Járatkövető oldal

Fórumok

Régebben láttam egy oldalt ahol "realtime" lehetett az egyes járatokat követni, szabadon válogatva a térképen lévő gépek közül. Ezt vagy valami hasonlót szerenék találni. A flightwise.com már meg van de nem ez az az oldal amit keresnék. Ha valalki tud segíteni az megköszönném.

Hozzászólások

ezt már régóta meg akarom kérdezni, és épp most néztem:

jött athénról egy gép és gyönyörűen látszott hogy nyílegyenesen leszállhatott volna délről, de nem, megkerülve budapestet így azt végigdübörögve (és egy kicsit tovább tartva) északról szállt le

(persze tippelhetnék arra hogy ha elrontja a leszállást ne a városba landoljon, de ugyanez a felszállásra fokozottan igaz, mármint hogy miért nem kifelé szállnak fel)

(ugye általában a városból fúj a reptér felé a szél)

Hát, random a dolog, hol erre fúj, hol arra.

ez végül is a felszállást megmagyarázza, a leszállás meg akkor csak az egyoldalú mintavételezésemből adódik?

Mind a kettőt megmagyarázza. A felszállásnál a szembeszél igen komoly kockázati tényező, leszállásnál pedig a hátszél szükségtelenül nehezítené a megállást. Nem szopatják magukat, ha nem muszáj.

hát a tapasztalatom nem ezt mutatja de megnéztem, a wikipédián is ez van, és itt is:

http://www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2010_cikkek/Munkacsi_Zs_es_a_tobbie…

a szél jellemzően ÉNY-i, márpedig ha van jellemző szélirány meglepő ha a fel és leszállás IS ugyanabban történik ezért írtam hogy a leszállás akkor valószínű azért van mert csak azokat veszem észre amik a város felől történnek

kockazati tenyezo? :S meg mennyiben szamitana egy par km/h-s szel a boduletes sebessegrol villamgyorsan lefekezo gep eseteben?

inkabb pont az ellenkezoje az igaz: a szembeszel miatt a szarnyaknal gyorsabb a levegoaramlas, emiatt a felhajtoero is
tehat szellel szemben lassabban is stabilabb a gep, mig szelcsendben vagy plane hatszelben ehhez nagyobb sebesseg kell
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

nem ertek hozza, csak tippelek (hupszakertek :)), de a szel mellet (ami nagyjabol annyit ad meg hogy eppen melyik iranybol hasznaljak a palyat) meg az is lehet, hogy korbekuldik a gepet nehanyszor ha csak n + 1 -nek tud leszallni mert sok fent a gep. Sokszor volt mar, hogy negyedorat koroztunk a repter korul mire leszallhattunk.

Nehéz, mert a flightradar24-en természetesen nem látszik minden gép, meg amit hallasz az csak LHBP approach, TWR és ACC-t nem. De azért így is szép, amikor megtalálod a gépet a térképen: mondja neki hogy forduljon 310-re és látszik, hogy egyből fordul :)

A british airways géppel kb 3× beszélt, úgy mondta neki hogy BA (érted na, bíéj)

ha valakit érdekelnek a pontok(waypoint), amik felé fodulni kell (proceed to ...), akkor annak íme: http://img696.imageshack.us/i/pontok.png/ Ez az approach területe, amit hallunk, a szűkebb rész a TWR-é. Aki a TWR-ből kilép vagy 600m-nél magasabbra megy, az kerül az APP hatáskörébe.

Konkret valaszt fejbol nem tudom, de le van irva az oldalukon. Valami olyasmi, hogy a koveto amit hasznalnak nincs minden gepben.

Tegnap este JFK-t probaltam. Kicsit tobb radio van :D Approach gepeket kovettem, nagyon jo poen. Kb egy fel ora volt, mire megtalaltam melyik csatornat kell hallgatni es azon ha hallgatom merre vannak a gepek :D

subs

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hármas........alá............kettes.........................egyest írtam be.