beüzemelés + rendszergazdai szolgáltatás mennyiért?

Sziasztok!

A következő munkára szeretnék árajánlatot adni és abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy kb. mennyiért lehetne elvállalni a következő munkát?

Beüzemelés:
kb. 20 desktop + 1 server (windows) + 3 hálózati nyomtató

Üzemeltetés havi általánydíj keretében, esetenkénti távoli, illetve helyi hibaelhárítással.

Válaszaitokat előre is megköszönve,
üdv: Kuszmusz

Hozzászólások

Elég szegényes infó. Kábelezni kell, install, backup, server, ad, dns, dhcp ???
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1

Szerintem kerj penzt a beuzemelest ami egyszeri project penz. Es talalj ki egy uzemeltetesi osszeget ami tartalmaz x kiszallast es y oradijat. A folotte levo dolgot meg oradiba kiszamlazol. Az egyedi fejleszteseket meg projet szeruen allapodjatok meg es fizessek.

Régen voltak hasonló projekteim és mindíg megbántam, hogy nem szoroztam be 25%-al (még az áfa előtt :) ) a végárat, amit mondtam. Mindenképp nagyon precízen fektessétek le, hogy mi tartozik a költözésbe, amit nektek kell csinálni. Olyan apróságok, mint a strukturált kábelezés tervezése/beszerzése/kiszállítása önmagában egy napos program legalább.

Óradíjban 6000 nettó alá ne menj szerintem.

Igen, a kábelezés az szopás. Én azt kiadnám alvállalkozónak, aki napi szinten foglalkozik vele. Nem mintha büdös lenne levágni a kábelt és bekötni, csak ha van egy belefutsz egy komolyabb betonba, akkor a fúró többe kerül, mint amit az egész munkán beszedsz. Nekik meg kéznél van minden, tudják hol milyen szívás várható, felkészültek rá, olcsóbban szereznek be mindent, mint amiért te tudnál, és megcsinálják fele annyi idő alatt...

A Hilti TE22 előtt nincs akadály. :) Eccer kevés fúrót vittünk és szerencsére helyben elég komoly karbantartó gárda és eszközpark volt. Kértünk valami legkisebb fúrót és erre a kezünkbe nyomtak egy TE22-eset. Az összehasonlítás kedvéért, anno a TE5 volt a "házi" használatra ajánlott kis fúrójuk. Nos, itt nem a kemény beton volt innentől a gond, hanem hogy ne zúzzuk szét az épületet. :)

A telephely, ahova költöznek, az egyterű, vagy több iroda? Milyen távolságok vannak, hány hálózati végpont kell (nem, a 20+a szerver nem jó válasz), milyen lehetőség van a kábelek elvezetésére, mit lehet és mint nem(!) az új helyen...
Ha most nem is, de később kitalálhatják pl. az ip-telefont, vagy újabb gépeket rakhatnak le, úgyhogy asztalonként két végpont alá nem szabad menni, mert később drágább/nehezebb lesz bővíteni - most egyben csőbe lehet húzni a kábelt, később egy plusz szálat marha nehéz berakni.

A munkaállomások telepítéséhez tudni kellene, hogy mennyire egységes a géppark, lehet-e etalonból felhúzni a gépeket (az etalonba beleértve az alkalmazásokat is), vagy egyedileg kell törpölni huszonegy különböző kiépítettségű/hardverű pécével.

Az üzemeltetésre mondj egy x Ft/munkaállomás y Ft/szerver, illetve z Ft/nyomtató supportdíjat, amiben havi w óra helyszíni támogatás (ebbe beleértve a rendszeres megelőző karbantartást is) van benne. Gondold végig, hogy milyen rendelkezésre állást vállalsz időben, helyszíni megjelenésben (nem mindegy, hogy 5*8 órás telefonos elérhetőség és következő munkanapon történő helyszíni javítás, avagy 7*24 óra, 4 órán belüli hibaelhárítás, szükség esetén csereeszköz biztosítáával - a kettő között jócskán lehet balanszírozni...)

Azt is rögzítsétek, hogy ki, hogyan, és mikor jelenthet be hibát, hány hibajegy az, aminek a kezelése benne van a supportban, a hibajegyekre milyen módon/időn belül kell reagálni a feleknek, etc.
Ez utóbbihoz célszerű egy hibajegykezelő cuccot (pl. OTRS) használni, amibe (OTRS-ITSM) lehet jól integrálni az eszköznyilvántartást is. Eleinte ez fölösleges adminisztrációnak tűnik, de sokkal jobb így, mintha "deéntegnaphívtamésnevettefelatelefontpedig..." állításokkal kel esetleg a hó végi elszámolásnál vitatkozni.