Wasteland 2 Linuxon!

 ( trey | 2012. március 31., szombat - 10:39 )

A múltkor még kérdőjellel szerepelt nálunk, de most már biztos: Brian Fargo Linuxra - és OS X-re - is elkészíti a Wasteland 2-t! Fargo eredetileg 900 ezer dollárt kért a játék fejlesztésének elindításához, de azt ígérte, hogy ha 1,5 millió összejön, akkor a Linux és OS X felhasználók is örülhetnek majd. A Kickstarter-en jelenleg 1,7 millió dolláron áll a számláló és ráadásul még 17 napja van Fargo-nak van a támogatók szerzésére. Fargo megerősítette, hogy lesz Wasteland 2 Linux-ra és OS X-re!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Mostanában szinte elkényeztetik a játékfejlesztők a Linux felhasználókat: egy rakás Humble Indie Bundle, Oilrush, nagynevű játékfejlesztők - Schafer, Fargo - új játékai (Double Fine Adventure, Wasteland 2). Talán a Valve-nél is megmozdul valami...

Kíváncsi leszek, hogy mit hoznak ki ezekből a kickstarteres gyűjtésekből.

--
trey @ gépház

Az én meglátásom az, hogy nem kell ettől egyáltalán hanyatt esni.
A kickstarter jó móka, olyan nevek számára, akik már befutottak, vagy valami iszonyat réteg igényt elégítenek ki. De van egy olyan sejtésem, hogy a Xonotic-ra pl. nagyon nem adakozna senki se, pedig egy nagyszerű játék, és még mindig rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik benne (és ezt nem csak elfogultságból mondom, neves cybersportolók mint pl. Alessandro "Stermy" Avallone is elismeréssel nyilatkozott a játékról).

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Találjatok ki megfelelő célokat és nem kizárt a tömeg szeretni fogja :oD

KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey

Ami érdekes változás szerintem, hogy ennél a modellnél a játékkészítők figyelnek arra, hogy az ügyfeleik mit szeretnének kapni a pénzükért és a véleményünk, kívánságaik figyelembevételével készítik el a terméket.

--
trey @ gépház

Milyen meglepő, hogy a 25. ugyanolyan Quake modért már senki nem hajlandó adni egy fillért sem, még akkor sem, ha X.Y. azt mondja, hogy az pedig milyen jó. A Kickstarter egy crowd funding site. A nevében is benne van, hogy valami akkor működik, ha a tömegeknek tetszik amit csinálsz, nem pedig egy-két fanatikusnak.

"tömegeknek tetszik"

Ezzel egy-két projektet megnézve tudnék vitatkozni, hogy hány fős is lehet az a "tömeg"...

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

A 600. Quake reinkarnációval sajnos igaza van. Bár egyszer majd lehet adok egy esélyt a xonotic-nak, ha már a Nexuiz-zal oly sok időt töltöttem el.

Pont ez a dolog lényege, kis tömeg, kis pénz, nem történik semmi. Nagy tömeg, nagy pénz, történik valami.

Egyszerű a képlet. Ha projektedhez nagyon kevés pénz is elég, akkor lehet próbálkozni. Viszont ha $5000+ összegre van szükséged, akkor ahhoz érdekes dolgot kell leraknod az asztalra és a körítésnek is annak kell lenie.
Nekünk volt olyan projektünk, amitnek a fizetős változatát 50000-en töltötték le, de a folytatásához $0-t tudtunk "összeszedni" crowdfundinggal. Sajnos nem úgy működik, hogy ha 200 ember érdeklődik az $20-t dob össze, ha 200000, az meg $20000-t.
Ha van egy masszív, 500k-1m-s fizetős letöltőbázis, vagy egy 5m-6m-s ingyenes letöltő közösség mögötted, akkor nagyobb az esélyed, hogy a következő projektet, vagy a jelenlegi továbbfejlesztését meg tudod így finanszírozni. Egyébként kicsi az esélye.

És akkor még ott van az is, hogy HIB most már Androidra is van... Szerintem mindenképpen jó, ha csak egy kicsit is, de színesedik a platform. Windows mellett Linux, OSX, Android, iOS-re is egyre több dolog elérhető.
--
Discover It - Have a lot of fun!