Ez viszont változhat. Legalábbis erre utalnak bizonyos jelek. Fargo egy másik tweet-je szerint a játék önállóan futtatható, nem böngészőben futó játék lesz. Ebből kifolyólag elég valószínű, hogy Fargo tárgyal a Unity 3D engine fejlesztőivel a Linux támogatásról.
Ezt megerősíteni látszik egy harmadik tweet, amiben Fargo azt írja, hogy jelezték a Unity-nek, hogy kifejezett céljuk/tervük, hogy linuxos verziót is akarnak a játékból.
Fargo szerint nincs ok az aggodalomra. Bízik a saját mérnökeiben és a Unity elkötelezettségében azzal kapcsolatban, hogy a Linuxon megfelelően működni fog a játék.
A részletek itt olvashatók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3798 megtekintés
Hozzászólások
Már egy ideje (azt hiszem még tavaly olvastam...) vannak jelek az Unity API-ban, hogy készül a linuxos változat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cikkben szereplő utalások ellenére én nem hiszem, hogy a közeljövőben lenne publikus Linux buildelési lehetőség, de ne nekem legyen igazam! Ha mégis nekem lesz, akkor két lehetőség áll előttük:
1., Licencelik a Unity 3D forráskódját és portolják Linuxra
2., Nyomnak egy Flash buildet, amit becsomagolnak egy projectorral és így kapnak egy Linuxon futtatható binárisba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az Unity nem az a C# alapú cucc ami mono-val fordít natív kódba?
Miután iOS, Android támogatás mellett még webböngészős pluginjuk is van mégis mekkora mukna lehet összehozni egy Linux támogatást?
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem a kérdés, hogy meg tudnák csinálni, de sokkal fontosabb teendők is vannak, amik olyan platformokat érintenek, aminek nem 1% körüli az elterjedtségük. Érthető, hogy először azokra koncentrálnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Flash build mikor utoljára próbáltam (1 hónapja kb.) nem volt túl meggyőző. Az átlatszósággal, fényekkel komoly gondjai voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az új 3.5.2-es buildben nagyon sok Flash hibajavítás van. Meg hát ugye ez a pre-release verzió. Mire a Wasteland 2 elkészül, addigra lesz végleges Flash target is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most lehet, hogy hülye kérdés, de hogyha létezik a Unity-nak Androidos verziója, akkor csak nem lehet akkora para megcsinálni linux alá, nem?
Szerk.: én egy böngészőben játszható verzióval is tökéletesen megelégednék :). A körökre osztott játékoknál talán az ütős grafika nem annyira elsődleges, illetve a jó grafika sem túl számításigényes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://hup.hu/cikkek/20120516/unity_3d_motort_fog_hasznalni_a_wasteland…
Mivel a Unity 3D Flash és webplayer pluginje is majdnem hozza a natív verziók sebességét, így akár ütős 3D-s játékok is mehetnek böngészőben. Mondjuk a jelenlegi webes pluginnek csak Windows és Mac OS X verziói vannak, de amint kijön a végleges Flash target, akkor már a Linux sem akadály.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért szerintem azok, akik azért adakoztak, hogy Linux alá is legyen belőle, némiképp morcosak lesznek, ha egy flashes izével szúrják ki a szemüket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem, mint (nem adakozó :) ) linux felhasználónak édes mindegy, hogy flashben készül-e vagy sem, ha az amúgy nem csúcs-kategóriás gépemen akadásmentesen élvezni tudom a játékot. Eredmény-orientált vagyok :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy Google Chrome only megoldasnal (NaCL) mindenkepp jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy jon ide a konyhaso?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra is tud buildelni a U3D, igy jelenleg linuxra ez a masik alternativa a flash mellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg, azt ki is hagytam a Flash és webplayer páros mellől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Native Client ha még nem hallottál volna róla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az NaCl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a Native Clientnek is így kell írni a rövid alakját. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy Flash projectorral becsomagolják és fogalmad nem lesz, hogy egy Flash-es játékkal játszol. :)
Csak hogy egyértelmű legyen, hogy miről beszélünk:
http://www.youtube.com/watch?v=GqOyLQQYPYA
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm.
Lehet korán kezdték el temetni a Flasht a HTML5 rajongók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehet.
Ha pedig ezt a Flash-es verziót becsomagolod mondjuk MDM Zinc 4.0-val, akkor kapsz egy "desktop Linux verziót", ami nagyon hasonló sebességgel fog futni, mint a Windowsos és Mac OS X-es natív build, full screenben és csak az tudja megmondani, hogy hogyan is készült, aki ért hozzá. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gaikai.com es az onlive.com is ilyesmit csinal?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, az máshogyan működik.
Ebben az esetben arról van szó, hogy a Unity3D nem egy natív binárist fordít a játékból, hanem egy Stage3D (Flash 11) alapú, böngészőben játszható swf-et.
A Gaikai és a OnLive más elven működik. Ott natív buildek futnak a szervereken és csak a játék képkockáit streamelik feléd, mintha egy videó lenne. A különbség annyi egy mezei streamhez képest, hogy itt az általad küldött billentyűzet, egér, controller, stb. inputot visszaküldik a szerverhez, így tudod irányítani a játékot, de a te gépeden nem fut a játék, míg az előző Unity3D-Flash páros esetén a te géped képességeihez mérten, azon fut a játék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos az OnLive nagyon távol esik a Gaikai-tól. Míg a Gaikai gyönyörűszép képet ad, és gyakorlatilag lagmentes játékot kap az ember, az OnLive 720p-ben kódol, az is elmosódik, és a lag valami borzalmas. (Hiába UK vagy Luxemburgi szerver, mind fos.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alig várom hogy a Carmageddon is összegyűjtse a pénzt, majd bejelentse, hogy egy flash alapú 2D-s játékot készítenek. (Igaz, a Carmageddon videóban már volt egy pár másodperces előzetes is.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"majd bejelentse, hogy egy flash alapú 2D-s játékot készítenek"
WTF?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
armorgames.com stílusra gondoltam. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azon már kicsit túlmutatnak a Flash 11-es lehetőségek. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmmm, Stackpole. De sok Battletech regényt olvastam tőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a harmadik tweet eléggé félre van fordítva. Nem "jelezték a Unitynak" hogy Linux verziót terveznek, hanem licenszelték a forráskódot és megcsinálják maguk (kifejezetten azért licenszelték).
A Unity FAQ-ból:
How can I license or use Unity's source code?
We license Unity source code on a per-case and per-title basis via special arrangements made by our business development team. As this can be quite expensive, we do not generally license source code to smaller operations, educational institutions, nor to companies in countries which do not have adequate legal intellectual property protection.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most jött ez a felmérés:
Reward Survey
What is your primary platform preference? (This isn't final. It will be used to get a general count. You will be able to update this information in our database when it is live in the near future.)
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, be is irtam hogy Hungary, platformra pedig Linuxot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor itt a válasz a feltett kérdésre:
http://video.unity3d.com/video/6420694
A Unity3D 4 támogatni fogja a Linux build targetet (32 és 64 biteset is)!!! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első - korai - screenshot:
http://i.imgur.com/JroxW.jpg
Brian Fargo állítása szerint ez még csak egy nagyon kezdetleges állapot (mondjuk ez látszik is), shaderek és effektek nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni