A Samsung megelőzte az Apple-t az új ACSI smartphone elégedettségi felmérésben

Az American Customer Satisfaction Index (ACSI) felmérésein az Apple termékek szinte mindig győznek. Az elmúlt években az Apple zsinórban nyolcszor győzött az ACSI felmérésein. Ezért hökkentek meg sokan, amikor idén kiderült, az amerikai felhasználók elégedettebbek Samsung Galaxy SIII és Galaxy Note 2 készülékeikkel mint az Apple iPhone 4, 4S és 5 tulajdonosok.

ACSI - Okostelefon ügyfélelégedettség 2013

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy a Samsung zászlóshajója, a Galaxy S4 miért nincs a felmérésben. Az ACSI sajtóbejelentése szerint a felmérés közvetlenül a Galaxy S4 piacra érkezése előtt készült. Az Apple-nek kellemetlen lehet, hogy a Samsung pont a hazai pályán nyomta le 2013-ban. Érdekesség, hogy Dél-Koreában az Apple iPhone 5-je magasabb pontszámot kapott a Samsung Galaxy SIII-nál a National Customer Satisfaction Index (NCSI) felmérésén.

Az ACSI bejelentése azt is kiemeli, hogy nem csak, hogy a Samsung az összes iPhone-t leverte, ráadásul az Apple ügyfelei nem igazán éreznek különbséget az iPhone 4, 4S és 5 készülékek közt. Ezzel szemben a Galaxy SII-ről az SIII-ra egy erős emelkedő ACSI trend figyelhető meg. Az ACSI megjegyzi, hogy ha a Galaxy S4 hasonlóan vagy jobban teljesít majd az ügyfelek szemében, a Samsung fenyegetheti az Apple dominanciáját teljes ügyfélelégedettségben is.

Részletek a bejelentésben.

Hozzászólások

Csak halkan jegyezném meg, hogy az Apple nyeresége 22%-ot esett ebben a negyedévben, úgyhogy ők most inkább azt siratják. :)

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Na és az xPeria hun van? Ettől engem még nem hoztak lázba, hogy Samsungot, vagy iPhone-t vegyek...

--
openSUSE 12.2 x86_64

Most ezt nekem miért írod? Csak felhívtam arra a figyelmet, hogy nem ugyanúgy jelennek meg a telefonok mindenhol. Ezeknek amúgy sincs túl sok alapjuk, elég itt körülnézni: ez nem megy, az kifagy, néha újra kell indítani, mert megkattan, és leeszi az akkumulátort, de azért meg egy jó telefon az a valamelyik. Az emberek jó része szereti a saját cuccát, mert mit tudom én, sok munkaórájából vette és nehezebben ismeri be, ha nem olyan jó. Meg lehet, hogy valakinek tényleg az kell, hogy legyen minden, ami úgy-ahogy működik, mások meg úgy vannak vele, hogy inkább legyen kevesebb, de az működjön jól.

--
"Trollhammaren sveper igen..."

Nem bántani akartalak, csak felhívni a figyelmed, hogy ezt itt a felhasználók saját visszajelzései, pontozása alapján számolták ki. Tehát teljesen mindegy volt, hogy tíz eladott Blackberry Z10 tulajdonos értékelte a telefont, vagy húszmillió iPhone 5 user, mivel átlagolták az értékeket, így ugyanannyi esélye volt a Sony Xperia Z-nek a lista élére kerülni, mint bármely más készüléknek. Az egy más kérdés, hogy maguk a felhasználók nem találták elég jónak, hogy ide kerülhessen. Természetesen, mint minden ilyen lista, ez is szubjektív, de sok következtetést le lehet vonni belőle gyártóként és fejlesztőként is.

Ez téves:

The new study provides 2013 customer satisfaction benchmarks for 10 of the past year’s top-selling smartphone models in the United States.

, azaz a legnagyobb eladású telefonok számítottak. Ott pedig nem mindegy, hogy tízen vagy húszmillióan vették meg.
---------------------------
���������������������������

Csak azért, hogy meglegyen a rosszmájúság is: vajon a megkérdezetteket is megkínálta 500 dollárral a Samsung által megbízott ügynökség?

--
"Trollhammaren sveper igen..."