Az ötlet ragadósnak bizonyult. Brian Fargo (Bard's Tale, Battle Chess, Wasteland, Fallout stb.), az InXile Entertainment fejese kapott az alkalmon, és gyűjtést indított a Wasteland 2 című játék számára. Bár a tét ezúttal több mint kétszer akkora volt mint a Double Fine esetében (900 ezer dollár), a kitűzött célt a gyűjtés már két nap alatt elérte. Viszont az eredeti bejelentés szerint ha a gyűjtés eléri a 1,5 milliót, akkor a Wasteland 2 is elkészül Linuxra is! Jelenleg a gyűjtés 1 280 000 dollár körül jár, és még több mint 30 nap van hátra a lezárásig - tehát a esélyek elég jók...
A Wasteland 2-ről:
- poszt-apokaliptikus, "sandbox" szerepjáték
- komor, nyomasztó történet, szatirikus hangvétellel
- morális döntések, a világot befolyásoló következményekkel
- izometrikus kamera
- csapatalapú
- körökre osztott taktikai harcrendszer
- a rajongók/adakozók bevonásával készül
Kickstart oldal itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4092 megtekintés
Hozzászólások
Itt-ott kiegészítettem (videó, link stb.)
Jól sikerült a bemutatkozó videó :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és a korábbi munkák is igen jó referenciának számítanak. nem is kérdés, hogy támogatom:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Maybe we should use birds as weapons.
- Ooh, that's good! :^D
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
Ja, jók voltak a dumák benne.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
C64 port nem is lesz belőle?
I am disappoint
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagyon durva ez a kickstarter ilyen nem mainstream projectek finanszírozására. hihetetlen, hogy már itt is összejött a kért összeg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fargoék első két Fallout játéka máig nagy legenda. a Fallout3 már a Bethesda gongozásában készült el, és sok szempontból más játékstílust képvisel, amit a hardcore rajongók zokon is vettek. szerintem a F3 és FNV is jó folytatások, ráadásul nagy és aktív mod community alakult ki az új Fallout játékok körül. de abban biztos vagyok, hogy a Fallout franchise bármelyik játékát kedvelő arcok szívesen adakoznak egy klasszikus stílust követő modern játékra. ráadásul a Wasteland a Falloutok ősatyja.
engem nem lepett meg, hogy ilyen hamar összejött a szükséges összeg:)
van már unofficial Fallout film is, sőt azóta sorozat lett belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért kíváncsi lennék, hogy kiadók mit szólnak ezekhez :) ha sikeresek lesznek ezek a projectek, akkor azért az nem hiszem, hogy nagyon nyugodttá teszi majd őket. a gáz az lenne, ha valamiért nem jönnének létre ezek a játékok vagy nagyon gyengék lennének. az visszavethetné az ilyen jellegű finanszírozási kedvet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kiadók már most szívják a fogukat, mert a nagy nevű fejlesztők sorra lépnek le és alapítanak indie fejlesztőcégeket. A terjesztés meg megy a Steamen, PSN-en, XBLA-n, WiiWare-en, Apple AppStore-ban, vagy éppen a Google Play-en és viszi el a dobozos játékok piacát. Most megint egy kicsit újra átéljük a játékfejlesztés hőskorát a digitális terjesztésnek köszönhetően. Persze pár kiadó kapcsol és alkalmazkodik a piaci körülményekhez, de lesz néhány, aki ugyanúgy nyávogni fog,mint a zene és filmiparon belül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tim Schafer amúgy sem egy egyszerű figura, és tudom nem róla szól a bejegyzés, de ez akkor is vicces :)
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt már ugyan én is kiposztoltam itt:
http://hup.hu/cikkek/20120311/majdnem_3_millio_dollart_igertek_eddig_a_…
...de akkor egy kis adalék - Stöki tollából - ahhoz, hogy mennyire jó arc volt már a kezdetekkor is, amikor a Lucasartshoz jelentkezett:
http://iddqd.blog.hu/2012/02/14/igy_keresett_munkat_a_monkey_island_fej…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, Stöki az egyetlen normális arc az IDDQD csapatból, bár s*ggbe kéne rúgni amiért nem válaszol a leveleimre ;)
Amúgy ha beállítana valaki egy interjúra hozzátok kb. ugyanígy mint ő elsőre, hány másodperc alatt küldenéd el a fenébe?
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretem ha valaki megpróbál kitűnni a többiek közül, de ez csak akkor számítana, ha a szakmai oldalon is megvan a megfelelő tudás. Szóval nem vágnám ki, ha...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár $-ral tessék szépen hozzájárulni ezekhez a játékokhoz! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyomtam 25-ot :) Tamogassuk a Linux portot :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó látni ami most történik a játékiparban. Ha lehet a következő ilyen nagy durranás arról szóljon, hogy a BioWare leválik az EA-ról :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem hiszem, hogy be fog következni. Viszont a fejlesztőket senki nem akadályozza benne, hogy új céget csináljanak. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a jogok meg frencsájzok ottmaradnak a kiadónál. Úgyhogy ami már elromlott azt nem lehet kiválással megjavítani. Persze új játéknál még lehetne jó, csak a Bioware sokáig minőséget jelentett, és a bejáratott neveknek hatalmas ereje van, én nekem például fingom sincs, ki dolgozott a kedvenc játékaimon (egyedül Peter Molnyő (valami csúnya francia neve van) ugrik be a Bullfrogtól), csak a fejlesztőt jegyzem meg.
Annyi játékot adnak ki, hogy nehéz látni, melyik lesz jó, és melyik nem, ezért lenne jó, ha Bioware név alatt tudnák gyártani a megint jó játékokat.
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem természetes, hogy nagyjából látom a cégeken belüli mozgásokat, mert ez a munkám. De a játékosok nincsenek képben, úgyhogy jogos, amit írsz!
Peter Molyneux még 1997-ben otthagyta a Bullfrogot és megalapította a Lionhead Studiost, amit felvásárolt a Microsoft és kiadták a Black and White és Fable játékokat. Ezt a céget éppen idén március 7-én hagyta el, mert egy új, saját cég alapításába kezdet 22 Cans néven.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De a jogok meg frencsájzok ottmaradnak a kiadónál"
azokat ki lehet trükközni, a Wasteland2 is jó példa erre. ironikus, hogy 1997ben azért kellett új nevet választani, mert a Wasteland név jogait nem tudták megszerezni Fargoék. most már a Fallout került a Bethesda kezébe, de az eredeti Wasteland nevet ezúttal sikerült megszerezni. hat éve Tim Cain és Boyarskyék alapítottak egy saját céget szintén Wasteland/Fallout stílusú postapocalyptic játék fejlesztésére, akkor nem volt ennyire kedvező a környezet mint ma. pedig ígéretes munkának tűnt. remélem a Wasteland2 fejlesztésénél újra összeáll majd a team.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól mutatja ezt a kitrükközést, hogy amíg nem olvastam el a kommenteket itt, fogalmam nem volt róla, ki ez a csávó, és már írni akartam, hogy dehát a Fallout a posztapokaliptikus rpg királya, nem ez az ismeretlen izé. Szóval látod a problémát? Nekem Fargo neve nem ismerős, viszont a Fallout az egy bejáratott név (volt az 1-2 idejében, utána már nem annyira bizalomgerjesztő).
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát általában én se tudom ezeket a neveket, de ez a kép valahogy a memóriámba égett. Pedig még mindig nem játszottam végig az első részt se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kickstarteren végül kicsivel kevesebb, mint 3M USD jött össze, szal jöhet a linux port!
--
In every life we have some trouble
When you worry you make it double
Don't worry, be happy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni