Végleg vége a Tisztaszoftver programnak. Mi jön ezután?

2013.03.01 óta megszűnt a Tisztaszoftver program. Érdekes módon idén nem volt hisztériakeltés a különböző hírportálok által, h akkor most mi lesz, Linuxra kell váltani, stb, mint az előző években a határidő lejárta környékén. Talán azért, mert van helyett a Digitális oktatási alapcsomag program? Vagy a Digitális otthon program?Probléma: utóbbi magánszemélyeknek indul 1-2 év múlva, ha a miskolci tesztek sikeresek. Előbbi az iskoláknak szól ugyan, de nem ad operációs rendszert, amivel lehetne használni a felhőben lévő dolgokat. (Más kérdés, h a 256 kbps-os feltöltésű túlárazott sulinet alkalmas e a felhősdire.)

Igaz van egy sejtelmes mondat a program honlapján: "Magyarország Kormánya a fentiek mellett [levelezős-csetelős-szövegszerkesztős-honlapozósdi] biztosítja a köznevelési intézmények alapszoftverekkel történő ellátását a Tisztaszoftver program keretében." Akkor most mégis újra meghosszabbították a Tisztaszoftvert? De már 3 hete lejárt a határidő, és nem lehetett olvasni se felháborodásról, se éljenzésről, h újra hosszabbították volna. Ráadásul a Tisztaszoftver honlapján már 2 éve ugyanaz a dátum nélküli hír van, miszerint a tárgyalások folynak és a program végéig lehet használni a szoftvereket. Igaz így nem kell évente egy dátumot átírni a közleményben, de azt se lehet tudni, h az idén is érvényes e. Bár lehet ez a sejtelmes mondat még a határidő lejárta előtt íródott.

Tehát jelen állás szerint az iskoláknak már csak az általuk régebben megvásárolt operációsrendszerek maradtak (ha van ilyen), ami általában a tartományba nem léptethető OEM Xp Home-ot jelenti, aminek a kiterjesztett támogatási ciklusa is lejár a következő tanév vége előtt (2014.04.08-án). Így 2 lehetőség van: Windowst vesznek, vagy tesznek Linuxot a gépeikre. Nos a wc papír és kréta nélküli iskolák idején el lehet képzelni hány iskolának lesz pénze vásárolni. Így idén eljöhet a Linux desktop éve. Legalábbis a magyar iskolákban.

Ha valaki máshogy tudja, világosítson fel.

Hozzászólások

Az egy örömhír, de a teljesség kedvéért hozzátenném, hogy én már kicsit szkeptikusan szemlélem a Tisztaszoftver évek óta tartó haláltusáját.

Valahogy minden évben "végleg" megszűnik, mégis főnix módjára újjászületik minden tavasszal.

az biztos, hogy a heten meg tudtunk tisztaszoftveres kms-szerverrel aktivalni win7-et uj gepen, tehat teljesen nem szunhetett meg...

amugy mar tavaly is ugy volt (egyetemeken es az MTA-n biztosan) hogy az intezmeny fizette ki az X db licenszt (igaz valami kedvezmenyes aron), nem allam bacsi, mint korabban.

A'rpi

Azért vagyok bizonytalan, mert nem egyezik meg az iskolás szoftverlista a dolgozós szoftverlistával, vagyis sztem a régi iskolás szoftverlista kintmaradt, sztem azt is frissítették volna ...
________________________________________________
Attól, hogy más hülye, te még lehetnél normális.

A Microsoftnak érdeke, hogy az iskolapadokból olyan emberek kerüljenek ki, akik csak és kizárólag Billgécc szutykát képesek használni. Hogy minél több potenciális Windows vásárlót képezzen az állam, biztos találnak valamilyen megoldást/kompromisszumot a problémára.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

nem 3 eves a szerzodes amit evente ujitanak meg es a 3. ev az nem 2014. marcisuban jar le?

Igen, 3 éves, évenkénti újítással, vagyis ha nem újítanak, akkor vége a 3. év előtt és nem kell annyit fizetni, viszont semmilyen hírcsatornán nem találtam hosszabbításról hírt.
________________________________________________
Attól, hogy más hülye, te még lehetnél normális.

Hogyhogy mi jön ez után? A "tárgyalások folynak, addig is a tisztaszoftver él" című hír.

Érdekes módon tényleg nem volt róla sok szó az Open Source 2013-on.
Annyira nem néztem még utána de a Sulix nem jó alternatíva?

Őszintén szólva nem tudom, hogy ténylegesen mely részeit használják az Imagine Logo-nak, de a klasszikus Logo funkciókat a LibreLogo tartalmazza, és ez a 4.0-ás verzió óta a core LibreOffice része, tehát szabad szoftver. Egyébként ha valaki jelzi, hogy mit kellene még beletenni, szerintem Németh Laci szívesen továbbfejleszti :D

Konkrétan mindent használnak belőle, a teknőcjobbrabalraáttól a zene kottán keresztüli bevitelén át a multimédia beillesztéséig, és megdöbbentően összeszedetten. Teljesen megértem, hogy a tankönyvCSOMAG termékdíjas lett.

A LibreLogot természetesen azonnal kipróbáltam tavaly, amikor itt olvastam róla. Örülök annak, hogy van, és minden tiszteletem az alkotóé. Emellett viszont ha tanár volnék (nem vagyok) nagyon nem tetszene ez az alternatíva, ahogyan az sem, ha valaki kitalálná, hogy (hasamra ütök) a C oktatásához a Wordöt használjam forráseditornak.

Köszönöm szépen az észrevételeket! Megerősíti azt is, hogy az Imagine és a Comenius Logo kiváltása fontos feladat. Remélem, hogy oktatási anyagban is sikerül majd felzárkóznia a LibreLogónak a Comenius és Imagine Logóhoz.

Termih hozzászólását megerősítve, a NAT-ban teknőcgrafika szerepel, nincsen megkötés a keretrendszerre. Pontosan melyik tankönyvcsaládról van szó? A LibreLogo az egyik népszerű informatika tankönyvcsalád (Pedellus Tankönyvkiadó informatikakönyvei a kompetencia alapú oktatáshoz) Logo utasításait vette alapul, kiegészítve azzal, hogy mind az Imagine, mint a Comenius Logo alaputasításait is támogatja, lehetővé téve ezzel a Comenius és az Imagine Logóról való gyors átállást szabad és szabad operációs rendszert is támogató szoftverre. A szabadon terjeszthető LibreLogo kézikönyv (http://www.numbertext.org/logo/logofuzet.pdf) bekerült a Sulix segédanyagok közé is: http://sulix.hu/dokumentumok/.

Tényleg furcsa, hogy a rajz a programot tartalmazó dokumentum részévé válik (a program futtatását és szerkesztését többnyire nem zavarva, vagy ha nagyobb programoknál igen, akkor pár kattintással, oldaltörést beszúrva a második oldalra helyezhető a program, kétoldalas nagyítást beállítva egyidejűleg látható a rajzterület és a forrásszerkesztő), de pedagógiailag több okból is hasznos: tanári visszajelzés szerint is érezhetően felgyorsítja az órát, nem kell az eljárásokat külön ablakban szerkeszteni, mint az Imagine Logóban, illetve ezt külön megtanítani, ami nem megvetendő, ha a csökkenő óraszámokra gondolunk. A rajzok programmal való egyszerű mentése, nyomtatása, a szövegszerkesztési ismeretek összekapcsolása az algoritmusok oktatásával is inkább előny (itt még természetes is az összekapcsolás, szemben a tanítsunk egyéb órákon is informatikát koncepcióval).

Ez az első megközelítés:

"Megerősíti azt is, hogy az Imagine és a Comenius Logo kiváltása fontos feladat."

Nem váltja ki a LibreLogó az Imaginet, egészen egyszerűen más a koncepciójuk. Az Imaginet abban a korban kezdték el készíteni, amikor a multimédia szó még cool volt, fogták az informatikai valóságot, és leképezték a kisgyerkőcök szintjére. A hozzá szerveződő tankönyvek, versenyek az Imaginet egy olyan eszközzé tették, amely számos ponton túlmutat a logó nyelv tanításán. A LibreLogó akkor váltaná ki az Imaginet, ha tudná ugyanazt, és még többet is. Az a helyzet, hogy a LibreLogó csupán többet tud, de nem tudja az "ugyanazt".

De nézzük ezt máshogy:

A Libre Logo sokat segíthet a LibreOffice (ezzel együtt a szabad forrású szoftverek) oktatásban történő elterjedésében. Személy szerint remek ötletnek találom, hogy egy szövegszerkesztő tudását egy ilyen jellegű programozási tudással vértezzük fel. Ez túlmutat az eddigi szövegszerkesztési gyakorlaton, valami, ami kirángathatja a már másfél évtized óta Wordbe ragadt tanárok szemléletét. Ez így együtt tudja ugyanazt, sőt többet is, mint a versenytársa. És pont ez kell!

Valahogy sosem tetszett az Imagine. Ezeknek a kiskölyköknek nem kell leképezni az informatikai valóságot, mert időközben maga az informatika nyúlt le a kiskölykök szintjéhez. Nézz meg egy gyereket! Ő magyarázza a szüleinek, hogy mit és hogyan! Arról nem is beszélve, hogy a gimis korosztálynak már eléggé vérciki is ráadásul ez az Imagine.

Azt gondolom, hibás és veszélyes koncepció azt mondani, gondolni, sugallni, hogy a LibreLogó célja az Imagine kiváltása. Véleményem szerint ez az egyetlen kifejezés rengeteg kárt tesz a LibreLogó elterjedésében, és tanárok ezreinek felhördülését, illetve ellenállását okozhatja.

Mondjuk úgy (és koncepció szerint minden létező platformon mondjuk úgy): a LibreLogó nem kiváltja, hanem kiegészíti, sőt mi több, megkoronázza mind a logó nyelv, mind a szövegszerkesztés oktatását.

Az a meglátásom, hogy ez a megközelítés jobban megtörheti a tanárok egyébként létező zsigeri ellenállását a téma iránt. Pontosan azért, mert a LibreLogó remek kiegészítője egy szövegszerkesztőnek, a LibreOffice Writer viszont nem remek fejlesztőeszköze egy programozási nyelvnek.

Az egész munkához gratulálok egyébként, szerintem ez így, ahogy van, remek koncepció.

Nagyon szépen köszönöm a pontosítást és a gratulációt! A kiváltás alatt a lényeg kiváltását értettem, de ez így tényleg nagyon félreérthető. A koncepció tényleg más és többé-kevésbé tudatos: eleve szűk a mezsgye, hogy lehet egy hagyományos irodai programcsomagot egy oktatási keretrendszerrel kiegészíteni. Csak úgy, hogy ez nem pusztán az algoritmusok oktatását (ami persze önmagában nagyon fontos feladat, mert hiány van a programozókban és programozói ismeretekben is), hanem a szövegszerkesztés oktatását is szolgálja, illetve megcéloz egy valós problémát, az interaktív rajzeszközök korlátosságát (hogy valós problémáról van szó, jól mutatja például a Draw Szerkesztés->Sokszorosítás és Átúsztatás menüpontja, amely részleges automatizálási lehetőséget nyújt pár tipikus rajzolási feladatra). Az irodai programcsomagokban volt már beszélő kiskutya és gemkapocs is (oktatási céllal), de olyan, gyerekek (és persze felnőttek) számára is könnyen elsajátítható eszköz, amivel nyomdai minőségben lehet rajzolási feladatokat automatizálni, meghagyva, illetve kombinálva az eredményt a keretrendszer interaktivitásával, a LibreLogón kívül tudtommal nem. Zsigeri ellenállás van, még a részemről is, ezért próbálok példákat hozni arra, hogy működőképes a koncepció, például itt: http://templates.libreoffice.org/template-center?getCategories=LibreLog….

Még nem volt rá alkalmam, tehát most: köszönet a fejlesztő(k)nek, aki a LibreLogo-t készítette, fejlesztette, fordította. Ez egy remek eszköz, és bár egy kicsit más, mint az Imagine, remekül használható.
Amióta tudok róla, használom, és a több verzióban is gyártott Sulipuppy3
már ezzel készült el. (Sőt, a sulipuppy2-nek is van olyan, házi verziója, amelyben ez van.)Kedvezőek a tapasztalatok, nekem, mint tanárnak (és fejlesztőnek is) de a tanulók is egészen felvillanyozódtak, hogy ilyen is van: a LibreOffice sokkal több annál, mint aminek látszik (ez egyfajta idézet volt, tőlük.)

Nagyon örülök a pozitív visszajelzésnek és a Sulipuppy-integrációnak, köszönöm szépen!

A SuliPuppyhoz külön gratulálok! A LibreLogo közvetve a 80-as évekbeli iskolaszámítógép programnak köszönheti a létrejöttét (l. http://hu.wikipedia.org/wiki/Iskolasz%C3%A1m%C3%ADt%C3%B3g%C3%A9p), úgyhogy ez a legnagyobb elismerés, hogy rosszabbul felszerelt iskolákban is lehetőség nyílik a használatára a SuliPuppyval.

Nem tudom, hogy milyen az iskolák helyzete nálunk (azonkívül, hogy a gyermekszegénység nagy a statisztikák szerint, az ország gazdasági helyzetéhez képest pedig különösen: http://www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/gyermekszegenyseg-magyarorszag-szeg…).

Utánanézve a témának, egy 2010–11-es vizsgálat megállapításai: „Az iskolák 6,2 százalékában egyáltalán nincs számítógépes terem.”, „Európai uniós előírás, hogy minden egyes tagország elemi oktatásában 8, a középfokú oktatásban 6 diákra jusson egy számítógép. Magyarország ezt az előírást korántsem teljesíti, hiszen kétszer ennyi tanulóra jut ma ennyi, ha a számolás során figyelmen kívül hagyjuk az elavult, a mai kor igényeinek nem megfelelő, közel használhatatlan számítógépeket.”, „...az iskolák 55 százalékában van lehetőség arra, hogy – akár különböző termekben, de – egyidejűleg számítógép elé ültessünk (például online tesztelés céljából) egy osztálynyi tanulót. Az intézmények 90 százalékában van olyan tanterem, ahol egyidejűleg fél osztálynyi tanulóra biztosan jut 1–1 számítógép.” (Tóth E. – Molnár Gy. – Csapó B.: Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján Iskolakultúra 2011/10–11 124–137., http://epa.oszk.hu/00000/00011/00159/pdf/iskolakultura_2011_10-11_124-1…)

Jól sejtem, hogy a Sulipuppynak komoly szerepe lehetne az uniós szint elérésében?

A tanmenetet a tanár maga írja. Igaz, egyetlen tanárnak illik a többihez igazodni iskolán belül. De akkor is a tanáron/tanárokon múlik. A tantervekben semmi konkrét nem szerepel a mai napig sem!

Az viszont árnyalja picit a képet, hogy amint kipróbáltam egy egyszerű hibás program futtatásával:

előre 50
jobbra

azonnal szétfagyott a LibreOffice.

http://postimg.org/image/o8dpnf247/

Nyilván írhatnék hibátlan programot is, de egy paraméter hiánytól még nem kéne szétfagynia a LibreOffice programnak.

LO 4.0

---
http://szit.hu

Tényleg nem kellene lefagynia! A Metacity és az üzenet a gyanús első ránézésre. Windowson nem, Linuxon Unityvel és xfce-vel nem fagy le a hibás sorokra, csak kijelzi a hiba helyét, mint egyébként itt is. Ubuntu 12.04, LibreOffice 4.0.1 Metacityvel sem fagyasztja le a LibreOffice-t.

Minden esetben jelentkezik a lefagyás a fenti sorokra?
A LibreOffice 4.0.1 javítja a problémát?
Hány bites platformon fut a Debian?
Régebbi profilok törlése változat valamin?
Ablakkezelő cseréje segít?

A következő parancsra is lefagy?

ki 'helló'

Vagy csak hibaüzenetre, mint pl.

ki 1/0

Köszönöm a segítséget előre is!

[Meglepődtem, hogy a Metacity lefagyását okozta egy másik LibreOffice „sajátosság”, a lábjegyzetindex felett megjelenő, képernyőméretnél szélesebb tipp (tördelés nélkül jelenítette meg a lábjegyzetek első bekezdésének szövegét itt), szerencsére ez azóta a LibreOffice-ban is javításra került, függetlenül a Metacity hibájától: http://lists.debian.org/debian-x/2012/05/msg00164.html Bug#586590: compiz: crash to metacity when tooltip is larger than width of screen]-

A hiba megismételhető.
A hibaüzenet ablakot nem tudom már bezárni.
Néhány másodperc múlva dobja fel a Metacity az üzenetet
melyszerint vagy erőltetem a bezárást, vagy várok.
Ha várakozást választom sosem segít. A hibaüzenet ablak
már sosem lesz aktív.

Ha csak magába írom:
jobbra
arra lefagy.

Ki 'Helló Világ'

utasításra feldobja az ablakot, de az már bezárhatatlan.

ki 1/0
Feldobja a hibaüzenetet de nem fagy le, Működik!

A LibreOffice profile törése nem oldotta meg a problémát.

OpenOffice.org 3.4.1 verziója is telepítve van, bár
nem hiszem, hogy ez számít.

Most eltávolítottam az OpenOffice.org és a LibreOffice
csomagokat, töröltem a libreoffice profilkönyvtárat,
feltettem a LibreOffice 4.0.1.2-t.

Jeleneg A "jobbra" és a print 1/0 utasításra kifagy,
a print 'helló' utasításra viszont nem.

Feltettem az xfce "környezetet". Éppen azzal küzdök, hogy
használatba tudjam venni, de a gdm3 bejelentkezési felületén
nem jelennek meg a választási lehetőségek. Eddig GNOME-ot használtam
és meg sem fordult bennem váltás. Szóval ez most nem megy,

de
a gépen létrehozva egy új felhasználót és belépve ezzel az új
felhasználóval a GNOME felületen a probléma nem jelentkezik.

Ezek szerint, a GNOME valamely profilkönyvtárának törlése lehet
megoldaná a problémát.

Egyébként: A hardver 64 bites, de a Debian csak 32 bites.

Remélem tanúságos.

Xfce környezetben nem jön a fagyás a LibreLogo használata során.

Ui: Ma reggel bekapcsoltam a gépet, lám GDM3 képernyő alján megjelent
nyelv és ablakkezelő választási lehetőség. Gondoltam akkor xfce, LibreLogo próba.
Mint látszik meg is van. A választási lehetőség azóta sem jön elő, nem tudok
visszaváltani GNOME Metacityre. Brrr. Most órákat (vagy napokat?) kellesz
azzal töltenem, hogy ezt megoldjam...

Nagyon szépen köszönöm a részletes tesztelést! A Metacity nekem működött Ubuntu 12.04 (i686) és Xubuntu 12.10 (x86_64) alatt is, ez valamennyire biztató.

A Metacity visszaállítása az

update-alternatives --config x-window-manager

paranccsal lehetséges elvileg Debian alatt.

Még egy kérdés: a Faxtündér (Fájl->Tündérek->Fax...) ablaka működik a LibreOffice-ban? Elvileg ez is Python-kiegészítő, mint a LibreLogo.

Ez azért nagyon naiv:

Így idén eljöhet a Linux desktop éve. Legalábbis a magyar iskolákban.

Ha netalántán megszűnne a Tisztaszoftver az lenne mint előtte, mindenhol warez Windows lenne.
(az iskolák jó nagy részében most is warez a Windows, mert nincs frissítési alap...)

Vagy mint ami a vidéki helyeken folyik:
Megvesz az iskola 1 db windowst, ami teljesen legálisan felkerül az igazgatói gépre, majd az informatikatanár egy klónozóprogram segítségével ellátja az egész falut, meg az infótermet. Már ha az utóbbira még rámegy. A mai napig létezik ugyanis olyan iskola, ahol az informatikát win98-cal mutatják be. Igaz, ennek az az előnye, hogy nincs faszbukk. :)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

"hálózatba nem léptethető OEM Xp Home" - ez a laikusnak félreérthető. Tartományba nem léptethető. A felhasználók által használt hálózati funkciókra alkalmas. Hálózati meghajtók csatolására is.
Kicsit túl van dimenzionálva a tartományi használat. Egy átlagos iskolában meg lehet lenni nélküle. Korlátozott felhasználó publikus "jelszóval" és a hálózati megosztásokhoz, internethasználathoz saját, valódi jelszó.
Néha még jobb is, mert ha lehal a hálózat vagy a szerver, akkor is lehet órát tartani.

-1
Halozat nelkul is be lehet lepni a gepen, hacsak nincs letiltva a cacheles. Alapertek talan 10 belepes de rz novelheto. Pl iskolai laptopokra en 100 ra allitottam (+vagy egy honap) igy hazavihette de kenytelen volt idonkent behozni kulonben nem tudta otthon se hasznalni :) ...ha meg behozta rogton frissult a viruskereso a haloxaton at kozpontilag. Igy ertem el hogy viszonylag friss viruskereso legyen meg a hazavivos gepeken is :)
Rózsár Gábor (muszashi)

Az iskolai informatikaoktatásra ugyan nincs rálátásom (az én időmben a számológépen még színes golyók voltak), de jelenleg a felnőttoktatásban azt látom, hogy a felsőoktatásból kikerült, nem műszaki diplomások számára a számítógép ma is vagy a mumus, amit félünk használni, vagy pedig egyfajta színes-szagos játékszer, amivel fészbúkozni lehet, meg mellesleg a főnöknek tortadiagramot gyártani.

Nem elsősorban a tárgyi tudást hiányolom, hanem azt a szemléletet, amely az ember világképében az informatikát és az internetet normális helyre teszi. Hogy ebben a tanterv, a tanerők, vagy mi egyéb a gyenge láncszem, azt nem tudom.
Végül is majdnem mindegy, milyen szoftverekkel nem tanulja meg a nebuló az informatikát, legfeljebb az adófizetők pénztárcája bánja.

eof
jön a halál .... :):):)

vagy van élet a vindózon túl is ???
átállni valami pingvinesre, kb. 10 éve kellett volna elkezdeni, lassan, folyamatosan, kevesebb fájdalommal, ... de még mindig nem késő ...

aszem a tanulatlan, és tanulásképtelen tanárok lustasága, trehánysága, és az úgynevezett "informatika oktatás" koncepciótlansága, egysíkúsága zsákutcába hajtotta ennek a szakmának az alapképzését a közoktatásban ...
ja és nem volt még szó azokról a vindózra írt méregdrága szoftverekről, amiket az adófizetők pénzéből vásárolgattak a képzési alap terhére //valaki mindig zsebbe vót//... talán akkor ez se lesz :)

... előre versenyszférás oktatás ... a könyvelő leírja költségként a licenszeket, minden jogtiszta, és működik //csak fizesd ki// :)

minden esetre nem szeretném, ha olyan tanítaná a gyerekeimet, aki ebben a gennyben nyakig benne volt, és még generálta is a mocskot, de hát a korrupcióhoz is legalább 2 ember kell, 1 aki adja 1 aki kapja, és meg van szabva, hogy mennyi a visszaosztás

vagy így, vagy úgy +kell tisztulnia a közoktatásnak ...

hajrá pingvinország, .... hajrá pingvinek :):):)
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

Én nem tudok róla, hogy vége lenne. Sőt, február 28-ig el kellett küldeni az idei évre vonatkozó szándéknyilatkozatot. Abban a tájékoztató levélbe ez volt:

"A jelenlegi Felsőoktatási Tisztaszoftver szerződés a Microsoft Campus projekt keretében 2013. február 28-án lejár. Ennek meghosszabbítására egy hónap áll rendelkezésre, azaz március 31-ig mindent le kellene bonyolítani. A konstrukció ugyanaz mint a jelenlegi szerződésnél volt, azaz oktatói létszám arányában történik a kifizetés, de a licencek az intézmény tulajdonában lévő összes számítógépre érvényesek és az oktatók az otthoni gépükre is használhatják."

Teljesen más a két dolog, régen két külön szerződés volt, bár most már lassan igyekeznek minden nyilvános fórumon összemosni. A vicces az ebben a dologban, hogy szerintem az MS már szívesen adná ingyen is, csak azt tanítsák mindenhol továbbra is az ő szoftvereit. Látszik, hogy az Office365-öt fel is ajánlotta ingyen mindenkinek az oktatásban. Ezzel elindult az átmenet az ingyen irányába. Kár (nekik, de jó nekünk), hogy a sulinet vonalak annyira szánalmasak, hogy az iskolák ezzel nem fognak tudni mit kezdeni. (Kis megjegyzés a margóra: mikor otthon havi tízezerért kapok 20/5G-s vonalat a külvárosban, az iskolák szerintem nyilván százat fizetnek az ötödéért.) Tanítottam egy kifejezetten jó adottságokkal rendelkező budapesti gimnáziumban, és ott is annyira gyenge volt az internet vonal, hogy röhej. Nyilván fontos az MSnek, hogy a dolog úgy folytatódjon, ahogy eddig, hisz ez alapozza meg a cégeknél és intézményeknél a lecserélhetetlenségüket. Csakhogy ezt így hirtelen lehetetlen, de legalábbis iszonyú nehéz arcvesztés nélkül kivitelezni. Mire az iskolák valóban használni tudják majd az online Office csomagot, az még több év. És kell alá valami rendszer is, ugye. Azért nehéz átmenni ingyenesbe, mert mi lenne, ha az emberek rájönnének, hogy eddig tulajdonképpen a termékmintáért, a beetetésért fizetett az állam milliárdokat? Érdekes játszma ez. Kíváncsi vagyok a folytatásra. Popcorn bekészítve :D

Minden évben valahogy így kezdődik. :D

Valaki el kezd aggódni, hogy mi lesz vele Winxx nélkül, majd a fórumokon egyre többen hozzászólnak. Más fórumokra is átkerül a téma, tagi átfedés miatt. Valamint, újszülöttnek minden vicc új alapon, olyan jó "önálló" gondolatokat posztolni, elsőzni :D, egy nagy létszámú közösségben, akikből kettőt ha ismerünk személyesen. LOL!

Ezután, ha már elég sokan böffentünk valamit a témához, jön egy Index, Stop, HVG, stb. közeli arc, akinek cimborája megír egy cikket. Mivel "csilliárdos üzletről" van szó, főszerkesztő uram, Táncsics díjra éhezvén, címlapra linkeli a cikket.

Innen pedig már az ismert kabátlopási ügy következik.
Ő lopott, vagy tőle loptak el kabátot, mindegy, mindenképp gyanús.

Itt egy kis segítség a témához: :D
http://www.google.com/cse?cx=000068101928879461224%3Ao7a4cozxtvg&ie=UTF…

Ha lusta lennél kattintani: 1240 találat a HUP-on a tisztaszoftverről.