Általában nem nyújtanak-tömörítenek resampling segítségével. Az első információ, amit megkapsz az a sample rate. Utána, ha nem feltétlenül realtime, akkor fogsz egy x méretű buffert és előolvasod. Ha sebességkülönbség lép fel, mert csámpásak a kvarcok az adó és vevőoldalon egymáshoz képest, a késésre elegendő, a sietésre meg eldobhatsz blokkokat.
Realtime hangátvitelt tud pl. a firewire, mert abban van ilyen protokoll. Nem véletlenül használják hangszer vezérlésre is. Profi helyeken van master clock hálózat.
Amit itt ötletelsz, azt legfeljebb a windows kernel mixer implementálja, amit ha van egy csöpp eszed, akkor kihagysz.
A sample rate egyébként pont nem befolyásolja az időtengelyt. Hasonló megoldás van, amit úgy hívnak: reverb. Az meg arra való, ha pl. félsebességgel akarod nézni a filmet, vagy ugyanazt a zenét kétszer annyi ideig akarod hallgatni.