Laptopvásárlás, garancia alapján

Laptopvásárlás előtt állunk - megint. Nagyjából a következőek a szempontok:

- ne legyen nehéz
- ne legyen drága (200k körülire lőttem be az elfogadható árat, ez valamennyire rugalmas)
- 16G ram beleférjen

Az igazi kérdés az az, hogy ennyiért van-e olyan gyártó, aki ad EU-s, de még jobb ha világgaranciát úgy, hogy ha a kolléga van valahol, akkor probléma esetén helyben foglalkozzanak vele, akár úgy, hogy ott elviszik, és később itt (vagy valahol tejesen máshol) visszakapja. Jellemzően mondjuk Párizsban elviszik, és visszakapja Marseille-ben vagy Budapesten vagy Prágában, azaz jobbára EU-n belül. Esetleg akár Svájcban is :D

Tartok tőle hogy az ilyen árkategória mellé nem jár vagy nem érdemes venni ilyen szintű garanciakezelést, de hátha.

Hogy érthetőbb legyen hogy miért kérdezek: tavaly akartunk venni viszonylag nem olcsó gépeket egy meg nem nevezett gyártó, meg nem nevezett kereskedőjétől, aki elküldte a szép listát hogy NBD garancia, blabla, X évre Y euró, miegyéb. Kérdem hogy ez érvényes az egész EU-ra? A válasz az hogy természetesen. Visszakérdeztem, hogy ez konkrétan hogyan néz ki, ha kint a gép, akkor kit kell hívni, hova viszik, hozzák, stb., na erre a kereskedő nem tudott válaszolni, hanem átpasszolt, talán egy support mérnökhöz, nem tudom. Főként azért nem, mert bő egy éve nem kaptam erre választ, és azóta már nem is érdekes.

Tehát a konkrét tapasztalat lenne a legjobb.

Hozzászólások

Bár nyakamat nem tenném rá, jó pár éve már, hogy eljöttem international cégtől. Akkoriban az alábbi gyártók játszottak ebben a ligában (kisebb-nagyobb megkötésekkel): Acer, ASUS, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo, Toshiba

Oké, aranyos hogy felsorolod a kb. összes érdemi gyártót, de pölö: "A Lenovo termékek garanciális és nem garanciális javításait egyaránt, pick-up and return szolgáltatás keretén belül üzemeltetjük Magyarország egész területén."

Igen, megtehetném hogy elkezdem egyenként hívogatni a szervizeket hogy wtf, de mivel még azt se tudták hogy milyen ram való a laptopba, bennük bízom a legkevésbé. Olyan válasz lenne hasznos, hogy az X gyártó az Y szériához adja Z nevű szolgáltatást.

Nem várom hogy helyettem keresgéljen valaki, de ha esetleg épp most vettek terméket hasonló feltételekkel, akkor szóljon.

Szerintem a Dell és az Asus vállalhat ilyen garanciát. Szvsz 200.000 körül / felett lehet olyan laptopot kapni, amihez teljes körű garancia jár - például a Dell a Latitude notebook/ultrabook családhoz vállal ilyen NBD garanciát.
Viszont az tudom, hogy annak idején (3 éve) mikor vettem az Asus N73SM laptopomat (N73SM-TY067V) az Asus vállalta rá a pickup-and-return garanciát (akkor 215.000 forintba került).
Ahogy látom, 200.000 forinttól már lehet Dell Latitude-öket vásárolni. Én rájuk tenném le a voksomat.

-
"Everything is just a matter of perspective."

Igen, az Asusról is hallottam ilyesmit. Csak ugye ilyenkor kérdés, hogy hová hajlandók küldeni a gépet. Utazó kolléga esetén probléma, hogy vagy cipeli a hibás gépet feleslegesen, vagy visszaküldi haza, vagy vár, amíg történik valami. Ez legutóbbi sokszor lehetetlen.

Barátommal fordult elő ilyen eset, egy Asus ultrabookja volt (200.000 forint feletti gép). Azt mondta, hogy alaplaphibával vitték el tőle Debrecenből, és végül a budapesti szervizükben 'javítgatták' a gépét.
Nem tudom őszintén, talán érdemes a gyártóknak egy levelet dobni arról, hogy náluk pontosan milyen garanciák vannak, és hogy néz ki a gyakorlatban. Vagy esetleg felhívni a hivatalos supportos telefont és személyesen érdeklődni.

-
"Everything is just a matter of perspective."

Garancia mellé javaslom ennek az elolvasását, böngészését:
http://www.tim.id.au/blog/tims-laptop-service-manuals/

Én például olyan laptopot nem veszek:
- aminek titkos a javítási útmutatója vagy/és
- beperelnek ha kirakod a netre vagy/és
- alkatrészt nem adnak el más szerviznek/magánembernek, csak márkaszervizben javítható a garanciaidő lejárta után is (ahol persze a notebook értékénél nagyobb javítási összeget állapítanak meg)

Ez a ceg meretetol fugg. Peldaul KKV tipikusan nem csereli le az eszkozt a garancia ido lejarta utan. Ha pedig meghibasodas tortenik ezutan, akkor fuggetlen szervizbe viszi, mert csak ott eri meg a javitas. Ha karbantartasi szerzodese van, akkor pedig az illeto ceg viszi ilyen szervizbe.

Nem egy 1-2 milliardos forgalmas ceg is ezt csinalja peldaul UPS-ek, nyomtatok eseten is.

Peldaul KKV tipikusan nem csereli le az eszkozt a garancia ido lejarta utan.

A helyzet az, hogy akár lecseréli, akár nem, laptopot munkaeszköznek úgy kell venni, hogy annyi időre vetted meg, amíg a garancia tart. Utána minden egyes nap ajándék, de ha beszarik, akkor jó esélyed van egy gazdasági totálkárra (= többe kerülne megjavítani, mint venni egy másikat), tehát nem számíthatsz rá onnantól kezdve.

Nem egyszerűbb lenne eleve a gyártótól kérdezni?
Én veszek mindenféle vackot jobbra-balra. Ha valamivel kínom van egyből megyek a gyártóhoz. Többször volt már hogy garanciát eleve a kiskereskedő/webshop/nagyáruház kihagyásával intéztem.

Ez mindig így nézett ki: Nyitottam egy hibajegyet. Aztán az alap hülyeségek után közölték hogy SAJNOS AZ ÖN TERMÉKE HIBÁS! Majd kértek egy számsort és az alapján megállapították hogy még garanciális a termék. És akkor itt változó hogy ki hogy foglalkozik a termékkel.
Olcsónak tekinthető de magyar viszonylatba 10-20e forintos cuccokra is volt hogy egyszerűen küldtek egy csere terméket pár fényképért vagy videóért hogy láthatóan hibás a termék.
Volt olyan ahol kérdezés nélkül küldtek cserét vagy alkatrészt szintén kis dolgoknál.
Volt ahol adtak egy címet hogy küld el ide aztán ők intézkednek. Itt én fogtam és elküldtem nekik a terméket ők ültek rajta majd küldtek egy újat vagy javított terméket.

Érdekességképpen megjegyzem hogy mindig a Magyarországban található cégekkel kellett a legtöbbet szarakodni. A nemzetközi cégekkel egyszerűbb volt boldogulni.

Továbbá én a metróba kutakodnék elsőnek. Szerény véleményem szerint nekik elsőosztályú az ügyfélszolgálatuk. Bár ilyen laptop és egyéb műszaki cikkek esetén limitált a kínálatuk.
Viszont nekünk mikor problémánk volt egy termékkel és a garanciáért nem ők voltak a felelősök hanem egy szervíz. Akkor mindig a nyakunkba voltak a metrósok és kérdezték hogy hogy áll az ügyintézés. Volt egy eset amikor a szervizzel nem boldogultunk. Akkor második hét után a metró közölte hogy átveszik az ügyintézést és rá 1 hétre megoldották a garanciális problémánkat.
Szóval ha esetleg az ő cégüknél érdeklődsz ilyen jellegű garanciáról szerintem tudnak segíteni.

Dell Latitude.

Nekem E6520-am van(i5, 8gb, 128gb ssd). tökéletes, csak sajnos nehéz.
De a Latitude-okra nagyon jó a garancia. Ha jól emlékszem 3 évre kapsz one-business-day garanciát, ami azt jelenti, hogy a bejelentéstől számítva 1 napon belül meg kell csinálniuk/cserélniük.
De nemhiszem, hogy szétmennének olyan könnyen, mert én ezt márt ejtettem le, öntöttem le vízzel és emotion-nel is, de nem lett semmi baja, igaz a mil-std-810g benne van.

Igen, az pont ugyanaz a kategória, mint a Thinkpad T-széria. Árban is...

Amúgy én nem vennék 200 rugóért új laptopot. Vagy vennék 100-ért egy egyszerhasználatosat, amiért nem kár, vagy vennék 300+-ért egy jót újonnan, vagy vennék 120-150-ért egy használt jót. Mondjuk magam ez utóbbi taktikát választottam: vettem egyévesen egy T410-et, ~150 körül (ez ugye az újkori árának a fele volt). Konkrétan negyedik éve nyúzom...

A legújabb feljelmények szerint a 300+-os lesz, mert a 200-as is olan hogy plusz OS, plusz ofisz, plusz anyámkínja, sőt, plusz memória, mert sok csak 4G-val van, így százalékosan nem rettenet különbség a plusz kb. 120k. Főként mert nem akarok nehezet venni, és a súly hiányát meg kell fizetni.

Az NBD csak országhatáron belül működik.
Ha nemzetközi kell, akkor INBD supportot kell kötni (International Next Business Day)
http://www.dell.com/downloads/emea/services/uk/en/INBD%20Warranty%20SOW…

Szerintem erre a fenti keret nagyon halvány lesz, egy NBD-s Latitude legalja talán belefér a 200k-ba, de INBD-vel aligha.

A Dell Latitude szériából találsz magadnak elfogadhatót. Mondjuk nem írtad, hogy bruttó, vagy nettó, de Bruttó 200 körül indulnak. Legalább 3 év helyszíni garancia van rájuk. Kitűnően működött az ügyintézés, amikor a Franciaországban vásárolt laptopokat javítani kellett.

Dell-t inkább ne. Többnyire elviszik a gépet azzal, hogy csere lesz, de ez hetekbe/hónapokba telik. Persze csak ha Latitude. A konzumer széria alapból sz*pás.

A helyedben inkább abba az irányba indulnék el, hogy:
- ami csak lehet, az legyen felhőben/svn/git/stb. helyeken
- eleve felhő alapú szolgáltatásokathasználjatok (kb. mint a Chromebook)
- a meghibásodott gép helyett azonnal vegyetek újat

Szerintem ez a legolcsóbb megoldás (ha számít a kiesett munkaórák miatti veszteség is).

Ez Latitude esetében biztos, hogy nem így van. Volt már velük több garanciális ügyem, a hibabejelentés után másnap megjelent a megbeszélt helyen és időben, és akár egy alaplapcserével is kb. 1 óra alatt végzett a szervizes.
HP-nál az alaplapcsere 2 hét volt (és nekem kellett bevinnem a központba)
Lenovoval nincs tapasztalatom, de nem hallottam róluk jókat (szintén hetekre a szervizben dekkoló gépek)
a többi gyártó meg konzumer kategória (Asus, Acer, MSI, stb.), ha nem eshet ki a meló, akkor szóba sem jöhetnek, főleg, amelyiknek nincs hazai szervize
Ezzel viszont egyetértek: "- a meghibásodott gép helyett azonnal vegyetek újat. Szerintem ez a legolcsóbb megoldás (ha számít a kiesett munkaórák miatti veszteség is)."

Alapvetően az számít, hogy mivel a kolléga road warrior (és lehet hogy többen is lesznek), ezért minden apró szirszart hatványozottan nehéz intézni. Az új gép se tökéletes megoldás (gondoltam erre is, csináljuk is, vannak pool laptopok), mert teszem azt nyomor estén postázgatni szállodából vagy szállodába nem mindig egyértelmű. Ha ezt a gyártó intézi, akkor ez MVP.

Nagyjából azt próbálom belőni hogy megéri-e drágább gépet (szolgáltatást) venni avagy sem. Elvileg a környezet olyan, hogy ha a windows felbootolt, akkor onnan kezdve már mindent elér, megtalál és/vagy vissza tud tölteni a gépére.

Latitude-nél tényleg házhoz jönnek és helyben cserélik az alkatrészt.
A titok egyébként annyi, hogy mielőtt megveszed meg kell érdeklődni, hogy az adott laptopon ki intézi a garit. Az értékesítő, vagy a dell maga. Vagyis, hogy a dell kiküld egy szerviz cégtől egy embert aki megjavítja, vagy viheted vissza a forgalmazóhoz és várhatsz rá heteket amíg elkészül.

Egyébként én is elégedett Dell felhasználó vagyok. :)

Látom itt a széria tekintetében nagyok a szélsőségek. Vostro-val mi bajotok? Olcsóbb, mint a Latitude, és szerintem nem is rossz. Vékony, könnyű, ennek ellenére van benne rj45-port. Két hátrány viszont van: fényes a kijelzője és nincs rajta bill világítás. Bár az újabbakban mintha matt kijelzőt láttam volna.

Hát nem tudom. Világ életemben Dell Latitude és HP Elitbook volt a kezem alatt és rövid ideig Thinkpad T. Most is van mindkettőből.
3+ évig ezek mellett volt egy a 15R-es szériából is, amit alig egy éve raktam le. Folyamatosan ment, szinte éjjel nappal, sokszor hordtam is. A műanyag felület megkezdett kopni, de nem volt gond vele egy memória hiba kivételével.
Dell support telefonos egyeztetés után elfogadta, hogy leteszteltem és tényleg rossz. Leküldtek futárral egy memória modult a hibás helyett 2 nap alatt és kicseréltem magamnak. Így kértem tőlük, hogy ne kelljen a gépet küldözgetni. Korrekt volt.
Nem állítom, hogy alaplap, vagy kijelző cserénél is megtették volna, de ezt meg lehetett velük beszélni.
Ettől függetlenül továbbra is csak az Latitude/Elitebook/Thinkpad utódokat venném és veszem is amíg lesznek.

Saját tapasztalatból szintén a Dell-t javaslom.
5-6 esetben kellett hozzájuk fordulnunk az elmúlt években, és a NBD garanciásat (Latitude, Precision, régen a Studio széria is) telefonon bejelentve a helpdesk beazonosította a hibás alkatrészt, lerendeli a hollandiai központból, onnan éjjel a DHL hozza, és másnak már itt van a magyar szerviznél, az aznap vagy másnap kiszáll az általad megadott tetszőleges címre, és ott fél óra alatt kicseréli, amit kell. Ez optimális esetben tényleg bejelentést követő munkanap megtörtént, néha csúszott a második napra.
Ha utaztok a készülékkel, akkor van (volt) nekik egy warranty transfer form, amivel a célországba át lehet jelentkeztetni a készüléket. Ennek lényege, hogy az ottani szerviz adatbázisába is bekerüljön a laptop alkatrészlistája, hogy ha ott fordulsz a szervizhez, akkor ők is tudjanak hozzá rendelni alkatrészt, akár lokalizációtól függőt is (pl. billentyűzet). Ezt az utóbbi években nem kellett használnunk, de pár éve még így ment.

Szóval Dell:

http://www.dell.com/learn/hu/hu/hudhs1/campaigns/services-page-ec-emea?…

"Nemzetközi szerviz
A Nemzetközi Szervizprogram a vásárlás országán kívüli tartózkodás esetére biztosít szervizt és támogatást az ügyfél hordozható Dell számítógépéhez. Ez a szolgáltatás csak a Dell által támogatott országokban érhető el, ezek listája ezen a webhelyen olvasható. http://www.dell.com/globaltagtransfer.(angolul)"

Hurrá.

http://www.dell.com/support/assets-transfer/hu/hu/hudhs1#/Identify

"If you’ve recently purchased or obtained a used Dell product or moved to another country, you’ll need to complete the ownership and warranty transfer process to receive in-warranty support services. Generally, the transfer process takes up to 7 business days, but international transfers can take up to 10 business days, so it’s a good idea to transfer the warranty before you actually need support."

Ezzel már eleve kitörölhetem. Pláne hogy a lenti PDF-ben 30 napot írtak, hogy annyival kell előre szólni, az alatt a kolléga már két országot megjár.

Továbbá: "EMEA Channel Led Countries Tag Transfer: For tag transfers to these countries please refer to Policy and Process Guide"

Mi az a "EMEA Channel Led Countries"? Külön-külön értem a szavakat, de így egybe...

A guide: http://i.dell.com/sites/content/DellMicroContent/eSupport_Retail_Messag…

"EMEA Channel Led Countries where Dell Branded Services (DBS) are available:
Algeria, Angola, Azerbaijan, Bahrain, Botswana, Bulgaria, Côte d'Ivoire, Croatia" ... és még sokan mások. Köztük Magyarország, de hiányzik Franciaország, Németország, meg egy csomó, számunkra fontos ország.

Igen, hívtam a nullahatnyolcvanas számot, de többnyire foglalt, egyszer meg kapcsolt ugyan, de álmosító sistergésen kívül más nem hallatszott.

Oké, lehet hogy benéztem valamit, nem lehetetlen, de na, nem annyira fényes a helyzet mint reméltem.

Na, most kicsöng...
A hivatalos válasz, kár hogy nem vettem fel:

- erre nem tudok egyértelmű választ adni
- volt már hogy Indonéziában helyben javították, de Németországból, Angliából be kellett küldeni Nyíregyházára
- attól függ hogy ki kezeli az ügyet

És nagyjából ilyenek. Tehát kb. semmi előnyünk nem származik a Dell supportból.

Ezek mögött a telefonvonalak mögött r=1bit arcok ülnek. Amire találnak választ a knowledge base-ben, arra tudnak válaszolni. Szerintem a kérdéseddel valami értelmesebb embert kéne megkeresned. Magyarországi disztribútornál vagy nagyobb partnercégnél érdeklődnék.

Ez most olyan volt, hogy ha van rajtam sapka az a baj, ha nincs, az a baj. Ezt a "Magyarországi disztribútornál vagy nagyobb partnercégnél érdeklődnék." dolgot eljátszottam, a kereskedő nagy arccal letolta a weblapról felolvasott szöveget. És amikor rákérdeztem, hogy oké, de ha a szajré kint van egy németországi cégnél, akkor kit kell hívni, érvényes-e a blabla meg egyáltalán, na, akkor passzolt tovább, és ekkor (se) kaptam választ. Oké, az csak másfél milliós gép lett volna, nekünk sok, nekik meg nem éri meg ennyiért felvenni a telefont, értem. Nem dell volt, de kb. egykutya.

A helpdesk meg nem úgy tűnt mint aki nem tudja miről beszél. Ha meg ennyire lúzer a dell, akkor végképp nem akarok náluk vásárolni, még egy nyomorult laptopot se. Amit linkeltem dolgokat, azok se egyértelműek, plusz van eleve 404-es link is, szóval hagyjuk.

Azt meg végképp nem fogom csinálni, hogy én, mint fizető ügyfél, azzal töltsem az időt, hogy a support helyett dolgozzak. Elég volt ezt a levonóval eljátszani.