Voip telefon probléma

Fórumok

Sziasztok!

Van nekünk egy asterisk szerverünk egy GSM átjáróval, amin keresztül bonyolítjuk a kimenő hívásainkat.
Eddig csak soft klienseket használtunk és minden zökkenő mentesen ment. A múlt héten viszont vettünk pár Linkpro VIP-330S-es voip készüléket.
A belső mellékek hívásával nincs is baj, tökéletesen megy, de mikor külső számot hívunk nem hallatszik a ringback tone és csak kb 40 másodperc után hallatszik az amit a hívott fél mond (a hívott viszont hall mindent). Ha ugyan azt a számot hívom egy zoiper-ről, akkor viszont minden tökéletes.
A firmware update nem lehetséges, mert nincs hozzá újabb, és a beállítások között sem láttam semmi hibásnak tűnőt.
Más fajta telefonnal ilyen problémám még nem volt.

Találkozott már valaki hasonlóval, mi lehetne a megoldás (készülékcserén kívül)?

Előre is köszönöm

Hozzászólások

Typo: VoIP

--
The first rule of Thesaurus Club is, you don't talk about, mention, speak of, discuss or chat about Thesaurus Club. - sickipedia

core set verbose 9
sip set debug ip w.x.y.z

vagy

wireshark

Hasonlítsd össze a sikeres és sikertelen hívást.

Megnéztem sip set bedug-al a jó és rossz hívást.
Mikor a soft klienssel telefonáltam, akkor látszott hogy milyen kodeket használ és milyen audio portot. Viszont mikor az asztali készülékről hívom ugyan azt a számot semmit nem mutat, se kodeket sem audioportot. Mikor végre megjön a hang akkor sem látszik semmi féle változás.

Ez letudható a készülék hibájának?
A készüléken egy 2007-es firmware és 2007-es kiadású kodekek vannak, sajnos frissítés ehhez a készülékhez nincs.

Mit javasoltok?

A kodekek közül mind engedélyezve van az sterisk-ben és a telefonban is. A kodekek ulaw, alaw, gsm, g729 ilyen sorrendben engedélyezve a telón.
Most gyorsan csináltam egy új asterisk rendszert, teljesen alap beállításokkal, telefon ki lett resetelve, és lám az újabbal egyből stimmel minden.