A mobilporszívó a világ egyik legnagyobb találmánya. Egészen addig, amíg az akkupakk jó benne. A kedvenc Electrolux ZB2901-esem mostanában azt csinálja, hogy indítás után 5-10 másodpercig működik, majd kikapcsol. Gondolom az akkupakk a végét járja. A motor az induláskor nagy áramot vesz fel, amit már nem bír és az elektronika lekapcsolja.
Na szóval, 1,2 voltos, 1300 mAh-s NiMH tölthető elemből (ha úgy tetszik akkuból) van benne 10 darab. Kicserélném őket, de nincs nagy tapasztalatom ezekkel. Gondolom nem mindegy, hogy milyet veszek. Úgy értem, hogy gondolom más való egy távirányítóba, ahol alkalomszerűen kis áramot kell leadni, meg más egy porszívóba, ahol hosszabb távon kell produkálni a delejt.
A motor egy standard 540-es brushed motornak látszik. A kérdés az, hogy vajon ebbe milyen itthon is beszerezhető akku lenne a legjobb. A könnyű cserélhetőség miatt a forrfüles lenne az ideális.
Tippeket kérek :)
- 8134 megtekintés
Hozzászólások
https://www.akku-elem.hu/ én innen rendeltem
https://www.akku-elem.hu/1600mAh-AA-ipari-akkumul-torcella-Ni-MH.html ezt a típust, előtte egyeztettem velük, hogy jó lesz-e a porszívóba (szintén Electrolux).
Idézet az oldalról: "Szervizünk igény szerint 3, 5, vagy 7 mm széles forrszalagból forrasztható felületet alakít ki rá, vagy műszaki rajz, minta alapján tetszés szerint konfigurálva akkumulátorpakkba szereli."
Gyorsak, pontosak, korrektek.
Egy Zepter akkus porszívóba is innen rendeltem.
Mind a két porszívó tökéletesen működik.
Az Elektrolux pontos típusa most nem jut eszembe (édesanyámé) nincs külön kivehető morzsaporszívó része.
Egyetlen dologgal szívattam meg magam.
Szétszedtem a motorházat ahol megtaláltam a 10 akkut, megrendeltem beszereltem és mégse működött.
Bármennyit is töltöttük, 5-10 másodpercig működött.
Elkezdtem nézegetni az áramköri lapját és feltűnt, hogy túl sok vezeték megy a nyél felé.
Szétszedtem és kiderült, hogy még ott is volt 5 akku, miután ezeket is kicseréltem jobb lett mint újkorában.
Édesanyám elvitte a márka szervizbe mielőtt hozzám került volna, ott azt mondták javíthatatlan vegyen másikat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gyorsak, pontosak, korrektek."
Fasza, akkor megnézem náluk.
"Szétszedtem a motorházat ahol megtaláltam a 10 akkut, megrendeltem beszereltem és mégse működött.
Bármennyit is töltöttük, 5-10 másodpercig működött.
Elkezdtem nézegetni az áramköri lapját és feltűnt, hogy túl sok vezeték megy a nyél felé.
Szétszedtem és kiderült, hogy még ott is volt 5 akku, miután ezeket is kicseréltem jobb lett mint újkorában."
Jaja, ennek is van a nyelében 4 darab. Meg 6 a "fejében". Összesen 10.
"Édesanyám elvitte a márka szervizbe mielőtt hozzám került volna, ott azt mondták javíthatatlan vegyen másikat."
Ezeket már a múltkori eset után meg sem próbálom. Persze, vegyek újat! 35 ezer forint. A javítás meg egy 10-es. Nem vagyok szarevő, de nem szeretem kidobni azt, ami egyébként jó, csak egy kopó, használódó alkatrészt kell benne cserélni. ;)
Az 1300-as helyett érdemes nagyobb kapacitásút venni? Vagy célszerű a gyárinál maradni?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az 1300-as helyett érdemes nagyobb kapacitásút venni? Vagy célszerű a gyárinál maradni?"
Azért vettem az 1600-ast mert nem találtam 1300-ast, ezért is hívtam fel őket előzetesen, hogy nem gond-e a nagyobb kapacitás, azt mondták, hogy nem.
A működés közbeni tapasztalat az az, hogy a töltöttséget jelző lámpa sosem jelzi azt, hogy teljesen fel lenne töltve, de édesanyám szerint most tovább működik egy feltöltéssel, mint a gyári akkukkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eléggé standardizált a NiMH töltése (dV, hőmérsékletemelkedés), nagy gond nem lehet belőle. Akár Ready to Use-okat (eneloop, varta) is tehetsz bele.
Olcsó cella viszont kinyiffanhat hamarabb.
Egyébként ez az "ipari" egy nagy humbuk, legalábbis ezeknél biztosan. LiIon akkuknál van olyan ami nagyobb áramot képes leadni, NiMH-nál a nagyobb márkák már rég ilyenekkel nyomulnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en evek ota 2000mAh- es afelettieket hasznalok (tovabb birja), az ipari itt arra ertendo, h meg a gyarto se merte bevallalni a nevet vele ugyh egyenkek lett es valszeg kozelebb volt a 900mAh-oz ujkoraban mint a feltuntetetthez, dehat legalabb olcso volt a gyartonak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nekem is határozottan ez az érzésem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Akár Ready to Use-okat (eneloop, varta) is tehetsz bele."
Ma baktatok az ALDI-ban a polcok közt, hát mi van éppen akcióban? Tölthető AA és AAA akkuk. 250 forint volt darabjuk (1000 pénz egy csomag). Úgyhogy vettem egy kazallal.
Az AA 2300 mAh-s. Ready to Use típust vettem belőlük. Kép itt. Egy próbát megérhet? Vagy ezzel esélytelen? Nem kidobott pénz, mert máshova is van helye.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem raknám bele ki tudja meddig állt a polcon vagy a raktárba.
A töltő elektronika balancer vagy közvetlen 2 kábel megy a nyákra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezérelt töltés. Ha feltölt, akkor átáll csepptöltésre.
Az akku csomagolása szerint 2014. 06. havi gyártás.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ready2Use-nak mindegy, kicsi az önkisülése, állhat a polcon. De rámérhetsz, illetve kipróbálhatod valamiben, még kéne legyen benne legalább 50% töltés.
A töltésük ugyanaz mint a normális akkuknak, baja nem lehet, én kipróbálnám.
A Lidl-ös Tronic cuccok jók, árban ugyanez mint amit te vettél.
Forrasztófület meg valahol helyben is biztos hegeszt valaki ha nem akarsz kínlódni vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ready2Use-nak mindegy, kicsi az önkisülése, állhat a polcon. De rámérhetsz, illetve kipróbálhatod valamiben, még kéne legyen benne legalább 50% töltés."
Teljesen jónak tűnnek. Az AAA méretűeket mozgásérzékelős lámpába tettem, fényereje meggyőző. Hogy meddig bírja, az majd kiderül.
"Forrasztófület meg valahol helyben is biztos hegeszt valaki ha nem akarsz kínlódni vele."
Na, ez még egy érdekes menet lesz. Gondolom forrasztani az akkukat közvetlenül ne próbáljam, mert tönkremegy a hőtől?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáld ki egy lepukkant elemen. Nem annyira veszélyes mint inkább kín. Egy kicsit meg is smirglizheted.
Amit biztos nem jó ötlet forrasztani az a lítiumos cucc, gombelem included. Ponthegesztésnél gyakorlatilag nincs ideje bemelegedni ellentétben a forrasztással.
Belinkelem mert érdekes: http://danyk.cz/test_aku_en.html
Rámértem én is egy párra, LiIon-nál is simán kiszűrhető az amiben nincs anyag csak fals címke.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lemértem. Az AA méretűek 29 grammot nyomnak. Legalább tömegben jónak tűnnek a táblázat szerint. Ugyanekkora (AA) noname kínai (napelemes kerti útfényben volt) 16 gramm.
Az AAA méretű 12 gramm, pont annyi mint az itthon levő 1000 mAh-s Varta "Ready to use" :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fentebb említett akku-elem.hu-t ajánlom. Vagy ha nem tudsz eljutni hozzájuk, keress argon védőgázas ponthegesztő embert, megpöttyözi neked egy pillanat alatt, ha rá tud fogni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, de Győrből ez egy kicsit bajos. Helyben pedig nem tudok senkit.
Első körben megpróbálom pákával. Ha nem megy, akkor rendelek onnan füleset.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem először forrasztottam pillanatpákával, eddig soha semmi gond nem volt.
Óvatosan, gyorsan, hogy ne melegítsd túl az akkut és jó lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, nem volt vészes. Elkészült, működik. A töltés kérdéses, de szerintem azzal sem lesz gond.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olyan vészes a forrasztás, de nem árt hozzá egy nagyobb teljesítményű páka, hogy gyorsan tudd csinálni, mert a melegítés tényleg nem tesz jót a celláknak. Mivel újak, valamilyen egyszerű forrasztóvízzel szerintem szépen meg lehet csinálni, de az kellhet hozzá, mert a folyasztószerekkel töltött ón tapasztalatom szerint lassabban fejti ki a hatását, tovább kell melegíteni.
Én a rézötvözeteket, krómozott, nikkelezett felületeket foszforsav alapú rozsdamaróval (ro55) szoktam előkezelni, azzal még a viszonylag oxidos, maródott dolgokat is elég jól lehet forrasztani. Vigyázni kell azonban, hogy egyrészt csak kevés kell belőle, másrészt a maradékait érdemes gondosan eltávolítani, mert a légnedvességgel lassan tovább dolgozik, egyrészt vezető massza lesz belőle, másrészt korrodál. Szóval ezt csak akkor ajánlom, ha nincs forrasztóvíz kéznél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 a cégnek.
"Édesanyám elvitte a márka szervizbe mielőtt hozzám került volna, ott azt mondták javíthatatlan vegyen másikat."
Bírom ezeket a szervizeket, tisztelet a kivételnek. Ilyenkor nosztalgikus emlékeim vannak a háztartásigép szerelőről, aki egy pár bontott szénkefe cseréért 30 körül kért, vagy a hűtő javíthatatlan, mert a kijelzője rossz és beszerezhetetlen szöveggel köszönt el a házigazdástól. Utóbbi egy alsós gyermek által is könnyen lemaratható kis méretű nyák lap volt, természetesen hibátlan és rajta 5 db LED és 2 db mikrokapcsoló. A hűtő hibája meg egy pár száz forintos NTC szonda cserével utólag javítva lett. A 30-35 ezer forintért szakszervizben inkább meg nem javíttatott 32"-os, belső lemezre rögzítős LG LCD TV nem is a kedvencem, amiben egyetlen táp kondit kellett cserélni és évek óta működik, hanem az a hasonló készülék, amin csak a csatlakozót kellett volna visszadugni a helyére a 25 K-ért kiajánlott PCB csere helyett.
Vagy az autó utastér ventilátor fordulatszám szabályzó előtét ellenállását NEM márkaszervizben 16K + 6K munkadíjért cserélnék után gyártottra, holott egy 80 Ft-ért vett mikrotempet kellett csak kicserélni a középkonzolból két csavarral kiszedhető eredeti alkatrészből.
Tudom, meg kell élnie valamiből neki is. Fogyasztói társadalom... vegyünk újat.
De ez mind olyan hiba volt, amit egyszerűen , gyorsan és jól javíthattak volna olcsó alkatrésszel és ha elkéri ugyan azt a munkadíjat a javításra az ember még hálásan ki is fizette volna neki.
Jó érzés olvasni, hogy vannak műszakilag nem analfabéta emberek, akik hozzá mernek nyúlni ilyesmihez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
400W-os ipari motor átkötése 230V-ra:
4.000Ft munkadíj + 6000Ft az alkatrész kösz inkább megoldom magam csillagból deltába átraktam 16uf-es üzemi kondi rá vezeték + villás dugó kijött 1500Ft-ból köszöni jól van.
CRT tv nem kapcsol be:
ajánlat másik tv 20.000Ft-ért hazamentem szétkaptam tápot át kondiztam fólia szakadást javítottam eltérítō ic-t cseréltem ez is köszöni jól van 1 éve.
Led sor meghajtó inverter beázott nem javírható (egy új kb 40.000Ft):
pedig igen 1 kondi 4 dioda 2 tranzistor 1 bizti azóta is megy.
Videómagnó dobjam ki mert nem éri meg a javitani:
1db 50V-os 1uf-es elko halt meg benne.
Én ezek után elōveszem a pákát meg a multimétert és amennyi idōt elbasznák a szerelōnél inkább megcsinálom saját magam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még vannak. Kíváncsi vagyok a most nevelkedő "maker" nemzedékből mi lesz 15-20 év múlva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó kérdés.
Kortünet:
-Tegnap a pizzafutár felhívott, hogy rosszul írták fel neki a címet, de már a lépcsőháznál van, de az emelettel nem boldogul. Római ötös volt.
-Egyik ismerős mondja, hogy nem érti hogy működhet a mobilos internet, mert legalább 100-as net kell csak a youtube-ra, és tényleg elképzelhetetlen, hogy ezek a 10-es körüli netek telefonon életképesek...
:)
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogyasztói társadalom 2.0? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni