Bodri, valaki elmegy rendet rakni...

magyarországon két rendőrség van b+.

az egyik, miután beballagsz feljelenteni név szerint a köcsögöt, amelyik jogtalanul eltulajdonította a saját autódat, elhajt bánatba, a másik meg a quehenberger rakománya után a fuvarozócégnek "járó" 250 kg-nyi túlsúlybírságot nekem számlázza ki.
(értsd túlsúlyt mindig is a fuvarozó fizette, aki aztán továbbszámlázva behajthatta a feladón/megbízón)

max teherbírás forgalmiból kisakkozva uszkve-kábé 5500 kg, halovány emlékeim szerint 5620-ra jött ki a számolás, míg a közút mérlege rábafüzesen 250 kg-t mutatott ki "korrigált" mérés alapján. pontos adatok soon, csak érjek haza. az egy másik rakomány lehetett..... :(

Bodri, valaki elmegy a qrva édes anyjába... fideszestül, ha lehet.

update:
a NAV-os pumukli által vésett jegyzőkönyvből kiderül, hogy a fuvarlevelek szerint összesen 5696 kg árut hoztam be. a forgalmiból meg az derül ki, hogy 5940-ig terhelhető a 12 tonnás iveco. az össztúlsúly ott valósult meg, hogy a forgalmiba bejegyzett megengedett legnagyobb össztömeg 11990 kg, na ezt haladtam meg 250 kilóval (fogyókúráznom kell). az írástudatlan, amelyiknek bentlakásos felsőfokú marxista feljelentőképzője van, az meg keveri a tengelytúlsúlyt az össztúlsúllyal...

jelenleg több kérdésem nincs.

update:
sms-ben kaptam a jóhírt, hogy ma postán érkezett, miszerint figyelmeztetésben részesültem (pénzbírság visszavonva).
valszeg a húsvét hétfői levelem kétségbeesett szakirodalom-forgatást eredményezett a nav@vpop szhelyi helytartóságánál. mer'hogy megírtam nekik, kinek hogyan s miért a búbánatos édesanyját (persze nem paraszt stílusban, csak karakán módon), meg összefoglaltam nekik az alapvető különbségeket a pilóta-probléma, felrakó-probléma és fuvarozócég-probléma témakörökben.
de aztán nehogy tiszta maradjak az ügyben, biztos ami ziher, egy figyelmeztetést azért csak kiharcoltak a rendőröknél részemre.

Hozzászólások

Kissé lírai homály fedi ezt a történetet.
Szabályt sértettél, elkaptak, megbüntettek. Eddig okés. Sofőrként, gondolom, a te feladatod ellenőrizni, hogy mit és hogyan tesznek fel a kocsira. Gondolom, sofőrként azzal is tisztában vagy azzal, hogy az adott kocsinak mekkora a max. terhelhetősége, mert amikor felveszel egy autót, akkor a forgalmi érvényességét, biztosítások meglétét biztosan meg szoktad nézni, nem? Kérdés, hogy milyen jogviszonyban vagy a fuvarozó céggel? Alkalmazott vagy vállalkozó? Továbbá felhívnám a figyelmedet a 156/2009-es kormányrendelet 8-as mellékletének első pontjára. Ott bizony ugyanúgy szerepel a feladó és a gépjármű vezetője is. Az ok egyszerű, ha ömlesztett áru van felrakva akkor nem mindig mérik a súlyát, ezért az ilyen esetekben a feladó felelőssége, hogy ne terhelje túl a szekeret. Viszont, mérlegelt rakomány esetében a te felelősséged, hogy a fuvarlevélben szereplő tömeg ne haladja meg a megengedett maximális értéket. Tudom, a sofőr az állásával játszik ha nemet mond, de ha hagyod, hogy a faszoddal verjék a csalánt, akkor ne sírj, ha csíp. Ha bevállaltad a kockázatot és elbuktad, akkor legalább légy férfi.

Azért érdekelne, hogy egy nevesített feljelentés esetében, hogy és miért hajtottak el. Ugyanis egy gépjármű már nem szabálysértési értékhatár, így már annak önkényes elvétele (Btk. 327. §) is bűncselekménynek minősül. Mint ilyennel a rendőrnek kötelessége foglalkozni. Nem lehet, hogy bizony az nem önkényes elvétel volt, hanem teljesen jogszerű?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

legyen elég annyi, hogy minden autó teherbírását kikalkulálom a forgalmiból, az áru felrakodásakor a legtöbb esetben be sem mehet a raktárba (nehogy lássam mit és hogyan raknak fel.
a súlyellenőrzés legfeljebb egy kontroll alkalmával lehetséges, sehol nincs mérleg (ahol mi pakolászunk). esetek elenyésző százalékában van mód a rakodás előtt látni a fuvarokmányokat, azon csekkolni a súlyt. volt rá példa hogy megtagadtam a felrakást, mert nemhogy több volt mint amit nekem megadott a dispatch, hanem túlszaladta a rakhatóságot.
fenti esetben nem volt ilyen kerek, először felhányták, majd papírholmi. szállítón csekkoltam az összsúlyt, s miután a quehenberger mindig többet ír súlyra, mint a valós, nem foglalkoztam az akkori kevés többlettel (~120 kg).
idehaza meg korrigált eredményként 250 kg plusz, az OMH bizonyítványát a mérlegnek nem láttam, nem vonták le a 88 kg-mat sem (szerintem).
mint gkv a rakomány rögzítése és az átvételkori állapot/állag/mennyiség megőrzése a lerakásig a feladatom. se nem több, se nem kevesebb. főleg úgy, hogy "CMR egyezmény szerint" nem vagyok jelen a rakodáskor.
fent említett jogszabály megsértője (felrakodáskori mérleg hiányában) qrvára nem a gkvezető, bevett szokás (trendi), hogy a fuvarozó viseli, aki aztán így vagy úgy áthárítja (vagy sem) a megbízóra/feladóra. hosszú sztori ez, ha majd fuvarozol pár évet, lesz rutinod.
a bili majd akkor borul, amikor beviszek hasonló bírságpapírokat másik fuvarozóktól, ahol NEM a sofőr kapta, hanem a cég...

másik téma:
az elhajtás úgy történt, hogy beballagtam a "lopás" másnapján (mert napján a kihívott rendőrpárost kiröhögte a delikvens), nevesítettem a tettest és felvázoltam az állást, majd közölték (ahogy előző nap a rendőrpáros is), talán a bíróság lehet a megfelelő jogi út. ez azt jelenti, hogy talán 6-8-10 év és lesz valamiféle ítélkezés ebben az ügyben.
viszont ha két kiflit fizetés nélkül hozok ki a boltból, akkor a TEK fog leteperni a nyílt utcán, s bezárnak fél évre.

hogy jogszerű volt-e a lopás/elvitel? nem. nem én találtam ki, három egymástól független ügyvéd, egy fővárosi ügyész, valamint a Gazságügyi Minisztérium Jogsegélyszolgálatának helyi (jogi egyetemet végzett) vezetője állítja. Teszik ezt úgy, hogy ismerik az egész cullangot.
Múlt héten egy értetlenkedőnek a következő magyarázatot adta egy nálam okosabb ember:
"adok neked egymilliót kölcsönbe. te nem fizeted, én végrehajtást kérek, a végrehajtó meg az én autómat árverezi el".

teljesen mindegy hogy ki mit hoz ki ebből, vagy a korábbi témákból, aki nem a fideszre szavazott (mitöbb ezt vállalja is), az aztán szopik...
én pl azzal, hogy pattog a labdám az elsőfokon eljáró bíróság és a törvényszék között, idestova két éve, negyedik vagy ötödik esetben. soha nem lesz vége egyébként...

--
Extensa 5220
"...és micsoda zajt csapott!"

Lassítsunk.
Értem én, hogy így, meg úgy.
Ha kiszállsz a kocsiból és megnézed a mérleget, ott kell rajta lennie az OMSZ hologramos matricának.
Mint gkv felelősséged, hogy a rakomány felrakása és rögzítése megfelelő legyen ezáltal ne veszélyeztesd a többi közlekedő vagyonbiztonságát és épségét. Ebbe beletartozik pl. a tengelyterhelés vagy épp a szállított árú tömegének az ellenőrzése.
És ez nem csak teherre, de személyautóra is vonatkozik. Tudom jól, épp elégszer vegzáltak túlméretes rakományok miatt.
Vannak jogszabályok és bevett szokások, vajon melyik van papírba vésve? Vihetsz papírokat, a jogszabályban te is benne vagy.
Felesleges mentegetőznöd, láttam eleget kamionfülkét belűről, az autóim fele tehergépjárműként rótta az utakat, tudom mi megy ilyen cégeknél. Csak annyit tennék hozzá, hogy senior sofőrként tisztában vagy a kockázatok és mellékhatások tekintetében, úgyhogy tök felesleges a dráma.

Kérdés, milyen végrehajtó volt az a végrehajtó? Bírósági vagy maszek? Adott papírt, vagy nem adott? Te adtad neki a kulcsot, vagy feltették trailerre a kocsit és elvitték? Jelen voltál a gépjármű elvitelénél, vagy nem? Nagyon nem mindegy.
Amennyiben bírósági végrehajtó, úgy szabályos bírósági végzéssel, a kamarai tagság igazolásával foglalhat le vagyontárgyakat, a lefoglalás tényéről irásos elismervényt kell átadnia, vagy ha nem vagy jelen, akkor postán meg kell küldenie. Részletek: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99400053.TV
Amennyiben a lefoglalást bírósági végrehajtó hajtja végre és az jogszerű, a rendőr nem fog intézkedni.A rendőrnek nincs felhatalmazása az egész történetet vizsgálni, csak adott pillanatban fennálló cselekmény jogszerűségét vizsgálni. Előfordulhat, hogy a bíróság faszolása miatt elviszik az autódat, de ha a későbbiek során kiderül, hogy a bíróság hibázott, akkor kötelesek megtéríteni a károdat. Csak ki kell várni.
A fenti leírásod elég abszurd ha úgy történt, ahogy leírtad. Sanda gyanúm, a valóság az, hogy te szerepelsz valamelyik ki nem fizetett hitelen kezesként és most szépen be is vasalják rajtad. További probléma, hogy egy függő bírósági ügyben érintett vagyontárgy nem elidegeníthető. Mindössze annyi kell, hogy a bíróságot fel kell kérni, hogy az adott vagyontárgy tulajdonjogi státuszáról foglaljon állást az eljárás végén. Ekkor még egy bejegyzés kerül a kocsi adatlapjára és addig amíg az egész herce-hurca le nem zárul addig nem lehet a kocsit lefoglalni.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

engedelmeddel a témát rövidre zárom (és befejezem, ok lentebb): összsúlyt nézve a túlsúlyért a fuvarozó cég felel, a tengelytúlsúly a gkvezető felelőssége. nem én találtam ki, (kivételesen) van rá jogszabály.

ok: meglátom mit sikerül alkudni az ominózus meghallgatáson, aztán befizetem a pics*ba. viszont ezzel elvesztette azt a lehetőséget, hogy engem az életben még egyszer is látni fog.

végrehajtóterrorizmus: feltevéseidre nem itt fogok reagálni. hidd el, úgy lenne a tiszta, ha átolvasnád az egész cullangot az ügyben.

--
Extensa 5220
"...és micsoda zajt csapott!"