( locsemege | 2023. 01. 08., v – 12:58 )

Az utóbbi időben, ez persze évtizedeket is jelenthet, elterjedt az a szemlélet, hogy megoldásorientált legyen az oktatás lexikális ismeretek nélkül. Azzal egyetértek, hogy fejleszteni kell a kombinációs készséget, azt a képességet, hogy valaki szintézisre, tervezésre is képes legyen, ne csak analízisre, amikor egy már meglévő dolog működését kell megérteni. Ugyanakkor a szintézist lexikális ismeretek bázisán lehet elvégezni. Ismerni kell az elérhető módszereket, eszközöket, lehetőségeket, hogy azok felhasználásával alkossunk valamit.

Tehát egyetértek az észrevételeddel, hiszen átestünk a ló túlsó oldalára. Ha nincs lexikális tudás, akkor nincsenek meg azok az alapok, eszközök, objektumok, módszerek, amelyek felhasználásával tervezni tudunk.

Tervezz multimétert, de ha nem tudod, hogy van sigma-delta, successive approximation, flash, counter, dual slope analóg-digitál konverterek, s nem érted, melyiknek mik az erősségei és gyengeségei, a működésmódja, akkor elég nehéz lesz a feladat.