Unity 3D motort fog használni a Wasteland 2

Címkék

Azt már tudjuk, hogy a sikeres Kickstarter kampánynak köszönhetően Brian Fargo elkészíti a Wasteland 2-t Linuxra is. Legalábbis ezt ígérte és sokan számítanak rá azok közül, akik csak emiatt támogatták anyagilag a projektet. Viszont ha Windows és OS X mellett Linuxra is ki szeretnék hozni a játékot, akkor nem mindegy, hogy milyen game engine-t választanak hozzá. Nyilván olyan motorra van szükség, amely mindegyik platformot támogatja.

Éppen ezért érdekes Fargo tweet-je, amiben az olvasható, hogy a Unity 3D-t választották a Wasteland 2 motorjává. Fargo szerint a Unity 3D minden általuk támasztott kritériumnak megfelel és az előzetes képek is jónak tűnnek. Az viszont kérdés, hogy a Unity 3D-vel hogyan lesz Linux verzió, mert a Unity 3D hivatalosan nem támogatja a Linuxot.

Ez viszont változhat. Legalábbis erre utalnak bizonyos jelek. Fargo egy másik tweet-je szerint a játék önállóan futtatható, nem böngészőben futó játék lesz. Ebből kifolyólag elég valószínű, hogy Fargo tárgyal a Unity 3D engine fejlesztőivel a Linux támogatásról.

Ezt megerősíteni látszik egy harmadik tweet, amiben Fargo azt írja, hogy jelezték a Unity-nek, hogy kifejezett céljuk/tervük, hogy linuxos verziót is akarnak a játékból.

Fargo szerint nincs ok az aggodalomra. Bízik a saját mérnökeiben és a Unity elkötelezettségében azzal kapcsolatban, hogy a Linuxon megfelelően működni fog a játék.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

Már egy ideje (azt hiszem még tavaly olvastam...) vannak jelek az Unity API-ban, hogy készül a linuxos változat.

A cikkben szereplő utalások ellenére én nem hiszem, hogy a közeljövőben lenne publikus Linux buildelési lehetőség, de ne nekem legyen igazam! Ha mégis nekem lesz, akkor két lehetőség áll előttük:

1., Licencelik a Unity 3D forráskódját és portolják Linuxra
2., Nyomnak egy Flash buildet, amit becsomagolnak egy projectorral és így kapnak egy Linuxon futtatható binárisba.

Ez az Unity nem az a C# alapú cucc ami mono-val fordít natív kódba?
Miután iOS, Android támogatás mellett még webböngészős pluginjuk is van mégis mekkora mukna lehet összehozni egy Linux támogatást?

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Most lehet, hogy hülye kérdés, de hogyha létezik a Unity-nak Androidos verziója, akkor csak nem lehet akkora para megcsinálni linux alá, nem?

Szerk.: én egy böngészőben játszható verzióval is tökéletesen megelégednék :). A körökre osztott játékoknál talán az ütős grafika nem annyira elsődleges, illetve a jó grafika sem túl számításigényes.

http://hup.hu/cikkek/20120516/unity_3d_motort_fog_hasznalni_a_wasteland…

Mivel a Unity 3D Flash és webplayer pluginje is majdnem hozza a natív verziók sebességét, így akár ütős 3D-s játékok is mehetnek böngészőben. Mondjuk a jelenlegi webes pluginnek csak Windows és Mac OS X verziói vannak, de amint kijön a végleges Flash target, akkor már a Linux sem akadály.

Az lehet.

Ha pedig ezt a Flash-es verziót becsomagolod mondjuk MDM Zinc 4.0-val, akkor kapsz egy "desktop Linux verziót", ami nagyon hasonló sebességgel fog futni, mint a Windowsos és Mac OS X-es natív build, full screenben és csak az tudja megmondani, hogy hogyan is készült, aki ért hozzá. :)

Nem, az máshogyan működik.

Ebben az esetben arról van szó, hogy a Unity3D nem egy natív binárist fordít a játékból, hanem egy Stage3D (Flash 11) alapú, böngészőben játszható swf-et.

A Gaikai és a OnLive más elven működik. Ott natív buildek futnak a szervereken és csak a játék képkockáit streamelik feléd, mintha egy videó lenne. A különbség annyi egy mezei streamhez képest, hogy itt az általad küldött billentyűzet, egér, controller, stb. inputot visszaküldik a szerverhez, így tudod irányítani a játékot, de a te gépeden nem fut a játék, míg az előző Unity3D-Flash páros esetén a te géped képességeihez mérten, azon fut a játék.

2.9

Alig várom hogy a Carmageddon is összegyűjtse a pénzt, majd bejelentse, hogy egy flash alapú 2D-s játékot készítenek. (Igaz, a Carmageddon videóban már volt egy pár másodperces előzetes is.)

Hmmm, Stackpole. De sok Battletech regényt olvastam tőle.

Az a harmadik tweet eléggé félre van fordítva. Nem "jelezték a Unitynak" hogy Linux verziót terveznek, hanem licenszelték a forráskódot és megcsinálják maguk (kifejezetten azért licenszelték).

A Unity FAQ-ból:

How can I license or use Unity's source code?

We license Unity source code on a per-case and per-title basis via special arrangements made by our business development team. As this can be quite expensive, we do not generally license source code to smaller operations, educational institutions, nor to companies in countries which do not have adequate legal intellectual property protection.

Most jött ez a felmérés:

Reward Survey

What is your primary platform preference? (This isn't final. It will be used to get a general count. You will be able to update this information in our database when it is live in the near future.)

KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey