Régebben láttam egy oldalt ahol "realtime" lehetett az egyes járatokat követni, szabadon válogatva a térképen lévő gépek közül. Ezt vagy valami hasonlót szerenék találni. A flightwise.com már meg van de nem ez az az oldal amit keresnék. Ha valalki tud segíteni az megköszönném.
- 5455 megtekintés
Hozzászólások
Sok van.. talan erre gondolsz? http://flightaware.com/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
remélem repülő járatra gondoltál:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt már régóta meg akarom kérdezni, és épp most néztem:
jött athénról egy gép és gyönyörűen látszott hogy nyílegyenesen leszállhatott volna délről, de nem, megkerülve budapestet így azt végigdübörögve (és egy kicsit tovább tartva) északról szállt le
(persze tippelhetnék arra hogy ha elrontja a leszállást ne a városba landoljon, de ugyanez a felszállásra fokozottan igaz, mármint hogy miért nem kifelé szállnak fel)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tudom széllel szemben kell lehetőség szerint leszállni a repülőknek.
------------------------------------------------
A legtöbb ember azt hiszi, csak a gyomra üres...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez végül is a felszállást megmagyarázza, a leszállás meg akkor csak az egyoldalú mintavételezésemből adódik? :)
(ugye általában a városból fúj a reptér felé a szél)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(ugye általában a városból fúj a reptér felé a szél)
Hát, random a dolog, hol erre fúj, hol arra.
ez végül is a felszállást megmagyarázza, a leszállás meg akkor csak az egyoldalú mintavételezésemből adódik?
Mind a kettőt megmagyarázza. A felszállásnál a szembeszél igen komoly kockázati tényező, leszállásnál pedig a hátszél szükségtelenül nehezítené a megállást. Nem szopatják magukat, ha nem muszáj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát a tapasztalatom nem ezt mutatja de megnéztem, a wikipédián is ez van, és itt is:
http://www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2010_cikkek/Munkacsi_Zs_es_a_tobbie…
a szél jellemzően ÉNY-i, márpedig ha van jellemző szélirány meglepő ha a fel és leszállás IS ugyanabban történik ezért írtam hogy a leszállás akkor valószínű azért van mert csak azokat veszem észre amik a város felől történnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kockazati tenyezo? :S meg mennyiben szamitana egy par km/h-s szel a boduletes sebessegrol villamgyorsan lefekezo gep eseteben?
inkabb pont az ellenkezoje az igaz: a szembeszel miatt a szarnyaknal gyorsabb a levegoaramlas, emiatt a felhajtoero is
tehat szellel szemben lassabban is stabilabb a gep, mig szelcsendben vagy plane hatszelben ehhez nagyobb sebesseg kell
-
Slackware current / OSX Snow Leopard
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra tippelnék, hogy akkor pont délről fújt a szél, s hogy ne hátszélben kelljen leszállnia, ezért tett egy kört a reptér körül.
Hoppá, látom megelőztek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az uralkodo szeljaras miatt lehetett, talan hatszelnel nem olyan konnyu/biztonsagos leszallni... (csak talalgatok)
... hehe engem is megeloztek :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ertek hozza, csak tippelek (hupszakertek :)), de a szel mellet (ami nagyjabol annyit ad meg hogy eppen melyik iranybol hasznaljak a palyat) meg az is lehet, hogy korbekuldik a gepet nehanyszor ha csak n + 1 -nek tud leszallni mert sok fent a gep. Sokszor volt mar, hogy negyedorat koroztunk a repter korul mire leszallhattunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Otthonról rálátok a ferihegyre. (Bocsánat, Liszt Ferenc stb...) Kb 20Km, de hegyen lakom.
Széllel szemben szállnak le és fel is.
Tehát vagy a leszállást vagy a felszállást látom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en rendszeresen jarok haza repulovel Nemetorszagbol, es szerintem kivetel nelkul mindig csinalt egy felkort, es a masik oldalrol szallt le, szoval nem csak az atheni gep csinal ilyet :)
-
Slackware current / OSX Snow Leopard
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez légiirányitási kérdés csak. Ha zsúfolt a légtér, akkor fent köröz egy darabig. Másrészt csak a polgári repülés számára fenntartott végesszámú légifolyosókat használhatják csak.
---
KORPIKLAANI-Tequila http://youtu.be/wzEahz7pa7k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen ez az. Köszönöm szépen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha valaki hajokra kivancsi...
http://www.marinetraffic.com/ais/ :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ilyen van a MÁV-nál is :D http://iemig.mav-trakcio.hu
--
Imperare sibi maximum imperium est.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ófakk... ha ilyen van, akkor az állomásokon miért csak találgatják, hogy a vonat az jön még vagy megy már és ha igen, akkor miért és mennyit?
Ergh... a lényeg, hogy valamennyire a telefonról is megy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltehetőleg azért mert a Máv- trakció egy kiszervezett cég és még nem írták ki a közbe szerzést a két rendszer összekapcsolására.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mav-start.hu -n beírják a késést a menetrendbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézés közben hallgatni is lehet, már aki erre fogékony (én) http://www.liveatc.net/search/?icao=bud
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is.. Ez tiszta jó. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor csönd van akkor zajzár van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen. de van, mikor kihagy, idézem: kshhhhhhhhh
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, már beszélnek, egyelőre próbálom kihallani hogy ki az aki közelít, eheh.
Hát ez állati... :D
Viszont pl. a British Airways-t nem hallottam (legalábbis azt hiszem :D), ők más frekvencián forgalmaznak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nehéz, mert a flightradar24-en természetesen nem látszik minden gép, meg amit hallasz az csak LHBP approach, TWR és ACC-t nem. De azért így is szép, amikor megtalálod a gépet a térképen: mondja neki hogy forduljon 310-re és látszik, hogy egyből fordul :)
A british airways géppel kb 3× beszélt, úgy mondta neki hogy BA (érted na, bíéj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap éjjelig ezt hallgattam meló közben. Volt egy Wizz gép amit jól megforgattak :)
Viszont az mitől függ, hogy egy gépet látok a flightradaron vagy sem? Ami miatt kellett volna azt a gépet nem hozta ezért kamuzni kellett a gyerekeknek ott repül anyu :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most valami gripenekről beszéltek - már ha jól értettem - azokat szerintem nem lehet így látni, mert mégiscsak gáz lenne :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha valakit érdekelnek a pontok(waypoint), amik felé fodulni kell (proceed to ...), akkor annak íme: http://img696.imageshack.us/i/pontok.png/ Ez az approach területe, amit hallunk, a szűkebb rész a TWR-é. Aki a TWR-ből kilép vagy 600m-nél magasabbra megy, az kerül az APP hatáskörébe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkret valaszt fejbol nem tudom, de le van irva az oldalukon. Valami olyasmi, hogy a koveto amit hasznalnak nincs minden gepben.
Tegnap este JFK-t probaltam. Kicsit tobb radio van :D Approach gepeket kovettem, nagyon jo poen. Kb egy fel ora volt, mire megtalaltam melyik csatornat kell hallgatni es azon ha hallgatom merre vannak a gepek :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áhm. Tény, hogy szoknom kell a sistergéssel kevert recsegéssel cicomázott angol szöveget :D
...amikor magyarul beszélnek, azt se mindig értem tisztán, ehe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked is újabb hobbyd lett? :)
Mondjuk a Lisztferenchegyre jó lenne egy-két webcam. Valahol olvastam, hogy terveznek egyet késleltetett streammel de megtalálni nem sikerült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subs
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hármas........alá............kettes.........................egyest írtam be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni