Panasonic telefonközpont programozás

 ( procika | 2012. augusztus 3., péntek - 8:45 )

Sziasztok!

Van valahol olyan képzés ahol Pana telefonközpontok beállítását meg lehet tanulni?

Egy rakat telefonközpontunk van, nem tudom mi számít ezekből nagynak és mi nem, 20-30 melléknél nincs több és 5 évnél fiatalabb központ sincs.

Ha esetleg van olyan cég aki ezzel foglalkozik és vállal oktatást akkor az is érdekel.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Amikor nekünk Pana központunk volt, folyamatosan ment a küzdés a szállító céggel, mert hiába csak egy kis dolgot kellett állítani (mi is meg tudtuk volna csinálni), nem adtak hozzá szerszámot (program) és hozzáférést. Ők ebből élnek. Kijönnek, kettőt kattintanak, majd kiszámlázzák. Hogy ez változott-e, azt nem tudom, mert nekünk már évek óta nincs Pana telefonközpontunk (a telefonos kollégám szerint többek között részben emiatt is). Én nem foglalkozok telefonnal, de mindig ilyesmiket hallottam róla.

--
trey @ gépház

A telefonos cégek a mai napig így működnek. A Panasonicban viszont az a jó, hogy úton-útfélen "mindenki" ért hozzá, a szükséges programot könnyen meg lehet venni legálisan (és persze "terjed" is warezban, mint anno. a Norton Commander 3.0) a használata meg relatíve egyszerű. Legalábbis, én pár percnyi nyomkodás után intuitív módon beállítottam benne azt, ami nekem kellett. A bonyolultabb dolgokhoz meg ott a google...

Kérdés persze, hogy mi mindent akarsz állítgatni, és milyen gyakran. Ha csak évente egyszer apróságokat, akkor valószínűleg olcsóbb "megvenni" a know-how-t, és megcsináltatni a telefonos céggel, mint megvenni a szoftvert, és időt fordítani a tanulására.

Az a baj, hogy ugyan ez van a Alcatel és a Siemens központtal is. Ha találna is rá az ember céget akkor méreg drágán jönnek ki, ha egyáltalán kijönnek. Szívesen leírnám a kínlódásunkat ezekkel, de sajnos túl sok jogásza lehet a cégnek.

Pana központot viszonylag jó áron két cég is megoldja, de mint ahogy te is írod piti dolgok vannak. Kell egy új pin, egy mellék, letiltani számot stb., mi is meg tudnánk csinálni és az egész folyamat nem kerülne annyi kínlódásba mint amennyi papírmunkánk van egy megrendeléssel.

Ha a központot még "rendszertelefonról" kell állítani (nem tudom, hogy a módszer azóta változott-e, amit ismerek, az legalább 10 - 15 éves központ), akkor tudok segíteni benne.

Ezeknek már PC-s kezelőszoftvere van, bár telefonról is biztosan lehet állítani dolgokat.

Na, azért az főként a mazochistáknak való :)

Soros port + célszoftver...

Az Analóg/Hibrid időkben még vígan ment a rendszertelefonos programozás. A lényegesebb kódok fejből is mentek :)
Szerintem nem kell hozzá külön oktatás, be kell szerezni az adott központ programozási kézikönyvét és abból IT-s logikával már szépen fel lehet építeni, hogy az adott központtal mit lehet megoldani és mit nem - és persze mit hogyan.