- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2841 megtekintés
Hozzászólások
Anno mi is kipróbáltuk, de nem jött be. Nálunk ma már nem is nagyon jöhet olyan game engine szóba, ami nem tud konzolra, desktopra és mobilra (UDK, Unity 3D, stb.) is fordítani, vagy hiányzik belőle ez-az, pl. az editor, fizika, stb. (pl OGRE3D).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár a példa nem pont jó, mert ez OGRE-ben az "RE" rész rendering engine-t jelent, és több helyen is hangsúlyozzák a doksiban, hogy nem game engine.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel pedig tisztában is voltam, pont e miatt írtam példaként (értsd: hiányos, pl. nincs normális editor támogatás).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a kíváncsiság kedvéért akkor nálatok mi jöhet szóba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom ezt nekem címezted. :)
Mint ahogyan írtam, csak olyan game engine, ami mobil, desktop és konzol platformokat is támogat, megfelelő editorokkal és kiegészítőkkel (pl. fizikai engine) rendelkezik. A C4 nem ilyen.
Jelenleg Unity3D-vel dolgozunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, neked szántam, csak béna voltam :). De korábban írtad, hogy "nem tud konzolra, desktopra és mobilra (UDK, Unity 3D, stb.)", ezt akkor úgy kellett volna érteni, hogy "nem úgy, mint a UDK, Unity3D"?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Bocsánat, ha félreérthető volt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én értettem elsőre is, de biztos benne volt az is, hogy mindkét cucchoz volt már közöm! :D
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
Get dropbox account now!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A C4 nem csak 3D engine-t ad a fejlesztő kezébe, hanem tartalmaz beépített támogatást játékfizikához, audiohoz, hálózathoz (pl. multiplayer),
Független játékfejlesztői tapasztalataim alapján az a magvas vélemény született meg bennem, hogy a felsoroltak a hangot leszámítva mind olyan dolgok, melyeket játék HELYETT tesznek a játékként árult termékekbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végülis tényleg csak a képzelet szab határt az olyan játékoknak, amikbe nem kell semmilyen fizikai szimuláció, csak ez a határ nagyon közel esik a 0-hoz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BaT, a nyolcvanas-kilencvenes, sőt a kétezres évek játékainak többsége is remek szórakozást volt képes nyújtani bármiféle fizika szimuláció nélkül.
Bár lehetséges (de nem szükséges vagy szükségszerű) hasznosítani az általam kritizált featúrákat egy játék jobbá tételére, ám a fizika szimulációja, a 3D, és a multiplayer a leggyakrabban arra használatos a játékiparban, hogy ne legyen szükséges tartalmat, történetet, játékmechanizmusokat tervezni majd jól szétlövi egymást a terméket használó sok barom a hálón, oszt beérik annyival is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet az én hibám, de én fizikai szimulációnak tekintem azt is amikor a legegyszerűbb platformjátékban a karakter mozgására hatással van a gravitáció. Sőt, akár az ütközésvizsgálat is annak tekinthető.
Nyilván ezeket akárki le tudja programozni (ha gyakorlott akkor percek alatt), de mivel a legtöbb játékban ilyesmire biztosan szükség van, ezért miért ne lehetne a motor része. Ha pedig már a motorban van fizika támogatás, miért ne lehetne az sokkal többre is képes. Mert még ha egy átlagos játéknál ezek a funkciók a játékélményhez nem is járulnak hozzá jelentősen, egy kreatívabb játékötlet akár masszívan is építhet a valósághű fizikai szimulációra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok is fizikai szimulációt használtak. Csak nem egy olyan komplex fizikai modellt, mint, amit mondjuk a PhysX, vagy ODE kiizzad manapság magából, hanem amit a programozó szükségesnek érzett. De egy rakás 2D indie játék mögött a Box2D mocorog, csak esetleg nem is tudunk róla.
Mi most pl. két fizika alapú játékon dolgozunk, ami mind a kettő elég "old school". Az elsőről nem nagyon mondanék semmit, mert 1-2 hét múlva megjelenik, majd akkor. A másik viszont egy flipper a Pinball Dreams (Amiga) "emlékének tisztelegve". Nem a mai modern pinballok (Pinball FX 2) irányába vittük el a dolgot, hanem a régi DICE flipperei felé.
Ennek ellenére a fizika PhysX alapú. Az prototype elkészítése során a fizika beállítása egy napot vett el, nem egy hónapot, mintha nulláról kellett volna megírni. Szerintem nagyon jó lett, de majd meglátjuk a véglegesben. Szóval én nem osztom azt a véleményt, hogy valami csak akkor jó, ha visszamegyünk a kőbaltáig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FYI: az ODE mar nem annyira meno, a bullet a meno.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez most megint egy "bezzeg régen minden jobb volt" fonál?
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most had vitatkozzam, mint egy másik független játékfejlesztő. Az, hogy ezeket játék helyett, vagy a játék jobbá tételére használják, az csak a fejlesztőn múlik. A többit, majd lejjebb... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni