bukott rendelés?

sztori zanzásítva alább, kérdés a végén.

feleségem (magánszemélyként) rendelt egy terméket (elviekben) közvetlenül gyártóval kapcsolatban álló cégtől, amelytől már páran megelégedéssel rendeltek. a termék online rendelése után (webshop) kiküldték az előreutalásos számlát, ami banki rendszeren át ki lett egyenlítve kb. azonnal. az ígért hat munkanap alatt sajnos nem érkezett meg a rendelt termék, ekkor vettük észre, hogy a cég honlapja "leállt" a szokásos ~karbantartás alatt szöveggel. a korábbi elérhetőségeken élő ember nem volt, és e-mail-re sem reagáltak semmit. a domain regisztrációkor megadott elérhetőségen a telefont felvevő személy elmondása szerint már egy ideje nem ő volt a cég vezetője (valaha ő volt), igazából már nem is volt semmi köze hozzájuk. ennek az információnak utánanézve, az állítás bizony igaz volt.

végül szereztünk egy a cégben használt mail címet és telefonszámot, ahol látszólag sikerrel próbálkoztunk. onnan egyszer jött egy ígéret: ugyan tulajdonosváltás miatt egyelőre nem tudnak mit kezdeni a dologgal, illetve ~számlavizsgálat miatt (wtf) nem tudják visszautalni a pénzt sem, legyünk türelemmel.

azóta semmilyen formában nem elérhetőek, honlap azóta is áll (kb. harmadik hónapja). utolsó kontakt bő egy hónapos, maga a cég pedig nem áll felszámolás alatt, papíron még létezik (legalábbis két hete még létezett).

nem tudja valaki, hogy hol tudom ezt megreklamálni, illetve 10e Ft nagyságrendben érdemes-e pattogni ilyesmivel, vagy inkább kívánjunk egy szépet nekik és zárjuk le a történetet (magunkban is).

Hozzászólások

érdemes-e pattogni ilyesmivel, vagy inkább kívánjunk egy szépet nekik

Legális úton szvsz semmi esély.

AFAIK 2012 április 15-től 50.000 Ft értékhatár alatt "csak" szabálysértésnek minősül az eset. Emiatt a 2012. évi II. tv vonatkozik rá. Mivel még nem telt el 6 hónap, ezért nem évült el a cselekmény, tehát elmehettek a rendőrségre feljelentést tenni. Azt neked kell mérlegelni, hogy megéri -e foglalkozni az egésszel, van -e rá időd, stb. Én már csak elvből is rászánnám az időt.

Az ilyenek megérdemlik.
Amúgy nem sok idő, max másfél óra volt a rendőrségen mikor én feljelentést tettem. Vittem magammal minden papírt.
Azóta egyszer idéztek be. Az is volt kb fél óra. Kifelé megkérdezték kérek-e igazolást munkáltatónak.

Szóval ennyi "kellemetlenséget" simán megér minden k***g.

pch

--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Ha felszamolas alatt is allna, akkor AFAIK a felszamolo-biztosnak kell bejelentened az igyenyed, mivel tartoznak neked.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Én írnék nekik egy ajánlott levelet, hogy azonnal utalják vissza a pénzt, ellenkező esetben mész a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, mert az amit ők folytatnak tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.

Lehet, hogy zsákutca, vagy ebben az esetben nem alkalmazható, de például a malév csődnél a banknál kellett panaszt tenni, vissza is kaptuk végül a pénzt.

Az alábbi lenne nálam a sorrend:
1. E-mail a cégnek a jogi lépések kilátásba helyezéséről, 3 napos válaszadási határidővel, telefonszámoddal
2. E-mail/telefon a saját bankodnak, hogy tudjon a problémáról (ez neked nem segít, de ki tudja...)
3. Postai levél a cég számláját vezető banknak, hogy a cég csalással szerzett bejövő átutalásokat
4. NFH
5. Rendőrségi bejelentés, miszerint az adott cég szervezetten, bűnszövetségben csalást követ el és feltehetően több sértett is van
6. Bíróságon is követelheted vissza a pénzed. Ebben sincs semmi nehéz, akár ügyvéd nélkül is megy. Nem tudom, hogy fizetési meghagyást lehet-e cég ellen indítani, ha igen, elég gyorsan meg is vagy vele.

Ha számlát kaptál, akkor mehet egy bejelentés a NAV-hoz is, miszerint a cég fiktíven, teljesítés nélkül számláz. Ha nem kaptál, akkor meg azért, mert nem számláz.
Ha van információ arról, hogy vajon ki a könyvelője a cégnek, akkor felvenném vele a kapcsolatot.

--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Linux tanga

> 1. E-mail a cégnek a jogi lépések kilátásba helyezéséről, 3 napos válaszadási határidővel, telefonszámoddal
fenyegetőzés, nem szabad (tudom, a legtöbb gerinctelen ügyvédi iroda is így indít... de akkor sem etikus; a jogi oldalában meg nem vagyok biztos)

> 3. Postai levél a cég számláját vezető banknak, hogy a cég csalással szerzett bejövő átutalásokat
valótlan állítás, a webáruház pert indíthat jó hírnevének rontásáért (ártatlanság vélelme!; nincs jogerős elmarasztaló ítélet)

Ezekre oda kell figyelni, nehogy a végén a vevő szívja meg még jobban..

1. Nem fenyegetőzés, pontról pontra leírod, mit fogsz csinálni. Lást fentebb.
2. Ha tárgyilagosan leírod nekik az esetet, abból semmi bajod nem lehet. Ők majd értelmezik úgy, ahogy akarják, de mivel biztosan nem szeretnének balhét, ezért nagyon valószínű, hogy rákérdeznek az ügyfelüknél a dologra.

Webshop üzemeltetőként mondom, hogy keményen fel kell lépni a kóklerekkel szemben, mert az ilyenek miatt tartanak sokan a netes vásárlástól.

--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Linux tanga