ISP (újra)szerződés

Sziasztok,

lassan lejár az internet-előfizetésem hűségideje az Invitelnél. Új előfizetőknek vannak kedvező ajánlatok, de én most nem vagyok az (ÁSZF):

2.3.2
6) Minden előfizetői hozzáférési pontnak csak egy előfizetője lehet. Korlátozottan cselekvőképes természetes személy utólag fizetett díjú szolgáltatásokra csak törvényes képviselőjének beleegyezésével lehet Előfizető.
7) A jelen ÁSZF alapján nyújtott szolgáltatások tekintetében új előfizető az ÁSZF 2.3.2. pontjában meghatározott olyan előfizető, aki szerződéskötést megelőző 90 napon belül bármilyen időtartamban a Szolgáltatóval megkötött hatályos előfizetői szerződéssel nem rendelkezett.

Szerintetek a feleségem lehet új előfizető, hiszen neki nem volt előfizetése?

(Mindez Pilisvörösváron, szóval nem nagy a választék...)

Hozzászólások

Általában van olyan kikötés is (leagalábbis diginél) hogy ugyanarra a címre se lehet 3 hónapon belül, nem tudom ilyen kitétel itt van-e

Szerintem az nem gond :

2. Nem vehet részt az akcióban az, aki bármely okból megszűnt - valamely szolgáltatásra vonatkozó - előfizetését a megszűnéstől számított 3 hónapon belül azonos néven vagy címen újraköti, vagy azt a vele egy háztartásban élő hozzátartozó igényli.

upc-nel ez mukodott.
Az alabbi sorrendben kell csinalni:

1. Bekottettuk masik nevre az elofizetest.
2. Bekotottetek, megkaptuk az uj elofizetoi kedvezmenyt
3. Lemondtuk a regit.

UPC-nel egyebkent szoktak adni ajanlatot ugyfel megtartasra is, lehet invitelnel is erdemes lehet beprobalkozni, hogy:
"Tul draga ez igy, uj elofizetok jobb arat kapnak, meg tudnak nezni van-e ra valami lehetoseg, hogy en is olyat kapjak mert ha nincs, akkor inkabb lemondom."

Persze mindezt kedvesen, es akkor az ugyintezo is szivesebben segit.

Egyuttal rejtett sub, mivel koltozes miatt en is inviteles leszek :(

milyen jo fejek :)
Sajnos itt a masik opcio a PR-Telecom, akik egy bolhafingnyival dragabbak...
Invitel: 60/7.5M (25/2M garantalt) 4190 /ho
PR-Telecom: 15/2M (5/0.75M garantalt) 5990 /ho (+ 500HUF/ho wifis modem berleti dija, amit a webes megrendelesnel nem lehet kivenni, akkor sem, ha te nem hasznalod a wifit rajta)

Igaz nagyon régen 6-8 éve volt, hogy az Invitelnél lejárt a hűségidőm, és váltani akartam a telekomra mert olcsóbb volt és gyorsabb. Felhívtak az Inviteltől hogy jött egy telekomos igénylés az átvezetésről, és igaz-e. Mondom igen, ez van olcsóbb, és több alapon nincs min gondolkozzak. Jött a válasz, hogy akkor küldenénk egy egyedi szerződést, jobb árakon etc. (Talán még meg is kérdezte mennyiért szerződtem és aláígért.) Napokkal később meg is jött egy vaskos boríték, amiben egy ugyan olyan szerződés volt mint a szokásos, csak jobb összeggel a végén..

Szerintem is megér egy próbát beszélni velük, hogy mit ér a jól fizető ügyfél megtartása.

Manapság nem csak új előfizetésre, hanem további hűség vállalással is megadják a jobb árat. Valszin elég telefonon egyeztetni velük hogy a jelenlegi árhoz 1 vagy esetleg 2 évet kell-e aláírni.

Kemény 500 Ft-ot sikerült lealkudnom, ami még mindig messze rosszabb mint az új előfizetői szerződés.

90 napra annyit mondtak, hogy a címen nem lehet előfizu, így a névcsere sem játszik.

Ezek nem akarják, hogy előfizetőjük legyek :(

Folyatás: az esztergomi ügyfélszolgálaton közölték, hogy nem férnek hozzá a vörösvári előfizetőkhöz :-O

Végül telefonon egy lemondással indított beszélgetésből sikerült nagyobb kedvezményt kicsikarni (valahol félúton az új, akciós ár és az eredeti között). Majd meglátjuk 3 hónap múlva (az akkori árak ismeretében), hogy jól döntöttem-e (illetve kevésbé rosszul, mert itt jól nem jár az ember).

Csak egy észrevétel a témában:
Én úgy vettem észre, hogy manapság a szolgáltatók nem díjazzák a hűséges ügyfelet. Csak a bevételre hajtanak.
Korábban ez nem volt ennyire jellemző, én is dolgoztam (igaz már elég régen) telekommunikációs cégnél és akkor ott még úgy ment, hogy a szerződéses idő letelte után a havidíjat felére mérsékelték automatikusan, csak hogy maradjon az ügyfél.
Ma ez úgy működik, hogy eladják akciósnak a szolgáltatást, majd a szerződéses idő lejárta után (pl. két év) megemelik a havidíjat. Hivatkoznak ilyenkor arra, hogy a szerződéskötéskor az akciós ár volt érvényes és lejáratkor az eredeti (magasabb) ár lesz az alkalmazandó. Ez jogilag rendben is van, csak nem a legkorrektebb. Én sem így csinálnám... persze nem vagyunk egyformák.

Az első része:
ha periódikusan (évente, két évente) 10-20% kedvezményt adsz, akkor a kitartó ügyfél
(mondjuk 10 év hűség után) már alig fizet.
(10e -> 8e -> 6.4e -> 5.1e -> 4e-> 3.3e)
Mikor éri el a küszöböt, amikor már ráfizetés?
Az új ügyfél mennyiért kapja az adott csomagot?

Szerintem ha a régi ügyfél hosszabbításnál megkapja az azonos árat (esetleg némi extra ajándék, mondjuk router, mozijegy, akármi - a beruházás megtakarítása végett) mint az új ügyfél, akkor az kerek minden oldalról. Ehhez viszont a régi Ügyfél is lesz szíves vállalni az új Ügyfélhez hasonlóan az elkötelezettséget. Nem ám úgy, hogy az ár marad, de holnap már felmondhatok. Utóbbi esetben jogosnak tartom az áremelést, hiszen a szolgáltató nem tud kalkulálni az ilyen ügyféllel...

Ehhez hozzáteszem, hogy az Ügyfelek jó része is hülye. Pl a számla mellé 3 hónapja kapja a reklámot, hogy tessék hosszabbítani erre/arra a csomagra, mert lejár a szerződést, és magasabb lesz - ezt lesz*rja, csak pampog, amikor megkapja a magasabb számlát a lejárat után...

Én csak arra gondoltam, hogy a hűséges ügyfél egyszer kap kedvezményt (pl. -50%), a szerződéses idő végén (nem folyamatosan). Természetesen, ha van kedvezőbb csomag, mint az ő régi csomagja, akkor váltson - ha akar.
De ha neki megfelel az aktuális csomag, akkor adjon kedvezőbb havidíjat a szolgáltató és határozatlan idejű legyen a szerződés. Mivel ez már biztos megtérült a szolgáltatónak. Sőt a szerződéses idő alatt többször is megtérül a szolgáltatónak. :)

Pl. én sem kértem a Telekom/T-Mobile csomagjából. Két évre kell leszerződnöm, ha nem mondom fel a lejáratkor (ennek a napját pontosan nézik!), akkor automatikusan meghosszabbítják a szerződést még két évvel. Na ez nem korrekt!! Ott is hagytam azt a szerződést.

egyszer? úgyérted élete során? vagy egyszer egy év alatt?

Azért ne vegyél mérget arra, hogy a szerződés többször megtérül a szolgáltatónak a szerződéses idő alatt. Az se biztos, hogy egyáltalán megtérül.
Nézzünk mondjuk egy (kis)kábelTV szolgálatót, aki a hálózat tulajától (aki a TV-t adja) bérli a hálózatot. Az Ügyfél fizet (nettó)4000Ft/hó az 48e/év. A modem díja mondjuk 10e egyszer. marad 38.
Az ügyfél aktiválása (értsd modem/szűrő felszerelése, végpont átadása) kiszállás nélkül 1 óra, mondjuk 5000Ft. marad 33e. Egy ügyfélre fizet a hálózat tulajának mondjuk 25%-t (1000Ft/hó) marad 21e.
Számlaküldés, könyvelés, alsó hangon 500Ft/hó marad 15e.
1250Ft/hó árrésért azért tényleg az év üzlete, nem? Kvázi 2x kell fél órát telefonos támogatást adni, már többe került, mint amennyit hoz.

Hangsúlyozom, az Ügyfél AKKOR és csak akkor érdemli meg a kedvezményes díjat, ha vállal érte hűséget.

Hívd fel az ügyfélszolgálatot, kérdezd meg tudnak e jobbat ajánlani. Meg kell mondani, ha nem , akkor elmész másik szolgáltatóhoz, mert ők jobb ajánlatot adtak.
Hidd el kapsz jobb/kedvezőbb ajánlatot.