömegközlekedek, és akkor egyáltalán nincs tömeg.

Tanulság: az időbeosztásod rossz. :-) Keress olyan munkát, ami más időpontban kezdődik, és végződik.

Valamikor a 80-as években volt egy kezdeményezés, lépcsőzetes munkakezdés címszóval, de az emlékeim szerint nem volt túl sikeres.

Nem azt kellene tovább sűríteni, hanem megcsinálni az ötös metrót (csepeli és szentendrei hév összekötése), mert a 4-6 utazásainak nagy része gyakorlatilag arról szól, hogy egy dunai átkeléshez elviszik városnézni az utasokat Pestre. Persze lesz majd csepeli villamos hév helyett, meg Csepel felé eltérített négyes villamos, mert az Olimpia miatt az amúgy is szükséges beruházásokat végzik el, ugyebár.

No offense, de valahogy csak a 4-6-ra tudtok asszociálni, amikor én főként buszokról beszéltem, lévén azzal közlekedem 90+ %-ban. :) Azt semmiféle csepeli hév vagy metró nem oldja meg. Szinte OFF, de ha Budapesten tényleg lesz olimpia, az országból is elmegyek, nem csak a városból.

A 4-6-os utasainak nagy része legalábbis a Blaha és Petőfi híd Budai hídfő között, vagy egyetemre megy vagy épp onnan jön. Goldmannál csordultig szokott lenni a peron emberekkel, alig lehet rajta elférni. A legnagyobb bajom a 4-6-ossal a csövesek, nyáron olyan szag tud rajta lenni, hogy inkább elgyaloglok a 4-es metróig ha van időm.

"Görbület", vagy "kanyar" lesz az a k-betűs szó. ;) :)

A Blaha melletti edigitalba nem megyünk személyes átvételre du. 5 és zárás között, mert leszopjuk magunkat akkora a tömeg. Inkább +1 ezres és kihozza a futár.
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC