CAN BUS segitseg

Fórumok

Sziasztok!

Szeretnek segitseget kerni toletek a kovetkezoben:
Van egy 2009 6. havi (2010 modellev) Volvo S40 2.0D autom.
a hiba a kovetkezo vele ami altalaban ugy heti 2 alkalommal jelentkezik: Megyek az uton (a sebesseget tartva, se bukkano, se eles kanyar se semmi, nyil egyenesen megyek), es az auto (oszes) kijelzojerol eltunik minden, a motor leall, a zene leall, es ez a komas allapot eltart 0.5-2sec idotartamig, majd a fedelzeti szamitogep ujraindul, (a muszerfal ketoldalan felvillannak az ellenorzolampak is, mintha most adtam volna gyujtast) majd a lendulet berantja a motort es az auto ugy megytovabb mint ha mi se tortent volna:

-a fedelzeti szamitogepbe nem ir be hibat
-a zenelejatszo es a bluetooth (MOST kor) nem indul ujra, mert azonnal folytatja a zenet, es nem veszik el a telefonos kapcsolat se szunik meg.
es a kovetkezo 3 alitas kozul valamelyik nem igaz:
-gyujtaskapcsolo nem lehet mert: ha leveszem o ra (alapallapot) akkor a zene nem all le csak ha kihuzom a kulcsot, akkor viszont ra kellene zarnia a kornayzarnak, ami elektronikusan vezerelt, de ezt nem teszi.,
-aramellatasi problema nem lehet, mert akkor elfelejtene az idot, de nem teszi
-can hiba nem lehet, mert azt a szerviz szerint beirna hibakodkent
-a CEM (kozponti elektronikamodul) nem lehet mert azt mar kicsereltek es nem javitotta meg a hibat.

A szerviz tanacstalan, en pedig a ti segitsegeteket kerem, pl ha valaki kepes egy CAN adatfolyamot analizalni es vallalja hogy segit nekem (nem ingyen) akkor veszek egy analizatort es felveszem a hibat vele.

A segitseget elore is koszonom:
Denke.

= mod =
az auto 65e km-t futott

Hozzászólások

Kizartnak tartom, hogy ne lenne pl. index/totalcar foruman a jarmunek egy topikja, ahol a fanatikusok lakoznak.

Nekem esetenkent nagyon jo otleteket sikerult onnan szereznem.

Ketlem, hogy ne lenne kozotuk olyan megszallott/szervizes, aki tud es akar neked segiteni.

Keress ra egy probat meger.

Az biztos, hogy ez totalisan nem uzemszeru, ha meg garancias az auto, akkor level a volvo ugyfelszolgalatnaknak a hibarol.(nem magyar)
Arra ne varj, hogy a "fodarabcserehez" szoktatott "szerelok" majd megmondjak neked, hogy ez a termosztat erzekelo hibaja, vagy egyszeruen elhalt/kigyongult az akkud.
Sok hasonlo "bazdmeg" leledzik minden tipusnal.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Ez életveszélyes. Én egy métert nem mennék egy ilyen autóval.

> Sol omnibus lucet.

Azért merek írni neked, mert a saját autóim is én szereltem. Márpedig a Stilo nem a kedvességéről híres. :)
Szerintem ez a hiba kontakthiba lesz. Valószínűleg testkábel hiba. Ha csak a kijelződ menne el, akkor lehetne másra fogni. A szabályzókörtől most tekints el, mert az rángatást, dadogást, gyengülést stb. okoz. Viszont a motornak 2 dolog kell: gyújtás és benzin. Ha ezek közül bármelyik problémás, az autó leáll, mint nálad. Itt pedig a hibajelenséged alapján a gyújtás szűnik meg a motor részéről.
Kérdés, hogy mitől szűnhet meg a gyújtás. Egyik ok a testkábel hiba, másik a gyújtáskapcsoló hibája. Megerősíti a testkábel hibát, hogy az ECU-ban nincs semmi. Persze, hogy nincs, hiszen ezt az ECU nem tudja figyelni - nem kap áramot. A zenelejátszóban pedig van annyi kondi, ami képes áthidalni a rövid kiesést. A bluetooth meg köztudottan lassú - legalábbis nálam mindig eltart 1-2 mp-ig a kapcsolódás/bontás.
Meg kellene nézni az akksid, sarukat megtisztítani, üresjárati kapocsfeszültséget és töltőfeszültséget mérni. Esetleg ellenőrizni a gyújtáskapcsolót is - nem tudom, hogy nálad hogyan van bekötve. Titkos tipp lehet a riasztó is, ha van benne és nem gyári.

Mert nem tart tul sokaig az aramszunet, szerintem ugyanaz lehet, mint a zenelejatszonal, azert 1-2 secet at tud hidalni. Egy komplett motor leall-beindit kor meg ha egymas utan csinalod is lassabban van meg, mint 1-2 sec.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

CAN vezetékelést és az áramellátást nézzék még egyszer át, szerintem kontaktos valahol, illetve vagy a rendszer maga megy, csak a kivezérlések tűnnek el (műszerfal, gyújtás, erősítő) egy pillanatra, vagy részleges áramkimaradás van:-) Az óra meg nem az ecu-bol jon asszem, igy lehet, hogy attól meg az is elveszti a tápot (ezért nincs benne hiba, mert ki volt kapcsolva amikor a CAN controller hibajelet ad, sőt lehet, hogy az is leáll ilyenkor). Az meg hogy a szerviz szerint beírna, nem biztos hogy úgy van. CAN analizátort meg a szerviz vegye, ne te küzdj vele (nem azért mert nem tudnád [bár fos, pepecs munka, ráadásul a hibát el kéne kapni], hanem arra ott van a márkaszerviz). Rakják fel fékpadra és járassák, aszondtad úgyis nyílegyenesekben jön elő.
A helyedben én csereautót kérnék ha lehet és ezt az autót otthagynám, hogy találják ki. Gondolj bele, pont akkor megy el a fékerő mert leáll a motor, amikor zebrára fékeznél (gondolj bele: 50-nél 1 sec kihagyás is 15 méter).

> hanem arra ott van a márkaszerviz

Tapasztalatom szerint (bár Volvóm még nem volt) egyáltalán nem biztos, hogy a márkaszervízek a legjobbak. Kísérteties hibákhoz tisztességesen dolgozó szakember kell, aki hajlandó tüzetesen végignézni/mérni az egész rendszert, ha kell órákig/napokig mielőtt diagnózist ad. Nem minden márkaszervízben dolgoznak így. Keress ismerőst, vagy ismerős ismerősét!

A márkaszervíz csillogásának nem szabad bedőlni. A legtöbb szervízben azt fogják mondani neked, hogy az XY rettentődrága alkatrész rossz, kicserélik, lehúznak és utadra engednek. Aztán ha újra előjön a hiba, eljátsszák ugyanezt egy másik drága alkatrésszel, ameddig meg nem javíttatod a kocsidat valakivel, aki ért is hozzá.

félre ne értsétek, természetesen nem szabad ezzel az autóval közlekedni, csak azt kérdéztem, miért menne el a fék, ha leáll a motor. Meg ha jól sejtem rángat mint a fene, miután a motor még a kerekekhez van "kapcsolva" de nincs gyújtás... esetleg egy iszonyat motorféket tudok elképzelni abban a pillanatban. De azt nem értem hova lesz a fék... mármint mi a kapcsolat a fék és a motor között ? Nekem régi autóim voltak csak, és persze a 120as skoda nem sok extrát tartalmazott, de a fék sehogy nem kapcsolódott (szerintem) a motorhoz vagy az elektronikához (ha nem veszem figyelembe a féklámpát :) ).

Repülögépből ejtőernyő nélkül kiugrani sem célszerű..

Kb. ennek is van annyi köze az eddig modottakhoz, mint amit írtál.

Arról volt szó, hogy vészhelyzetben megállni megtud akkor is, ha leállt (már nem is forog) a motor, mert párat tud még rásegítéssel is fékezni, de egyébként rásegítés nélkül is meg kell tudja állítani a fék a járművet, csak erősebben kell taposni.

Még rángatás sincs, csak egy sima motorfék. Amíg a kuplunkgot ki nem nyomják ugyanúgy van kormány és fékrásegítés is (elektromos kormányrásegítő már problémás lehet ilyen elektromos anomáliánál), mert a lendület forgat mindent. Normál motorféknél is, ha leveszed a lábad a gázról, a befecskendezés teljesen kikapcsol, amíg a motor nem lassul az alapjárati fordulatszám közelében, tehát normál motorfék üzemben is 'leáll' a motor...

Ettől persze nem azt mondom, hogy ilyen autóval közlekedjen bárki, csak pontosítani akartam, amit a többiek kicsit túl sarkosan állítanak be.

Huh, kösz a sok választ :) Délután megszakértem a dolgot. Mondjuk ez csak közeli tapasztalat, de...
bal első féknél "eldurrant" a fékcsövem, még 3x megált az autó mikor rájöttem, hogy ez már nem is olyan viccess dolog.... aztán elmentem kézifékkel 5-el 3 sarokra ahol volt már szerelő... para volt :D
Csak széljegyzet ez egy régebbi Astra volt.

Szóval akkor úgy képzelem, hogy elmegy a fékerő, aka. xarul fog, de megállmég.(1x) De mint mondtam, Isten ments, hogy így közlekedjen valaki.

Így végigolvasva a sztorit pár kérdés merült fel bennem, amihez nem kell se műszer, se szakképesítés. :)
Járó motornál álló helyzetben is reprodukálható a hiba, vagy csak menet közben?
Kerestél bármilyen összefüggést a leállás és bármi más között? Gondolok itt fordulatszám, váltó fokozat, klíma ki/be, világítás, hangerő koppig, stb....
Milyen sűrűn jelentkezik a hiba?

A hiba leírása alapján, ahogy többen is írták, valamilyen "áramszünet" jelentkezik. Véleményem szerint is valami ilyen helyen kell keresgélni. De egy dologról nem esett szó, a zárlatról. Zárlat lehet a generátorban, az akkuban, valamelyik tápvezetéken. Nem kell csak egy szikra, és a vezérlés újraindul.

Én első lépésként kitisztítanám/tattnám a motort. Ehhez van valami zsíroldó cucc, ami fehér tejszerűvé alakítja a zsírokat és vízzel lemosható lesz. (Nevét nem tudom, mert mindig kapok csak üdítős flakonba ismerőstől.) Mikor minden szép a motortérben el kell kezdeni átnézni a kábeleket. Nincs e sérülés, repedés a burkolaton, stb ...

Szánj rá egy napot, alapjáraton járasd és mozgasd meg a kábeleket a motortérben.

Sok szerencsét, hogy megtaláld.

Kérj kölcsön pár napra egy akksit.
Láttam már pár dolgot, hogy mit képes művelni. A legutóbbi eset. Cimbora estére még furikázott ide oda a kocsijával. Tehát az önindítót használta néhányszor. Reggelre az akkuból eltűnt minden fesz! Duuurva!
Valahol belül megszakadt. Akár nálad is lehet cella lamella szakadás.
Nem valószínű, de lehetséges ez is!

Egyetértek az elözökkel, ne használd a kocsit ilyen állapotban! Nem csak a fékerö, de a szervó és minden más rásegítös berendezés mehet el áramkimaradásnál!

Egyébként mi a helyzet a nyestekkel a környéketeken?? Apám kocsiján pont ilyen hiba volt, 130-nál elment az áramellátás, motor leállt, stb. Életveszély.
Kiderült, hogy a kábelkorbácsot valahol megrágcsálta és kontaktos lett. A szervíz kapásból tagadta, hogy valahol is hiba lenne, aztán egy újpesti elektronikás "garázscég" találta meg és tette rendbe....

---------------

">HOWTO: Zentyal+Zarafa+Setup+Outlook+Thunderbird+mobilephone sync

totalcar.hu, van ott valahol egy gépjármű-elektromossági arc, szokott blogolni, ő szerintem tudna neked segíteni.

Ha nagyon nincs mas megoldas, mikrokontrolleres CAN klienst lehet csinalni. Ugyan en meg nem hasznaltam a CAN-t, de pont most olvastam rola. Elvileg ha valamelyik eszkoz hibas a buszon, a tobbi eszkoz visszajelzi. Letezik beepitett CAN bus-os PIC mikro, es C-ben viszonylag egyszeruen lehet programozni. Kerdes, hogy hol tudsz hozzaferni az auto CAN buszahoz...

OBD csatlakozóban van rá hely. Egy gond van, hogy egy analizátor az nem azonos azzal ami egy klíma vezérlőpanel. A CAN-ben van szűrés, már a bemeneten. Így felesleges dolgok nem terhelik a procit. Az analizátornak mindent fognia kell, minden időpontban, ez elvileg egy darabig (bizonyos sebesség és csomagszám) működik.

Lehet érdemes lenne valami Ethernet-CAN illesztőt csinálni ami nagy sebességű és wireshark-hoz egy kiegészítést. :)
Ezek a dolgok nem pár ezresből jönnének ki. Az biztos.

Ha az OBD csatit rendszerdiagnosztikara talaltak ki, tuti hogy valalmi fontosabb gocponton csatlakozik a rendszerbe. Egyebkent nem kell nagy kapacitas, ha csak az utolso csomagokat taroljuk, es pl. a CAN cimet megjelenitjuk, ha rogton utana jon a frame error jelzes. Az meg mar mehet LCD-n vagy soros porton is. Elvetemult kockaknal meg szoba johet N darab LED is :D

Az OBD-ben azért van főképpen, hogy igy konfigurálják a modulokat, eszközöket. Speciális csomagokkal. Régebben gondolkoztam egy ilyen sniffer építésén, de ami mindent meg tudott volna fogni az nem volt olcsón megvalósítható. Akkor még autós irányban tanultam. Azóta már én is PIC32-vel támasztom ki a billegő asztalt.

en egy ilyenen: http://www.thelabeshop.com/Analyzers/Protocol-Analyzers/CAN/TotalPhase-… gondolkodom, de kellene hozza valaki aki
-tudja hova kell bekotni :)
-ki tudja elemezni a logokat

-amugy avr fan vagyok, tudom hogy letezik at90can, de nem ertek a can bushoz elegge, es nem hobbiprojectet akarok hanem egy mukodo autot, ezert inkabb nem epitgetek semmit :)

Ha az OBD csatit rendszerdiagnosztikara talaltak ki, tuti hogy valalmi fontosabb gocponton csatlakozik a rendszerbe.

Majdnem talált. Ha így tenne, akkor egy random, hibás jelszinttel operáló (pl. rövidzárként funkcionáló), az OBD-re dugott cucc gyakorlatilag életveszélyes lenne menetközben, mivel meg tudná bénítani az egységek kommunikációját - és ez bizony úgy van kitalálva, hogy menet közben is lehessen diagnosztizálni. Ezért az a bevett szokás, hogy az a CAN busz, amit az OBD-n látsz, az egy pont-pont kapcsolat az egyik vezérlőbe, akinek az a feladata, hogy az OBD-n küldött kéréseket továbbítsa a megfelelő másik CAN buszra, amin a megcímzett eszköz lakik. Ez kb. úgy működik, mint egy tűzfal: azt láthatod az OBD-n, amit ez a tűzfal neked megenged. Szóval itt nincs sniffelgetés, mert a saját forgalmadon kívül semmi mást nem fogsz látni...

Vagy szimplan szar az ECU. Az ECU csak akkor indul ujra ha 1) rossz, 2) megszunik az aramellatasa, 3) gyujtast lekapcsolod, majd fel.
Siman lehet aramellatasi problema, az ECU nem felejti el az idot ha 1-2 masodpercig nincs aram alatt, sot nem is csak ott van tarolva az ido, hanem a muszerfalban is.
A masik lehetoseg az hogy direkt kapcsol le az ECU bar ezt erosen ketlem mivel altalaban ilyenkor csak hard vagy soft limp modeba szokott dobni, egy szep DTC kisereteben.

ennyire nem vagyok szaki, errol a limp modrol meg nem hallottam, de:
ha annyira elmegy az aram, hogy az ecu (a volvo cem nek hivja) leall, akkor abban tuti kisulnek a pufferkondik, es szerintem el kellene felejtenie az idot is emiatt (javits ki ha tevedek, meg nem szedtem szet ilyet)

a szervizben is erre gyanakodtak, es ki is csereltek (ez az eszkoz maga a biztositektabla is egyben, tehat az ott levo kontakthibakat is kizartak rogton) de ez nem oldotta me g aproblemat.

(a cem cserejekor az auto elfelejtette az idot, pedig az akkusaru nem lett lehuzva, tehat nagyvaloszinuseggel csak o tarolja.)

Koszi a tippet azert.

a szervizben is erre gyanakodtak, es ki is csereltek (ez az eszkoz maga a biztositektabla is egyben, tehat az ott levo kontakthibakat is kizartak rogton)

Azért azt az esetet ne zárd ki, hogy a kicserélt alkatrész is szar, továbbá lehet a kontakthiba a kicserélt alkatrészre kapcsolódó csatlakozónál/kábelben.

(a cem cserejekor az auto elfelejtette az idot, pedig az akkusaru nem lett lehuzva, tehat nagyvaloszinuseggel csak o tarolja.)

Lekapcsolt gyújtásnál. De menet közben erre ne vegyél mérget. Persze menet közben, ha a vezérlők mellől eltűnnek a beszélgetőpartnereik, kicsi az esélye, hogy legalább az egyikük ezt ne vegye észre (mivel folyamatosan üzengetnek egymásnak), márpedig annak hibakód lesz a vége. De még egy lekapcsolt gyújtású, álló autónál is hibakódot eredményez, ha egy rövid pillanatra az akkumulátor feszültsége leesik (pl. matatsz valamit a motortérben, és egy pillanatra rövidre zársz valamit, ami akkor is kap áramot). Szóval felettébb rejtélyes a dolog...

Ahogy n.balazs emlitette en is a kontaktra szavazok a motor es a kasztni kozott. Ha ott elmegy a kontakt, akkor minden elmegy es az ECU-ban sem lesz semmi. Pl. mondok egy hasonlo hibat Nissan Primera-n 2002-tol. Elol elmegy a kontakt a motor es a kasztni kozott, emiatt nem lehet inditani, ezenkivul elmegy a kontakt a hatso lampa foldelesenel is, jellemzoen a jobb oldalon. (index-nel a feklampa vilagit az index-el egyutt)

Szoval nezd at a cstlakozasokat a motor es a kasztni kozott. Nyisd meg a csatalakozot es ellenorizd le a krimpelest, hogy jol benne van-e a csatiban, valamint hogy nem rozsdas-e a csati alatt. Mar egy par eves auton is elkezdodik az oxidalodas. Ezenkivul nezd meg az aksi csatlakozojat is. Ott jellemzoen mind a ket oldallal lehet hiba, ha hanyagul csinaltak a krimelest. Az akkunal ugy intezd a csati ellenorzest, hogy eloszor vedd le a negativot, majd utanna a pozitivot. Amikor rakod vissza, akkor pedig kezd a pozitivval es utanna tedd vissza a negativot. Ezzel el lehet kerulni a villas kulcs es a kasztni kozotti "hegesztest". Mert amikor huzod/nyitod a kulcsot a pozitivon es nekiutkozolt a kasztninak, jellemzoen minden ember megijed a nagy szikratol es ezutan rajta marad(hat) a kulcs az aksi pozitiv polusa es a kasztni kozott (rovidzarlat) ami nem tul egeszseges, mert meg az auto is leeghet tole.

Az aksi is lehet hibas ahogy mar mas is emlitette, mondjuk ha cella zarlat van, bar jellemzoen az uj zseles aksiknal ez mar nem jellemzo, de elofordulhat. Mivel gondolom nincs sont merod az akksihoz, igy max annyit tudsz tenni hazilag, hogy mindent rakapcsolsz az autoban, mondjuk ablaktorlo, fenyszoro, index, ventilator full fokozat es ezek utan inditozol. Ezzel nagyon meg lesz terhelve az aksi, mert alapbol a fent felsoroltak
megesznek kb. 15-20A-t plussz az onindito vagy 100-200A-t, de lehet tobbet is mert diesel motornal jellemzo a 2-4 loeros motor is. Ha ezt eljatszod egy parszor ugy, hogy mindig elindul az auto siman erolkodes nelkul es nem tunik el a muszerfalrol minden, akkor "elvileg" az aksi jonak mondhato.

A kabeleket amikor ellenorzod a pozitiv kabel jellemzoen az oninditora fut be, kb 1cm2-es kabel es mindket oldalnal lehet hiba vele. (akku oldal, onindito oldal) Ahogy mondtam nezd meg a krimpelest itt is.
A negativ kabel pedig az akku es a motor kozott van, ez is jellemzoen egy nagyon vastag 1cm2-es kabel az oninditozasi aram miatt. Ezenkivul van egy jellemzoen kissebb atmeroju kabel, ami a kasztnit es a motort koti ossze, szerintem ezzel lehet a gond. Ez valahol mashol van rakotve a motorra es a masik fele a kasztnira.
Ahogy mar mondtam bontsd meg az osszes csatit ugy, hogy lasd mi van a csati alatt mindket oldalon es ellenorizd a krimpelest mindenhol.

Valamint meg az aksi csatijaval is lehet hiba, ha nincs rendesen lehuzva. De ez a hiba ki fog jonni, ha leterheled az aksit a lampakkal es oninditozol.

Szivesen segitenek "on site" is de ez asszem a tavolsag miatt nem menne. Mint elektromuszeresz eleg kozel allok a dologhoz, ezenkivul foglalkoztam/foglalkozok autokkal is eleg sokat. A CAN BUS egyebkent a kasztniban van jellemzoen a jobb oldalon a muszerfal alatt es pont emiatt nincs errol error log, mert ha a tap elmegy, akkor nincs log sem nyilvan.

Neztem a modelt google-n, de nem volt angolul semmi relevant informacio errol, szoval "meg" nem tipushiba.
Ha eszembe jut meg valami, akkor majd irok.

Ha valahol nem voltam egyertelmu, akkor utolagos elnezest, eleg faradt vagyok.

Szia!

Koszi a tippeket.
Az autoban egy eleg nagy azszem 80AH akku van, es semmi jelet nem mutatja annak hogy baja lenne. Amikor felrakjak a szervizben a VIDA -ra (volvo diagnosszikai cucc) akkor mindig ilyen 12.8V okat mutat, es az auto leallitott allapotaban se hatja meg nagyon a hoszabb ideig egetett gazkisules izzo, soha nem volt arra jel hogy erolkodne az inditozasnal az auto, szerintem az akkuval nem lesz gond.

Az emlitett foldkabelekre ellenalasmerovel ramert a szervizes kollega akkor, o ugy talalta hogy jok, de vegso elkeseredesemben megnezem majd oket, koszonom a tippet!

"Az emlitett foldkabelekre ellenalasmerovel ramert a szervizes kollega"

Ha valóban ezt tette kap tőlem egy 1-est elektro technikából.
Nem vagyok autó guru de tételezzük fel, hogy az indító áram 100A és,
a kábelen 1V feszültség esik, ekkor az ellenállás 1V/100A=0,01ohm.
Na ilyen műszert ami ezt tudja egyszer láttam laborban. Jó nagy volt. :)

Nem vagyok autó guru, de feszültséget kell mérni a kábel két vége között indítózás közben, ekkor lesz mérhető adat.
Én inkább megmérném az akkumlátor negatívja és a test között indítózás közben a feszültséget. Így érzésre mondom, nem lehet 1V-nál nagyobb.

A többi test hibát is lehet ezzel a módszerrel keresni.

felteve hogy az inditomotor abban a korben van ahol keresel.
A ellenallasat a ro*L/A hatarozza meg ugye, ahol a ro az adott anyag fajlagos ellenallasa, az L a kabel hossza az A pedig a kabel metszeten a felulet.
rez eseten a ro 0.018, tehat egy 1 meteres 10 nmm feluletu kabel ellenalasa eltekintve a csatlakozoktol, stb ~0.002 ohm, tehat ebben igazad van, az mar tenyleg nem tul jol merheto.
Ezt elismerven megemlitem hogy ez a hiba SOHA nem inditozaskor jott ki, tehat valoszinuleg nem abban a korben van a hiba ha egyaltalan valami kontakthibarol beszelunk, de ez a hiba nagyon nem lenne karakterisztikus a kontakthiba mivel: a kontakthibak altalaban razkodas miatt jonnek letre, es az is szunteti meg oket. Namasmost edig EGYETLEN alkalommal se jott elo ez a hiba bukkano / fekezes / eros kanyar kozben, szinte mindig akkor jon ki amikor egyenes, jo minosegu uton tartom a sebesseget (pedig a jo BP-i utakon zotyogok is rendesen, es nem hozta ki belole a hibat sose).

Mindenesetre koszonom az eszrevetelt, es varom a tovabbi otleteket / eszreveteleket / kritikakat.

Bar nem kifejezetten CAN BUS, de nekem egy ilyenem van: http://www.dealextreme.com/p/obdii-bluetooth-car-diagnostic-cable-black… ez + Androidra a Torque nevu program (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque) egesz sok infot kepes kiolvasni + logolni is a motorbol, ideertve az esetleges hibakodokat is. Ha Androidod van + raszanod azt az 5+1e Ft-ot, akkor lehet a logokbol fogsz tudni kovetkeztetni valamire, illetve megerositenem az elottem szolokat abban, hogy lehetoleg ne maszkalj ilyen autoval.

De addig tud logolni amig az ECU mukodik, es lehet abbol is tud kovetkeztetni a probelma okara (pl. leesik a feszultseg nehany szazadmasodperccel a kikapcsolas elott, vagy ad valami hibakodot, amit a reset utana egybol torol, stb). Nyilvan nem lehet azonnal hasznalhato megoldast adni egy olyan problemara, aminek eppen az okat keressuk.

Ketlem hogy az altalad kinalt megoldas szazadmasodperces pontosaggal tudna logolni, atlagosan 3-4 sample/sec az amit tudnak, mivel a tul nagy sample rate 200+/sec ECU hibat is okozhat. Feleslegesnek talalom a logolast ebben az esetben. At kell nezni az ECU kabelt es annak csatlakozoit majd kiprobalni egy csere ECU -val.

De mint az indító postban is volt CEM-et azaz ECU-t már cseréltek. Szerintem irány a novothauto vagy a méhész utcai volvo szervíz, common-rail dízel rendszernél hatmillió egyéb probléma is lehet, ehhez ha tetszik, ha nem, hozzáértő szakember kell.
A probléma életveszélyes, nem egy ablakemelő elektronikát kell diagnosztizálni és javítani, ami adott esetben nem baj ha néha nem működik.

Szia!

Az ivanicsnal a mehesz utcaban tanacstalanok igen, allitolag ok a legjobban kepzettek az orszagban. Az eletvesszelyes dologgal egyetertek, ezzel az indokkal mar egyszer be is trelereztettem az autot a mehesz utcaba, 1 hetig volt nalam egy s60 2.0 benzines csereauto is az assistance kereteben.

Az auto 65e km-t futott, 3 eves a meghoszabbitott garancia ervenyes ra (meg jo hogy meghosszabitottam 5 evre, mert mar triplan behozta az arat, a cem csere 300e lett volna...)

Mi pont a múltkor próbáltuk ki ezt. Nem voltam tőle elájulva. Érdemesebb egy pc-s programot keríteni azok sokkal jobbak. Most nem emlékszem pontosan mi melyik progit néztük, de értelmesebb volt mint ez az androidos cucc. A bt-obd adapter amit a haver vett a kínaiaktól pár ezresért az teljesen jól működött. Mondjuk érdekes volt, kipróbáltuk négyféle autóval és mindegyik más mennyiségű infót tolt ki magából. Van ami csak egész keveset (fordulatszám, hőmérsékletek) de volt olyan is ami a majdnem minden elképzelhetőt (fogyasztás, üzemanyag mennyiség).

Nálam hasonló hibajelenséget egy laza akkumulátorsaru okozott (okos szerelő nem húzta meg rendesen).

Érdemes megnézni.

Üdv,
Gergely

Csak hogy köcsög legyek.
A CAN logolás felejtős. Diagnosztikai csatlakozón csak az jön ki, amit oda szánnak. Ez egy külön busz, amin csak a CEM meg a diagnosztikai eszköz van. Ami ott kijön, azt egyébként is látnod kellene a logokban. Érdekes is lenne, ha pista az utastérben rádughatna bármit a motor működéséért felelős buszra.
Ha sikerül rálépned valamelyik belső buszra (van vagy 3-4 az autóban), látni fogsz 1000 csomagot. Az csomagok fejléce 11 vagy 29 bites (ID). Ez a szám mondja meg mi van a frame -ben. Egy frame több bitfiled -re van felosztva, legyen ennek a neve üzenet. Ezek az üzenetek hordozzák az információt. Fordulatszám, gázpedál állás, főtengely helyzete, hőmérsékletek és még millió mindenféle. Minden frame broadcast, azaz nincs feladó és nincs címzett. Amelyik ECU -nak ha van infója, az megadott időközönként kiteszi a buszra. Amelyik ECU -nak kell valamilyen infó, veszi a buszról a megfelelő ID -jű frame -et.
Már csak az is évekbe tellene, hogy visszafejtsd melyik frame melyik bitfiled -je micsoda. Gondolj bele, egy gázfröccsre a pedál álláson kívül hányféle szir-szar változhat. Megveheted az adatbázist, ami az értelmezést lehetővé teszi. Ezt egy készülékkel egybeépítve árulják, és a neve diagnosztikai műszer. Bagóért van. Persze a diagnosztikai műszer csak a belépő, azt használni is tudni kell. Na, ehhez kell a mérnöki diploma (gépészmérnök?), meg a tapasztalat.

Szóval megveszed a műszert mondjuk 5 milkáért, elszegődsz inasnak valahova pár évre, és máris javíthatod a saját autódat.

Szerintem inkább keress egy jó szakembert.

És bocsi :)

Ebben biztos igazad is van, a MOST kort mar en is analizaltam egy masik ugyanilyen volvoban, es igen, volt egy nagy halom csomag amirol fogalmam nem volt hogy mit csinal.
Ezzel ellentetben:
- mint a MOST nal ugy a CAN nel is feltetelezem hogy a szabvany kimond bizonyos ID ket, ami bizonyos dolgokat jelent, tehat a busz alapja relative szabvanyos (javits ki ha tevednek)
- En nem azt akarom megtudni hogy eppen mi a legsuruseg es a paratartalom a kornyezetben, hanem ennel sokkal alapabb dolgot:
Van e mondjuk egy crc hibas frame a kommunikacio vegen, ami jelezne hogy egy eszkoz a buszon vagy nem tud szamolni, vagy belevag egy masik eszkoz "szavaba" tehat utkozes keletkezik a buson kozvetlenul azelott hogy a CEM (erosen feltetelezem hogy o lehet a busmaster) felsikit hogy BUS REINIT, vagy van egy pillanatnyi feszultsegvesztes a buson, vagy esetleg van egy bizonyos frame ami akkor eppen nagyon mas ertek mint barmi mas ami elotte volt (es pl mivel a CEM nem kepes ertelmezni az erteket ezert bedobja a resetet, vagy lefagy es a watchdog ujrainditja), igen ezutobbihoz mar mindenkeppen jo lenne valaki aki ert is hozza, a raw data (log) elemzesehez mar megirnam en a scriptet szivesen, csak tudjam mit keresek.
- nem veletlenul irtam az eredeti postba hogy keresek valakit aki ert CAN -ul, es tud segiteni analizalni a bus kommunikaciot, tenyleg nem akarok nekiallni es packet ID ket viszafejtenihogy vajon ezt mi a fax kuldte az 1000 can busra csatolt eszkoz kozul.

Mindenesetre koszonom a postot, es a felvilagositast a CAN alapveto mukodeserol.
apropo, hogy megy egy can buson a kommunikacios sorrend? az eszkozok egymas utan kommunikalnak, vagy egyszerre, es collision detect / retransmit, esetleg valami CSMA/CD szeru cucc?

hmm, ma is tanultam valami hasznosat:

Magyarra forditva, es a celnak megfeleloen kivonatolva: a collision nincs benne a can bus szabvanyos mukodeseben (ellentetben mondjuk a regi koaxos ethernettel, vagy a mai kabelnettel)
valamint a frameket 15 bit crc vedi, tehat egyertelmuen meg lehet mondani hogy tortent e PHI layer hiba a kommunikacioban.

Koszonom!

Nekem is volt hasonló problémám Mazda Premacyval. Több mint valószínű testzárlat hibád van.

- Elsőként főkőri relét nézd meg jó-e.
- Nézd meg a kábelkötegeket nem sérültek-e, nyest vagy valami állat nem járt a motortető alatt

hát én első körben az autót baromi gyorsan letenném! Gondolj bele, ha egy ilyen "eszméletvesztés" fóúton, előzés közben jön rá a kocsira!

Második körben keresnék egy jó értelemben vett szakbarbárt, aki addig vizsgálja az autót, míg rá nem jön, hogy mi a baja. Márkaszervíz ezzel nem fog foglalkozni ilyen mélységig, mert nem éri meg nekik. Egyszerűbb lehúzni téged egy elektronika cserélvel, majd széttárni a kezüket, hogy fogalmuk sincs.
A totalcar-on van egy diagnosztikai ember, akinek az ilyen hibák a fétisei. Szerintem vele érdemes lenne beszélned. Elég sok olyan dolgot kiderített már, ami a márkaszervízeken kifogott.Keress rá google-ban a Novoth Tibor névre.

Mivel a kollega neve mar tobbszor elofordult, megkerestem, azt mondta hogy o inkabb a motor elektronikahoz ert, es kapcsolasi rajzai is csak ahhoz vannak ennel a tipusnal. Mindenesetre konzultal a kolegaival, hatha valakinek lesz valamilyen jo otlete. Azt mondta ha mas megoldas nem lesz majd raszanunk egy napot es meglatjuk kijon e a hiba, tudjuk e valahogy diagnosztizalni menet kozben
(Azt is emlitette hogy erre az OBD csatira ki van vezetve a CAN bus is)

Koszi a tippet, hozzaerto, korrekt szerelonek tunik igy a telefonos beszelgetes alapjan.