Melyik online fizetést szereted inkább használni?

PayPal
52% (290 szavazat)
Bankkártyás online fizetés a bank weboldalán
25% (140 szavazat)
Weboldalba integrált bankkártya elfogadás
7% (40 szavazat)
Mindegy, csak online fizetés legyen
8% (45 szavazat)
Egyik sem, inkább előre utalok eBank-ból
5% (28 szavazat)
Egyéb, leírom
2% (13 szavazat)
Összes szavazat: 556

Hozzászólások

"Bankkártyás online fizetés a bank weboldalán"... Ez hogy is? Tudtommal 3rd party foglalkozik a fizetések kezelésével, semmiképpen sem a kártyát kiadó bank.

Pont az a bajom a PayPal-lal, hogy korántsem rugalmas. Próbáltam regisztrálni az EUR számlám bankkártyáját, de csak HUF-osként volt hajlandó elfogadni; azt meg nem komálom, hogy EUR összeget PayPal konvertálja HUF-ra, majd bank vissza EUR-ra (kétszeres váltási jutalék/árfolyamköltség a semmiért). Ez a probléma (rugalmatlanság) nem áll fenn a banki oldalra átirányított webes bankkártyás fizetésnél...

Röviden: ez marhaság.
Bővebben: Amikor a webshop/whatever átdob a PayPal oldalára, az authentikáció után kiválaszthatod, hogy melyik kártyádról fizetsz, és azt is, hogy a PayPal csinálja a valutakonverziót, vagy a bankkártyáról eleva a valutát vonja le (ilyenkor a bank vált).
Pont tegnap vásároltam így, a PayPal-on 13.6xx HUF lett volna a költség, így, hogy a kártyáról eleve €-t fizettem, 12.9xx HUF volt a levont összeg.
Szóval igen, a PayPal drágán vált, ellenben rugalmas, mert dönthetsz. Ha viszont felületesen olvasod el a weboldal tartalmát, akkor lehet, hogy valóban rugalmatlannak és drágának fogod tartani.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Az emberek gyakrabban váltanak bankot, mint országot :)
És ha bankot váltasz, más a felület, más a kártya, stb.
A PayPalon legalább a felület nem változik, és ha permanensen váltok országot (visszavonhatatlanul), akkor az új acc nem fog földhözvágni.
Ha meg nem permanens, akkor nem új acc, hanem másik acc lesz. Nem látok benne problémát :)
--
PtY - www.onlinedemo.hu

ezzel csak azt akartam megmutatni, amit te is mondasz. ízlések és pofonok. az előtte sorjázó sok-sok üzenet kivonatát adtam. semmi értelme meggyőzni valakit a paypal-ról, ha nem jön be neki. ez kb olyan, mint horgolótűkön vitatkozni...na azt nagyon tudják otthon a lányok....kis cicaharc, mint a paypal esetében :D

Alá tudom magam is támasztani a leírt történetet. Forintot beállítva mást vont volna le, legalábbis mást mutatott, mint EUR-ba állítva végül levont.

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

De, hogy el is áruljam, hogy miért van... :)
Több bankkártyád lehet beregisztrálva a PayPal-hoz, és arról szedi le, amelyikről szeretnéd. Nem kell az összes kártyád összes adatát minden vásárláskor ismerned/beírnod, stb.
Nem kell attól tartanod, hogy pl. meghackelte a bolt oldalát, és eltéríti a kapcsolatot, amivel is nem a banknak adod meg a kártyád adatait, hanem annak, aki a pénzedet akarja - ellenszolgáltatás nélkül.
Szóval kb. ilyesmik.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

amivel találkoztam:
-Többször előfordult pl. USA boltoknál hogy paypal helyett magyar bankkártyával fizettem és ilyenkor visszaigazolás képpen volt hogy plusz kört kellet futni, pl azt mondták levontak 1.XX dollárt és hogy igazoljam vissza pontosan mennyi volt. visszaírod hogy 1.44 és akkor folytatódik vásárlás. paypalnál ezzel nem kell foglalkozni
-ha nem egy külön kártyáról fizetsz és sok pénz van rajta elég csak paypal oldalán megadnod kártya adatokat nem kell bolt oldalán. paypal acc /jelszót meg cserélgetheted kedved szerint bármikor
-elvileg megvéd hogyha nem kapod meg cuccodat, viszont bár nincs tapasztalatom de forumok alapján nem szokott gyorsan menni ez a dolog, ha elolvsod felételeket van benne párszor 30 nap de végülis esély van hogy látod pénzedet újra(nyilván nem gigantikus webshopokkal történik ilyen) hanem ebayen ismretlen embertől pl.

A legszívesebben előre utalom, vagy e-kártyával fizetek.
PayPal-t nem szeretem, mert egy szerintem fölösleges lépésben utazik a pénz.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Az a differencia minimális - bár bankja válogatja.
Lányom vett egy masszírozós hullahopp karikát, ami itthon nem volt beszerezhető. Az adott webshopban nem lehetett se PayPal-lal, se kártyával fizetni, csak előre utalni. 28€ volt a termék, 12€ volt a szállítási díj, 2900 HUF volt az utalás díja :)
Máshol ugyanez a termék 45€ lett volna (plusz szállítás), úgyhogy még így is itt volt az olcsóbb, de kb. 10€-t elkérni egy ekkora utalásért rablás.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Külföldre Paypal, belföldre online fizetés a bank weboldalán. Eddig egy helyen kellett csak a weboldalba integrált bankkártyás fizetést használni (persze külön webkártyával ez nem annyira fájdalmas).

Szerintem ő arra gondol, hogy a dombornyomott kártyád mellé "legyártanak" egy virtuális másik kártyát, aminek éppen úgy van kártyaszáma, lejárati ideje és három jegyű biztonsági azonosítója, csak éppen fizikailag nem kerül legyártásra. Összerendelik egy másik számlaszámmal. Erre a számlára a bank webes felületén 7/24-ben tudsz ingyen, azonnal utalni (kártyák közti azonnali átutalás) díjmentesen. A virtuális kártya adatait használod a vásárlásra. A hozzá tartozó számlán pedig éppen annyit tartasz praktikusan, amennyit éppen vásárolsz, vagy ami a havi rendszeres kiadásaidat fedezi.

Semmivel sem kényelmetlenebb mint a Paypal. Sőt.

--
trey @ gépház

Akkor a gyakorlati haszna röviden. Képzeld el, hogy a mindennap használt bankkártyádon van mondjuk 100 ezer forint. Ha ezt adod meg a Paypal-nak és ott vagy a bankodnál van valami programhiba (ami azért nem zárható ki 100% biztonsággal), akkor simán előfordulhat, hogy egy 4 ezres tételnél esetleg 40 ezer kerül levonásra/foglalásra. Tudom, lehet írni a Paypal-nak, a banknak, hogy pénz vissza. De az idő és ideg.

Illetve ha valahogy hozzájutnak a Paypal acc-odhoz, akkor szintén eljátszható a dolog. Csak ott ugye neked kell bizonyítani, hogy márpedig nem te voltál az, aki az adott terméket vásárolta és adják vissza a pénzt.

Ellenben a webkártyánál - ha tudom, hogy úgyis fogok vásárolni -, akkor átteszek mondjuk 5 ezret. Ha az előbbi gixer előjön, akkor megkapod, hogy nincs fedezet és lehet nyomozni, hogy hol a hiba, de nem válik ideiglenesen használhatatlanná 36 ezred.

A Paypal-os accountos kérdésre dettó: ha hozzáférnek, akkor webkártya esetén max. párszáz forintot buksz (mert ugye amikor nem használja az ember, akkor nem tart rajta pénzt).

Kényelem != biztonság.
Én a macerásságot kifogásoltam. Tudom, hogy megbízhatóbb, csak sokkal többet kell vele vacakolni, és akkor szívat meg a rendszer, amikor épp prompt kéne cselekedni - így az ilyeneket kerülöm, még ha maximálisan egyet is értek annak az okaival, ami miatt így működik.
Amúgy bankja válogatja, hogy hogyan kezelik a kártyahasználatot - ugyanis nem azonnal veszik le a pénzt a kártyáról, viszont azonnal jön az sms. És ha 24 órán belül a 7/24-es vonalon beszólok, akkor törlik a tranzakciót, így nem vagyok paranoiás e tekintetben.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Amúgy nem macera. Még úgy sem, hogy a webkártya van nálam megadva a Paypalnál és ahol lehet, a Paypalon keresztül vásárolok. Kicsit többet kell kattintani az átutalás miatt, de vásárlások előtt amúgy sem árt kis óvatosság. Ha feltörnék a Paypalt (vagy a Google Walletet), akkor is csak a webkártyáig jutnának el.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)

Nem kell bizonyitani, hogy en voltam vagy sem. Az elektronikus vasarlasbol szarmazo fizetesek / utalasok elvben barmikor letilthatok (legalabbis nekem ezt mondtak a bankban, amikor ilyen jellegu problemam volt). Hogy a merchant mit szol hozza es hogyan szankcional, az egy masik kerdes, de o amugy is - ha nem hazhozszallitos a tortenet - kvazi hitelre adja a termeket, ugyanis a payment gatewayek a penzeket idoben elcsusztatva kuldik.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

"Nem kell bizonyitani, hogy en voltam vagy sem. Az elektronikus vasarlasbol szarmazo fizetesek / utalasok elvben barmikor letilthatok (legalabbis nekem ezt mondtak a bankban, amikor ilyen jellegu problemam volt)."

Ehhez kapcsolódó múlt heti sztori, hogy az egyik kollégám egyik reggel megvette a Lidl-ben a szokásos reggelijét és némi egyebet (kb. 2 ezer forint). A pénztáros lehúzta a kártyáját, a rendszer elutasította. Lehúzta még egyszer, a rendszer elutasította. Lehúzta még egyszer, megint elutasította. Olyan jól sikerült a mutatvány, hogy a kollégám mindhárom lehúzásról kapott SMS-t, sikeres zárolással.

Hívta a bankot, hogy ne fizessenek a Lidl-nek, mert ő végül kénytelen volt kp. kifizetni a cuccot, mert nem akarták neki kártyára odaadni. A bankban tudod mit mondtak? Ha a Lidl benyújtja az igényt a zsozsóra, akkor fizetni fognak.

Menjen a Lidl-be, velük nézesse meg az aznapi kasszazárást és ha az stimmel, akkor kérje, hogy a Lidl ne kérje el még háromszor a banktól a lóvét. Elment a Lidl-be és végül egyenesbe is jött a sztori. A Lidl-ben mondták, hogy nem akarták a banktól bevasalni, mert tudják, hogy ő kp. fizetett és a kassza is stimmelt záráskor.

Hogy miért írtam ezt le? Mert ha a Lidl azt mondta volna a banknak, hogy fizessen, akkor a bank - az ügyintéző szerint legalábbis - fizetett volna. Háromszor, ugyanazt az összeget, minimális időeltolódással. Még akkor is, ha az nem életszerű.

Most két eset van. Vagy az ügyintéző nem volt képben, vagy a tényleg így van. Egy biztos, hogy az érintett napokig intézte az ügyet.

--
trey @ gépház

Bár szokás ilyenkor kérni, hogy egyeztess a merchanttal, az ügyintéző nem volt képben. A legszarabb forgatókönyv, hogy fizetnek, megreklamálod, bekérik a teljesítést igazoló nyugtát, és megtökik a bankot. (Ill. a legrosszabb az, hogy a bank nagyon kretén, akkor ezt a visa/mastercard csinálja meg neki)

A szomorú helyzet az, hogy magyarországon a bankok elég középkori módon működnek. Ahol van rendes bankkultúra (pl usa), ott ilyen nem fordulhat elő, a bank téged fog védeni, és bizony a kereskedőnek kell majd vért izzadnia, hogy bebizonyítsa hogy márpedig te ott voltál és te hagytad jóvá az adott tranzakciót (különben érvénytelen).
Nem hiszem hogy az ügyintéző félrebeszélt volna, sajnos ez a mai magyar valóság. :( (úgysem fogsz leállni pereskedni a bankkal, neki meg így a legkönnyebb, a te pénzed veszik el legfeljebb, nem az övé, sőt, neki ugye ezen még haszna is van. hát hülye lenne maga ellen harcolni. az ügyfél meg mehet át nyugodtan a több hasonlóan működő magyar bankhoz.)

Érdekelne a történet végkifejlete. Szerintem a banki ügyintézőnek fogalma sem volt az eljárásrendről. Eleve kizárt (szinte esélytelen), hogy valaki 2 perces időeltolódással ugyanott, ugyanazt megvegye háromszor. Ezen még magyarázni sincs mit. Illetve kíváncsi lennék arra is, hogy ez melyik bank... hogy nagy ívben kerüljem :-D

Mivel minden beszelgetesrol felvetel keszul, meg lehet reklamalni az ugyintezot is. A bank tenyleg koteles az ugyfelnek - csak es kizarolag az ugyfelnek - igazat adni. Ha az ugyfel azt mondja, hogy tiltsak le a fizetest, akkor a banknak kutya kotelessege letiltani, fuggetlenul attol, hogy az jogos volt-e vagy sem (a penz ettol meg zarolva marad ugyanis, es ha vizsgalat van a dologbol, azt ezen a ponton lehet elinditani). A bank ugyanis nem hivatal, nem tudja megvizsgalni a hozza beerkezo fizetesek jogossagat.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Ha az ügyfél hivatkozik egy beszélgetésre, hogy márpedig megtörtént, akkor az gyanús. Aztán a bank telefonszolgáltatója köteles X évre megőrizni a hívásrészletezőt pl. a számlázás miatt. Na most, ha a hívást végződtető szolgáltatónál ott van a hívás, de a banknál nincs rögzítve hanganyag (esetleg maga a hívás se látszik), az bukó a banknak. Ha esetleg a hívásvégződtető szolgáltató is eltüntette valahova az adott rekordot, akkor még a hívásindító szolgáltatónál is ott vannak a hívás adatai, szintén a számlázás miatt. (És ekkor az esetleges tranzitszolgáltatókról még nem is esett szó.)

Szóval egy ilyen hangfelvétel törlését nem olyan könnyű elsunnyogni. Technikai hiba természetesen felmerülhet a bank részéről, de akkor hidd el, nem csak ez az egy beszélgetés fog hiányozni.

A kérdés az, hogy miért kényelmetlenebb két weboldalon kezelni a pénzügyeimet, mint egy oldalon? Van Paypal-om is és "webkártyám" is. A webkártya szerintem kényelmesebb.

"PayPal meg, ha nincs fent annyi, akkor leemeli automatikusan arról a kártyádról, amelyikről kéred."

Pont ez a lényege a "webkártyának". Ha visszaélnének a kártyaadataiddal, akkor sem tudnának többet vinni, mint ami rajta van.

--
trey @ gépház

Ok. Szerintem meg a webkártya macerás, mert töltögetni kell, figyelni a limitet, ha valami közbe jön, akkor meg nem tudsz fizetni - pl. épp karban tartják a bankod weboldalát.
A PayPal leemeli az összeget akkor is a dombornyomott kártyádról, ha épp fennáll a fanti probléma.
Nyilván ez csak akkor működik, ha van dombornyomott PayPal alá regisztrált kártyád. Más esetben nem működik, és úgy már lehet, hogy a webkártya kényelmesebb.
Nekem dombornyomott kártyáim vannak, és semmi pénzért nem használnék inkább webkártyát.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

"A PayPal leemeli az összeget akkor is a dombornyomott kártyádról, ha épp fennáll a fanti probléma."

Ismerem a működését. Régen nekem is így volt.

"Nekem dombornyomott kártyáim vannak, és semmi pénzért nem használnék inkább webkártyát."

Nekem is. Csak végszükség esetén használnám őket a webkártya helyett (ha a webkártya nem működik, akkor még mindig foghatom a dombornyomottat).

--
trey @ gépház

Értem amit mondasz, csak számomra kb. olyan ez, mintha azt mondaná valaki, hogy:

Mindig kiveszek annyi készpénzt a kártyámról, amennyit vásárolni akarok.
Ha véletlenül nincs a közelben működő automata, vagy nem tud adni annyi pénzt, akkor a kasszánál fizetek kártyával készpénz helyett.

Na, pont ez a macera az én esetemben. Elhiszem, hogy másnak ez a metódus belefér, nekem nem. Nem vagyunk egyformák.

Félreértés ne essék, senkit sincs szándékom meggyőzni arról, hogy az a helyes, amit én gondolok.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Pontosan. Gondolom attól függ, hogy milyen gyakran vásárol az ember online. Én kb. 2-3 naponta veszek valamit, van, hogy sok dolgot egyszerre, a fenének van kedve töltögetni a webkártyát.

Ha megbízható helyen vásárolsz, akkor kicsi az esélye, hogy többet vonnak le, illetve esetemben a bank viseli a következményeket, nem én.

Nem mindenhol fizethető webkártyával, van ahol Paypal van csak lehetőségként.
Ha webkártyával fizetsz, az adataidat rögzíthetik, így bármikor levehetnek a kártyádról pénzt, ha épp van rajta. Nem mindenki csak arra az időre tesz elég pénzt, amikor használja, hanem egy csomó rajta van. Ne adj isten alapból erre jön a fizetése vagy mindet átvezeti a napi vásárlások miatt.

„Nem mindenki csak arra az időre tesz elég pénzt, amikor használja, hanem egy csomó rajta van. Ne adj isten alapból erre jön a fizetése”

A webkártyára? Aki így csinál, annak elment az esze vagy nem érti az egész lényegét.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)

Ha webkártyával fizetsz, az adataidat rögzíthetik

ki rogziti? A masik bank? De ha a "webkartya" adatait rogzithetik, akkor a dombornyomott kartyaet nem? Alapszabaly, hogy pl. utazas eseten is az ember a kp-t 2-3 helyre szetosztva teszi, hogy ha az egyik csomag elvesz/ellopjak/whatever, akkor sem teljes a csod. De meg akkor sem vedheto a teljes fizetesed virtualis kartyara tenni, ha az egeszet online koltod el (ami valoszinuleg koltoi tulzas akart lenni), ld. amit a tobbiek is irtak.

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

Nem tudhatod, hogy milyen script fut a weboldalon. Könnyű emulálni bármilyen dolgot. Igaz ez paypalre is, de ott neked kell a paypal belső oldalán jóváhagynod. Persze az email címed és jelszavad a weboldalon még ellophatják, így azzal is be tudnak lépni a paypal felületére.

Ahol a kártyaadataidat adod meg vagy a PayPal accoddal logolsz, az már vagy egy bank, vagy a PayPal oldala. Ilyenkor illik ellenőrizni a certificate-et, hogy ne egy eltérített oldalon add meg az adataid.
Ha a hely valóban az, aminek látszik, akkor nem kell afelől aggódni, hogy ellopják az adataid.
Nagyobb a veszélye annak, hogy valami spyware worm van a gépeden, ami Ivánnak reportol arról, amiket csinálsz.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

kartyaadatokat nem adunk meg a kereskedok weboldalan, pont.

Persze az email címed és jelszavad a weboldalon még ellophatják

mi koze az email cimemhez es a jelszavamhoz egy random weboldalnak? Hogy tudna ellopni?

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

LOL. Egy weboldal elkeri az email cimem es a paypal jelszavamat, hogy vasarolhassak tole? Messze van meg apr. 1-je... Gondolom, nincs az a termek, amit csak 1 helyen lehet megvenni, ugyhogy random hulyeurektol mennek is at a kovetkezo online boltba...

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

"Már hogy ne lenne kényelmetlenebb? Ha nincs a webkártyán éppen annyi, amennyi kell, nekiállhatsz szarakodni, hogy legyen. PayPal meg, ha nincs fent annyi, akkor leemeli automatikusan arról a kártyádról, amelyikről kéred."

Es ha a Paypal-hoz beallitott kartyadon nincs annyi? Akkor ugyanugy viselkedik mint a webkartya :)

Vagy legyártják a virtuális kártyát is vékony plexire, chip nélkül. Nincs külön számlaszám és hozzárendelés, hanem limitet lehet állítgatni telefonon vagy netbankban 24-48 órára. Utána visszaáll 1Ft-ra. Hatalmas hátránya hogy például Amazonról vásárolva, -a legolcsóbb szállítást választva- a fene se tudja hogy mikor fogják levonni a pénzt. Legalábbis annó, mikor a Kindle-t vettem eltelt jópár nap mire megpróbálták, és ha jól emlékszem utána telefonáltam a banknak gyorsan hogy tekerjenek a limiten. De majd kiderül, mert rendelni fogok onnan nemsokára valamit.

Amikor én a Raspberry Pi-t rendeltem, ott is volt ilyesmi para, mint neked a Kindle-el. Ugye áprilisban "téptem" sorszámot, szeptemberben szóltak, hogy tessék a kasszához fáradni. Megrendelés előtt átraktam a szükséges pénzt + 10%, de csak 3-4 nappal a checkout után vonták le az összeget.

Szóval kényelmesebb valami hosszú kártyaszámot, érvényességi időt és 4 jegyű kódot megjegyezni és bepötyögni, mint egy email címet és egy jelszavat? Nem hiszem. Ha ott van kéznél a kártya, akkor nem kell megjegyezni, de akkor fizetéskor nálad kell legyen. Vagy a gépen eltárolod az adatokat a másoláshoz, de akkor is meg kell keresned.
Paypal esetén általában elég megadni az email címed, jelszavad és megerősítened a tranzakciót még ott. Persze ha nagyon hosszú az email címed és a jelszavad, sőt elég bonyolultak is, akkor ugyanúgy járhatsz, mint a kártya adatok esetén.

amig nekem kell fizetni addig a paypal jo, de ahogy fogado leszel ugy megutalod oket, hogy csak na.

Nem szeretek fizetni. Ki szeret bármit is fizetni? :D
Ha készpénzben nem jó, akkor a legkevesebb költséggel akarom elrendezni.

kevesbe ismert oldalon google wallet, paypal ilyen sorrendben
par kivetelnel (pl steam) akkor kozvetlenul mastercard

magyar oldalnal neha otp/cib webcsoda, ha nincs mas

--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability

Mindegy, csak online legyen. Nem szeretek borsos díjért utalgatni, meg a webbank amúgy is macera.
Ahol lehet PayPallal fizetni, azt külön szeretem, mert egyszerűbb, biztonságosabb.

Kulfoldi oldalon PayPal, magyaron ami epp van webes fizetes.

Kartyaadatokat csak nagyon-nagyon ismert cegeknek adok ki, ahol nincs lehetoseg maskepp fizetni.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Érdekes, hogy a legkényelmesebb fizetési módról nem esett szó: MasterCard Mobile és PayU Mobile (ex iCsekk).

További érdekesség, hogy az ún. "chargeback" lehetőségéről sem esett szó: ha interneten fizetsz bankkártyával, a fizetési tranzakciót követő 60 napon belül a _banktól_ (nem az értékesítőtől!) kérheted a kifizetett összeg visszautalását, amit a bank azonnal és kérdés nélkül végrehajt. Emiatt gyakorlatilag a legbiztonságosabb módja a fizetésnek: weben keresztül bankkártyával (ide értve a mobilfizetési megoldásokat). A vidám Malév-krachnál is csakis azok a vásárlók kapták vissza a pénzüket, akik weben, kártyával vették meg az utolsó Malév repjegyüket. Ebben az esetben ugyanis a bank hajtja be (próbálja behajtani) a kérdéses összeget a kereskedőtől (ebben az esetben: Malév).

" akik weben"
Nem korlátozódik webre. Csak igazolnod kell, hogy a vásárlásért cserébe nem kaptál szolgáltatást, vagy nem olyat amit ígértek.

Itt le van körmölve, hogy melyik kártyatársaság esetén mely reason code-ra kell hivatkozni: http://etkt.blog.hu/2010/12/30/meg_mielott_vasarolnank_a_bankkartya_hat…
A dolog érdekes része, hogy sokszor a banki ügyintézők nem tudják, hogy létezik a chargeback fogalma és megpróbálnak elhajtani.
A nem teljesített szolgáltatás fogalomkörén kívül létezik a megadottól eltérő minőségben teljesített szolgáltatás fogalma is, tehát részleges teljesítés esetén is lehet reklamálni. A panaszt viszont mindenképpen hitelt érdemlően tudni kell bizonyítani, különben a bejelentést fogadó bank köteles a bejelentőt bírságolni.

Miért hangsúlyozzák itt a fenti kommentekben is többen ki hogy "dombornyomott" kártya? Mi köze ennek a netes fizetés kérdésehez? Miben nyújt többet mint egy sima (=nem dombornyomott) kártya?

Csak azért kérdezem, mert elég sok bankkártyám volt már, kb egyik se dombornyomott, és soha nem találkoztam olyan szituációval amikor hátrány ért volt a bankkartyám "lapossága" :) miatt.

A nem dombornyomott kártya elvileg nem használható netes fizetésre, csak ATM-re meg fizetésre. Ma már nem biztos hogy így van, ha a kártyán szerepel az "Electronic use only" szöveg, akkor nem tudsz vele neten fizetni. Az EUO kártyák jellemzően ingyen vagy alacsony éves díjért vannak, míg a dombornyomottakért 5000-15000 forint éves díjat kérnek.
A dombornyomásnak régen fontos része volt a fizetésben. 1990-es évek elején a magyarországi Billákban még úgy lehetett fizetni a dombornyomott kártyákkal, hogy beletették egy indigós szerkezetbe, aminek a tetején végighúztak egy eszközt. Az eszköz a dombornyomást az indigóhoz nyomta. Az eredmény az volt, hogy a kártya lenyomata a vásárlás helyén maradt egy papíron. Nem túl bizalomgerjesztő, de működött, sőt USA-ban ma is használatos néhol. Vagyis volt. Utóbbi öt évben már a tengerparti árusnál is mobil terminál volt a 3 dolláros cukorkára.

Finomítanék a dolgon. A dombornyomott kártyával biztosan tudsz fizetni a neten.
Valóban van olyan kártya már, ami nem dombornyomott, és lehet vele neten vásárolni (webkártya nélkül), de ez egy másik réteg.
Dombornyomottal mindenhol lehet fizetni a neten, ahol van kártyás fizetés.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Nem beszéljünk már úgy a nem-EUO debit kártyáról mintha fehér holló lenne. Hirtelen csak 5 évvel ezelőttre tudok biztosan visszaemlékezni, de szerintem 10 éve is már olyan, nem-dombornyomott, debit, nem-EUO kártyát kaptam, amivel simán tudtam neten fizetni. Még csak kérni se kellett külön, egyszerűen ezt adták.

Ok, tisztázzuk. Igazad van. Ám a mai, nem dombornyomott debit kártyák zöme OTP-s, és az OTP ezen kártyáival nem lehet az interneten vásárolni.
Csupán ez a lényeg. Hiába van 200 bank, ami olyan kártyát ad, amivel lehet, ha van egy, ami a kártyák közel 80%-át adja, és nem olyan.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

4 vagy 5 éve van OTP-s számlám, ami akkor kellett, adtak hozzák kártyát is. Nem emlékszem hogy külön kértem volna, de alapból egy debit, nem-dombornyomott, nem-EUO mastercardot kaptam és már sokszor vásároltam vele neten (és szerte a világban is), soha nem volt vele még gondom.
Szerintem egyébként nincs 80% részesedése az OTP-nek, de ezt még soha nem néztem meg.

Az OTP-t valószínűleg az a pár százezer pénzügyi-anaéfabéta nyugdíjas tartja el, aki amúgy a párnába varrva őrizgeti a kis félretett pénzét. Ahogy kihalnak és felnő egy interneten tájékozódni képes generáció (persze akiket attól még h. interneten olvassák a szöveget, ugyanúgy át lehet verni), lehúzhatja a rolót az egész OTP.

A lányomnak is Junior volt az én számlámhoz kötve. Amikor 18 lett, besétáltunk az OTP-be, és mondtuk, hogy meg akarjuk szüntetni - kérdezték az okát, megmondtam, hogy az XXX banknál van 0-s számlám, és ott lesz társzámlája.
Erre erősködött a néni, hogy hát ez is 0-s, és az meg biztosan nem az.
Ehhez képest a még számlán lévő 154 Ft-ból ilyen-olyan címszóval levontak ezt-azt, és átadtak a lányomnak 45 Ft-ot.
Azóta röhögök rajtuk. Az más kérdés, hogy a 0-s számlám azóta nem 0-s, mert a kormányadót átterhelik, de az legyen a legkevesebb.
Ha nem lenne hitelhez kötve, már rég nem lenne OTP-s számlám.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Itt eleve úgy indult, hogy a számlazárásokhoz értő (vagy arra jogosult, vagy tudomisén) kolléga eleve csak minden páros hét keddjén, amennyiben az éppen újholdra esik, és Timbuktuban legalább 12 fok van van itt, különben nem lehet. Időpont előre nincs, tessék idejönni aznap reggel, és tépni egy sorszámot. És aztán folytatódott mindenféle mennyi az annyi, meg mégsem ennyi az annyi, tessék megvárni a következő keddet jellegű baszokkal.

A domborról akkor is lehúzza a bank a lóvét, ha a könyveléskor nincs rajta vagy már letiltottad. Azaz az eladó részére biztonság, hogy az ellenértéket nagyobb eséllyel megkapja. Nem vagyok biztos benne hogy mindegyikre igaz-e, de 3-4 fajtám már volt, és igencsak vicces az apróbetűs rész...

És ez a "feature" a kártya dombornyomottságától függ? Ezt akár még el is tudnám hinni, utána is fogok nézni. Azon a részén csodálkoznék inkább, hogy a nem-dombornyomott kártyával ne csinálnák ugyanezt a bankok :)
(Egyébként dombornyomott debit kártyával én már mentem le mínuszba kb így, szóval tényleg lehetséges. Azt mondjuk szintén nem értem meg, hogy az én bankomnak ez miért éri meg: ha egyszerűen nem fizetné ki a másik oldalon, akkor nem lenne meg az a kockázata, hogy én kifizetem-e a bankomnak. Persze, lehet hogy ez valami előírás hogy a dombornyomott kártyáért a bank vállal kockázatot/kezességet.)

A dombornyomott kártyát jellemzően olyan feltételekhez kötik, hogy csak magas pénzügyi forgalom esetén kedvező az éves költsége, ill. alacsony pénzforgalom alatt meg se igényelheted. Egyes dombornyomott kártyatípusokhoz ingyenes prémiumszolgáltatások járnak sok helyen(szálloda, reptér). Továbbá vannak azok a prémiumkártyák amik meghívásos alapúak, vagy azok is lehetnek: VISA Gold, Mastercard Platinum, AmEx Gold/Platinum/Black, stb.

"Kifejtenéd hogy mit jelent a "bizonyos presztízs"?"
Prémium szolgáltatások magas kedvezménnyel. De kipróbáltam, hogy utazások alkalmával(szálloda, autóbérlés. tankolás) tök máshogy kezelnek ha az amerikai Mastercard platinakártyát veszem elő, mintha a Raiffeisenes VISA classic dombornyomottat. Hiába fizetek ugyanannyit mindkettővel, érezhető a különbség az ügyfélkezelésben.

Nem inkább annak szól a tisztelet, hogy éppen nagyobb összeget (vagy méginkább nagyon haszonkulcsot tartalmazót) akarsz elkölteni?
(Azért feltételezem, hogy a haszonkulcs nagyobb, mert az amex nagyobb haszonkulcsát valahol ki kell termelni. Ezt végső soron a vásárlók fizet meg, legfeljebb nem ennyire nyilvánvaló. Ahol pedig többet tudnak rajtad keresni, ott valószínűleg szélesebb mosollyal fogadnak.)

Ezt a haszonkulcs dolgot nem értem. A jutalékot a kereskedő fizeti meg. Ha bemész egy Fressnapf-be (azért hoztam ezt példaként, mert ez nem egy extra hely), a kutyakaja neked is ugyanannyiba kerül kp.-re, mint nekem AmEx-re.

Ráadásul nekem sem kerül többe, mert ugyan hitelkártya, de ha a megadott időn belül visszafizetem az egészet, akkor a bank nem számol rá kamatot. Sőt, év végén a vásárlások értékének x%-át (mit tudom én mennyi) nekem visszatéríti.

Az ilyen kártyák általában azt jelzik, hogy a tulajdonos jó ügyfele a banknak, jó "adós", vagyis a költéséért valaki _biztosan_ jótáll majd, mert ilyen kártyát csak X havi jövedelem felett, vagy a banknál elhelyezett X összeg, és/vagy hitelképességvizsgálat (vagy mi a rák a neve) után szoktak adni.

Vagyis, a kereskedő mindenképpen hozzájut a pénzéhez.

--
trey @ gépház

A haszonkulcs alatt azt értettem, hogy nyilván minden kereskedőnek ki kell termelnie a kártyás fizetések jutalékát is, átlagban persze. Tegyük fel az egyszerűség kedvéért, hogy a kp fizetéseken ezen költsége (jutalék és egyebek) 0%, a visa/mc kártyákon 2%, az amex kártyán pedig 4%. Ha egyenlő arányban fizetnek ezekkel az emberek, akkor tehát az átlagos költsége 2%. Ha csak kp és visa/mc opciók vannak, akkor pedig 1-1.5%. Tehát elfogad amex-et, akkor átlagosan 0.5-1%-kal emelkednek a költségei (a számok csak példák). Ha a haszna 20% körül van, akkor ez már annak a 2.5-5%-a, tehát ha van egy kis esze, nem nyeli be, hanem beépíti az árképzésébe.
Mindebből az következik, hogy átlagosan picivel (0.5-1%) magasabbak az árai. Persze te meg kapsz hasonló méretű visszatérítést, tehát tulajdonképpen helyben vagy.
Számomra az az üzenete annak, hogy valaki büszkén hirdeti hogy amex-et elfogad, hogy neki van miből engednie, és amikor én fizetek valamiért, ezt nem feltétlenül szeretem :)

A "jó adós"-"rossz adós" dolgot viszont én nem értem. Ha te a hitelkereteden belül vagy, és sikerült a zárolás, a merchant a pénzéhez fog jutni (hacsak nem jelented fel téves levonás miatt, lásd a kollégád esete a lidl-ben, erre mennyi esélyed van magyarországon...). Tehát neki rohadt mindegy, hogy te mennyire vagy jó adós, "money talks", ha sikerült a levonás akkor köszönjük szépen, ha meg nem, akkor meg villogtathatod a kártyádat, nem ér sokat és lelohad az a mosoly.
Olyan nincsen, hogy a hitelkeretedet nem fizeted be időben, és ezért a merchant nem kapja meg a pénzét.

Inkább azt jelenti ez, hogy valószínűleg van pénzed, legalább a kártyád alapján gazdagabbnak látszol, és ezért jobban szeretne mindenki a kedvedben járni, hogy ha már egyszer van pénzed, akkor járjál hozzá vissza rendszeresen elkölteni azt. Szerintem.

"Mindebből az következik, hogy átlagosan picivel (0.5-1%) magasabbak az árai. Persze te meg kapsz hasonló méretű visszatérítést, tehát tulajdonképpen helyben vagy.
Számomra az az üzenete annak, hogy valaki büszkén hirdeti hogy amex-et elfogad, hogy neki van miből engednie, és amikor én fizetek valamiért, ezt nem feltétlenül szeretem :)"

Ehhez képest nálunk a nevezett bolt a legolcsóbb (rendszeresen vásárolok náluk) ahol megfelelő minőségű az áru. Rosszabbat drágábban már találtam :/ Nyilván nem AmEx-szel vásárolok náluk.

"A "jó adós"-"rossz adós" dolgot viszont én nem értem. Ha te a hitelkereteden belül vagy, és sikerült a zárolás, a merchant a pénzéhez fog jutni (hacsak nem jelented fel téves levonás miatt, lásd a kollégád esete a lidl-ben, erre mennyi esélyed van magyarországon...). Tehát neki rohadt mindegy, hogy te mennyire vagy jó adós, "money talks", ha sikerült a levonás akkor köszönjük szépen, ha meg nem, akkor meg villogtathatod a kártyádat, nem ér sokat és lelohad az a mosoly."

Ez egy szállodánál pl. nem így van. Van, ahol előbb adnak AmEx-re szobát mint a mezítlábas kártyákra. Ezt lejjebb valaki már leírta ha jól láttam és én is tapasztaltam, hogy más a bánásmód. Nekik az valamiféle garancia lehet.

"Inkább azt jelenti ez, hogy valószínűleg van pénzed, legalább a kártyád alapján gazdagabbnak látszol, és ezért jobban szeretne mindenki a kedvedben járni, hogy ha már egyszer van pénzed, akkor járjál hozzá vissza rendszeresen elkölteni azt. Szerintem."

Vagy azt - maradjunk a fenti példánál - hogyha rommá verem az elsőosztályú szálloda berendezését és ellopom a TV-t, akkor van miből visszavasalni.

Hogy mi az oka én sem tudom, csak találgatok. A jelenség létezik és pont ezért nem is szívesen használom a kártyát. Viszont volt amikor már jól jött. Ezért sem adtam vissza.

--
trey @ gépház

VISA, MASTERCARD -- dombornyomott
VISA Electron, Maestro - NEM dombornyomott.

A dombornyomott kartyan nem kotelezo a kartya szamanak "kidomborodnia", a mostaniak mar nem domborodnak ki, bar bankja valogatja ezt is.

Alapvetoen kulfoldrol csak dombornyomott kartyaval tudsz vasarolni (Amazon, union kivulrol).

Paypalhoz nem kotelezo semmilyen bankkartya, bar akkor megvan az eves 100EUR limit. Ha megadsz bankkartyat, akkor eves 1000EUR limit. Ha feltoltod az irataidat, akkor nincs limit.
Persze szeretik zarolgatni a szamlat, amig nem toltod fel az irataidat.

Paypal buyer protection-jet mind a ket oldalrol ki lehet jatszani.
En jartam ugy, hogy ket reszletben tortent a fizetes, a "case"-nel az egyiket en nyertem, a masikat a masik fel.

A masik erdekessege a Paypalnak, hogy csak munkaidoben lehet oket felhivni Irorszagban, vagy Amerikaban. Mindig Adamtol es Evatol kezdik, es kivetel nelkul mindig mas emberhez kerulsz.

Tehat ha veletlenul szombaton torik fel a fiokodat (megtortent eset), akkor hetfoig megvagy love. Hozzaad egy amerikai bankot a tamado, es szepen lehuzza az osszes penzt, mindig duplazva az elozo kerest. Mindezt ugy sikerult neki, hogy elvileg mas orszagban bejegyzet bankot nem is lehet hozzaadni a fiokhoz. Es a FAQ-ban is az van, hogy orszagvaltasnal, be kell zarni a regi Paypal fiokot es nyitni egy ujat.
Es elvezet nezni az ertesito emaileket, hogy tunik el az ember penze:) Hiaba valtoztat jelszot az ember kozben...

Szoval ahanyan hasznaljak a Paypalt az lenne a minimum hogy lenne egy 24/7-es vonal, ahol magyarul fogadjak az ember panaszait. Ez konkreten 4 ember bere lenne.

Szoval osszegezve, Paypal jo dolog, csak ha panasza van az embernek (pl. olyan bug, hogy belepesnel mindig a Confirm email fogad (1.5 eves account), es emiatt nem tudsz pl. ebay-en vasarolni), akkor a support menete annyi, hogy bezarod a Paypal fiokot es nyitsz egy ujat. (kb. olyan osszesen 2.5 honap, 10+ email, 6 ora irorszagi beszelgetes alapjan ez kijelentheto).

Persze a Google-nal meg mindig egy nagysagrenddel jobb, mert ott ha valami gebasz van, akkor IJ. Nem lehet senkit se felhivni.

Magyar bankkartyaval is tudok szuk korben megtortent eseteket (egyik PSZAF-es ugy meg mindig folyamatban), a magyar bankoknal az alap policy kb. annyi, hogy 50e HUF alatt benyelik, afolott jogaszt allitanak az ugyre, es "lebeszelnek", ie. nyeld be te a veszteseget.

Bankos utalas EU-n belul (szinten megtortent eset), 130EUR bankkoltsege 17eFt kornyekere jott ki. A penz kb. igy ment holland bank -> holland nemzeti bank -> nemet nemzeti bank -> magyar nemzeti bank -> magyar bank.

Mindenki levette a sajat sapjat, a reklamacio pedig a magyar nemzeti bank -> magyar bank kozotti osszegre terjedhetett ki itthon, a tuloldalon pedig kb. semmit se lehetet elerni.

Egyebkent tipikusan 12-17EUR egy utalas inditasa/fogadasa itthon (bankja valogatja), es ajandek valutavaltas a bank arfolyaman:)

Paypal - magyar EUR szamlan is az atutalas kb. igy zajlik: Paypal EUR -> Bank/Paypal konvertalja on-the-fly HUF-ra, majd amikor jovairjak a szamlan, akkor konvertalja a bank vissza EUR-ra. A dupla konverzion eleg vastagon lehet bukni.

De ezeknek ellenere meg mindig a Paypal imho a legbiztonsagosabb.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

+1, VISA Electront használok a legtöbb esetben, egyszerűen VISA-ként kezeli ezt is a legtöbb rendszer (tehát nincs külön Electron választási lehetőség a kártyák között), ez lehet elsőre zavaró.

Régebben (±15 éve?) mondjuk tényleg sokkal kevesebb helyen működött.

Pedig létezik "prepaid creditcard". Az, hogy "debit" vagy "credit" kártya, igazából (legjobb tudomásom szerint) a kártának egy tulajdonsága (flag). Csak éppen nyilván a credit típusú kártyák mögött hitelkártyaszámla van, a többi mögött meg debit számla.
Úgy is szokták hívni ezeket a kártyákat hogy 0 limittel rendelkező hitelkártya. Ha töltesz rá, tudsz belőle költeni. Ebben megegyeznek egyébként a normál hitelkártyákkal, azoknál is meg tudod csinálni azt, hogy "túltöltöd", és akkor nagyobb lesz a hitelkereted.

Értjük, hogy eszeveszettül terelsz, de azt írtad:
> Nekem valahogy a "prepaid" és a "credit" jelzők egymásnak ellent mondónak tűnnek...
Én meg belinkeltem, hogy a világ egyik legnagyobb bankja (nem a lófaszjóska otépéd és társai) rendelkezik a számodra ellentmondásos "prepaid" és "credit" jelzőkkel a kártyáján. Itt a zsebemben, ma is fizettem vele, a weblapon is ott van. Ennyi, fogadd el.

Olvasd már el a linkeden lévő szöveget, és próbáld meg értelmezni.
Sehol nem szerepel a Credit Card megnevezés, mindenütt a Prepaid Card szerepel. Ahol a Credit szó van, annak a mondatnak az értelme annyi, hogy "hitelkeret alapján működő fizetés" - de nem creadit card. Te viszont azt írtad, hogy "prepaid credit kártyám is van" - ami baromság.

Prepaid kártyád van.

Én erre reagáltam a fent idézett sort, de leírom újra úgy, hogy egy ovis is felfogja:
Számomra a "prepaid" és "credit" jelzők használata egy mondatban ugyanarra a tárgyra vonatkozóan ellentmondásos.

Ha sikerült megérteni, tegyél ide egy X-et:
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Lehet, hogy máshoz hasonlít, de attól még a _kártya típusa_ credit card. Szerintem egészen érthetően leírtam, hogy két dolog, hogy minek minősül a kártya, illetve minek a mögötte álló számla. Persze, ez nem egy hitelszámla, ahol van valami hiteled, csak mi nem erről beszéltünk.

Hagyd a francba, azon lovagol, hogy nem lehet "credit card", hiszen ugye nincs rajta hitelkeret, vagy nem lehet le minuszba, vagy még nem látott ilyet, vagy istentudja miért. Ugyanúgy használható, mint egy kreditkártya, de még a bankos asszisztensem is egyenesen "prepaid-type credit card"-ként hivatkozott rá. A valóság - tapasztalatom szerint - pedig az, hogy a hitelkártya-creditcard-dombornyomottkártya kb. ugyanazt az entitást takarja, holott már volt nem dombornyomott mastercardom is, stb. stb.

Mert az elektronikus leolvasás? :D
Pont ellenkezőleg, azokkal _általában_ nem lehet. Ez azonban a kibocsátó bankon is múlik, mert ha azonnal terhelhető/zárolható az összeg, akkor bizonyos esetekben lehet.
Akkor meg, ha a webáruház pont azzal a bannkal áll b2b kapcsolatban, aki a kibocsátó, akkor szinte mindig lehet.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

"helyesen: akkor csak a neten tudsz vele fizetni."

Helyesen: Az EOU kártyának fizikailag jelen kell lennie az értékesítésnél(tehát online használat kilőve). Nem véletlen, hogy egy EUO kártya éves díja ingyenes vagy ezer forint körüli, míg egy VISA/Mastercard/AmEx 5000-től indul.

Régen úgy utasították el a debit kártyákat egyes szolgáltatók, mint a huzat. Abban az időben az volt az ökölszabály, hogy csak olyan kártyával lesz (szinte) biztosan szerencséd, ami credit (hitel) és nem debit (betéti). Mivel credit kártya akkoriban szinte kizárólag dombornyomott volt, az egyszerű embernek úgy magyarázták el, hogy

"ha dombornyomott, az jó, ha nem dombornyomott, az nem jóóó, teccikérteni?"

Azóta változhatott a helyzet.

--
trey @ gépház

Debitkártyából is van dombornyomott. Creditkártyából sejtésem szerintem csak dombornyomott van, de ezt nem tudom biztosan.

Itt viszont feltenném a másik kérdésemet: eladói oldalról miért jobb, miben más a credit kártya mint a debit kártya?

Az eredeti kérdésemre, mi szerint miért is fontos, hogy dombornyomott legyen egy kártya, továbbra is úgy tűnik nekem, hogy egyáltalán nem fontos. Ha neten akarsz fizetni, az a fontos, hogy ne "electronic use only" kártyád legyen. Lehet, hogy inkább azt a kérdést kellene feltennem, hogy miért fizetik az emberek a pluszpénzt a drágább dombornyomott kártyáért :) Azaz, egy "normális", nem EUO debit kártyával szemben milyen előnyt nyújt? Fenntartom a jogot, hogy röhögjek, ha valaki azzal jön hogy annak nagyobb a presztízs értéke. Na jó, inkább nem röhögni fogok, hanem akkor még azt is megkérdezném, hogy amikor fizetsz vele a neten, akkor mit is jelent pontosan a pesztízsérték? Vagy a boltban vásárláskor? Vagy bármikor máskor?

A különbség annyi, hogy azonnal terhelhető/zárolható-e, vagy sem.
A credit kártyák mindegyike ilyen, hiszen a hitelkeret nem léphető át semmilyen körülmények között. A debit kártyák között is egyre gyakoribb az ilyen (amelyik banknak van saját hitelkártyája, annak a technikai feltételei adottak), ezek zömmel a nagyobb, külföldi bankok.
Nem tudom, hogy az OTP-nek van-e ilyenje, azt tudom, hogy ők AmEx-eznek, ám azt sok helyen nem is fogadják el (Pl. Holdudvar).
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Ezt visszavonom, kicsit utánaolvasva kiderült, hogy léteznek nem dombornyomott creditkártyák is.
Szóval még sokkal kevésbé értem, hogy mi értelme van a dombornyásnak, azon kívül, hogy az ősrégi indigós "leolvasókban" is tudja használni az ember. Létezik még hely ahol ilyen van? (és ha valaki tényleg teljesen offline van, akkor is egyszerűbb, és az eladó számára biztonságosabb egyszerűen felírni a kártyaszámot a CCV/CVV kóddal együtt)

Szerintem ez valami "ős"régi dolog lehet. Az életben sem volt még dombornyomott kártyám. Körülbelül ~9 éve van bankkártyám, éppen olyan amit kapok a bankomtól. Ez a közelmúltig Visa Electron volt, újabban MasterCard Online. Még sosem futottam abba bele, hogy ne tudtam volna neten fizetni.

--
http://developersideas.blogspot.hu/
http://neurogadget.com/

Én is kb így vagyok, pont ezért tettem fel a kérdésemet. Úgy érzem, hogy a bankok próbálják nyomni valami hatalmas ködösítéssel (ez lehet a bankszektor cloudja), hogy kérjél "magas presztízsértékű" dombornyomott kártyát, merthogy az neked mennyivel jobb, de leginkább nekik, mert kérhetnek érte 5-10e Ft-tal több éves díjat.

Egyéb. Leírom:

Mindegy csak biztonságos legyen.

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Mint feljebb írtam (http://hup.hu/szavazasok/20140101/melyik_online_fizetest_szereted_inkab…) a bankkártyás fizetés tökéletesen biztonságos. Ha nem azt kaptad amit vártál, 100 százalékosan visszakapod a pénzed.

A KP fizetés "biztonságossága" ott kezdődik, hogy folyamatosan figyelned kell, egy ezressel kevesebbet ad-e vissza az egyáltalán nem kedves pénztáros. És akkor a közbiztonságról még nem is beszéltem.

A KP fizetés "biztonságossága" ott kezdődik, hogy folyamatosan figyelned kell, egy ezressel kevesebbet ad-e vissza az egyáltalán nem kedves pénztáros. És akkor a közbiztonságról még nem is beszéltem.

mondjuk egy franciakulccsal azert lehet motivalni az embert a pin kod atadasara is :-)

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

De hát a bankkártyás tranzakciók minden esetbe visszavonhatók függetlenül attól, hogy te fizettél ÉS nem kaptad meg a szolgáltatást/terméket, vagy franciakulccsal verték ki belőled a PIN kódot. Mi olyan bonyolult ezen? A franciakulcsosnak remegve átadom a nálam levő KP-t, tudva, hogy ezt bebuktam. A franciakulcsosnak kacagva átadom a bankkártyám, tudva, hogy a pénzem a bankban van, és minden elcsalt tranzakciót chargebackelek.

en arra gondoltam, hogy miutan atadtad a bankkartyadat es a pin kododat, elmondom, hogy az 1 sarokra levo atm-bol (raadasul idegen automatabol, mert geco vagyok) veszek fel zset. Igy nem csak a napi limit osszeget bukod, hanem meg az extra tranzakcios dij is odaver. Sok sikert a reklamaciohoz...

--
"Pontosan ez a ti bajotok. Ez a kurva nagy csőlátás. [...]" (bviktor)

Simán visszaadják.
Az automatánál van kamera, és bizonyíthatóvá válik, hogy nem Te vetted ki a pénzt.

Sok esetben, ha olyan helyen fizetek hitelkártyával, ahol nem szoktam, a bank pár óra múlva felhív, hogy egyeztesse a tranzakció részleteit. Mondhattam volna bármikor, hogy nem én voltam, és akkor eldobják a tranzakciót.

Igaz, ez főleg az első időkben volt, mert a randszerük tanul, és előbb-utóbb rááll arra, hogy többnyire hol vásárolsz rendszeresen, és mik a jellemző szokásaid, így egyre kevesebb dolog tér el attól. És ha van, ami kiugró is, megesik, hogy nem hívnak fel, mert az X gynús tranzakcióból csak Y ügyfelet hívnak fel.
Ha meg én hívám őket, akkor én is kezdeményezhetem.
--
PtY - www.onlinedemo.hu

Paypal-lel nagyon vigyazni!
Ha elolvasod a felteteleket (T&C), a 'buyer protection' csak arra vonatkozik, ha
- nem kapod meg az arut;
- _nagyon_ eltero, amit kaptal, pl. teniszutot vagy felteglat mobil helyett.

Tehat ha pl. rendelsz egy samsung galaxy s4-et, es s3-at kapsz, akkot IJ, paypal nem fog fizetni...

A paypal T&C-je szerint meg nem. Vilagosan irja, hogy _nagyon_ kulonbozo, mint. pl. feltegla teniszuto helyett. Ezt a peldat konkretan a T&C-bol idezem.

Es igen, komolyan gondoljak - nekem mar egyszer meggyult a bajom veluk emiatt.

Az is igaz, hogy a netes arusok altalaban nem szivoznak, szoval ha sok csillagos arustol rendelsz, tipikusan megkapod, amit akarsz.

Fandepay. Szerencsere van rendes API-juk.
--
"ssh in a for loop is not a solution" – Luke Kanies, Puppet developer

Kezdjuk ott, hogy nem 0 forint a csatlakozasi dij, hanem 1000 forint. Ugyanis sehol nem irjak le, hogy az ellenorzes celjabol kuldott penz visszajarna. Marpedig ez a legtobb fizetesi szolgaltato eseteben igy van, igy vagy ugy, de visszajar az ellenorzes celjabol kuldott penz.

Es ilyenkor gondolkodik el az ember, hogy vajon meg mi nincs ugy, mint amit leirtak. Elhiszem, hogy belulrol nagyon jo kis szolgaltatas, de en kivulrol problemakat latok.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Mint vasarlo, nem jutok el a szerzodesig, ha mar a kulso kommunikacio is bizonytalansagot kelt bennem. Egy penzzel foglalkozo termeknel nalam kiemelkedoen fontos, hogy ertheto es konzisztens tajekoztatast kapjak, mert kulonben nem lepek tovabb a vasarlas fele. Itt nem volt meg ez az erzes, tehat az online szerzodesig nem fogok eljutni, mert elobb zarom be a bongeszot.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. 

Mindegy, csak másik userként futtatott böngészőböl indítsam. :)