VoIP trunk <- mit jelent?

Fórumok

Egy ismerősöm cége tért át VoIP trunk-re 2db helyi szám hordozásával.
A szolgáltató csak az egyik számhoz ("A") adott bejelentkezési adatokat.

Ha azt állítom be ("A") SPA922-be, akkor működnek a kimenő/bejövő hívások.
Ha a user id-t a másik számra állítom("B"), akkor a bejövő hívások működnek, azaz lehet hívni a számot ("B") de a kimenők foglalt jelzéssel elszállnak.

Kell még valami ehhez a két számos trunk-höz? (Asterisk?)

Hozzászólások

Ez szolgáltató függő. Ha ún. vezérszámos rendszerben adják a dolgot, akkor csak egy accountod lesz és minden egyéb számod arra esik be. Ha több eszközhöz kell account akkor általában jelezni kell. Ez jellemzően a komolyabb VoIP CPE-k miatt van így, mert minimum viccess egy 20 számos tartományt egyesével reggelni a proxyra (és a proxy is megvadul a sokezer regtől) és ezek az eszközök komoly hívásírányítást is tudnak kezelni. Az SPA922-nél szerintem mindíg az a számod lesz kijelezve, amivel reggeltél, ha csak nem állítod be külön. Emlékeim szerint az SPA szériának mindenképp fix account kell a számhoz, azaz mindenképp kétszer fog regisztrálni.

Egy trunk akár 50-100 párhuzamos hívást képes egyszerre lebonyolítani. Az SPA 922 egy olyan ip telefon amely egyszerre egy vonalat képes kezelni, azaz beregelhetsz akár 3 számot is mégis egy vonalat fogsz tudni használni,és mindig a fővonalon megy ki, ez csak accountot képes használni.

AZ SPA941-be már felteheted minden számodat és egyszerre 4 vonalon tudsz hívni,ott válathatsz melyiken mész ki és azt írja ki a rendszer ha nem ip telefon kell akkor ott van pl pap2 ami két vonalas analóg cucc, ha trunközni akarsz akkor az spa8000 már tudja a trunkot azt hiszem 4et egyszerre, ez is analóg.

A számkijelzést a szolgáltatódnak kell megoldani ha te felcsatlakozol mindkét számoddal.

Igen, tudom milyen egy SPA922... Viszont itt 2db SPA922 van...
"A"-ra beállítva az "A" userid, account, jelszó -> tökéletese megy ki-be. (userid, account = telszám)
"B"-re beállítva a "B" userid, account, jelszó -> hívni lehet, de kifelé nem tud kapcsolódni...
--
Debian Linux rulez... :D

Ebben az esetben mindenképp a szolgáltatónak jelezd, illetve kérdezd meg mit látnak. Könnyen lehet, hogy a tűzfalad/routered "viccel" ha mindkét telefonod ugyanazt az UDP portot mondja magáról. Elvileg az SPA cuccokon lehet egyedi UDP portot mondani. Állítsd mondjuk 5070-re az egyik és 5072-re a másikat. A STUN beállításokat szintén ellenőrizd és a NAT keepalive-ot is.

Analóg - VoIP gw is remekül tud ilyet. Ez általában design kérdése. Pl. a VoIP telefonok jellemzően tudnak olyat, hogy más számot küldetsz el velük, mint ami az accountjuk. Olyan eszköz is van, ami viszont buta és 1 szám 1 accountos.

Az fordulhat inkább elő, hogy a másik készülék nem regisztrál be valamilyen oknál fogva vagy csak a szolgáltató látja egy regisztrációnak és logikusan mindent a beregisztrált accountra küld.

Példa, az 12345/12346/12347-es tripla "számtartománnyal":

- Létezik mindhárom számhoz számmal megegyező account ÉS az első 12345 a vezérszám is, tehát a szolgáltatói oldalon nem kötelező léteznie mindhárom számhoz accountnak, de most kaptunk.

- "A" eszközön beállítod az 12345-öt és mivel vezészámként üzemel, ezért ide esik be minden egyéb, tehát az 12346 és 12347 is.

- Mivel "B" eszköz a fax (igen van T38 is a szolgáltatónál, mert okosak), ezért ez megkapja az 12347-es accountot és ez a szám máris itt fog csörögni.

A ciki akkor jön, ha az 12345 nem regisztrál, mert akkor csak az 12347 lesz elérhető, tehát vannak a rendszernek hátrányai is. Ha a "B" eszközön az 12345-el regisztálsz be, de számnak a 12347-et állítod be, akkor viszont megkevered a kártyát rendesen. Ugyanis innentől kettő regisztrációt lát majd vezérszámmal a proxy, amit vagy enged vagy nem. Ha engedi akkor viszont nem biztos, hogy mindkettőt meg fogja csörgetni...

Köszi!

A vezérszámos része nem igazán áll, mert a két szám külön-külön hívható, és külön-külön csörög ki, tehát nem az egyikre esik be minden.
Teljesen logikus, amit a 20 számos tartományról és a proxy-ról írsz, viszont azt gondolom, ha az előbbit figyelembe vesszük, akkor szerintem itt max valami beállítási gondról lesz szó...
Talán rosszul írtam le, de 2 db SPA922-vel próbálkoztam...
Közben írtam a szolgáltatónak is, remélem válaszol.
--
Debian Linux rulez... :D

A vezérszám félig áll!!! :D

A műszaki ügyfélszolgálat megmagyarázta a dolog lényegét:

"A ket szam VOIP trunk-be van rendezve, ami azt jelenti, hogy csak a vezerszamhoz tartozik SIP account.
Regisztralni is csak a vezerszamot kell, az alszam ugyanoda iranyitodik automatikusan.

Hivaskor az azonositas mindig a vezerszam/jelszo parossal tortenik, de kijeleztetni az alszamot is lehet, amennyiben azt a kliens bele tudja tenni a Remore-Party-Id mezobe."

Itt jön a kérdés...
Remote-Party-Id-t mivel tudok betenni??? sipwitch, siproxd, esetleg asterisk?

--
Debian Linux rulez... :D

Hát, akkor nem az a szolgáltatód ahol melóztam. :) Minden esetre ne kavarjál, hanem kérjél per szám accountot, mert neked úgy jó. A fő probléma a hívásfogadás lesz, mert ha csak nem tartja nyilván a proxyjuk trükkösen (talán ez a remote-party-id, amivel sosem találkoztam), akkor az látszik a szerveroldalon hogy ua. szám kétszer reggelt és innentől nehezen fogja épp a jót kiválasztani. Érdemes mindíg a faék egyszerűséghez konvergálni az ilyen szolúciókkal, mert a hibakereséskor elég rendesen meg lehet szívni.