( oattila | 2021. 01. 14., cs – 19:38 )

"Igazság szerint a most kapható elektromos autók nagyobb része arra alkalmas, hogy városon belül, esetleg agglomerációból naponta ingázz vele. Érdekes módon ez pont az a használati mód, amire a többségnek kell, a nagyobb hatótáv és a gyors tankolhatóság kb. az éves nyaraláskor érdekes (nem mindenkinek, mindig lehet hozni olyan példát, ahol az EV nem alternatíva).

A valódi ok szerintem, amiért egyelőre nem veszik, az az ára, és az utcán parkoló autók éjszakai töltési lehetőségének hiánya."

Igen, ez egy fontos ellentmondás. Amire alkalmas ott nincs hozzá infrastruktúra, mert a belvárosi utcákon nincs töltési lehetőség. Vidéken, ahol a garázsba fel lehetne rakni egy töltőt ott meg (még) kihívásokkal küzd az alkalmazhatóság.

A másik probléma, hogy maga a gyártásnak nagyobb a környezetterhelése, ezért az előnye csak sok megtett km után jön elő. Amire alkalmas ott viszont épp a kis távolság miatt ez nagyon későn következik be. Gyorsan akkor kerülne előnybe, ha sokat autóznának vele, amit viszont épp hatótáv és töltési idő korlátoz.

Olyan ez, mintha a napelemes rendszerek csak egy garázs világítást tudna kiszolgálni, mert pl. az inverter technológia csak 100W körüli teljesítményre lenne képes. A megtérülés 1db 60W-os izzóval nagyon sokára lesz, a lakásnál ahol nagy fogyasztás miatt gyors lenne a megtérülés, meg nem képes kiszolgálni.