Egészen fura problémára bukkantam és ez többször is előfordul.
Az ügyfél annyit lát, hogy időnként nem tud leveleket letölteni POP3-on, a kliens (Outlook és Thunderbird is) egy idő után timeoutol. Az SSL-t kikapcsolva a forgalmat figyelve azt vettem észre, hogy egymás után tölti le a leveleket, és egy bizonyos levélnél megáll. A szerver elküldi a levelet és a szokásos "." üzenettel jelzi, hogy a levél véget ért, de a kliens mintha nem érzékelné, vár tovább a válaszra. A levél eltávolításával megoldódik a probléma, illetve IMAP-on keresztül ez a levél tökéletesen olvasható.
Arra a következtetésre jutottam, hogy a levél formátumában lehet valami hiba, de ennél többet nem tudok csinálni, nem találok semmi segítséget. Szerintetek mi lehet a probléma pontos oka, illetve megoldása?
- 2371 megtekintés
Hozzászólások
Nem találtam egyezést a használt levelező programok között. A hibás email véletlenszerűen jelentkezik, nem szándékosan így lett elkészítve.
Az email tartalma különösebben nem érdekel, engem az aggaszt, hogy miért akad meg tőle az egész email fogadás. Valami workaround kellene a hibára, mert így akár vissza is lehetne élni vele, az még rosszabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami hasonlót én is láttam már, az alábbi felállásban jött elő:
* Postfix SMTP
* Courier IMAP/POP3
* Outlook kliensoldalon (pontos verzióra sajnos nem emlékszem)
Az ügyfél arra panaszkodott, hogy egy-két levél egyszerűen nem töltődik le. A maildirben kézzel megnézve azt láttam, hogy meglehetősen nagy (10 MB-nál nagyobbak) voltak a problémás levelek, és valószínűleg emiatt nem nyíltak meg Outlookban.
Megoldást sajnos én sem találtam rá, kihalásztam az ügyfélnek a neki szükséges mellékletet a levélből, majd töröltem a szerverről fájlszinten.
Az alábbi oldalon is hasonló problémával szembesült a kérdező, hátha segít, amit itt tanácsolnak:
http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-outlook/pop…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem függ össze a mérettel, kicsi levelek simán megakasztják ugyanúgy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kliens oldalán kikapcsoltam az Avira antivirust. Problem solved...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek a gonosz antivírusok... Nekem kb. 3 éve talán a NOD letörölte az egész mbox formátumú mappát Thunderbird-ből, mert beérkezett egy vírusos levél :o.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni