( n.balazs | 2024. 09. 30., h – 23:50 )

Bocs, de picit Trey álláspontját fogom védeni kivételesen.

A saját példámból indulok ki. Ha HO-ban voltam / vagyok, akkor bizonyos juttatásokra nem voltam / vagyok jogosult az alapbéren felül. Ilyen például a gépkocsi költségtérítés a lakóhely és iroda között (adómentesen 30 Ft/km). Ha csak 10 napot voltam / vagyok az irodában, akkor csak azokra a napokra kaptam / kapom a 30 Ft/km-t a lakóhelyem és az iroda között.
Fordítva is igaz: ha egy cég ad a HO-ra támogatást, akkor időarányosan fogja azt kifizetni.  Adómentesen a minimálbér 10 %-a adható havonta, ha jól tudom.
Nyilván más juttatások (egészségpénztár, nyugdíjmegtakarítás, SZÉP kártya, tömegközlekedési bérlet stb.) nem változtak / változnak azért, mert HO-ban voltam / vagyok.

És igen, ezeket a papírokat általában a hónapban egyszer, egy adott határidőig kellett / kell leadni. Jobb cégeknél elektronikusan megy az egész (pl: Nexon), rosszabb / kisebb helyeken mindenki nyomtatgat, aláír és repül vele a HR-re.

Szóval összességében a bérszámfejtésnek igenis tudnia kell, hogy ki mikor van az irodában, HO-ban. A kiküldetéses részt (pl: külföldre utazik valaki munka ügyben) még nem is vettem bele, mert ott az adózás tud borulni rendesen.