7/24 ugyfelszolgalattal rendelkezo domain regisztrator kerestetik

Udv!

Keresek olyan domain regisztratort, ahol 24 oras ugyfelszolgalat van (illetve aki esetleg az altala elkovetett hibakert vallalja a felelosseget).

Koszi.

Hozzászólások

Miért kell 7/24-es ügyfélszolgálat domain regisztrátoroknál ?

Egy picit off téma, de talán a felelősséghez hozzátartozik.
Számtalanszor találkoztam olyan oldaltulajdonossal, aki reklamált és felháborodva kártérítést követelt a szolgáltatójától, mert az általa aláírt szerződében vállalt 99,9%-os vállalt rendelkezésre állás mellett, az egy pizza áráért vett éves szolgáltatása pár órás karbantartás miatt állt. Mindezt havi 200-500 közötti egyedi látogatóval rendelkező oldalnál. WTF?!

Szóval értem én, hogy 7/24/365, de indokolt? Szerintem bármelyik nagyobb domain szolgáltatónak van olyan stabil infrastruktúrája, hogy bátran viheted oda a domaineket.

Nekem nem ilyen gondom van, hanem olyan, hogy az osszes domainem adminisztrativ es technikai kapcsolattartojat megvaltoztattak, es honapok alatt sem sikerult elernem, hogy visszaallitsak. Szerintuk ezert nekem kellene fizetni minden domainert, noha nem allitottam at az O partnerceguk adataira ezeket az adatokat. Voltak kieseseik is, de azok tulelhetoek voltak.

A 7/24 ugyfelszolgalat nyilvan nem erre kell. Lejar holnap naluk egy domainem, es bar naluk egy klikkre meg tudnam hosszabbitani, elkezdenem inkabb elvinni a domaineket egy masikhoz.

Igen, persze, d.o.t.r.o.l.l. a nevuk. A gond leginkabb az volt, hogy honapokon keresztul irtak / mondtak, hogy 1 napon belul keszen lesz, aztan ugy 1 honapja talalta ki az ugyintezo, hogy meg sem tudjak csinalni, csak ha kitoltok valamit, illetve fizetek minden domainert... .

Ha holnap jár le, akkor már úgysem fogod átvinni máshoz, mert az ISZT csak munkaidőben véglegesíti tudtommal az átreget, ami leghamarabb hétfő napközben lesz, és annak a regisztrátornak számlázza ki a hosszabbítást, akinél aznap reggel volt. (fenntartom a tévedés jogát, ha az elmúlt 1-2 évben ezen változott valami, azóta nem dolgozom regisztrátornál)

UPD: ha a dr-nél az a default, hogy felmondják, ha nem jelzel nekik külön, és valóban megteszik ma, de a dns-ekből nem irtják ki, akkor a következő napokban bárki máshoz átregisztrálhatod, és akkor emlékeim szerint oda számláz az ISZT és kiesés nélkül megúszod (feltéve, ha az eddigi dns-ekből nem törli őket a dr tényleg addig)

A fenntartási dijat elvileg erre fizeted, hogy ha ilyen jellegű kérésed van, akkor azt megcsinálják. Az ISZT meg csak munkanap dolgozik, így az átkérést is leghamarabb holnap billentik át. Ha szerencséd van, akkor az előző regisztrátor nem úgy mondja fel a domaint, hogy a azonnal gyalulja, így holnap még talán működni fognak.
kb. hány domainről van szó? Ha nem 100+-os tétel, akkor lehet, hogy tudok segíteni. Habár hivatalosan nincs 7!24-es ügyfélszolgálatunk.

Ha holnap jár le, akor az a legegyszerűbb, amit andrej_ írt. Kifizeted ott a meghosszabítást, utána oda viszed, ahová akarod, az új regisztrátor csak az átregisztráció költségét számolhatja fel, amit pluszban úgy is mindenképp ki kellene fizetned, hael akarod vinni a domaint.

Hogy mit számolhat fel azt nem szabja meg neki senki. Nem egy helyen láttam, bár talán már változott a gyarkolat, hogy amikor átvitted a domaint akkor indult az 1 év és ettől függetlenül még átreg díj is előfordulhatott. Volt aki ilyen helyről hozott domaint hozzánk és nagyon nehéz volt neki elmagyarázni, hogy hiába fizette ki ott X dátumig, hogy ha a hureges dátum X-5 hónapos és itt pedig aszerint megy a biznisz, pont azért hogy ne legyen később kavarás.

Ez regisztrátor független ügy. Ha "elállítódik" bármi egy domainen az jellemzően nem véletlen és pl. a huregben legfeljebb névszervert lehet átklikkelni, minden máshoz kérik a papírokat vagy talán most már nem kérik, de attól még neked hitelt érdemlően tudnod kell bizonyítani hogy mit változtattál. Ha meg beüt vmi tech malőr, azt illik javítani problémázás nélkül.

Off: Nekünk olyan üffeleink vannak, hogy vasárnap este felhív, h: "már napok óta blabla". Itt szoktam leállíani, ha már napok óta van vmi nyűgje, amitől effektíve tud működni, akkor az nem fontos annyira, h vasárnap este azzal kelljen bigyóznom, legyen hétfő munkaidőben. :)

Ezt bármelyik ISP-nél megkapod, ha arra porcosodik, hogy hajnal 2-kor is legyen, aki felveszi a telefont.
De jellemzően ezeken a helyeken is csökkentett módban megy az éjszaka. Közel sem biztos, hogy
- nem kell fél órát várnod, hogy ügyintézőhöz kerülj. Mert esetleg 2 kezelő van éjszakára, és mindkettő éppen beszél,
- tudnak érdemben kezdeni bármit a problémáddal (max. nyitnak egy ticket-et, mást nagyon úgysem tudnak tenni, mivel éjjel a rendszergazdák, és hostmasterek is alszanak)

Ez a 7/24-es ügyfélszolgálat a "nagyoknál" (ISP-k), is csak azért van, hogy legyen. De ilyenkor se dolgozik az adott cégnél 5-6 embernél több, a biztonsági őröket is beleértve, ergo másnap reggelnél előbb úgyse foglalkozik a problémáddal senki. A készenlétes rendszergazdát biztos, hogy nem fogják felkelteni azért, hogy a zónában valamit módosítson.

Le kéne már jönni erről a 7/24 fétisről. :(

Kicsit a felelősség dolgot is azért megvilágítanám, főleg technikai oldalról. Alaphelyzet, hogy van egy bármilyen domain amit egy cég kezel és ő adja a földrajzilag eléggé redundáns névszervereket is, mondjuk rögtön 3db-ot. A domainhez van egy bármilyen helyen levelezés, egy másik helyen weboldal és a doamin tulaj telephelyén lévő akármiket (pl. RDP, Intranet vagy bármi hasonlatos). Igencsak nehéz lesz minden egyes hibánál végigzongorázni, hogy egy adott ISP csomagvesztése vagy DNS bohóckodása volt-e a ludas vagy mondjuk a weboldalnak a tárhelyet szolgáltató. Ugyanez pepitában, amikor a telephelyi netkapcsolat döccen be. Utólag persze sokminden végigzongorázható, hogy mi történt, de ehhez olyan szintű monitoringot kell összerakni (több helyre...) és itt jön a monitoring figyelő monitoring vagy előfizetni pingdomnál vagy hasonlónál.