Android-os Tablet kültéri navigációhoz

Sziasztok!

Szeretnék egy Androidos Tablet-et ami alkalmas motoros GPS-nek.

Extra követelmények:
- nem hajlamos túlmelegedésre gyengén szellőző dobozban sem
- ersős napfényben is probléma és erölködés nélkül olvasható a kijelzője
- képátlója nem nagyobb, mint 14cm
- rezgésálló
- jól futnak rajta az Androidos navi programok
- WIFI (bár gondolom ez nagyon alap egy tabletnél)

Előny:
- vízállóság
- mountolási lehetőség bringára, motorra
- nem csillagászati az árfekvése

Ami nem kell:
- hiper szuper full HD felbontású kijelző

Sok telefonos navigációs szerencsétlenkedés után 1x láttam egy túra GPS-t. Hát mit mondjak? Ég és föld a különbség. A kijelzője fantasztikusan olvasható erős napfényben is.
Azonban ezekkel a dedikált túra GPS-ekkel nekem az a bajom, hogy zárt a szoftverkörnyezetük, nehézkes a térkép update (ha egyáltalán van).

Jó lenne, ha lenne egy alkalmas HW ami az Android (és Play Store) rugalmasságával van ötvözve.

Ötlet?

Hozzászólások

Ami kérdés:

-töltöd a motor szivargyújtójáról, vagy bírjon ki egy napot tűző napsütésben?

---

A hordozhato (nem autoba beepitett) navik altalaban miniusb-n toltodnek. Van par mikrousb is, de ez a ritkabb. Androidos tableteknel is ez a 2 elterjedt csatlakozo van.

Tura GPS alatt egyebkent mit ertettel?

--
The programmers of tomorrow are the wizards of the future. You know, you're going to look like you have magic powers compared to everybody else. -Gabe Newell

"Tura GPS alatt egyebkent mit ertettel?"

Kis kütyü, amit kültéri használatra fejlesztettek, pl. biciklizéshez. A nagyon egyszerű, egyáltalán nem műmájer, nem feleslegesen nagy felbontású kijelzője láthatósága nyűgözött le. Az összes high-end okostelefon elbújhat mellette.

Hááát nem akarlak kiábrándítani, lehet hogy valaki tud valami jót, de szerintem nem erre akották a tabletet (mint ahogy az androidos telefont sem.) Az ilyen kütyükben van GPS, de gyakorlati haszna csak nagyon jó vételi körülmények között van. Ha kicsit takart az égbolt, magas házak között haladsz akkor elveszti a cérnát és bajban leszel. Akkor nem beszélek a kijelző méretéről, láthatóságáról és az egész kütyü rezgéstűrő képességről. A motoron lévő rezgések nélkül is lepattognak a BGA-s ic-k...
Ha tényleg navigálni akarsz akkor Garmin. Nekem egy 62s típusú van. Használom gyalogos teljesítménytúrán hátizsák pánton, Mtb-n kormányra szerelve, motoron kormányra szerelve, kocsiban két láb között... Vízálló, 2 ceruza aksival több mint 12 órát elmegy háttérvilágítás nélkül. Transzreflexív a kijelzője, erős fényben jobban látszik. Erdőben magas fák között sem hagy cserben. Kb. 2 éve vettem, de még mindig jönnek a sw frissítések. Az openmaps, tuhu térképeket töltöm rá (ingyenes, friss...). Persze a túráim nyomvonalát visszatöltöm hozzájuk, amivel pontosítják a térképeiket.
Bizos vannak más jó GPS-ek is, de ezzel nagyon meg vagyok elégedve. Esetleg valakinek zavaró lehet hogy nem beszél, csak 'pittyeg' ha valamerre kanyarodni kell, de jó képernyő adattartalom beállítással nem probléma. Bukó alatt 60km/h felett meg tökmindeggy... (Ha nem drótozod be magad.)
Nem olcsó, de ha egy dedikált motoros GPS árát nézed akkor nem vészes.
Szóval ez volt a reklám helye, nem akarlak rábeszélni, csak a tapasztalataimat írtam le.

Telefonba, tabletbe is ugyanolyan GPS vevot epitenek, mint navigaciora szant eszkozbe (neha jobbat). Talan a foldmerok eszkozei jobbak, de ott bevetnek par plusz trukkot (meg persze a katonai, ha van kod a tobbi savhoz).
Amig a regi telefonomat hasznaltam (Voda845/Pulse mini), altalaban ha jott egy kutyu valami nyuggel, az enyem hamarabb talalt fixet, mint az, amit direkt autos navigaciora szantak. A mostani telefonom (Nexus 4) meg jobb, Glonasst is tud, ezzel veri a navik kb. 98%-at (nagyon ritka a Glonass-kepes kutyu).

Leteznek direkt motoros navigaciora eszkozok, altalaban egy kis, 320x240-es felbontasu kijelzo moge betesznek valami minimalis memoriat egy epphogy elegendo procival, aztan telepitenek ra wince-t. A feladatat ellatja, de nem egy annyira flexibilis eszkoz, mint egy tablet. Pozitivum, hogy kulterre meretezik, gumiboritassal adjak, kibirja az esot.

Amugy a legtobb rendelkezik bluetooth modullal, es vehetsz (vagy adnak) hozza olyan fulest, ami a sisak ala becsusztathato. Igy kozvetlenul a fulednel hallod hogy hol merre fordulj.

--
The programmers of tomorrow are the wizards of the future. You know, you're going to look like you have magic powers compared to everybody else. -Gabe Newell

Telefonba A-GPS rendszert építenek, azaz GSM-tornyok alapján nagyjából (100m-es nagyságrendű pontossággal) meghatározza, hogy hol van, és ezt pontosítja a GPS-ekről vett információkkal. Apró trükként a térképre rakott "itt vagy" pötty is van vagy 10-15m átmérőjű, és azt is az "úton tartás" funkcióval teszi ki. Azaz azt látod, hogy "megtalálta" hogy hol vagy, miközben a helymeghatározás pontossága 50-100m környékén mozog. Egy normál GPS készülék, ahogy emlékszem leghamarabb kb. 30m-es pontosságnál ad koordinátákat.

Az A-GPS WiFi/mobiltornyos inicializalasa csak akkor mukodik, ha bekapcsolod. Akkor viszont viszi a mobilhalot, es gyujti rolad az adatokat.
Szoval nalam mindig ki van kapcsolva, nem lehet ez az oka.

Az uton tartas olyan programban lehetseges csak, aminek van terkepe. Nalam pl. iGO-ban van (bar a pici kek potty ott is mutatja a tenyleges helyet), de kulonbozo 100kB koruli GPS-es tesztappokban jellemzoen nincs. Ha kozvetlenul az NMEA interface-tol kered el a poziciot, akkor sincs uton tartas.

Androidnal beallitasfuggo, hogy milyen pontossag mellett tekintse fixnek. A /system/etc/gps.conf-ban az INTERMEDIATE_POS es az ACCURACY_THRES erteketol fugg.

--
The programmers of tomorrow are the wizards of the future. You know, you're going to look like you have magic powers compared to everybody else. -Gabe Newell

Ez a Garmin biztosan jó hardveresen.
Azonban nekem a zárt szoftvervilág nem bejövős.
Gondolom a SW frissítést Windowsos PC-én lehet megcsinálni USB-én keresztül (szarakodás).
Ha lenne Android OS-el és WiFi-vel, akkor nálam is nyerő lenne. (Mondjuk Androidnak lehet nagyobb a RAM és CPU igénye, ami a fogyasztás és a melegedés rovására megy.)
Az hogy nem beszél engem nem zavar, a beszélő GPS-ektől falra tudok mászni (főleg, hogy van általában 1-3 sec késés és bonyolultabb csomópontok közelében félreérthetők az instrukciók).

"Transzreflexív a kijelzője..."

Na ez lehet a kulcsszó :)

Nem akarlak kiábrándítani, de az alsó kategóriás telefonom gyorsabban és pontosabban fogta a műholdak jeleit, mint a brutál-antennával ellátott Garmin túra navi, az erdő kellős közepén, borult égbolt és sok-sok fa társaságában. Még hidegindítással is, direkt kipróbáltuk.
A többi oké, én is Garmin-t ajánlanék, strapabíró és jó cuccok.

Lehet, hogy azért mert a telefonod a GSM tornyokból és az esetlegesen látott WiFi hálózatokból körülbelülre be tudja lőni, merre található a földgolyón és onnan már a GPS pontosítása is egyszerűbb, míg a csak GPS-szel szerelt készüléknek nem áll ilyen segítség a rendelkezésére? Ettől függetlenül egy célhardware elképzelhető hogy a megszerzett fixet már jobban követi és minél több műhold figyelésével pontosabban tudja hol van?

Ave, Saabi.

A-GPS-t kikapcsolva is gyorsabb volt. Pedig elvileg ugyanaz a Sirf III-as chipset van benne, ha jól tudom. Az persze megint más tészta, hogy erdőben túrázás közben nem fog gondot okozni, ha 5 perc alatt lesz meg a "fix", és nem 5 mp alatt, úgysem fogom kikapcsolni a kütyüt, meg az sem baj, ha beleejtem a patakba :)
Félreértés ne essék, szerintem célhoz az eszközt, csak az nem igaz, hogy az ilyen kütyük hejdehaj sokkal jobb GPS vevővel rendelkeznek, mint az okostelefonok. A sokkal jobb GPS vevők sokkal többe kerülnek, és a civil használatuk igencsak korlátozott.

Útra illesztés kikapcsolva? Vagy azt nem tud? A számított pontosság (amikor jelezte, hogy talált műholdat) mennyi volt? Attól, hogy a gps-vevő hasonló, a feldolgozószoftver - élve a célhardverek adta lehetőségekkel- jobban tud teljesíteni - és időben is jóval-jóval tovább bírják.

Az A-GPS jó dolog, de ha kikapcsolod a GSM-rádiórészt és adatkapcsolatot, és csak a natív GPS-jelekre alapozol, akkor máris más lesz az ábra, ez az egyik. A másik, hogy erdőben, kellemes völgyben mennyi a kütyüd pontossága? Persze, térképpel azt látod, hogy ott vagy az úton - ez a legtöbb esetben kikapcsolhatatlan "úton tartás" funkcióból adódik. A telefonos GPS arra jó, hogy egy-egy alkalommal "rárakd" magad a térképre, tudd, hogy hol vagy, de folyamatos navigálásra/csiganyálat húzni nem.

Úgy tapasztaltam, hogy ZTE Blade telómmal, tudtam nyálat húzni erdőben is. Úgy sejtem, hogy a pontossága 4- 5m volt. Ezt úgy teszteltem, hogy egy adott földúton mindig a jobboldali kerékvágásban lovagoltam, így kb, 1- 1,5m - es párhuzamos vonalakat kellett volna kapnom. E helyett, 4- 5m- es eltérések voltak a bejárt úthoz viszonyítva.
Itt egy napos tály: https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=202290471889064842348.0004a9…

--
üdv: virtualm

_Szerintem_ nem létezik olyan tablet, ami ragyogó napsütésben is látható normálisan. A tabletek kijelzői nem épp a brutális fényerőről híresek, a háttérvillanyos LCD technológia pedig nem barát ebben a törekvésben.
Elmész a hülyeazértnemvagyokba, végigtapizol 60 különböző gyártmányt, de a mesterséges félderengésben 55-nek alig látni a kijelzőjét, 5 pedig maxra húzva épp elég. Akkor mit tudhatnak ragyogó napsütésben? Semmit.

http://pixelqi.com/devices

Disclaimer: élőben még nem láttam, de tervben van a beszerzése -- nem feltétlen kütyünek, hanem külön képernyő panelnak, ezért nem írok konkrét típust.

Ha valakinek van konkrét tapasztalata Pixel Qi-s eszközökkel, ne fogja vissza magát. :)

Ötletem:

Garmin motoros navi. Erre találták ki. Vízálló, jó a fényereje.

:)

Mondjuk szerintem Androidra nagyobb a választék Navi progik körében. Mégha rosszabbak is a progik, vagy nem jól működnek a hardver diverzitás miatt.

Az is könnyen előfordulhat, hogy Android és Androidos szoftverek még akkor is lesznek, amikor a Garmint már felvásárolták a Vietnámiak és átállították a termelési profilját vmi másra.

Másik az én babonásságom.
Pl. programoztam már Linux-ot C-ben, Posix API-ban és a specifikus C-és Linux API-kal is.
Fejlesztettem Androidra is a "Java" API-jában.
Vmikor kényszerből Win32 API-val is fejlesztettem. Hát az a fenti API-khoz képest nekem súlyos elmebetegségnek tűnik. Olyan volt azzal dolgozni, mint a bolhát megpatkolni vagy kutya faszára vitézcsomót kötni.
Gondolom a WinCE API-jában is megjelenik a Win32 API szellemi öröksége.
Ha pl. WinCE fut rajta már elvből is igyekszem elkerülni, még akkor is, ha nagyon faszán meg van patkolva a szoftver rajta.

Szeretnék olyan platformot használni, amire én is szívesen fejlesztenék, ha arról van szó.

Biztos vagyok benne, ezek alapján amiket elmondtatok és olvastam róla, hogy a Garmin cuccok nagyon jók.
Alacsony fogyasztás, jól látható kijelző, víz és rezgésállóság, széles hőmérséklet tartotmány és parasztvakítás (eyecandy effektek) mentes HW és SW.
Lehet, hogy majd ha lóvésabb leszek és lesz időm részletesen utánna nézni, beszerzek egyet.

Végigjártam egy csapattal Szlovákia-Lengyel-Svéd-Norvég-Dán-Németország és vissza útvonalat egy IGO-s gps-el. A konfig:
motorkabát külső zsebébe (vízhatlan!) gps. Egy megfelelő hosszúságú táp és egy izolációs drótos fülhallgató ment bele. A képernyőt ki tudtam kapcsolni, mert nem volt szükség rá. A fülhallgatóból jött az útvonal. Az izolációs fülhallgató minden körülmények között érthető volt. Kb a 3. ezer km-nél már csak az egyiket használtam, mert az is elég volt. Nem volt balesetünk, mert végig az utat tudtam nézni. Ha van GPS képernyő, biztos, hogy nézegeted, mert ott van és addig nem az utat nézed!
Indulás előtt cél programozás, be a zsebbe és végigmész Lengyelországon eltévedés nélkül. Az igazsághoz hozzátartozik. hogy Stockholmban egy térbe kb 11 utca érkezett meg és még mindig ott keringenénk, ha hallgatok a GPS csajra. Lenyomtunk 7e km-t 4 eltévedéssel. Szóval az androidos megoldás akkor indokolt ha cafe racer vagy és a haveroknak kell megmutatni a szuper cuccot.