menetidő számolás....

Fórumok

...te hogy csinálnád?

az alaphelyzet, mikor a navigációd azt mondja (tervezés után), hogy az úticélt sacc/kb óra:perckor éred el. (tegyük hozzá, hogy 110-nél nagyobb sebességgel nem hajtasz még pályán sem)
feltéve hogy a forgalom lehetővé teszi a folyamatos haladást, nem léped túl a megengedett sebességhatárokat, hellyel-közzel a tervezéskor kalkulált időben érkezel.

na de mi van akkor, amikor több címed van, illetve alapvetően EU országain belülre tervezel, valamint fogalmad nincs a forgalmi káoszokról (feltéve hogy nincs tmc)....

ki hogy számolná ki A és B pont közötti menetidőt ez esetben?

első gondolatom egy átlagsebesség meghatározása volna, a józan ész határain belül.
példának okáért szombathely-budapest viszonylat autópályát is igénybe véve mondjuk 65-70 km/h (átlagos sebesség!). ha csornán nem állunk fél órát a vasúti átjáróban, és nincs helyszínelés az úton...
ez, mivel többször megjártam ezt az utat, nálam valós eredmény.

Hozzászólások

elmész a-ból b-be és méred, az a legpontosabb, igaz, csak utólag tudod meg. De mégis mit vársz?:)

"De mégis mit vársz?:)"
mivel itt nálam csak értelmesebb emberek laknak, így azt várom, hogy egy tök fasza megoldás felé segítenek... :)

például az átlag sebesség dilemmája, vagy hasonló.

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

egy utvonaltervező tudja, hogy mennyit, milyen útszakaszon, mekkora maximális tempóval tehetsz meg, akár egy városon átmenő nyílegyenes szakasznál is, mivel tervezésnél úgy is végigmegy az úton. Erre rászámolja a kereszteződéseket, illetve megtoldja egy +10-20%-al, mely az úton az összes többi idiótát jelöli. Aztán a normálisabb típusok ezt még finomítják időben és térben, hogy adott szakaszon adott idő alatt milyen sebességgel tudtál haladni.

Csinálsz egy webes kérdőívet Start, Cél, Idő mezőkkel, és megkérsz nagyon sok embert, hogy az éppen megtett útjuk időtartamát írják be neked. Minél több adat összegyűlik, annál pontosabb átlagidőt fogsz kapni.
Ezt persze lehet szépíteni, mondjuk külön venni a személy- és a tehergépkocsikat.

--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc

Használsz iGO-t.
Be lehet állítani a maximális sebességedet (sztrádán is csak 110), de amúgy se a megengedett maximummal számol, hanem amennyivel reálisan lehet menni (pl. kis utcákban folyton jobbkezezni kell, akkor nem 50-nel számol már tervezésnél sem)
Van benne historical speed, szóval nagyjából tudja, hogy hétfőn reggel dugó van a Budaörsi úton stb...

Megnyitom az iGo-t, Pákó mond egy számot, ebből levonok 15-25%-ot, és kb annyi lesz (pl. Kaposvár oda-vissza szombaton 2h 28" helyett reggel 1h 45', este 2h 5'). Szóval nagyjából saccolom, mennyit hozok a navi tippjén. Autópályán szinte semmit, az annyi, amennyit mond. Lakott területen lehet sokat nyerni vagy veszteni.
Nyilván ez mindenkinél más, ki hogy vezet.

------------------------

42 éves hivatásos jogsival a gyakorlati tapasztatom: 60km/h
Persze olyan nyugdíjas tempóval és nem egy napi átlagot számolva, valamint legalább 25-30 éve baleset nélküli vezetéssel.

A és B között valahogy :) aztán út közben ezt rendszeresen frissíteném az aktuális A'-B szakaszra - az A-A' útvonalon mért adatok alapján.