note to self : Blender, mint prezentációs eszköz

(Prezi-szerű prezentáció, Blenderben megoldva - POC itt)

1. Blender Game engine

2. Scene setup

3. Kamera LocRot(Scale?) keyframe-ek a slideoknál

4. Python script (léptet a keyframe-ek között) :


import bge
cont = bge.logic.getCurrentController()
own = cont.owner

maxFrame = 60
act = cont.actuators["switchSlidesAction"]

if cont.sensors["slideSwitchSensor"].positive:
    act.mode = bge.logic.KX_ACTIONACT_PLAY
    currentslide = act.frameEnd
    if currentslide >= maxFrame:
        currentslide = 1 
    act.frameStart = currentslide
    act.frameEnd = currentslide + 20
 
    act.frame = currentslide
    cont.activate(act)

5. Game Logic:
Setup for Blender "slideshow"

Valószínűleg van rajta mit csiszolni – gyanítom, hogy:
- nem kell az animáció hosszát beleírni a scriptbe,
- elő lehet keríteni kulturált módon a következő keyframe-et is,
- talán ennél szofisztikáltabb irányítást is kaphatna.

Hozzászólások

Anno én is játszottam vele, youtube-on meg talán blenderartists.org-on van egy-egy hasonló dolog.

A legnagyobb bajom az volt vele, hogy a sima szövegeket nagyon pixelesen jelenítette meg és nem sikerült rávenni, hogy jó legyen. Képként vagy mesh-ként berakva meg nem szerkeszthető...

Nálam is pixeles, még mesh-sé is alakítva (anélkül még materialt sem tudtam neki adni) - gyanítom, hogy a szerkeszthetőség kikerülhető, ha az engine indulásakor görbéztetjük át a szöveget.
A pixelesség érdekes - hiába állítom be az AA samplest, gyakorlatilag semmi foganatja.

int getRandomNumber() { return 4; }  // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű.  xkcd

Most találtam, így már nem pixeles mesh-ként, de sima szövegként még mindig használhatatlan.
https://blender.stackexchange.com/questions/8924/it-is-possible-to-use-…

(A User Preferences -ben kell átállítani, elmenteni, és újraindítani a Blender-t.)

A mesh-é alakítás induláskor jó ötletnek hangzik, mennyire lenne megoldható?

Anno összehoztam egy scriptet, aminek csak meg kell adni, hogy melyik objektumnak melyik action-ja mettől meddig jelenjen meg; illetve lehet egyszerre több dolgot is lehet animálni (amik egymás alatt vannak azok egymás után jönnek, amik egymás mellet azok egyszerre):
http://pastebin.com/APVqZ6KQ
(Nem tudom mennyire jó, a Blender Python API-járól én nem találtam jó dokumentációt.)
(balra-jobbra nyíl / szóköz léptet, WASDQE-vel lehet mozogni, balshift-WASDQE-vel forogni, J-vel meg sárga labdákat kilőni :-) )
Blend file: https://www.dropbox.com/s/w15vo601enoxi6f/extraprezi.blend?dl=0

Nekem az tetszett nagyon, hogy (elvileg) megoldható, hogy egy webkamera képét élőbe textúraként lehet használni:
https://www.youtube.com/watch?v=lwi-2nXH3vc
Valami ilyesmi párszor már jól jött volna.

Próbálkoztam az AA beállítással, de a standalone playerben sem működött - szerintem Intel processzor esetén csak anonim alkoholistákat ad hozzá a scene-hez :-/

A mesh-sé alakítás szerintem egyszerűen megoldható, de a fenti 15 soron túl én sem foglalkoztam a Python API-val: szerintem egy Always sensorral kellene játszani, ami egy python controllerben loopol végig a szöveg objektumokon. Azt csak gyanítom, hogy a mesh-sé alakítás elérhető a bge-ből.

int getRandomNumber() { return 4; }  // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű.  xkcd

Blendert tudom, hogy khm... kisse szokni kell :) amugy a fenti ize offlile, nekem kicsit 3D-s volt, bar valoban nem tulcsicsazott. Persze, egy Blendert kitanulni sokkal jobb kihivas, veszely es izgalom, meg ilyesmi. En is nekiugrottam amugy parszor (3-4 eve...) de csak ugy jatszani vele, nos, a Blender nem olyan.