Üdv!
Szeretnék érdeklődni, hogy sikerült-e már valakinek szoftverhez jutnia az OpenEDU felsőoktatási programján keresztül? Próbáltam utánajárni a Szegedi Tudományegyetemen, de nem találtam élő embert, aki legalább hallott már erről az egészről... Működik ez az egész, vagy megint csak állami pénzek elherdálása zajlik a háttérben?
- 3003 megtekintés
Hozzászólások
http://www.openedu.hu/program/hogyan-csatlakozhatok
http://huedu.hu/csatlakozas/
Ezeken az oldalakon jártál már?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen jártam, regisztráltam is, de nem volt semmi értelme. Szoftverekhez elvileg az oktatási intézményeken keresztül lehet jutni, nem pedig közvetlenül, de az egyetemen senki nem tud erről - ezért érdekelne, hogy valakinek sikerült-e már... Csatlakozni az intézményeknek kellene...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tudok több intézményről is akinek sikerült ezekből szoftverhez jutnia.
Az egyetemeken (bármilyen nagy szervezeten) belüli információáramlás sebessége és szabadsága ismerten aggasztó, sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
huedu.hu-n keresztul igenyeltem, bar kozoktatasi intezmenynek (altalanos iskola), SLED, SLES licenseket, korulbelul marciusban. Juniusra meg is kaptam oket. :) Mukodni mukodik, csak lassan. :)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen. vagyis miutan elfogadtak az intezmenyunk csatlakozasi kerelmet, valasz mailben benne volt a kod a sulixerverhez. meg annyi, hogy sulixhu-rol lekaphato minden iso.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OpenEDU-hoz intézményi szinten lehet csatlakozni, de különbséget kell tenni a felsőoktatás és a közoktatás között. A közoktatásban az openedu.hu oldalon kitöltött csatlakozási szándék és az iskola vezetője által aláírt csatlakozási nyilatkozat visszaküldése után letölthetőek a SuliX desktop és szerver ISO-k és hívható a support ezerrel, és helyszíni támogatás is van. Ennek az átfutása 1-2 nap. Telepített szerver esetén, arról automatikusan, hálózati telepítéssel telepíthető az iskolában korlátlan számú desktop. Iskolától függetlenül, aki regisztrál egy email címmel a sulix.hu oldalon, szintén letöltheti a desktop ISO-t. Elvileg ez az ISO kint van az Oktatási Hivatal oldalán is, de az nem biztos, hogy a legújabb, mert a folyamatok ugye tudjuk, ezért inkább a sulix.hu oldal a friss, jelenleg a SuliX Professional 6.0 az aktuális, nemsokára jön a 6.1. Ezen kívül a sulix.hu oldal is fog frissülni, mert kicsit "öreges" már.
A felsőoktatásban az intézményekkel egyedi szerződéseket köt az OpenEDU egy adott nyílt forráskódú rendszer bevezetésére, integrálására, ami vagy szerveroldali szolgáltatásokat jelent a hallgatók és a tanárok számára, vagy sokszor jelenti hallgatói laborok, könyvtári gépek stb. átállítását tömegesen. Otthonra és egyéb bármi célra a kliensekre ugyanúgy letölthető a SuliX bármelyik hallgató számára. Támogatottnak akkor minősül, ha csatlakozott intézményhez köthető a felhasználó (jelenleg OM azonosító alapján).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából, ezt mint a másik oldalon álló ember, is teljesen összeegyeztethetetlennek tartom az open filozófiával.
Technikailag létrejött egy KFT, aki eladta a kormányzatnak a supportot pénzért.:D (+ ha userszám egy limitet elérnek akkor annyi az igényléseknek)
Saját magadnak le sem töltheted,csak regisztráció után.. ( másképp gondolom nem teljesülne a szerződésben vállalt szám )
A hétvégi infoera konferencián ismertetett számok alapján a rendszernek 50.000 felhasználója van, pár hónap alatt. Ezzel szemben a Novell 3év alatt csak 200.000 felhasználóig jutott.
Én érzem csak nagyon ferdének ezeket a számokat? Technikailag egy sufnikft által készített, amúgy sem igazán open redhatra épülő disztróról van szó. Akkor már használjanak inkább a Novell szolgáltatásait. Ahhoz tuti h rendes support jár legalább. :)
off: erre már csak hab a tortán a halom fals információ, ami az openedu oldalon van... mint a linuxra nem létezik vírus, stb.. hülyeség.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OpenEDU szerintem abszolút nem összeegyeztethetetlen az open filozófiával, sőt! A Kft. nem most jött létre technikailag, hanem 18 éve létezik, és a SuliX-ot is kb. 5 éve fejlesztik. (Sufnikft alatt pontosan mit értesz, ez nem elég konkrét?)
Az igénylésről: Ha egy limitet elér a felhasználószám, akkor is megy tovább az igénylés, mert ez mindenki érdeke. A regisztráció teljesen ingyenes és semmilyen személyazonosságot nem ellenőriz, tehát itt sincs korlátozás.
A desktop Fedorára épül, a szerver Red Hat-re, azért, mert mivel a szerverek az interneten lógnak, garantált legyen a frissítés az adott verzióra sok-sok éven át. A Red Hat pedig teljesen open, minden forráskódja korlátlanul rendelkezésre áll, nem csak Linux esetén, hanem az összes Red Hat projektben (ami összesen nagyságrendileg nagyobb, mint a Linux rész).
Az OpenEDU célja, hogy a Linuxot nem, vagy kevésbé ismerő emberek is bizalommal forduljanak a Linux felé. A vírus, úgy, ahogy azt Windowson ismerjük, nincs Linuxon és az emberek ezt tekintik viszonyítási alapnak. Ez különben egy darab információ volt, de hol a halom?
A rendes support az nálad mit jelent pontosan? Te igénybe vetted már és baj volt vele? Miért érzed ferdének a számokat? És amúgy is, miért fontos összehasonlítani őket? Mit az, amit ebből le lehet szűrni, ami fontos lehet egy felhasználónak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ULX oldalán nem sok infó van a referenciákról, a 18éves tapasztalat pedig laza 10. Persze látom van fent pár link, de ez összesen néhány nagyobb céget érint.
"A nyílt forráskódú megoldások bizonyítottan nagyobb teljesítményt, jobb biztonságot, szélesebb választási lehetőséget és flexibilitást kínálnak, olcsóbban, mint versenykörnyezetük.
A szoftver licenszekre fordított kiadások akár 90%-kal is csökkenhetnek.
IT okozta üzemszünetek akár 80%-kal is redukálhatók.
A hardverre költött kiadások akár 70%-kal is csökkenthetők.
50%-ot is megtakaríthat az adminisztrációs és a karbantartási költségeken. "
Ez megint elég légből kapott. Ilyen kijelentéseket a Novell sem enged meg magának :) ,és egyetlen nagy fejlesztő cég sem.
Hogy takarítasz meg 50% adminisztrációs, karbantartási költséget? Mondjuk milyen megoldás van, és mennyivel jobb mint egy system center?
Miért jobb itt venni supportot,mint a Red Hatnál ?
Az, hogy szerinted a vírus nincs linuxon, a te problémád. Sajnos a vírusok erről nem tudnak. Ugyan úgy lehet bármelyik platformra írni vírust, csak a desktop célra az emberek 2-3%-a által használt OS-t a hackerek "nem támogatják.." :) , úgyhogy max azt írhatnátok, hogy a windowsos vírusok nem futtathatóak linux alatt.
A rendes support alatt szakmailag felkészült csapatot értek. Pl. nem találtam meg az oldalon, hogy milyen minősítéseitek vannak.. :)
A számokat azért érzem ferdének, mert ha Magyarországon több mint 50.000 diák használja a sulixot desktop os-ként, akkor veszek egy kalapot, és nyilvánosan megeszem.
A számokból egy átlagfelhasználónak annyit lehet leszűrni, hogy eddig zárt szoftverért fizettünk az adónkból, most pedig már azért is fizetünk ami amúgy ingyen van.
ilyesmikre gondolok... mellesleg még nem láttam sulixot használó egyetemistát, pedig infó karon vagyok.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredeti kérdésre válaszolva, eléggé átverés szagú.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni