( YleGreg | 2024. 09. 07., szo – 18:40 )

"Ha képes vagy ..."

Figyi, én gyakorló apuka vagyok, ergo mindenre képes vagyok. By design. :-)

Értem, hogy neked fáj ez a fogyasztói társadalom, és az összes hozadéka, beleértve a reklámok okozta agymosást, én sem kedvelem, de elfogadom. Hadakozhatnék ellene, de nem teszem, mert szélmalomharcnak tartom. Ahol lehet kikerülöm, 20+ éve nincs már tévém, mert a jel/zaj (érdekes műsor/reklám) aránya olyan pocsék volt, hogy elengedtem a témát. Az internetes reklámokban engem egyedül azok zavarnak, amik mozognak, mert elvonják a figyelmem. Van ahol használok blokkolót, van ahol nem. Jelenleg nem éri el a fájdalomküszöbömet a reklámok jelenléte, mert nem érdekel a tartalmuk. Még sosem vásároltam megjelenő reklámon keresztül, lévén ha valamit akarok venni, akkor annak utánanézek (reviewek, stb) és utána megkeresem a legolcsóbb/optimális beszerzési forrást. Nem tudom, neked feltűnt-e, de a megjelenő reklámok többnyire azt ábrázolják, amit nemrég vettél. Így könnyen leszarom, hiszen már megvettem, nem kell belőle még egy. Az meg, hogy mit vettem, értem, hogy privacy, de könyörgöm, mi abban a nagy kaland, hogy mint ahogy mások, én is megveszem azokat a dolgokat miket  boltban kapni? Tényleg semmi olyat nem vettem még a netről, amit szégyellnék. Nem vagyok már 14 éves, hogy sutyiban vegyek pornó újságot, olyan trafikban, ahol egyébként nem szoktam járni. Most más nem jut eszembe, hogy mit kéne szégyellnem, vagy titkolóznom akár egy mamutcég, akár az állam, akár bárki előtt.

Tényleg mélységesen leszarom, hogy mit tudnak rólam. Egyébként én (mint itt sokan mások is) aláírtam a "C típusút", ergo én konkrétan kijelentettem, hogy engem a szakszolgálatok bármikor bármilyen eszközzel bejelentés nélkül lehallgathatnak. Eddig sem törte rám az ajtót a TEK, hogy öcsém vettél egy tubus síkosítót, viszünk a gulágra, hát akkor most mégis mitől féljek? 1984 nem a jövő, hanem a múlt, már rég mindannyian le vagyunk hallgatva, különböző módokon. Ez a társadalom irányításának egy alapköve, lásd Kína és az állampolgári pontok esetét. Az ott nem a jövő, hanem a jelen.

Harcolhatsz, ha téged szórakoztat a szélmalomharc, engem ez nem zavar, de másokat ne piszkálj amiatt, mert a véges idejét olyan dolgokra fordítja, amelyek számukra fontosak, és nem olyanokra, amelyek számodra. A szélmalomharc sem nekem, sem másoknak nem buli, ezt a legtöbb ember már jóval fiatalabban belátta, és ennek megfelelően éli tovább az életét.

Ja, én simán elviccelődök azon, hogy embereket túlfogyasztás érdekében manipulálnak. Ez már a TV reklámok idejében is így volt, amikor a normál hangerő másfélszeresével okádta a TV, hogy vegyél izét, mert ez a legjobb izé a világon. Változott valami az elmúlt 30 évben? Semmi. Ha tudni akarod, hogy hova tartunk (fél lábbal már ott vagyunk, lásd a politika és a nagy cégek összefonódásait) olvasgass Gibsont. Akkor nem lesz több hülye felvetésed.